Гра з правознавства «Знавці права» 9 – 11 класи

Про матеріал

Гра з правознавства

«Знавці права»

9 – 11 класи

Мета: виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів, виробляти навички правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань.

Шановні панове ! Ми з вами знаходимося в інтелектуальному казино. Пропоную зіграти зі мною у гру "Знавці права''.

Для гри потрібні ваші знання з правознавства. Приємно бачити за столом любителів права, які, виявили бажання спробувати свої сили.

Перегляд файлу

Гра з правознавства

«Знавці права» 

 9 – 11 класи

Мета: виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів, виробляти навички правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань.

Шановні панове ! Ми з вами знаходимося в інтелектуальному казино. Пропоную  зіграти  зі мною у гру "Знавці права''.

 Для гри потрібні ваші знання з правознавства. Приємно бачити за столом любителів права, які, виявили бажання спробувати свої сили.

Запитання І туру: «Правова розминка»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал

1.  Основний документ громадянина?................./ паспорт/

2.   Організована злочинність Сицилії?................/мафія/

3.   Звинувачував у суді?........................................./ прокурор/

4.   Головний закон держави?................................../ Конституція/

5. Добровільне об'єднання громадян країни за певними політичними поглядами?........................................................../ партія/

6.   Особи, які недосягли 18-річного віку........./неповнолітні/

7.  Рішення суду.............................................../вирок/

8.   Виборний законодавчий орган держави?........./ парламент/

9.   Доказ того, що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час в іншому місці?...................................................................../алібі/

10.Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним?., /кодекс/

11.Той хто бачив злочин?......................................../ свідок/

І2.Грошове стягнення за рішенням суду?............../штраф/

13. Державна служба економічного контролю на кордонах країни?

/митна служба/

14.  Союзна держава, що складається з територій суб'єктів, які мають обмеження суверенітету  ......./ федерація/

Запитання ІІ туру (1 хв.): «Життя навчить»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал

1.Цицерон говорив: «Щоб стати абсолютно вільними, ми повинні стати рабами....» Рабами кого, або чого ми повинні стати?....   (закон)

2.   Хто був автором першої Конституції в Україні/.............  (П.Орлик)

 3.   Назвіть  4  символи державності   України........(Конституція, герб, гімн, прапор)

4.   Як називається переслідування, ущемлення громадянських і людських прав, а також і знищення цілого народу?...........(геноцид)

5.   Цей біблійний цар і суддя приймав настільки мудрі рішення, що став своєрідною «притчею во язицех». Як його звали?.....(Соломон)

6.   У якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого і мертвого?....   (коли один козак вбив іншого, і суд визнав його винним)

7.   Який документ прийняла ООН рішенням своєї Генеральної Асамблеї 20 листопада 1989 року?.................... (Конвенцію про права дитини)

8. Перший збірник законів….(Руська правда)

 

Запитання IIІ туру: «Юридична консультація»

За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бали

1.Під час навчання в університеті Ганна П. одружилася з громадянином Лівану Ахмедом Р. Після закінчення навчання вони виїхали жити до Лівану. Через рік у них народилася дівчинка. Мати хвилюється, чи має її донька право на українське громадянство.

(Мати зберігає громадянство України незалежно від укладання шлюбу з  іноземцем і виїзду на постійне проживання до Лівану, тому дитина є громадянином України згідно зі Ст.7 Закону України «Про громадянство України»)

2. До дверей лікарні  в м. Одесі було підкинуто новонароджену дитину. Незважаючи   на  намагання  співробітників  лікарні  і   працівників  мілілії, встановити   батьків   дитини   не   вдалося.   Головний   лікар   звернувся   до юридичної консультації з питанням, як визначити громадянство дитини в цьому випадку, адже батьки хлопчика невідомі.

(Дитина є громадянином   України  згідно зі Ст.7"Закону  України  «Про громадянство України»)

 3.Водій автомобіля зупинився на сигнал дівчини на заміській дорозі. Дізнавшись, що потрібна допомога у транспортуванні пораненого юнака до медичної установи,   відмовився   її надати.   Друзі  юнака силою  відібрали автомобіль і відвезли пораненого до лікарні. Чи будуть вони притягнуті до кримінальної відповідальності?

(Друзі юнака не будуть притягнуті до кримінальної відповідальності, тому що вони діяли в стані крайньої необхідності. Можливе лише відшкодування такої завданої матеріальної шкоди, як вартість бензину).

4.Фермер побачив, як двоє чоловіків, погрожуючи ножами, намагаються заволодіти комбайном, і зробив декілька пострілів з мисливської рушниці, що  належала йому. Нападники  дістали  поранення.  Чи  понесе  фермер покарання? Якщо так, то яке?

(Фермер скоріше за все не буде притягнутий до відповідальності, тому що діяв у стані необхідної оборони. Зважаючи на груповий характер нападу і наявність у нападників холодної зброї (ножа), застосування рушниці є правомірним).

5.   Жінка перейшла дорогу на червоний сигнал світлофора. Коли її зупинив міліціонер, вона пояснила, що приїхала з далекого села, раніше ніколи не бачила світлофора і не обізнана із значенням його сигналів.

(Жінка може  дути  притягнута  до  адміністративної відповідальності. Незнання правил дорожнього руху не звільняє жіньу від відповідальності, хоча міліціонер зобов'язаний урахувати всі супутні обставини).

 6.Батьки з сином (9 років), прямуючи до театру, пізно ввечері перейшли вулицю у невстановленому місці, неподалік від підземного пішохідного переходу. Співробітникам міліції, які їх зупинили, поясняли, що зробили вони це тому, що поблизу не було машин і взагалі рух вночі дуже невеликий.

(Наявне     адміністративне     правопорушення – порушення Правил дорожнього руху, до відповідальності можуть бути притягнуті обидва дорослі пішоходи, дитина відповідальності не нестиме. Відсутність автомашин не впливає на оцінку дій порушників)

7. Підлітки, гуляючи вулицею, гучно співали пісні, брутально лаялася, на зауваження перехожих не реагували або реагували лайкою. Після затримання нарядом міліції  виявилося, що двом із затриманих по 14 років, одному — 15, а іншим — 17 років.

(Мало місце адміністративне правопорушення дрібне хуліганство, але до відповідальності будуть притягнуті лише двоє підлітків, які досягнули 16 років. Можуть притягнути до відповідальності батьків інших підлітків за неналежне виконання обов'язків з виховання дітей)

8.   Юнак і дівчина уклали шлюб. Між ними виникла суперечка, у якій взяли участь   батьки.   Дівчина   бажає   залишити   своє   дівоче   прізвище,   юнак наполягає, щоб після укладення шлюбу вона взяла його прізвище, а батьки дівчини   пропонують  компромісний  варіант    поєднати   прізвища.   Яке рішення, на вашу думку, відповідає закону?

(Закону відповідатимуть всі варіанти, тому вирішити суперечку справа молодих).

9.   Після одруження чоловік у категоричній формі почав вимагати від своєї жінки покинути роботу  і займатися виключно домашнім господарством. Жінка не погодилася, більше того — вона вирішила переїхати від чоловіка, з яким вона проживала в однокімнатній квартирі разом зі свекрухою, до своїх батьків у приватний будинок. Чоловік не погоджується з ним і наполягає на своєму, вважаючи дії дружини порушенням її обов'язку.

(Згідно з Сімейним кодексом України кожен з подружжя самостійний у вирішенні питань своєї роботи, місця проживання, навчання тощо. Отже, дії жінки юридично можливі, вимоги чоловіка юридичних підстав не мають. З іншого боку, подружжя має враховувати не лише юридичний, але й моральніш бік справи, намагаючись спільно вирішувати такі проблеми)

Запитання IV туру: «Чорний ящик» (Правильна відповідь 7 балів)

Цей предмет має правильну форму. За нього часто вмирають люди. Спочатку відігравав роль «символу влади». В середні віки використовувались для різноманітного призначення та часто виступали в якості символів для численних знатних родів, виробничих гільдій, різноманітних міст, релігійних утворень тощо. Являється одним із символів держави.  Що в чорному ящику?  (Прапор)

ІV. Конкурс «Ти мені, а я тобі»

Команди заздалегідь готують 3  запитання з правової тематики.  Правильна відповідь оцінюється у 5 балів.

Підсумок гри

docx
Додав(-ла)
Остяк Тетяна
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
3105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку