Гра з української мови "Рідної мови розмай"

Про матеріал

сценарій позакласного заходу , який допоможе поглиблювати інтерес до вивчення української мови;

розвивати потяг до знань, бажання примножувати свій інтелектуальний набуток; розвивати вміння працювати в команді, колегіально приймати рішення;виховувати відповідальність, товариськість, любов до рідної мови, бажання вивчати її впродовж життя.

Перегляд файлу

Тема. Рідної мови розмай

Мета:поглиблювати інтерес до вивчення української мови;

розвивати потяг до знань, бажання примножувати свій інтелектуальний набуток; розвивати вміння працювати в команді, колегіально приймати рішення;виховувати відповідальність, товариськість,  любов до рідної мови, бажання вивчати її впродовж життя.

Унаочнення:

картки із завданнями до конкурсів, мультимедійна презентація до гри із назвами конкурсів.                                                              

Перебіг гри

 

Вчитель . Дорогі друзі! Я рада сьогодні вас вітати на святі, присвяченому мові . Мово! Люблю  мелодію твоїх мальв, лісових трав, полум’яний захід сонця. Золоті переливи річки, шепіт струмочка, дивну трепетну казку вітру. Та як тебе не любити? Ніжну й лагідну, але сильнішу за найміцнішу броню. Вона вся із блискавки і грому, як з води і роси – така українська мова.

Тому ми зібралися в цьому залі, щоб ще раз переконатися в тому, що українські школярі люблять і шанують рідну мову. Привітайте учасників….

 

 Команда – «Словознайко»

Гасло: «Рідну  мову знай, люби, бережи!»

Команда  – «Дивослово»

Гасло: «Слово – то мудрості промінь, слово – то думка ясна!»

 

Представлення журі.

 Сьогодні вас будуть оцінювати компетентні члени журі (учитель називає їхні прізвища та імена).

Власне гра.

1 конкурс -  «Мовні перегони»  

- Перевіримо швидкість вашого мислення. Я буду називати тлумачення , а ви – називати їх одним словом. Кожна  правильна відповідь оцінюється  1 балом. Командам по черзі ставиться запитання, на обговорення якого відводиться 15 секунд.

                              Запитання  лінгвістичної вікторини

І команда

1. Спосіб числення днів у році, а також таблиця з переліком усіх днів року . (календар)

2.Прилад для визначення сторін світу.(компас)

3.Квіти , листя ,гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голову дівчат.(вінок)

4.Список літер встановленого порядку. ( алфавіт)

5. Опис природи. (пейзаж)

6.Небесне тіло, яке обертається навколо сонця і отримує від нього світло і тепло. (планета)

7.Машина для їзди, яку рухають ногами.(велосипед)

ІІ команда

1.Одна дванадцята частина року.(місяць)

2.Розмова двох осіб.(діалог)

3.Прикраса з перлів, коралів, які носять жінки на шиї.(намисто)

4.Символ українців, що оберігає.(оберіг)

5.Наука про минуле.(історія)

6.Гра – задача, коли необхідно вписати літери у перехресні рядки клітинок накресленої фігури.(кросворд)

7.Найменша одиниця мови.(звук)

2 конкурс  -  «Шифрована записка»

Кожна  правильна відповідь оцінюється  1 балом.

Матеріал для гри

Корінь мій стоїть в ціні,

Префікс дай від оклику мені.

Суфікс від лінійки чи від зірки

Разом результат перевірки(оцінка)

 

На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

А звук ви замініть,

Звірятком стане вмить.(гілка – білка)

 

3 конкурс – «Логічні пари»

Командам пропонується пояснити значення фразеологізмів. Для цього треба стрілочкою показати   правильну відповідь , що знаходиться у правому стовпчику.

Кожна  правильна відповідь оцінюється  1 балом.

Матеріал для гри

Носити камінь за пазухою     -           розпочати якусь справу

Каменя на камені не лишити -           приховувати вороже ставлення до когось

Зробити з мухи слона              -          вилікувати

Закласти перший камінь         -           нищити все дощенту

На ноги поставити                   -           перебільшити

4 конкурс  -    « Конкурс капітанів"

Умови: необхідно продовжити прислів'я. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал

Запитання капітанові першої команди

1. Хліб наснажує тіло, а книга ... (розум).

2. Книгу читай, ... (розуму набирай).

3. Кому книга — розвага, а кому ... (навчання).

Запитання капітанові другої команди

1. Книга — ... (джерело знань).

2. Книга корисна, коли ... (її читати).

3. Ученому — світ, а ... (невченому — тьма).

 

5 конкурс  -    «Цар - буква»

Учням роздаються аркуші з віддрукованими описами значень слів,які розташовано попарно і між якими поставлено знак рівності. Цей знак буде доречним ,якщо учень знайде,по-перше,слово,які б відповідали цим значенням,по-друге,ту Цар – букву,яка перше слово змінить на друге. Переможе той,хто швидко і правильно виконає всі завдання.

Пора року(літо)

Настільна гра(лото)

Покарання(кара)

Твердий покрив дерева(кора)

Пахуча квітка(рута)

Військовий підрозділ(рота)

Настанова,вказівка що робити (порада)

Різновид домашніх тварин (порода)

Дуже голосний вигук,волання(крик)

Рух ногою під час ходьби(крок)

Музичний твір,виконуваний одним співаком (соло)

Жировий прошарок деяких тварин (сало)

Порода маленьких коней(поні)

Ввічливе звертання до жінки в українців (пані)

 

  6 конкурс  - «Проведи паралелі»

Знайти  правильне порівняння,відгадати з ким порівнюється.

Кожна  правильна відповідь оцінюється  1 балом.

 

Матеріал для гри

Надувся  як (індик)

Упертий як  (осел)

Не стрижуть голої (вівці)

Простий як (свиня)

Сильний як (лев)

Швидкий як (вітер)

Захотів молока від (бика)

Струнка як (береза)

І по заячому сліду інколи знаходять ( ведмедя)

Дарованому ( коневі) в зуби не дивляться.

 

7 конкурс  - «Що це?»

Пропонується відгадати про що йде мова. Кожна  правильна відповідь оцінюється  1 балом.

Матеріал для гри

 

1. Ніг не має, та йде обертом; не піч , але варить, може пухнути від думок.(голова)

        2. Надто до всього цікаві -  це всюди пхають, пихаті – задирають,ображені цю річ вішають. (ніс)

        3. Вони можуть в'янути ,їх можна розвісити, а ще можна  зняти  з них спагеті. (вуха)

        4. Буває дуже довгим, може чесатися, його можна прикусити. (язик)

 5.Як ми говоримо про місце , де ще нікого не було?( нога людська не ступала)

6. Як ми говоримо про людину, яка любить говорити багато зайвого?( має довгий язик)

 

V. Підбиття підсумків гри. Визначення й нагородження переможців.

 

VІ. Заключне слово вчителя української мови та літератури.

Усе минає, а слово залишається. Вмирають дерева, пересихають ріки, розсипаються величні будівлі, а написане слово залишається. Залишається і несе крізь час голос людської душі. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво – рідна мова.

Дорогі друзі!Наша подорож країною слова завершується. Дозвольте побажати вам творчості,дерзань і бажання відкривати чудові скарбниці рідного слова. Хай наша рідна мова цвіте – процвітає.

Вчімося . друзі, слово любити.

Слово до слова – й думка сповита.

Люди без думки – птиці безкрилі,

З думкою люди мудрі й щасливі.

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку