Гра-змагання « Креативні мовознавці»
Гра – це іскра, яка запалює вогник допитиливості.
В.Сухомлинський
Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови, літератури, збагачувати словниковий запас; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості.
Форма проведення виховного заходу: Гра- змагання.
Обладнання: картки із завданнями, путівники.
ХІД КВЕСТУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
ВЕДУЧИЙ : Дорогі друзі! Ми раді вас вітати на першому уроці!
ВЕДУЧА: Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
ВЕДУЧИЙ : Загинули б люди, повірте, без мови,
Бо як же вони спілкуватись могли?
Якби говорити не вміли, й читати,
То дикі б, печерні ще й досі були.
ВЕДУЧА: Мова – це той інструмент , який єднає націю, народність, народ до єдиного цілого. Це великий скарб, який треба шанувати, берегти і розумно збагачувати.
ВЕДУЧИЙ: У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.
За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.
Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.
ВЧИТЕЛЬ: А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Лабіринти мови». Представники кожної команди отримають маршрутні листи.
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Для учнів гра відбувається в межах класу. Учасникам видаються завдання, за відведений час ви їх розв’язуєте, вчитель перевіряє, виставляє бали в маршрутному листі, дає вам підказку, куди рухатись для наступної станції.
В команді 10 (3 групи) учнів.
Правила (зачитує вчитель)
Отже, вступне, для розігріву, та перше завдання ви отримаєте зараз від мене, а далі за маршрутом.
Тож починаємо змагання знавців української мови під назвою «Лабіринти мови».
Після цього квестери отримують маршрутні листи та конверти із завданнями для визначення маршруту.
ВЕДУЧИЙ: Завдання. Розставити прізвища в алфавітному порядку. (5 балів).
Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.
Ключ.У кожному слові підкресліть другу від початку букву. І з цих букв прочитаєте речення.
Відповідь: Бажаю Вам успіху!
ІІ. СТАРТ
1 РАУНД
«НАРОД СКАЖЕ, ЯК ЗАВ'ЯЖЕ»
Відведений час – 2 хв.
ВЕДУЧА: Завдання. Один із визначних скарбів усної народної творчості є прислів'я та приказки, в яких зосереджена народна мудрість. Кожен гравець по черзі дістає зі скриньки аркуш із початком прислів'я чи приказки та закінчує його. (Правильна відповідь -1 бал).
1 КОМАНДА |
Праця годує ...(а лінь марнує). |
Хто не робить...(той не їсть). |
Куй залізо...(поки гаряче). |
Що посієш...(те й пожнеш). |
2 КОМАНДА |
Зробив діло...(гуляй сміло). |
Життя прожити - ...(не поле перейти). |
Вовків боятися...(в ліс не ходити). |
Дарованому коневі...(в зуби не заглядають). |
3 КОМАНДА |
Або пан...(або пропав). |
Вік живи...(вік учись). |
Під лежачий камінь...(вода не тече). |
Сім раз відмір...(раз відріж). |
2 РАУНД
«Я ЗНАЮ…»
Відведений час – 4 хв.
ВЕДУЧИЙ: Дайте відповіді на запитання: (Правильна відповідь – 1 бал).
1 КОМАНДА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 КОМАНДА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 КОМАНДА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 РАУНД
«Я – СУПЕР РОЗУМНИК»
Відведений час – 3 хв.
ВЕДУЧА: Потрібно відповісти на запитання і заповнити горизонтальні клітинки. (Правильна відповідь – 1 бал).
1.На неї можна сісти.
2. У ній можна скупатись.
3. Синонім до слова сварка.
4. Найменша організаційна одиниця в якомусь об'єднанні.
5. Великий мішок.
6. Об'єкт, що складається з послідовності поєднаних ланок.
7. Солодкі кондитерські вироби і взагалі все смачне.
8. Водяна рослина з великим листям та білими або жовтими квітками.
9. Сумирний, тихий, не норовистий….
10. Частини театральної декорації, що розміщуються з боків сцени.
11. Руді пігментні цяточки на шкірі, які з'являються у деяких людей переважно навесні.
Відповідь: Лава, лазня, лайка, ланка, лантух, ланцюг, ласощі, латаття, лагідний, лаштунки, ластовиння.
4 РАУНД
«Я - БУДІВЕЛЬНИК»
Відведений час – 3 хв.
ВЕДУЧИЙ: До вашої уваги слова, з частин яких треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка. (5 балів).
5 РАУНД
«Я - ШИФРУВАЛЬНИК»
Відведений час – 2 хв.
ВЕДУЧА: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки. (5 балів).
Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.
6 РАУНД
«А ЩО, МОЖНА Й ТАК СКАЗАТИ?»
Відведений час – 3 хв.
ВЕДУЧИЙ: До кожного малюнка підібрати фразеологізм і пояснити його значення (5 балів).
Відповідь:
а)око-хоч в око стрель(темно);
б)рука-опустити руки(бути бездіяльним);
в)нога-куди ноги несуть(у будь-якому напрямку);
г)вухо-аж за вухами лящить(їсти з апетитом);
д)рак-пекти раків(червоніти).
а) б)
в) г)
д)
7 РАУНД
« Я - ЖАРТІВНИК»
Відведений час – 3 хв.
ВЕДУЧА: Розгадайте жартівливі головоломки (правильна відповідь – 1 бал).
8 РАУНД
«ТА ЛЕГКО…»
Відведений час – 4 хв.
ВЕДУЧИЙ: Розставити розділові знаки там, де потрібно. (правильна відповідь – 1 бал).
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту.
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези.
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме.
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все.
5. Кажуть мудрість приходить з роками.
Відповіді:
1.Я маю багато ідеальних якостей: щедрість , шляхетність і доброту.
2.В парку росли такі дерева:липи,клени,дуби,берези.
3.Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — все це йому знайоме.
4. Люблю тебе, моя ти пісне, тобі я дякую за все.
5. Кажуть, мудрість приходить з роками.
9 РАУНД
« Я - СЛОВНИКАР»
Відведений час – 3 хв.
ВЕДУЧИЙ: Вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів (1 слово – 1 бал).
«МИЛОЗВУЧНІСТЬ»
(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли тощо.)
ІІІ. Підбиття підсумків гри.
ВЧИТЕЛЬ: Ну, що ж… Змагання завершилось. Всім спасибі за активну участь. Вітаємо переможців!
ПУТІВНИК
учасників гри-змагання
« Креативні мовознавці»
Група №_____
Координатор:
№ з\п |
РАУНД |
К-сть набраних балів |
№1 |
«НАРОД СКАЖЕ, ЯК ЗАВ’ЯЖЕ» |
|
№ 2 |
«Я -ЗНАЮ» |
|
№ 3 |
««Я – СУПЕР РОЗУМНИК» |
|
№4 |
«Я - БУДІВЕЛЬНИК» |
|
№5 |
«Я - ШИФРУВАЛЬНИК» |
|
№6 |
«А що, можна й так сказати?» |
|
№7 |
« Я - ЖАРТІВНИК» |
|
№8 |
«ТА ЛЕГКО…» |
|
№9 |
« Я - СЛОВНИКАР» |
|
УСЬОГО |
|
1 РАУНД
КОМАНДА № |
Праця годує ..._______________________________________.
|
Хто не робить..._____________________________________.
|
Куй залізо...________________________________________.
|
Що посієш...________________________________________.
|
…………………………………………………………………………………
1 РАУНД
КОМАНДА № |
Зробив діло...________________________________________.
|
Життя прожити - ...__________________________________.
|
Вовків боятися…___________________________________.
|
Дарованому коневі...__________________________________.
|
…………………………………………………………………………………….
1 РАУНД
КОМАНДА № |
Або пан...____________________________________________.
|
Вік живи...___________________________________________.
|
Під лежачий камінь...__________________________________.
|
Сім раз відмір...________________________________________.
|
2 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
на питання непрямих відмінків… |
|
|
|
|
|
2 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 РАУНД
КОМАНДА №______
1.На неї можна сісти.
2. У ній можна скупатись.
3. Синонім до слова сварка.
4. Найменша організаційна одиниця в якомусь об'єднанні.
5. Великий мішок.
6. Об'єкт, що складається з послідовності поєднаних ланок.
7. Солодкі кондитерські вироби і взагалі все смачне.
8. Водяна рослина з великим листям та білими або жовтими квітками.
9. Сумирний, тихий, не норовистий….
10. Частини театральної декорації, що розміщуються з боків сцени.
11. Руді пігментні цяточки на шкірі, які з'являються у деяких людей переважно навесні.
4 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
1.Префікс зі слова проїзд, корінь зі слова лісник, суфікс зі слова каток. |
|
2.Префікс і корінь зі слова проводир, суфікс і закінчення зі слова коробка. |
|
3.Префікс зі слова побудова, корінь зі слова купити, суфікс і закінчення зі слова печатка. |
|
4.Префікс зі слова відпустка, корінь зі слова загадка, суфікс і закінчення зі слова виставка. |
|
5.Префікс зі слова прибув, корінь зі слова кордони, суфікс зі слова керівник. |
|
…………………………………………………………………………………………………………………..
4 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
1.Префікс зі слова проїзд, корінь зі слова лісник, суфікс зі слова каток. |
|
2.Префікс і корінь зі слова проводир, суфікс і закінчення зі слова коробка. |
|
3.Префікс зі слова побудова, корінь зі слова купити, суфікс і закінчення зі слова печатка. |
|
4.Префікс зі слова відпустка, корінь зі слова загадка, суфікс і закінчення зі слова виставка. |
|
5.Префікс зі слова прибув, корінь зі слова кордони, суфікс зі слова керівник. |
|
…………………………………………………………………………………………………………………..
4 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
1.Префікс зі слова проїзд, корінь зі слова лісник, суфікс зі слова каток. |
|
2.Префікс і корінь зі слова проводир, суфікс і закінчення зі слова коробка. |
|
3.Префікс зі слова побудова, корінь зі слова купити, суфікс і закінчення зі слова печатка. |
|
4.Префікс зі слова відпустка, корінь зі слова загадка, суфікс і закінчення зі слова виставка. |
|
5.Префікс зі слова прибув, корінь зі слова кордони, суфікс зі слова керівник. |
|
5 РАУНД
КОМАНДА №
ВІДПОВІДЬ_________________________________________________________________________
…………………………………………………………………………………………………………………..
7 РАУНД
КОМАНДА № |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рух автомобілів? |
|
|
|
|
|
6 РАУНД
КОМАНДА №_____________
а) б)
в) г)
д)
ВІДПОВІДЬ:
а)______________________________________
б)______________________________________
в)______________________________________
г)______________________________________
д)______________________________________
8 РАУНД
КОМАНДА №___________
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту |
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези |
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме |
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все |
5. Кажуть мудрість приходить з роками |
………………………………………………………………………………………………….
8 РАУНД
КОМАНДА №___________
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту |
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези |
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме |
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все |
5. Кажуть мудрість приходить з роками |
………………………………………………………………………………………………….
8 РАУНД
КОМАНДА №____________
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту |
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези |
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме |
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все |
5. Кажуть мудрість приходить з роками |
«МИЛОЗВУЧНІСТЬ»
|
«МИЛОЗВУЧНІСТЬ»
|
«МИЛОЗВУЧНІСТЬ»
|
|
|
|
|
1