22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Гра – змагання на тему «Краса проти мужності»

Про матеріал

Урок-змагання належить до нетрадиційних уроків, навчання на якому стає цікавим і захоп­люючим процесом, що поглинає думки і почуття всіх.

Особливістю цього уроку є те, що при проведенні змагання кожен учень іде до перемоги в команді, користуючись своїми знаннями. Отримання призових місць кожне з яких яке оцінюється по різному( грамота, подарунок чи сувенір) дає учню почуття власної відповідальності і гордості, своєї особистої значимості.

Перегляд файлу

Наталя Григорівна Чернюх, викладач інформаційних технологій, інформатики, математики

Позакласний захід: гра – змагання  на тему «Краса проти мужності»

Знання має служити творчим цілям людини.

Мало накопичувати знання; слід розповсюджувати їх якомога ширше

та застосовувати їх в житті.

  М.Рубакін

Мета:   сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з природничих дисциплін, виникненню внутрішніх мотивів навчання показати зв`язок математики з іншими науками;

активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні предметів природничого циклу;

 виховувати інтерес до вивчення точних наук, сприяти підвищенню загальної культури учнів, розвивати комунікативні навички, навички до співпраці.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.

Вид уроку:  урок гра - змагання.

Міжпредметні зв’язки: зв'язок  з предметами  історія, географія,  біологія, літературою.

Методи навчання: імітацітаційно- ігрові.

Форма організації навчальної діяльності: групова.

Дидактичне забезпечення: завдання командам, грамоти.

Обладнання: плакати, портрети математиків, роздавальний матеріал.

Методичні рекомендації

Урок-змагання належить до нетрадиційних уроків, навчання на якому стає цікавим і захоп­люючим процесом, що поглинає думки і почуття всіх.

Особливістю цього уроку є те, що при проведенні змагання  кожен учень  іде до перемоги в команді, користуючись своїми знаннями. Отримання призових місць  кожне з яких яке оцінюється по різному( грамота, подарунок чи сувенір) дає  учню почуття власної відповідальності і гордості, своєї особистої значимості.

Етапи проведення

1.Вступне слово викладача про мету та цілі даного уроку.

2. Проведення наступних конкурсів :

1 конкурс  «Калейдоскоп питань»;

2 конкурс  «Поставте у відповідність»;

3 конкурс «Хто швидше»;

4 конкурс «Гурман»;

5 конкурс «Геометричні об’єкти»;

6 конкурс капітанів «Слово мудрості цінніше, ніж золото»

7 конкурс  «Де народився, там і згодився»;

8 конкурс  «Питання на засипку».

ІІ Хід заняття

Викладач. Вітаємо вас на турнірі «Краса проти мужності», де змагатимуться красиві, інтелектуальні та мужні ерудити нашого учбового закладу.

Життя не стоїть на місці. Змінюються технології. Наше сьогодення вимагає мобільності, здатності швидко адаптуватись в різних умовах.

 Стародавній філософ Пліній говорив: «Загублений той час, який ти не використав на навчання». Сьогодні ви маєте чудову нагоду проявити свої здібності, розум та знання. Тож будьте уважні та кмітливі.

 Привітайте дружніми оплесками команди «Краса» та «Мужність». (До складу команди «Краса» входять дівчата, команди «Мужність» - хлопці).

 Оцінюватиме відповіді гравців поважне журі. 

 

Перший конкурс  «Калейдоскоп питань»

1 правильна відповідь – 1 бал

1.Форму якого геометричного тіла має спортивне знаряддя для футболу? (Сфера)

  2. Годинник показує 3 години. Який кут утворює стрілка годинника ? (Прямий).

3.Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир).

4. Твердження, що не потребує доведення. (Аксіома).

5. Назвіть найбільше від’ємне ціле число. (Число -1) .

6. Якому числу в Будапешті поставлено пам’ятник? (Число 0).

7. У кого більше ребер: у трьох паралелепіпедів чи у двох учнів? (Утрьох паралелепіпедів 36 ребер, у двох учнів 48 ребер).

8. Чому перукар у Марселі охочіше підстриже двох іспанців, ніж одного німця? (З двох одержить більше грошей, ніж з одного).

Другий конкурс «Поставте у відповідність»

Сполучіть стрілками правильні відповіді. 1 правильна відповідь – 2 бали

 

Функція

 

Графік

y=ax2 +bx+c

 

Пряма

x2+ y2= R2

 

Парабола

y=

 

Коло

 

y=кx+b

 

Гіпербола

 

 

Геометрична фігура

 

Площа

Прямокутник

 

S=  . h

Трапеція

 

Трикутник

 

S=П . R2

Круг

S=a . b

 

Третій конкурс «Хто швидше»

Обом командам пропонують однакові завдання. Перемагає команда, яка найшвидше знайде відповідь.  1 правильна  відповідь  – 1бал. Запишіть у таблицю назви геометричних тіл або фігур

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

К

 

Т

 

 

 

 

 

 

Я

 

К

 

 

 

 

 

Т

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

К

 

 

 

С

 

К

 

 

Я

 

К

 

Б

 

 

П

А

Р

А

Л

Е

Л

О

Г

Р

А

М

П

Р

Я

М

О

К

У

Т

Н

И

К

 

С

Е

М

И

К

У

Т

Н

И

К

 

Т

Р

И

К

У

Т

Н

И

К

 

Т

Р

А

П

Е

Ц

І

Я

 

К

В

А

Д

Р

А

Т

 

Л

А

М

А

Н

А

 

К

О

Н

У

С

 

К

У

Л

Я

 

К

У

Б

 

 

Для глядачів в цей час проводиться фокус «Чарівна таблиця» .

Четвертий конкурс  «Гурман»

Ведучий. Зараз я вас запрошую в наше кафе « Бісектриса». В цьому кафе відвідувачі можуть скуштувати улюблені страви багатьох відомих математиків, виготовлені за рецептурою тих часів. Але я беру меню – і що я в ньому бачу?! Томатний сік позначені як улюблені страви Франсуа Вієта. На перший погляд нічого дивного, але все не так, бо навіть у XVIII ст. французи вирощували томати як декоративну рослину і не рекомендували вживати їх в їжу, а що казати за XVI ст., в якому жив Вієт! А деякі страви написані правильно. Наприклад, салат із морепродуктів з оливковою олією є улюбленою стравою Архімеда. Невідомо, чи любив насправді Архімед цей салат, та те що давні греки вживали рибу й морепродукти і використовували оливки – це факт. І з великою ймовірністю можна сказати, що Архімед міг любити такий салат.

Вам потрібно уважно вивчити меню, виправити його, якщо знайдете там помилки, і пояснити свій вибір. 

Команди отримують завдання. Правильна відповідь – 1 бал

Меню кафе «Бісектриса»

Другі страви:

Салат з морепродуктів  з оливковою олією – улюблена страва Архімеда

( вірно);

Стейк із яловичини, який   любив Срініваза Рамуджан – індійський математик кінця XIX ст.;

Котлету із свинини  - блюдо з меню Омара Хайяма, арабського математика XII ст.;

Смажене курча – улюблена їжа Ньютона, англійского математика.

Гарнір:

Тушкована капуста – улюблена страва Піфагора;

Молода картопля варена; їй надавав перевагу автор першого російського підручника з математики Леонтій Магницький;

Рис, який їв Евклід;

Консервовані  оливки, як  улюблена страва Фалеса.

Напої

Томатний сік – полюбляв Вієт  ( не вірно)

Вино, яке вживав Архімед;

Кава -  улюблений напій Вієта;

Апельсиновий сік, якому надавав перевагу Піфагор;

Свіже коров’яче молоко, яке полюбляв Леонардо да Вінчі.

Що насторожило в цьому меню наших гравців?

Відповідь: Рамуджан не міг їсти яловичину, бо корова у індусів – священна тварина.  Омар Хайям не їв свинину, як всі мешканці країн ісламу. Ньютон, мати якого була фермеркою, міг їсти смажених курчат.

Піфагор вів здоровий спосіб життя, був вегетаріанцем, тому міг споживати тушковану капусту. Магницький  походив з  простої сімї жив в часи Петра I, який завіз до Росії картоплю. Картопля    дуже довго пробивала  собі дорогу   на  столи простих громадян, тому вона не могла бути його улюбленою стравою.  Рису не було на столах давніх греків, тому Евклід, не міг його вживати . А ось оливки консервовані з морською сіллю були на столах у давніх греків і їх міг вживати Фалес.

Вино завжди було у меню давніх греків, отже, Архімед міг його вживати. Кава з’явилась  у Європі в XVII ст., а Вієт помер в XVIст., цей напій не міг бути його улюбленим. Апельсини з’явились  на столах європейців тільки у XV -  XVI ст. Піфагор, жив на території нинішньої Італії за 500 років до н.е., ласувати цим напоєм не міг. Леонардо да Вінчі був суворим вегетаріанцем, ніколи не пив коров’ячого молока.

Для вболівальниківі з поданих слів складіть вислів про математику відомого американського математика Д. Пойа.

 

ЦІКАВА

 

ПОЖИВУ

 

ЗДАТНОСТІ

НАШІЙ

МАТЕМАТИКА

Й

ТОДІ,

ВИНАХІДЛИВОСТІ

ДАЄ

ДО

МІРКУВАНЬ

КОЛИ

 

Відповідь: Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань.

П’ятий конкурс «Геометричні об’єкти»

Ведучий. На столах різноманітні геометричні фігури. Після того як я прочитаю завдання,     вам потрібно вибрати і показати відповідну фігуру. Враховується правильність відповіді та швидкість з якою відповідають команди. Будьте уважними,  на столі присутні лишні фігури!  Правильна відповідь – 2 бали

Питання:

1. Яких тільки версій не почуєш про їх призначення! Найпоширеніші серед них такі: їх використовували як усипальниці фараонів або як космічні обсерваторії. Ці космічні символи, здатні здивувати найдосвідченіших математиків, архітекторів і будівельників, мов фішки велетня розкидані всією територією Єгипту. Зустрічаються вони і в Америці, Мексиці, Кавказі, Алтаї. Форму якого геометричного тіла мають ці об’єкти.

Відповідь: піраміда.

2. Ці капелюхи вінчають голову сажотрусів Копенгагену. Ті, хто їх носить, навчились використовувати їх і у нетрадиційний спосіб – як сумки для дрібних речей та їжі. Форму якого геометричного тіла мають ці об’єкти?

Відповідь: циліндр.

3.На одному з Каролінских островів, поширені дивні гроші «феї». Вироблені з арагоніту, вони важать близько однієї тонни. Коли укладають яку – небудь угоду, торговець лише робить своїм знаком позначку на «феї», яка знаходиться на своєму місці. Яку форму мають ці дивні гроші?

Відповідь: круг.

4. Його як основу всіх іграшок лего в минулому сторіччі запатентував датський підприємець Оле Крістенсен. Що це за геометричне тіло?

Відповідь: куб.

5. Цей головний убір носять турки. Він зветься феска, найчастіше червоного кольору і має китицю. Форму якого геометричного тіла має цей убір?

Відповідь: зрізаний конус.

6. На попереджувальних дорожніх знаках, які були прийняті 1990 року для більшості європейських країн,символ зображували усередині геометричної фігури. Якої?

Відповідь: трикутник.

7. Які геометричні фігури використовують як емблеми компанії виробники компаній Мітцубісі та Рено?

Відповідь: ромби.

Шостий конкурс. Конкурс капітанів «Слово мудрості цінніше, ніж золото».

Ваше завдання – закінчити висловлення. Правильна відповідь – 2 бали.

Наприклад: Юрій Митропольський  (український математик): «Мова  математики – це …» (державна мова Країни Наук).

1.Герман Гельгольц (німецький фізик і математик): «Геометрія – це…» (інтуїція)

2. Казимеж Урбанік (польський математик):  «У математики немає авторитетів. Єдиний аргумент істинності – це…» (доведення).

3. Фелікс Клейн (німецький математик): «Математика – справа не тільки розуму, але також і…» (фантазії).

4. Карл Гаус (німецький математик.): «Математика – цариця наук, а арифметика – цариця …» (математики).

5. Георг Кантор (німецький математик.): «Суть математики – це …» (свобода).

Сьомий  конкурс  «Де народився, там і згодився»

 Чимало видатних математиків були не тільки талановитими вченими, а й справжніми патріотами своєї Батьківщини. Установіть відповідність між прізвищами математиків і назвами країн, де народилися ці люди. Правильна відповідь – 1 бал.

1

Франсуа Вієт

А

Україна

2

Михайло Пилипович Кравчук

Б

Росія

3

Архімед

В

Франція

4

Микола Іванович Лобачевський

Г

Сіракузи(о.Сицілія)

 

 

Д

Німеччина

 

Відповідь:1 –В; 2 – А; 3 – Г; 4 - Б

 

 

 

Восьмий конкурс  «Запитання на засипку»

Правильна відповідь – 1 бал.

1.Книжка коштує 30 грн. і це півціни. Скільки коштує книжка?

Відповідь: 60 грн.

2. Один комерсант поставив біля входу у свій магазин терези, на яких кожен, хто входив та виходив, повинен був зважуватися. Для чого?

Відповідь: щоб не змогли пронести вкрадене.

3.Фізик Вільгельм Рентген, хімік Якоб Вант - Гофф, мікробіолог Еміль Берінг, поет Рено Прюд, суспільний діяч Анрі Дюнан, економіст Фредерік Пассі. Що об’єднує цих людей?

Відповідь: це перші лауреати Нобелівської премії.

4.Відомий радянський фізик Ландау на вступних іспитах ставив запитання: продовжте ряд букв: О, Д, Т, Ч, …Як потрібно його продовжити?

 П, Ш, С, … один, два, три, чотири, п`ять, шість, сім, …

5.В одній сім`ї два батьки і два сини. Скільки всього людей в сім`ї?

Відповідь: три ( дід, батько, син)

Рубрика «Цікава математика»

Бібліотекар розповість цікаві повідомлення про математику.

 

Додаткові конкурси

 

1. «Показуха». Командам роздаються завдання, які вони повинні показати своїй команді.

2. «Угадай число». Учням з різних команд на спину прикріплюються числа, які вони намагаються побачити .

3. «Конкурс математичних малюнків». З зав’язаними очима учні на дошці малюють геометричні фігури.

4. «Дешифрувальник.»  Розшифруйте слово.

Л

І

Н

І

Я

 

Т

Е

К

С

Т

 

*

*

*

*

*

*

*

*

5

2

7

2

9

3

6

4

8

3

 

2

7

3

6

5

6

4

3

 

Відповідь:

І

Н

Т

Е

Л

Е

К

Т

2

7

3

6

5

6

4

3

 

Заключне слово викладача.

 Гра майже закінчилась. Команди з честю впоралися з усіма завданнями. Залишилося найголовніше – підбити підсумки. Поки журі підраховує бали, я поставлю декілька запитань нашим глядачам. Бали, отримані за правильні відповіді, вони можуть подарувати улюбленій команді.

Запитання глядачам.

1.Назва якої геометричної фігури в перекладі з грецької означає «столик»?

Відповідь:  трапеція.

2.Завдяки винаходу одного відомого вченого ми легко знаходимо необхідні місця в залі кінотеатру. Про який винахід ідеться? Хто цей відомий вчений?

Відповідь:  прямокутна система координат. Рене Декарт.

3.Що в перекладі з грецької означає слово «конус»?

Відповідь:  шишка.

4.Що таке гексаедр?

Відповідь:  куб.

III. Рефлексія

Я намагалася підібрати матеріал для заняття так , щоб він був для вас цікавим і корисним. І мені цікаво дізнатись  який у вас настрій після цього заняття?


Заключна вправа «Дерево почуттів».  На дерево члени команд, вболівальники, всі бажаючі  прикріплюють листочки, які відповідають їхньому настрою після проведеного заходу.

Червоний листочок – захід сподобався ; білий – не сподобався.

 

Побажання викладача: Дорогі мої учні, колеги! Я бажаю всім вам, щоб ваші матеріальні статки та справи були в прямопропорційній залежності: тобто чим більше ви вкладали, то більше отримували. А ваше здоров’я було стабільним як константа. Всього вам найкращого! Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фокус “Чарівна таблиця”.

В таблиці в п’яти стовпчиках записані числа від 1 до 31.  Фокусник запрошує  присутніх  задумати любе  число з цієї  таблиці та вказати  в яких стовпчиках таблиці знаходиться це  число. Після цього он називає  задумане  вами число.

 

Математические фокусы итогом числа

Розгадка фокуса:

Наприклад  ви задумали число 27. Це  число знаходиться в 1-ом, 2-ом, 4-ом та в  5-ом стовпчиках. Достатньо  додати  числа, розміщені в останньому рядку  таблиці в відповідних  стовпчиках, і отримаємо  задумане  число. (1+2+8+16=27).

docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку