ГРАФІЧНИЙ ОРГАНІЗАТОР ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Іванченко Г.А.(Харків)
Дослідницька діяльність учнів являє собою необхідний компонент шкільної освіти і займає одне з провідних місць у навчальному процесі, яка має на меті не стільки домогтися власне наукових результатів, скільки отримати основні уявлення про методи дослідження, навчитися системно, цілеспрямовано працювати над темою, логічності будувати матеріал та формулювати висновки. Одним із способів забезпечення особистісно-орієнтованого педагогічного супроводу дослідницької роботи школярів в новій парадигмі освіти може стати використання графічних організаторів. “Під графічним організатором розуміється візуальна або графічна демонстрація відносин між фактами, термінами, поняттями або ідеями згідно конкретному навчальному завданню. Іноді графічні організатори називають понятійними картами, когнітивними організаторами, концептуальними діаграмами” [1].Графічні організатори будуть корисні школяреві для активного засвоєння будь-якої нової інформації: проведення мозкової атаки для вибору теми дослідження, підготовки проекту, письмового завдання за результатами дослідження, планування самостійного дослідження, вирішення проблем і прийняття рішень, рефлексії своєї навчально-дослідницької діяльності, встановлення послідовностей, причинно-наслідкових зв'язків, класифікації ідей і будь-який інший організації смислових блоків. Види графічних організаторів різноманітні, однак, більшість з них може використовуватися для вирішення різних навчально-дослідницьких завдань при активному засвоєнні нової інформації, що дозволяє вважати їх гнучким інструментом систематизації та структуруванні інформації. Працювати над складанням графічного організатора можна не лише індивідуально, але і в групі, особливо при роботі з текстом. Особливістю даної форми організації інформації є використаня малюнків, коротких фраз та опорних слів. Завдяки цьому її можна використовувати навіть на початковому етапі навчання.Графічні організатори можна класифікувати за формою та функціями. За функціональним призначенням виділяють наступні їх види:
За формами виділяють :
Графічні організатори сприяють зняттю мовного барєру, розвитку аналітичного, критичного та творчого мислення, адже для створення схеми необхідно встановлювати логічні звязки,виділяти основну та другорядну інформацію.
Література
1.Гилюн А.В., Колесник Л.А. Самостоятельная работа студентов в свете новой парадигмы высшего образования [Электронний ресурс].- Режим доступа: http://www.trajectory.org.ua/analytics/education- viewpoint/soc3.html
2 Банзаракцаєва Г.М. Использование графических организаторов в исследовательской деятельности учащихся на уроках английского языка[Электронний ресурс].- Режим доступа: http://profistart.ru/ps/blog/25096.html
3. Steve Darn, Graphic Organisers [Электронний ресурс].- Режим доступа: http://www.teachingenglish.org.uk/articles/graphic-organisers.