Гравікон ("Казковий КВН") пізнавально - ігрова програма

Про матеріал
Пізнавально - ігрова програма"Казковий КВН" поєднає учнів у дружній колектив, пов'язаний спільними інтересами і захопленнями. Діти навчаться логічно мислити, швидко та вірно знаходити правильні відповіді, обговорювати свої думки разом з командою однодумців. Захід допоможе перебороти негативні риси характеру, як егоїзм, замкнутість, недисциплінованість. Дійство мотивує дітей до навчання і творчості, бажання дізнатися щось нове.
Перегляд файлу

                                     Марганецький ліцей №3

 

 

 

 

 

         Г р а в і к о н

 

 

Презентація "Герої казок та мультфільмів"

 

      « К А З К О В И Й         КВН»

 

 

                                                                               Автор:

                                                                               Ольга Букова

асистент  вчителя                                                                               

 

 

 

 

 

 

                                                м. Марганець

                                                      

Тема :   Гравікон  «Казковий  КВН» (для учнів початкових класів)

Мета :

-         навчальна : навчати   учнів  початкових класів бачити головне і вміти  швидко знайти правильну відповідь на поставлене питання.

-         розвиваюча: розширити  знання дітей з народних та авторських казок  розвивати відчуття дотику, кмітливість, пам’ять, увагу, логіку мислення, розумові та творчі здібності, фантазію.

-         виховна: виховувати любов до авторської та народної казки, пробуджувати  бажання читати   та знати більше казок, почуття взаємодопомоги.               

Обладнання:  казкові ілюстрації, малюнки дітей  до казок; предмети, які належали  героям казок (рукавиця, золоте яйце, пиріжок, качина пір’їна, яблуко, глечик та тарілка, великий ключ, булава, горох, лук та стріла), 2 магнітні  дошки, магніти, 2 картини – пазли (розмір зроблений на розсуд 

педагога), 2 торбинки , зерно пшениці, горох, табло цифр, ручки, папір для журі, музика до руханки – танцю «Руханка танець «School Dance».

Попередня робота:

-         малювання  малюнків до казок;

-         приготування привітання команд та емблем;

-         виготовлення картин – пазлів;

-         читання казок. 

Тип заняття : пізнавально – ігрова програма.

Форма  роботи: групова.

Місце проведення: мультимедійна зала.

                                               

План заходу

І. Організаційна частина.

             1. Вступне слова учнів та вихователя.

             2. Представлення команд.

             3. Ознайомлення з правилами гри.

             4. Ознайомлення з журі.

ІІ. Основна частина. Проведення конкурсів:

        1-й тур «Розминка».

        2-й тур «Казкові пазли».

        3-й тур «З якої казки речі?»

        Музична розминка. Руханка «У цьому залі ми сім’я».

        4-й тур «Відгадай на дотик».

        5-й тур «Пісенний».  

        6-й тур «Бліц – турнір».

ІІІ. Заключна частина .

  1. Підведення підсумків журі, хвилинка відпочинку, музична пауза.
  2. Нагородження переможців.

 

 

                                     Хід заходу

І. Організаційна  частина.

Ведучий: Доброго дня, шановні діти , гості. Ми раді, що ви з нами

                  на пізнавально – ігровій програмі  гравікон «Казковий КВН».

                              Існує книг  багато на землі,

                              Вони цікаві, мудрі та повчальні.

                              Та кожен з нас, дорослий та малий,

                              Казки читати – дуже вони гарні!

 

1-й учень.             Казка – це світ чарівний та незвичайний,

                              Казка – це диво, сповнене краси.

                              Поринуть у казку – це ж так цікаво.

                              Це справді свято, радість –радість для душі.

 

2-й учень:            У казці звірі  свою мову мають,

                             Дерева розмовляють мов  живі.

                             Добро і правда завжди  зло здолають,

                             Тому і люблять казку  діти всі.

 

Ведучий:  (Мозковий штурм.)

 

-         Як ви гадаєте, що таке  Гравікон? (відповіді дітей)

-         А чому воно називається «пізнавально – ігрова програма» (відповіді дітей)

-         Це правильні відповіді. Молодці! Сьогодні ми пізнаємо щось новеньке та пограємо в цікаві конкурси. Кожен учасник КВН зможе показати свою винахідливість, логіку мислення та підтримати свого  товариша в грі.

-         Як ви вже здогадалися, тема нашого  гравікону  - «Казки». Тому  всі наші ігри, конкурси , завдання  будуть присвячені  тільки казкам та їхнім героям.

-         Дозвольте  представити команди:

-         Команда _______________________________

( команда дітей _________ займає свої місця перед журі та вболівальниками)

-         Та команда _____________________________

( Команди вітають одне одного).

-         Нашим учасникам команд було  дане таке домашнє завдання: підготувати  привітання, зробити емблему, а також намалювати малюнки до улюблених членами команд  казок.

-         Але є і правила, які треба чітко виконувати, а це -  під час гри ви   уважно  повинні  слухати одне одного, щоб правильно виконати завдання або  правильно вибрати підходящі відповіді на завдання; за повну  обгрунтовану відповідь команда отримує 5 балів, за неповну  3 бала; за порушення дисципліни  або правил гри з команди знімається 1 бал.

-         На нашій розважальній програмі  присутні журі – представники батьківського комітету і  вчителі, які будуть оцінювати ваші змагання, а також   члени учнівського самоврядування – незмінні помічники Гравікону.

ІІ. Основна частина.

Ведучий:

-         Я вважаю, що команди вже налаштувалися на цікаве змагання. Ми починаємо І тур, який  називається  «Розминка».

І тур «Розминка».

      Завдання: команди одна одній загадують загадки. Треба не тільки  відгадати  героя казки, а й знати автора. Оцінка  за правильну відповідь – 2 бали, за неповну відповідь – 1 бал. Загадують  загадки один одному, номер  - номеру:  1-1, 2-2,3-3……..

 

1-а            На городі виростала,

                 Сили набирала .

                 Непомітно , дуже швидко,

                 Великою стала.

                 Став тут дід усіх гукати

                 Та красуню рвати.

                 А цю казку, встиг ти відгадати?

                                                                            ( укр. нар. казка  «Ріпка»)

1-б           Вигнав дід її із хати –

                Та й пішла вона блукати:

                В  зайця  хатку відібрала,

                В лісі звірів виганяла.

                Рак отую ущипнув,

                Зайцю хатку повернув.

                                                                      (укр. нар. казка «Коза – дереза»)

2-а          Підробив він голосок,

               Став малим співати.

               Здогадалися  вони:

               Ні, не наша мама.

                                                ( укр. нар. казка «Вовк та семеро козенят»)

 

2-б        Старенька бабуся у лісі жила,

              Гостинці для неї онука несла.

              Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

              Як казка ця зветься ? Хто відгадав?

                                                     ( Шарль П’єро «Червона шапочка»)

 

3-а          Він веселий та незлобний

               Цей веселий  дивачок

                   З ним господар – хлопчик Робін

                   І товариш  - П’ятачок.

                   До  прогулянок він ласий,

                   І на мед  чутливий  нюх,

                   Зветься плюшевий  ведмедик,

                   Всім відомо……….( Вінні – Пух).

                                                           (Оклекс  Мілн «Вінні – Пух»)

 

3-б             Ой, набридло на віконці

                  Все  на сонечку сидіть.

                  Я візьму і покочуся,

                  Щоб побачить  увесь світ.

                                                          ( укр. нар. казка «Колобок»)

 

                 У селянки, у Христини,

                      Син родився з горошини.

                 Час ішов так, день за днем, -

                 Став синок  богатирем

                                                                             (укр. нар. казка «Котигорошко»)     
        

…..

                                                        

4-б            Хто маленький та  сміливець,

                 Скуб травичку  і гуляв,

                 Ні, він зовсім не мисливець,

                 Але звірів полював.

                                                      (укр. нар. казка «Солом’яний бичок»)

 

5-а         Хтозна –як  в ній  розмістились

              Звірі, як їм там спалось?

              Хто з вас , друзі, відгадає,

              Як вони  туди дістались?

                                                       ( укр. нар. казка «Рукавичка»)

 

5-б          Маленьке,  сіреньке, біди наробило.

               Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.

                                                           ( укр. нар. казка «Курочка ряба» )

 

                    Проходить  І тур , журі  підбивають  підсумки.

 

Ведучий:

-         ІІ  тур  нашого КВН  називається «Казкові пазли» і завдання для кожної команди дуже цікаве, бо потрібно з пазлів  викласти  на  магнітній дошці казкову картину, частини якої прикріпляються магнітами. Члени команди працюють разом, допомагаючи один одному. Хто закінчить перший, оголошує назву казки.

 

                    По закінченню туру , журі оголошують бали.

  Заноситься під музику журнальний столик на якому  знаходяться речі до казок та  маленький скляний акваріум з карточками чисел. Кожна  річ пронумерована.

 

Ведучий: команди дійшли до ІІІ туру і готові  змагатися далі в конкурсі «З якої казки речі?». Перед тим , як назвати казку ,  члени команд  отримують карточки – номери і відшукавши  казкову річ  за номером - називають казку.

 

  1. Наливне яблучко    - казка  «Гуси лебеді».
  2. Риба                         - казка  «Вовчик- братик і Лисичка –сестричка».
  3. Ключ                        - казка  «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».
  4. Глечик та тарілка    - казка  «Лисиця та журавель».
  5. Рукавичка                - казка   «Рукавичка».
  6. Качина пір’їна         - казка  «Рукавичка».
  7. Булава                      - казка  «Котигорошок».
  8. Горох                       - казка  «Кіт, дрізд та півник».
  9. Пшеничні колоски - казка  «Півень і двоє мишенят».
  10. Дзеркало                  - казка  «Білосніжка та семеро гномів».

 

Ведучий:

І поки наше журі буде підбивати підсумки наших турів, я пропоную всім пригадати руханку «В цьому залі ми сім’я».

 

 Показ цих рухів виконують під  музику «Руханка танець «School Dance» члени учнівського самоврядування .

 

Ведучий:

-         Трішки розім’ялись та набрались сили  і приготувались до  ІV туру  - «Відгадай на дотик» (розвиток відчуття дотику).

-         Змагатися будуть капітани , тому  прошу їх підійти до столу.

Звучить музика. Заносять на тацях  2 мішечка, ставлять на стіл.

-         Ваше завдання: взяти торбинку та  розв’язати . Лівою рукою придержувати , не заглядувати  в неї, а правою на дотик сказати, до якої казки  відноситься те, що там знаходиться.

-          

Зерно пшениці до казки «Півник та двоє мишенят», горох до казки «Кіт , дрізд та півень»

Журі оголошує  результат змагання.

 

Ведучий: Молодці, капітани! Справились із завданням,  але звучить музика і мої помічники  відкрили  нотний стан, а це означає , що прийшов час і для команд.  V тур «Пісенний», артистично – театральний.

Завдання:  треба почергово з кожної команди підійти до нотного стану і починаючи з першої ноти «ДО» проспівати пісню героя з казки, яку ви взнаєте зі зворотної сторони нот. Учасники команд  самостійно вибирають, хто буде співати – відповідати на завдання нот почергово. За краще співання виконавець отримує 3 бали, за правильне - 2, а якщо не до кінця або збився  – 1 бал.

Вихователь: всі великі співаки перед  виступом роблять  маленькі  розминки. Тож запрошую всіх  проспівати нотки.

 Ведучий: хто перший почне? Який член команди? Лічилка нам допоможе.

 

 

Проговорюється лічилка та вибирається перший учасник змагання який  підходе  до нотного стану і відкриває ноту «До».

 

  «До» - Яку пісеньку співала Коза своїм козенятам?

                « Ой ви , мої діточки, козеняточки!

                Відімкніться, відчиніться,

                Ваша мама прийшла,

                Молочка принесла,

                Молока принесла – біжить молоко по вим’ячку,

                З вим’ячка по копитечку,

                З копитечка та в сиру  землю.»

 

«Ре» - Якою піснею відлякувала Коза – дереза ворогів?

              «Я – Коза – дереза, півбока луплена.

              За три копи куплена.

              Тупу – тупу  ногами, сколю тебе рогами,

                    Ніжками затопчу, хвостиком замету,

                    Тут тобі й смерть!»

 

«Мі» - Що співав півник, коли був у гострих зубках лисиці?

                    «Несе мене лисиця за темнії ліси,

                     Та за бистрії води,

                     За високії гори!

                     Котику – братику,

                     Порятуй мене!»

 

«Фа» - Яку пісеньку співав  котик під вікном у лисички?

                      «Ой  у Лиски, Лиски новий двір,

                      Та чотири дочки на вибір,

                      П’ятий синко, ще й Пилипко.

                      Вийди, Лисе подивися, чи хороше граю».

 

«Соль» - Проспівати пісеньку  колобка.

                      «Я – колобок, колобок.

                      По  коморі метений,

                      По сусіку шкрябаний,

                      На сметані мішаний,

                      А на маслі  пряжений,

                      На віконці стужений.

                      Я від баби втік, я від діда втік.

                      Я і від тебе, заєць втечу!»

«Ля» - Яку пісеньку  табунок каченят  співав  кривенькій качечці?

                         «Онде наша діва,

                          Онде наша іва.

                          На метеному дворці.

                          На тесеному стовбці.

                          Кружілочка шумить,

                          Веретенце дзвенить.

                          Скиньмо по пір’ячку,

                          Нехай летить з нами.»

«Сі» - Яку пісеньку співала  мати Телесику?

                           «Телесику, Телесику!

                           Приплинь, приплинь до бережка!

                           Дам тобі їсти і пити!»

 

 По закінченню «Пісенного» конкурсу журі  підбиває суму балів за отримані результати.

 

Ведучий: ось  і підійшов останній  тур нашого Гравікону, «Бліц – турнір» не тільки для наших команд, а й  для вболівальників, які  за правильну відповідь допоможуть своїй команді  швидше дійти до перемоги. За правильну відповідь  - 2 бали, якщо не  знаєте то  має право відповісти  інша команда або вболівальник  та   одержати  бали.

 

Питання  вболівальникам та команді     _________________

  1. Хто перший знайшов  рукавичку?   (Мишка)
  2. У якій казці головний герой дерев’яний?  («Золотий ключик або Пригоди Буратіно»)
  3. Скільки розбійників обдурив Алі – Баба?   (40)
  4. У якій казці всі місяці  в одну ніч зібралися разом? («Дванадцять місяців»)
  5. Яка хатка  була у лисички в казці «Зайчикова хатка» (Льодяна).

 

Питання вболівальникам  та команді ____________________

  1. Скільки гномів зустріла Білосніжка?      (7)
  2. Хто в казках є царем звірів?  (Лев).
  3. У якому творі – казці герої овочі та фрукти? («Чіпполіно»)
  4. Де знаходиться смерть Кощія? (на кінці голки).
  5. В якому творі – казці розповідається  про ведмедика та його друзів? («Вінні – Пух»)

 

III. Заключна частина.

  1. Підведення підсумків членами журі, хвилина відпочинку, музична пауза.

Журі  оголошують рахунок.

  1. Привітання команди, яка отримала 1 -е  місце, нагородження переможців та вручення  заохочуючих призів команді, яка отримала 2 – е місце.
  2. Прощання  з гостями.

 

 

                      

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку