Марганецький ліцей №3
Г р а в і к о н
« К А З К О В И Й КВН»
Автор:
Ольга Букова
асистент вчителя
м. Марганець
Тема : Гравікон «Казковий КВН» (для учнів початкових класів)
Мета :
- навчальна : навчати учнів початкових класів бачити головне і вміти швидко знайти правильну відповідь на поставлене питання.
- розвиваюча: розширити знання дітей з народних та авторських казок розвивати відчуття дотику, кмітливість, пам’ять, увагу, логіку мислення, розумові та творчі здібності, фантазію.
- виховна: виховувати любов до авторської та народної казки, пробуджувати бажання читати та знати більше казок, почуття взаємодопомоги.
Обладнання: казкові ілюстрації, малюнки дітей до казок; предмети, які належали героям казок (рукавиця, золоте яйце, пиріжок, качина пір’їна, яблуко, глечик та тарілка, великий ключ, булава, горох, лук та стріла), 2 магнітні дошки, магніти, 2 картини – пазли (розмір зроблений на розсуд
педагога), 2 торбинки , зерно пшениці, горох, табло цифр, ручки, папір для журі, музика до руханки – танцю «Руханка танець «School Dance».
Попередня робота:
- малювання малюнків до казок;
- приготування привітання команд та емблем;
- виготовлення картин – пазлів;
- читання казок.
Тип заняття : пізнавально – ігрова програма.
Форма роботи: групова.
Місце проведення: мультимедійна зала.
План заходу
І. Організаційна частина.
1. Вступне слова учнів та вихователя.
2. Представлення команд.
3. Ознайомлення з правилами гри.
4. Ознайомлення з журі.
ІІ. Основна частина. Проведення конкурсів:
1-й тур «Розминка».
2-й тур «Казкові пазли».
3-й тур «З якої казки речі?»
Музична розминка. Руханка «У цьому залі ми сім’я».
4-й тур «Відгадай на дотик».
5-й тур «Пісенний».
6-й тур «Бліц – турнір».
ІІІ. Заключна частина .
Хід заходу
І. Організаційна частина.
Ведучий: Доброго дня, шановні діти , гості. Ми раді, що ви з нами
на пізнавально – ігровій програмі гравікон «Казковий КВН».
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас, дорослий та малий,
Казки читати – дуже вони гарні!
1-й учень. Казка – це світ чарівний та незвичайний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку – це ж так цікаво.
Це справді свято, радість –радість для душі.
2-й учень: У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють мов живі.
Добро і правда завжди зло здолають,
Тому і люблять казку діти всі.
Ведучий: (Мозковий штурм.)
- Як ви гадаєте, що таке Гравікон? (відповіді дітей)
- А чому воно називається «пізнавально – ігрова програма» (відповіді дітей)
- Це правильні відповіді. Молодці! Сьогодні ми пізнаємо щось новеньке та пограємо в цікаві конкурси. Кожен учасник КВН зможе показати свою винахідливість, логіку мислення та підтримати свого товариша в грі.
- Як ви вже здогадалися, тема нашого гравікону - «Казки». Тому всі наші ігри, конкурси , завдання будуть присвячені тільки казкам та їхнім героям.
- Дозвольте представити команди:
- Команда _______________________________
( команда дітей _________ займає свої місця перед журі та вболівальниками)
- Та команда _____________________________
( Команди вітають одне одного).
- Нашим учасникам команд було дане таке домашнє завдання: підготувати привітання, зробити емблему, а також намалювати малюнки до улюблених членами команд казок.
- Але є і правила, які треба чітко виконувати, а це - під час гри ви уважно повинні слухати одне одного, щоб правильно виконати завдання або правильно вибрати підходящі відповіді на завдання; за повну обгрунтовану відповідь команда отримує 5 балів, за неповну 3 бала; за порушення дисципліни або правил гри з команди знімається 1 бал.
- На нашій розважальній програмі присутні журі – представники батьківського комітету і вчителі, які будуть оцінювати ваші змагання, а також члени учнівського самоврядування – незмінні помічники Гравікону.
ІІ. Основна частина.
Ведучий:
- Я вважаю, що команди вже налаштувалися на цікаве змагання. Ми починаємо І тур, який називається «Розминка».
І тур «Розминка».
Завдання: команди одна одній загадують загадки. Треба не тільки відгадати героя казки, а й знати автора. Оцінка за правильну відповідь – 2 бали, за неповну відповідь – 1 бал. Загадують загадки один одному, номер - номеру: 1-1, 2-2,3-3……..
1-а На городі виростала,
Сили набирала .
Непомітно , дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, встиг ти відгадати?
( укр. нар. казка «Ріпка»)
1-б Вигнав дід її із хати –
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала,
В лісі звірів виганяла.
Рак отую ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(укр. нар. казка «Коза – дереза»)
2-а Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Ні, не наша мама.
( укр. нар. казка «Вовк та семеро козенят»)
2-б Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься ? Хто відгадав?
( Шарль П’єро «Червона шапочка»)
3-а Він веселий та незлобний
Цей веселий дивачок
З ним господар – хлопчик Робін
І товариш - П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
І на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо……….( Вінні – Пух).
(Оклекс Мілн «Вінні – Пух»)
3-б Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачить увесь світ.
( укр. нар. казка «Колобок»)
У селянки, у Христини,
Син родився з горошини.
Час ішов так, день за днем, -
Став синок богатирем
(укр. нар. казка «Котигорошко»)
…..
4-б Хто маленький та сміливець,
Скуб травичку і гуляв,
Ні, він зовсім не мисливець,
Але звірів полював.
(укр. нар. казка «Солом’яний бичок»)
5-а Хтозна –як в ній розмістились
Звірі, як їм там спалось?
Хто з вас , друзі, відгадає,
Як вони туди дістались?
( укр. нар. казка «Рукавичка»)
5-б Маленьке, сіреньке, біди наробило.
Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.
( укр. нар. казка «Курочка ряба» )
Проходить І тур , журі підбивають підсумки.
Ведучий:
- ІІ тур нашого КВН називається «Казкові пазли» і завдання для кожної команди дуже цікаве, бо потрібно з пазлів викласти на магнітній дошці казкову картину, частини якої прикріпляються магнітами. Члени команди працюють разом, допомагаючи один одному. Хто закінчить перший, оголошує назву казки.
По закінченню туру , журі оголошують бали.
Заноситься під музику журнальний столик на якому знаходяться речі до казок та маленький скляний акваріум з карточками чисел. Кожна річ пронумерована.
Ведучий: команди дійшли до ІІІ туру і готові змагатися далі в конкурсі «З якої казки речі?». Перед тим , як назвати казку , члени команд отримують карточки – номери і відшукавши казкову річ за номером - називають казку.
Ведучий:
І поки наше журі буде підбивати підсумки наших турів, я пропоную всім пригадати руханку «В цьому залі ми сім’я».
Показ цих рухів виконують під музику «Руханка танець «School Dance» члени учнівського самоврядування .
Ведучий:
- Трішки розім’ялись та набрались сили і приготувались до ІV туру - «Відгадай на дотик» (розвиток відчуття дотику).
- Змагатися будуть капітани , тому прошу їх підійти до столу.
Звучить музика. Заносять на тацях 2 мішечка, ставлять на стіл.
- Ваше завдання: взяти торбинку та розв’язати . Лівою рукою придержувати , не заглядувати в неї, а правою на дотик сказати, до якої казки відноситься те, що там знаходиться.
-
Зерно пшениці до казки «Півник та двоє мишенят», горох до казки «Кіт , дрізд та півень»
Журі оголошує результат змагання.
Ведучий: Молодці, капітани! Справились із завданням, але звучить музика і мої помічники відкрили нотний стан, а це означає , що прийшов час і для команд. V тур «Пісенний», артистично – театральний.
Завдання: треба почергово з кожної команди підійти до нотного стану і починаючи з першої ноти «ДО» проспівати пісню героя з казки, яку ви взнаєте зі зворотної сторони нот. Учасники команд самостійно вибирають, хто буде співати – відповідати на завдання нот почергово. За краще співання виконавець отримує 3 бали, за правильне - 2, а якщо не до кінця або збився – 1 бал.
Вихователь: всі великі співаки перед виступом роблять маленькі розминки. Тож запрошую всіх проспівати нотки.
Ведучий: хто перший почне? Який член команди? Лічилка нам допоможе.
Проговорюється лічилка та вибирається перший учасник змагання який підходе до нотного стану і відкриває ноту «До».
«До» - Яку пісеньку співала Коза своїм козенятам?
« Ой ви , мої діточки, козеняточки!
Відімкніться, відчиніться,
Ваша мама прийшла,
Молочка принесла,
Молока принесла – біжить молоко по вим’ячку,
З вим’ячка по копитечку,
З копитечка та в сиру землю.»
«Ре» - Якою піснею відлякувала Коза – дереза ворогів?
«Я – Коза – дереза, півбока луплена.
За три копи куплена.
Тупу – тупу ногами, сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу, хвостиком замету,
Тут тобі й смерть!»
«Мі» - Що співав півник, коли був у гострих зубках лисиці?
«Несе мене лисиця за темнії ліси,
Та за бистрії води,
За високії гори!
Котику – братику,
Порятуй мене!»
«Фа» - Яку пісеньку співав котик під вікном у лисички?
«Ой у Лиски, Лиски новий двір,
Та чотири дочки на вибір,
П’ятий синко, ще й Пилипко.
Вийди, Лисе подивися, чи хороше граю».
«Соль» - Проспівати пісеньку колобка.
«Я – колобок, колобок.
По коморі метений,
По сусіку шкрябаний,
На сметані мішаний,
А на маслі пряжений,
На віконці стужений.
Я від баби втік, я від діда втік.
Я і від тебе, заєць втечу!»
«Ля» - Яку пісеньку табунок каченят співав кривенькій качечці?
«Онде наша діва,
Онде наша іва.
На метеному дворці.
На тесеному стовбці.
Кружілочка шумить,
Веретенце дзвенить.
Скиньмо по пір’ячку,
Нехай летить з нами.»
«Сі» - Яку пісеньку співала мати Телесику?
«Телесику, Телесику!
Приплинь, приплинь до бережка!
Дам тобі їсти і пити!»
По закінченню «Пісенного» конкурсу журі підбиває суму балів за отримані результати.
Ведучий: ось і підійшов останній тур нашого Гравікону, «Бліц – турнір» не тільки для наших команд, а й для вболівальників, які за правильну відповідь допоможуть своїй команді швидше дійти до перемоги. За правильну відповідь - 2 бали, якщо не знаєте то має право відповісти інша команда або вболівальник та одержати бали.
Питання вболівальникам та команді _________________
Питання вболівальникам та команді ____________________
III. Заключна частина.
Журі оголошують рахунок.