Відноснівиражають ознаку через відношеннядо матеріалу (цегляний)до іншого предмета (телефонна)до національності (український)до часу(вечірня розмова)до числа (п’ятирічна дитина)до місця (сільська площа)
Номер слайду 5
Присвійнівідповідають на питання чий? чия? чиє?, виражають ознаку за приналежністю чого-небудь особі чи твариніСофіїні черевики. Братові рукавиціВовчий хвіст
Номер слайду 6
Утворення присвійних прикметників. За допомогою суфіксів ин-, їн-мамин,Маріїн,За допомогою суфіксів -ів,-їв,-ов:братів,Андріїв. За допомогою суфіксів –ач, -яч -ч,заячий, вовчий.
Номер слайду 7
Завдання 1 Робота з текстом. Виписати прикметники, визначити розряд, до якого кожен з них відноситься. У кожної людини є свої улюблені речі, предмети – щасливі талісмани, які нагадують про щось добре і світле в житті. Є такі символи і в нашого народу. А ще – улюблені дерева, квіти, тварини. Не можна уявити Україну без верби й калини, золотого соняшника на городі, запашного хліба, вишневого саду. Українська народна символіка відображає основні віхи в житті людини та народу.
Номер слайду 8
Завдання 2 Придумати по одному прикметнику кожного розряду до малюнка. Скласти з ними речення.
Номер слайду 9
1. Дідова хата, Маріїна хустина2. Добра мама, запашна квітка3. Міська площа, скляна куля1. Якісні2. Відносні3. ПрисвійніЗавдання №3 Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням
Номер слайду 10
Прикметники часто вживаються в переносному значенні , тому можуть переходити з однієї групи в іншу. Лисяча нора (присвійний)лисячий характер(присвійно-якісний), лисяча шуба (присвійно-відносний) Шоколадний торт (відносний) шоколадна засмага (відносно-якісний)
Номер слайду 11
Поєднати слова так, щоб утворилися словосполучення, у яких прикметник перейшов з одного розряду в інший. Визначити розряди прикметників. Металевий характерзолоті голоскуряча серцелисячий рукибараняча впертістькрижане пам’ять