Клас: 6
Очікувані результати: учні розрізняють власне українські та запозичені слова, уміють застосовувати набуті знання на практиці; вміють користуватися тлумачним словником та словником іншомовних слів.
Тип уроку: засвоєння нових знань та застосування вмінь.
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, ресурси мережі інтернет.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний етап. Емоційне налаштування (слайд 2)
ІІ. Етап підготовки до уроку
ІІІ. Етап оголошення теми та навчальних цілей уроку. Мотивація (слайди 5-6)
IV. Етап актуалізації опорних знань (слайди 7-8)
V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу
1. Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) (з’ясуйте лексичне значення поданих слів, скористайтесь онлайн-словником за покликанням http://sum.in.ua/s/)
І група. Осторонь, нишком, миттю, крадькома, наввипередки.
ІІ група. Навпомацки, завбільшки, завширшки, завдовжки, обмаль.
ІІІ група. Горілиць, удосвіта, надвечір, заздалегідь, позаторік.
Розподілити на групи учнів за допомогою https://castlots.org/razdelit-na-gruppy/
Богдашкіна
Івашкевич
Куриляк
Мельник
Ошурко
Рясна
Сердюк А.
Сердюк Ар.
Фидоренко
2. Колективна робота з підручником (опрацювати сторінки 31-33). Рубрика «Юні журналісти» (слайд 9)
- Запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача – 2 хв
- Опонування – 1 хв
- Запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, їх відповіді – 2 хв
- Рецензування – 1 хв
Доповідач викладає суть запитання.
Опонент висловлює критичні зауваження до доповіді, відзначає її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки.
Рецензент дає загальну оцінку виступам Доповідача й Опонента – наскільки вони впоралися зі своїми обов’язками. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачеві, і Опонентові.
3.Робота зі словником https://slovnyk.me/dict/foreign_melnychuk (підкреслити іншомовні слова, з’ясувати лексичне значення кожного (усно); у другому реченні визначити частини мови та підкреслити члени речення) (слайд 10)
Лате, феномен, глазур, лупа, авангард, фортисимо.
VІ. Підсумковий етап (слайд 15)
Перейдіть за покликанням (або скористайтесь QR-кодом) та виконайте завдання
https://learningapps.org/6330081
VІІ. Оцінювання (слайд 16)
Картка оцінювання
ПІП учня/учениці |
Завдання |
Оцінка |
Середній бал |
|
Рубрика «Асоціації» |
|
|
Бліцопитування |
|
||
Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) |
|
||
Рубрика «Юні журналісти» |
|
||
Робота зі словником |
|
||
Рубрика «Порівняй» |
|
||
Акцентуаційний диктант |
|
||
Рубрика «Продовж речення» |
|
||
https://learningapps.org/6330081
|
|
VІІІ. Домашнє завдання (слайд 17)
Початковий та середній рівні. Опрацювати параграфи 8-9, виконати вправу 75.
Достатній рівень. Виписати 5 слів іншомовного походження, скласти речення.
Високий рівень. Скласти словничок власне української лексики із 15 слів.