Групи слів за походженням

Про матеріал
Конспект та презентація до уроку української мови у 6 класі "Групи слів за походженням" (змішане навчання: очне та дистанційне). Урок засвоєння нових знань та застосування вмінь.
Перегляд файлу

Клас: 6

Тема. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

Навчальні цілі: пояснити поділ слів на власне українські та запозичені; навчити учнів розрізняти слова за походженням; ознайомити із словниками (тлумачним та іншомовних слів); формувати вміння визначати групи слів за їх походженням; розвивати навички колективної та самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідного слова та до інших мов.

Очікувані результати:  учні розрізняють власне українські та запозичені слова, уміють застосовувати набуті знання на практиці; вміють користуватися тлумачним словником та словником іншомовних слів.

Тип уроку: засвоєння нових знань та застосування вмінь.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, ресурси мережі інтернет.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний етап. Емоційне налаштування (слайд 2)

ІІ. Етап підготовки до уроку

  1.                   Рубрика «Асоціації» (слайди 3-4): здобувачам освіти необхідно пояснити, що зображено на світлинах.

ІІІ. Етап оголошення теми та навчальних цілей уроку. Мотивація (слайди 5-6)

IV. Етап актуалізації опорних знань (слайди 7-8)

  1. Бліцопитування
  • Що таке лексикологія? (Лексикологія – розділ мовознавства, який вивчає лексичний склад мови)
  • Що таке лексика? (Лексика – словниковий склад мови, тобто всі слова, що є в тій чи іншій мові)
  • Що таке лексичне значення слова? (Лексичне значення слова – це те, що воно означає)
  • Де ми можемо знайти лексичне значення слова?

V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу

1. Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) (з’ясуйте лексичне значення поданих слів, скористайтесь онлайн-словником за покликанням http://sum.in.ua/s/)

І група. Осторонь, нишком, миттю, крадькома, наввипередки.

ІІ група. Навпомацки, завбільшки, завширшки, завдовжки, обмаль.

ІІІ група. Горілиць, удосвіта, надвечір, заздалегідь, позаторік.

Розподілити на групи учнів за допомогою https://castlots.org/razdelit-na-gruppy/

Богдашкіна

Івашкевич

Куриляк

Мельник

Ошурко

Рясна

Сердюк А.

Сердюк Ар.

Фидоренко

2. Колективна робота з підручником (опрацювати сторінки 31-33). Рубрика «Юні журналісти» (слайд 9)

- Запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача – 2 хв

- Опонування – 1 хв

- Запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, їх відповіді – 2 хв

- Рецензування – 1 хв

Доповідач викладає суть запитання.

Опонент висловлює критичні зауваження до доповіді, відзначає її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки.

Рецензент дає загальну оцінку виступам Доповідача й Опонента – наскільки вони впоралися зі своїми обов’язками. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачеві, і Опонентові.

3.Робота зі словником https://slovnyk.me/dict/foreign_melnychuk (підкреслити іншомовні слова, з’ясувати лексичне значення кожного (усно); у другому реченні визначити частини мови та підкреслити члени речення) (слайд 10)

  1.                   Ні, я не проти математики, а все ж у серце зазира очима літер хрестоматія… (П. Перебийніс). 2. Елегію бджола на скрипці грає, і сонях гра на кобзі золотій. (Є. Гуцало). 3. Хмари на клавішах небес заграли інтермецо. (О. Довгоп’ят). 4. Діамантами небо зоріє… (О. Гриценко)
  1.                   Рубрика «Порівняй» (користуючись сторінками підручника 34-35, з’ясуй спільне та відмінне для тлумачного словника та словника іншомовних слів) (слайд 11).
  2.                   Акцентуаційний диктант (записати слова, поставити наголос та пояснити лексичне значення) (слайд 12)

Лате, феномен, глазур, лупа, авангард, фортисимо.

  1.                   Рубрика «Продовж речення» (вправа 64 на сторінці 32). Спишіть речення, добираючи з довідки замість крапок потрібні за значенням слова. До якої групи лексики вони належать? (слайд 14)

VІ. Підсумковий етап (слайд 15)

Перейдіть за покликанням (або скористайтесь QR-кодом) та виконайте завдання

https://learningapps.org/6330081

 

VІІ. Оцінювання (слайд 16)

Картка оцінювання

ПІП учня/учениці

Завдання

Оцінка

Середній бал

 

Рубрика «Асоціації»

 

 

Бліцопитування

 

Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32)

 

Рубрика «Юні журналісти»

 

Робота зі словником

 

Рубрика «Порівняй»

 

Акцентуаційний диктант

 

Рубрика «Продовж речення»

 

https://learningapps.org/6330081

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання (слайд 17)

Початковий та середній рівні. Опрацювати параграфи 8-9, виконати вправу 75.

Достатній рівень. Виписати 5 слів іншомовного походження, скласти речення.

Високий рівень. Скласти словничок власне української лексики із 15 слів.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 березня 2021
Переглядів
874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку