Гуманістичний підхід до навчання як провідний принцип реформування освіти

Про матеріал
Гуманістичний підхід до організації навченого процесу обумовлена тим, що перехід учителя від рецептурної до концептуальної методики навчання вимагає усвідомлення ним основних пріоритетів у своїй діяльності. У зв’язку з цим виникає проблема розуміння вчителем навчання як реально гуманної діяльності, основними вимогами якої є організація на дитину як головну цінність навчального процесу.
Перегляд файлу

Гуманістичний підхід

до навчання

як провідний принцип

реформування освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка вчителя до впровадження ідей гуманізму передбачає

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Духовна культура                   Освіченість

Шляхетність                                            Доброта                    Вихованість

 

                                              Витонченість мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Організація освітнього процесу повинна здійснюватися з позицій від науко-центризму і передбачити опору на соціокультурний досвід дитини.
  2. Організація освітнього процесу повинна враховувати життєві цілі і цінності школяра.
  3. Пріоритетною під час організації навченого процесу повинна бути орієнтацією на смислово-утворювальні структури.
  4.  Організація освітнього процесу повинна будуватися з позицій визначення відносин людини з іншими людьми в якості головної рушійної сили і одночасно джерела розвитку психіки.
  5. Вибір змісті і технологій навчання повинен здійснюватися з позицій урахування унікальності та індивідуальності кожного учня
  6. Організація навчання повинна здійснюватися з позиції розуміння творчого, активного характеру психіки людини.
  7. Здійснити позитивний вплив на розвиток учнів може лише вчитель.
  8. Побудова процесу навчання і виховання повинна спиратися не тільки на раціональну сферу, а й на підсвідомі процеси.
  9. Розвиток дитини повинен бути спрямований  на адаптацію до принципів гуманістичного суспільства та на зміну негативного впливу соціуму.
  10.                   Гуманізація освіти повинна бути спрямована не на формування особистості, а на створення умов для її розвитку через задоволення базових потреб.
  11.                   Технології навчання мають бути переорієнтовані на технології самонавчання і самовиховання.
  12.                   Організація освітнього процесу повинна будуватися на врахуванні того, що людина не є «незмінною величиною».
  13.                   Гуманізація навчання передбачає створення умов для орієнтації поведінки дитини на власні етичні норми і установки, тобто формування у неї внутрішньої потреби у самоконтролі.
  14.                   Гуманізація освіти повинна бути ознаменована переходом від статично-орієнтованих до особистісно-орієнтованих методів оцінки сформованості особистісних властивостей і когнітивної сфери дитини.
  15.                   Організація шкільного життя повинна будуватися не тільки на здійсненні освітнього процесу в рамках навчально плану.
  16.                   навчання й виховання мають бути орієнтованими на розвиток учнів відповідно до певних соціокультурних нормативів.
  17.                   Оптимізація освітнього процесу, орієнтованого на досягнення цілей гуманізації освіти.
  18.                   Організація освітнього процесу повинна сприяти створенню умов для вільного вираження учнями своїх емоцій і почуттів, а також цілеспрямованого розвитку.                          
doc
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку