Гуманістичний підхід
до навчання
як провідний принцип
реформування освіти
Підготовка вчителя до впровадження ідей гуманізму передбачає
Духовна культура Освіченість
Шляхетність Доброта Вихованість
Витонченість мови
-
Організація освітнього процесу повинна здійснюватися з позицій від науко-центризму і передбачити опору на соціокультурний досвід дитини.
-
Організація освітнього процесу повинна враховувати життєві цілі і цінності школяра.
-
Пріоритетною під час організації навченого процесу повинна бути орієнтацією на смислово-утворювальні структури.
-
Організація освітнього процесу повинна будуватися з позицій визначення відносин людини з іншими людьми в якості головної рушійної сили і одночасно джерела розвитку психіки.
-
Вибір змісті і технологій навчання повинен здійснюватися з позицій урахування унікальності та індивідуальності кожного учня
-
Організація навчання повинна здійснюватися з позиції розуміння творчого, активного характеру психіки людини.
-
Здійснити позитивний вплив на розвиток учнів може лише вчитель.
-
Побудова процесу навчання і виховання повинна спиратися не тільки на раціональну сферу, а й на підсвідомі процеси.
-
Розвиток дитини повинен бути спрямований на адаптацію до принципів гуманістичного суспільства та на зміну негативного впливу соціуму.
-
Гуманізація освіти повинна бути спрямована не на формування особистості, а на створення умов для її розвитку через задоволення базових потреб.
-
Технології навчання мають бути переорієнтовані на технології самонавчання і самовиховання.
-
Організація освітнього процесу повинна будуватися на врахуванні того, що людина не є «незмінною величиною».
-
Гуманізація навчання передбачає створення умов для орієнтації поведінки дитини на власні етичні норми і установки, тобто формування у неї внутрішньої потреби у самоконтролі.
-
Гуманізація освіти повинна бути ознаменована переходом від статично-орієнтованих до особистісно-орієнтованих методів оцінки сформованості особистісних властивостей і когнітивної сфери дитини.
-
Організація шкільного життя повинна будуватися не тільки на здійсненні освітнього процесу в рамках навчально плану.
-
навчання й виховання мають бути орієнтованими на розвиток учнів відповідно до певних соціокультурних нормативів.
-
Оптимізація освітнього процесу, орієнтованого на досягнення цілей гуманізації освіти.
-
Організація освітнього процесу повинна сприяти створенню умов для вільного вираження учнями своїх емоцій і почуттів, а також цілеспрямованого розвитку.