Хартія вільної людини

Про матеріал
Українська хартія вільної людини.. УХВЛ. Стилі правління у різні часи які перегукуються із сьогоденням.
Перегляд файлу

Додатки:

  1. Сценка 1

Сцена: Давня Київська Русь, у Великому Князівському палаці. Ярослав Мудрий сидить за великим дерев’яним столом, оточений своїми радниками та довіреними особами.

Ярослав Мудрий: (роздумливо) «Мені потрібно прийняти важливе рішення щодо майбутньої політики держави. Радіть мені, мої вірні радники.»

Радник 1: «Великий князю, ми можемо розглянути різні шляхи: військові походи, дипломатичні маневри…»

  Радник 2: «Можливо, ми повинні зосередитися на економічному розвитку нашої держави, вдосконаленні законів та збільшенні добробуту наших людей.»

Ярослав Мудрий: «Дякую вам за ваші поради. Тепер дозвольте мені дещо подумати.»

(Ярослав Мудрий на деякий час мовчить, вдумливо роздивляючись карти та записи.)

Ярослав Мудрий: (підводиться) «Мої радники, я приймаю ваші поради до уваги. Я вирішив, що найважливіше для нашої держави зараз – це розвиток законодавства та зміцнення судової системи. Це забезпечить справедливість та стабільність в нашому суспільстві.»

(Радники вклоняються, погоджуючись з рішенням Великого князя.)

Радник 1: «Великий князю, ваше рішення мудре та проникливе. Ми підтримуємо вас у цьому напрямку.»

Радник 2: «Так, це дійсно буде кроком у напрямку доцільного розвитку нашої держави. Ми вдячні за ваше лідерство, Великий князю.»

Ярослав Мудрий: (посміхається) «Дякую вам, мої друзі. Завдяки нашій спільній роботі, ми зробимо нашу державу ще сильнішою та справедливішою для всіх її громадян.»

(Сцена закінчується з радісною атмосферою та знаком дружби та співпраці.)

 

 

 

 

 

 

 

         

         Сценка 2

Сцена: Кремлівський палац в Москві, за часів Івана IV, відомого як Іван Грозний. Зал наповнений напруженою атмосферою, івановські бояри та радники стоять перед троном, де сидить Іван Грозний, з оглядом на них з-під насмішкового погляду.

Іван Грозний: (гнівно) "Дурні! Невдячні раби! Мої накази не виконуються, а країна занурюється у хаос!"

Боярин 1: "Великий князю, ми намагалися виконати ваші накази, але..."

Іван Грозний: (розлючено перериває) "Жодних 'але'! Ви не заслуговуєте на моє ласкаве лагодження! За ваші недоліки я накладу кару!"

(Іван Грозний махає рукою, сигналізуючи стражникам. До залу вводяться затримані, обвинувачені в зраді та спустошенні.)

Іван Грозний: (показуючи на затриманих) "Ось вони, зрадники! Вони не вартої мого довір'я, і тепер вони заслуговують на найжорстокіші покарання!"

(Стражники ведуть затриманих прочумазою з залу.)

Боярин 2: "Великий князю, можливо, ми могли б знайти більш гуманний спосіб вирішення цієї ситуації..."

Іван Грозний: (зловтіхо) "Гуманність? Вона недостойна правителя! Моя воля - закон! І тільки мій гнів і страх втримують цю землю у порядку!"

(Зала наповнюється мовчанням, бояри виглядають здивовано і тривожно.)

Іван Грозний: (суворо) "Нехай це буде попередженням для всіх! Жоден бунтівник не залишиться непокараним! Моя влада неперевершена і невиключна!

 

 

 

 

 

Додаток 3 Діаграма Венна.png
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чабарівська гімназія Васильковецької сільської ради

Номер слайду 2

Спільно за вільну Україну: Хартія вільної людини

Номер слайду 3

УКРАЇНСЬКА ХАРТІЯ ВІЛЬНОЇ ЛЮДИНИпрограмний документ Ініціативної групи "Першого грудня", який формулює "життєві орієнтири" для сусп-ва, пропонує відповідь на гол. виклики, що постають перед громадянами. Спрямований на об’єднання всіх, хто прагне "доброго і гідного життя в Україні і навколо неї". Це звернення інтелектуалів є своєрідним етичним кодексом громадянського суспільства 21 ст. і водночас ідейним маніфестом групи. Хартія оприлюднена 8 грудня 2012 на Нац. круглому столі з нагоди 21-ї річниці референдуму щодо незалежності України.

Номер слайду 4

Її уклали й підписали всі засновники Ініціативної групи "Першого Aгрудня"В. Брюховецький, Б. Гаврилишин, С. Глузман, В. Горбулін, кардинал Л. Гузар, І. Дзюба, М. Маринович, М. Попович, Є. Сверстюк, В. Скуратівський, І. Юхновський.

Номер слайду 5

Преамбула хартії констатує, що людина поч. 21 ст. почувається перед майбутнім невпевнено і вразливо. Романтичні сподівання перетворилися на ілюзії. Нові екон. умови загострили найгірші інстинкти: жадобу збагачення, захланність і споживацтво. Зубожіння, несправедливість і невпевненість викликали у сусп-ві розчарування, що межує з духовною порожнечею. "Вчорашні люди" натомість "розбудовують державу" старими методами насильства й обману, не маючи вищих цілей. Треба шукати світла відповідей, які надають сенс нашому життю і мають стати духовним орієнтиром для сучасної людини.

Номер слайду 6

Наріжними каменями хартії стали три тези:ми самі несемо відповідальність за себе і не можемо нікому її передати;мораль і духовні цінності потрібні сьогодні, і їх не можна відкладати на завтра;ми будуємо світ згідно з нашою уявою, а тому від її масштабу, глибини і творчого хисту залежить наше майбутнє.

Номер слайду 7

Бути вільною людиноюне лише за правами, а й за духовним вибором. Це означає брати на себе відповідальність, вірити у власні сили, не плекати в собі зверхності, чинити добро, дотримуватися принципу рівності не лише один з одним, а й перед законом.

Номер слайду 8

Бути українцемозначає плекати нац. гідність, пам’ятати не лише про трагічні, а й про переможні сторінки нашої історії, не культивувати зла й ненависті, не насміхатися з рідного. Необхідно розвивати інтелектуальну, духовну та політ. україноцентричність, дбати про українську мову, спілкуватися нею, бо вона перетворює нас із населення в єдиний народ, а регіональні особливості лише збагачують нац. спільність. Водночас сучасне поняття нації української виходить за етнічні межі і є явищем політичним, яке стосується кожного. Світ українство є ще одним виміром нашого буття.

Номер слайду 9

Бути активним громадянином. Ця категорія передбачає усвідомлення того, що державність і демократія — це не лише політичні, а й духовні цінності, це обов’язок боротися проти порушення прав людини і громадянина, захищати демократію, брати активну участь у політ. житті країни.

Номер слайду 10

Любитизначить виявляти толерантність до політ. і культ. поглядів, етнічної, реліг. та мовної належності наших співвітчизників, окрім тих, хто переступає межі моралі, допускає прояви ксенофобії, расизму, шовінізму, нацизму і сталінізму, ігнорує державність укр. мови, порушує зв’язок поколінь. Любов — це дотримання соціальної справедливості, подолання прірви між багатими та бідними, ветеранами Української повстанської армії та червоноармійцями.

Номер слайду 11

Мислити самостійно, долаючи стереотипи, недержавність і провінційність колоніального та хуторянського світогляду, не застрягати у минулому, а рухатися вперед, відповідно до потреб часу, остерігатися байдужості, ширити інформацію про Україну, переймати передове знання, підтримувати незалежні ЗМІ.

Номер слайду 12

Бути господарем. Гол. завдання — відновити почуття господаря, що співмірне з відновленням державності, брати участь у житті громади, забезпечити позитивне ставлення до підприємництва, яке можливе тільки в результаті нац. та соціальної відповідальності перед країною представників великого і середнього бізнесу, справедливо оцінювати роботу інших, відновити стандарти професіоналізму, що не мислиме без підвищення заробітної плати, збільшення кількості робочих місць, створення умов для повернення в Україну мільйонів заробітчан, турботи про слабших та бідніших.

Номер слайду 13

Бути лідером. Поняття лідера стосується не влади, а знання і означає прокладати шлях для інших. Україна має стати регіональним політ., екон. і культ. лідером через присутність і діяльну участь у житті Європи. Замість негнучкого чиновницького апарату цю місію мусить взяти на себе громадян. сусп-во.

Номер слайду 14

Бути відкритим суспільствомтобто спільнотою, переконаною у великій цінності людського життя і демократ. устрою, вгамовувати агресію, підтримувати слабших та людей з обмеженими фізичними можливостями, не толерувати антигуманних ідеологій і деспотію, переймати найкращий досвід і знання зовн. світу, вільно мислити і виховувати вільних людей.

Номер слайду 15

Бути успішною державою. З цією метою потрібно подолати соціальну відчуженість між людьми, домогтися відновлення демократ. керування, повернути справжній парламентаризм, забезпечити регулярну зміну влади на засадах свободи слова і демократії, створити гідні умови для працюючих та захищати найбідніших, домогтися зміни суд. гілки влади, правоохоронних органів, систем освіти й охорони здоров’я, встановити справедливість, реформувати місц. самоврядування, створити цілісний і захищений гуманітарний простір, забезпечити вільне функціонування внутр. ринку, захист громадян в економіці та бізнесі, розвиток малого і середнього підприємництва, максимальне спрощення дозвільної і регуляторної системи, подолання екон. умов корупції, підтримувати формування політ. партій на чітких ідеологічних підвалинах, виховувати владу в сенсі усвідомлення важливості нац. цінностей.

Номер слайду 16

Бути учасником демократичної спільноти народів. Безальтернативним шляхом для України є європейська інтеграція. Химерним ідеям слов’ян. братерства, фальшивої єдності та ін. виявам неоімперської ідеології ми протиставляємо принципи взаємної рівності, поваги і партнерської підтримки. Ми маємо бути прикладом та опорою для всіх демократ. сил колиш. СРСР та наших партнерів від Балтії до Чорного моря. Хартія відкриває розділ "Програмні документи" на сайті Ініціативної групи "Першого грудня". На сайті подані переклади хартії англ., польс. та рос. мовами.

Перегляд файлу

Брошура: Українська Хартія вільної людини

Захищаємо права, відстоюємо свободи, будуємо демократію!

 

 

Ласкаво просимо до брошури про Українську Хартію вільної людини. Цей документ є важливим кроком на шляху до створення вільного, справедливого та демократичного суспільства в Україні.

 

 

Що таке Українська Хартія вільної людини?

Українська Хартія вільної людини - це збірка ключових принципів та цінностей, які ми вважаємо невід'ємними від нашого громадянського суспільства. Вона відображає нашу віру в демократію, права людини, правову державу та інші основні цінності.

Принципи Української Хартії вільної людини:

  1. Демократія: Відкритість, участь та влада народу - основні принципи демократичного суспільства. Усі громадяни мають право висловлювати свою думку та приймати участь у прийнятті рішень, що стосуються їхнього життя.
  2. Права людини: Кожна людина має право на життя, свободу, безпеку та гідне існування. Ці права є невід'ємними та недоторканими, і кожна людина має можливість вимагати їх захисту.
  3. Правова держава: Влада має бути обмежена законом, а права та свободи громадян гарантовані та захищені справедливою та незалежною юстицією.
  4. Свобода слова та думки: Кожна людина має право на вільне висловлювання своєї думки та думок інших, без цензури чи обмежень.
  5. Толерантність та міжнаціональна гармонія: Ми поважаємо кожну людину, незалежно від її походження, національності чи віросповідання. У нашому суспільстві має панувати мир, злагода та взаємоповага.

 

Приклади з історії:

  • Ярослав Мудрий - захищав права громадян і впроваджував справедливі закони.
  • Іван Грозний - порушував права своїх підданих та зловживав владою.

 

 

УКРАЇНСЬКА

ХАРТІЯ

ВІЛЬНОЇ

ЛЮДИНИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чабарівська гімназія

Як долучитися!

  • Підтримуйте та відстоюйте принципи Хартії в своєму житті та роботі.
  • Залучайте інших громадян до обговорень правозахисних питань.
  • Долучайтеся до громадських ініціатив та організацій, які

працюють на користь прав та свобод громадян.

 

Згуртуймося разом за вільну та справедливу Україну!

Ця брошура є запрошенням до співпраці та спільних зусиль для будівництва сильної та демократичної держави. Нехай Українська Хартія вільної людини стане нашим спільним керівником на шляху до світлого майбутнього.

 

 

 

Перегляд файлу

Спільно за вільну Україну: Хартія вільної людини

Мета уроку:

-         Ознайомити учнів з історичними подіями та значенням Української хартії вільної людини.

-         Розвивати навички та вміння виступати в публіці, сприймати інформацію та виразно висловлювати думки.

-         Сприяти розвитку креативності та емпатії через інсценізацію історичних подій.

-         Розвивати творче та критичне мислення учнів, уяву та навики дослідницької роботи, навики роботи в парах, уміння висловлювати свою думку та обґрунтовувати її.

-         Виховувати чітку громадянську позицію.

Реалізація наскрізної лінії: «Громадянська відповідальність».

Очікувальні результати: сприяти формуванню ключової компетенції – уміння вчитися впродовж життя, сприяти вихованню гуманізму, формуванню моральних цінностей та ідеалів; формуванню соціальної та громадянської компетентностей.

Обладнання: документи, презентація, проектор, брошура, фліпчарт.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Епіграф: «Ми закликаємо кожного до найскладнішої у нашому житті роботи: не чекати «золотого віку», не падати духом, не ховатися. Наша Хартія — це вибір “бути”. Особистий і колективний»,- витяг з Української хартії вільної людини

Хід уроку:

Вступ:

-         Привітання учнів та повідомлення теми уроку.

-         Пояснення теми уроку: "Сьогодні ми дослідимо історію Української хартії вільної людини та відтворимо деякі ключові події цього періоду через інсценізацію".

 

Основна частина:

-         Коротке пояснення історичного контексту створення Української хартії вільної людини.

Довідка: Ініціативна група «Першого грудня» створена в 20-у річницю референдуму. До складу групи входять чільні представники національної інтелігенції: В’ячеслав Брюховецький, Богдан Гаврилишин, Семен Глузман, Володимир Горбулін, кардинал Любомир (Гузар), Іван Дзюба, Мирослав Маринович, Мирослав Попович, Євген Сверстюк, Вадим Скуратівський, Ігор Юхновський. Ініціативна група «Першого грудня» вбачає своєю місією встановлення в країні правил гри, які базуватимуться на загальнолюдських цінностях, і які сьогодні є затребуваними українським суспільством.

До 21-ї річниці референдуму за незалежність Ініціативна група «Першого грудня» оприлюднила «Українську хартію вільної людини», щоб продемонструвати ті життєві орієнтири, на які має рівнятися українське суспільство, і водночас дати поштовх до об’єднання всіх людей, які хочуть доброго і гідного життя в Україні і навколо неї.

«Українська хартія вільної людини» була представлена 8 грудня в Українському домі на Національному круглому столі. Хартію підписали В’ячеслав Брюховецький, Богдан Гаврилишин, Семен Глузман, Володимир Горбулін, кардинал Любомир (Гузар), Іван Дзюба, Мирослав Маринович, Мирослав Попович, Євген Сверстюк, Вадим Скуратівський та Ігор.

 

Наріжними каменями Хартії є три думки:

Перше. Відповідальність за своє життя, а отже, його успіх, добробут і щастя нікому не може бути переданою. Ми самі несемо відповідальність за себе.

Друге. Мораль і духовні цінності не можуть бути відкладеними на завтра. Вони завжди потрібні сьогодні.

Третє. Ми будуємо те, що уявляємо, а отже, від глибини, масштабу і творчого хисту нашої уяви залежить наше майбутнє», — пишуть учасники Ініціативної групи «Першого грудня».

Автори Хартії роблять висновок, що «ми здатні перемогти нинішні загрози і небезпеки».

Тому відомі інтелектуали пропонують 10 орієнтирів — напрямів праці, в яких слід працювати кожному українцеві, аби жити як «вільна людина у вільній країні».

1. Бути вільною людиною

Бути вільною людиною — це насамперед означає брати на себе відповідальність. Не можна вимагати від когось виконання його обов’язків, не виконуючи власних.

2. Бути українцем

Потрібно плекати національну гідність. Не треба оцінювати себе крізь уяву інших народів і бути надміру залежними від чужих похвал і образ. Бути українцем означає усвідомлювати свою причетність до України. Не лише мова робить з нас українців, але саме та колосальна енергія, яка походить від особистого зусилля дбати про українську мову. Водночас сучасне поняття української нації виходить за етнічні межі і є явищем політичним, яке стосується й охоплює кожного українського громадянина.

3. Бути активним громадянином

Це — виявляти ініціативу задля добра свого дому, сусідства, місцевої громади чи всієї української спільноти. Слід насамперед усвідомити, що державність і демократія — це не лише політичні, але й духовні цінності. Громадянське суспільство неможливе поза рамками держави.

4. Любити

Нам потрібна докорінна зміна ставлення один до одного. Любити означає бажати ближньому добра. У понятті «любов» ми виокремлюємо національний, соціальний і культурний смисл.

5. Мислити

Для нашого суспільства «мислити» насамперед означає подолати недержавність, вузькість і провінційність колоніального та хуторянського світогляду. Саме в цій площині нам потрібна найважливіша революція. Мислити означає ламати стереотипи. Не варто боятися несподіваності нового. Варто боятися порожнечі й байдужості.

6. Бути господарем

Це подолати рудименти радянського мислення, коли, по суті, принижена та обкрадена людина очікує на соціальну подачку й не ставить перед собою завдання брати участь у житті громади. Господар починається з піклування про прості речі: порядок свого дому, під’їзду чи вулиці. Нам потрібне відновлення стандартів професіоналізму, які катастрофічно деградували майже в кожній сфері.

7. Бути лідером

Бути лідером означає прокладати шлях для інших. Як велика європейська держава, Україна повинна стати регіональним політичним, економічним і культурним лідером.

8. Бути відкритим суспільством

Це означає бути спільнотою, переконаною у великій цінності людського життя і демократичного устрою. Серед нас немає ані людей другого сорту, ані гвинтиків, ані «скалок» на шляху лісорубів.

9. Бути успішною державою

Успіх нашої держави має насамперед полягати у подоланні соціальної відчуженості між людьми. В Україні має бути реалізований базовий принцип: держава не заважає своїм громадянам, створює вільні умови для тих, хто працює, та захищає найбідніших.

10. Бути учасником демократичної спільноти народів

Європейська інтеграція означає для нас не зовнішній, а внутрішній політичний курс.

Автори Хартії наголосили: «Аби стати вільною, людині не треба проводирів. Ані найталановитіші лідери, ані інтелігенція, ані жодна соціальна група не здатні привести людину до щастя і свободи. Справжнім проводирем людини є лиш особисте осмислене зусилля. Це не зробить хтось інший. Це можете зробити лише Ви».

«Ми закликаємо кожного до найскладнішої у нашому житті роботи: не чекати «золотого віку», не падати духом, не ховатися. Наша Хартія — це вибір “бути”. Особистий і колективний», — йдеться у документі. 

Переходимо до засвоєння знань за кейс- методом

 

-         Поділ учнів на групи. Кожна група отримує завдання підготувати інсценізацію ( прийом -рольова гра). Додаток 1, 2.

Сцена 1

Сцена: Давня Київська Русь, у Великому Князівському палаці. Ярослав Мудрий сидить за великим дерев’яним столом, оточений своїми радниками та довіреними особами.

Ярослав Мудрий: (роздумливо) «Мені потрібно прийняти важливе рішення щодо майбутньої політики держави. Радіть мені, мої вірні радники.»

Радник 1: «Великий князю, ми можемо розглянути різні шляхи: військові походи, дипломатичні маневри…»

Радник 2: «Можливо, ми повинні зосередитися на економічному розвитку нашої держави, вдосконаленні законів та збільшенні добробуту наших людей.»

Ярослав Мудрий: «Дякую вам за ваші поради. Тепер дозвольте мені дещо подумати.»

(Ярослав Мудрий на деякий час мовчить, вдумливо роздивляючись карти та записи.)

Ярослав Мудрий: (підводиться) «Мої радники, я приймаю ваші поради до уваги. Я вирішив, що найважливіше для нашої держави зараз – це розвиток законодавства та зміцнення судової системи. Це забезпечить справедливість та стабільність в нашому суспільстві.»

(Радники вклоняються, погоджуючись з рішенням Великого князя.)

Радник 1: «Великий князю, ваше рішення мудре та проникливе. Ми підтримуємо вас у цьому напрямку.»

Радник 2: «Так, це дійсно буде кроком у напрямку доцільного розвитку нашої держави. Ми вдячні за ваше лідерство, Великий князю.»

Ярослав Мудрий: (посміхається) «Дякую вам, мої друзі. Завдяки нашій спільній роботі, ми зробимо нашу державу ще сильнішою та справедливішою для всіх її громадян.»

(Сцена закінчується з радісною атмосферою та знаком дружби та співпраці.)

Сцена 2

Сцена: Кремлівський палац в Москві, за часів Івана IV, відомого як Іван Грозний. Зал наповнений напруженою атмосферою, івановські бояри та радники стоять перед троном, де сидить Іван Грозний, з оглядом на них з-під насмішкового погляду.

Іван Грозний: (гнівно) "Дурні! Невдячні раби! Мої накази не виконуються, а країна занурюється у хаос!"

Боярин 1: "Великий князю, ми намагалися виконати ваші накази, але..."

Іван Грозний: (розлючено перериває) "Жодних 'але'! Ви не заслуговуєте на моє ласкаве лагодження! За ваші недоліки я накладу кару!"

(Іван Грозний махає рукою, сигналізуючи стражникам. До залу вводяться затримані, обвинувачені в зраді та спустошенні.)

Іван Грозний: (показуючи на затриманих) "Ось вони, зрадники! Вони не вартої мого довір'я, і тепер вони заслуговують на найжорстокіші покарання!"

(Стражники ведуть затриманих прочумазою з залу.)

Боярин 2: "Великий князю, можливо, ми могли б знайти більш гуманний спосіб вирішення цієї ситуації..."

Іван Грозний: (зловтіхо) "Гуманність? Вона недостойна правителя! Моя воля - закон! І тільки мій гнів і страх втримують цю землю у порядку!"

(Зала наповнюється мовчанням, бояри виглядають здивовано і тривожно.)

Іван Грозний: (суворо) "Нехай це буде попередженням для всіх! Жоден бунтівник не залишиться непокараним! Моя влада неперевершена і невиключна!"

(Сцена закінчується з образою Івана Грозного, який підкреслює свою агресивну владу та безжалісність.)

-         Підготовка і проведення інсценізацій (учням роздаються брошури), ведучі повідомляють про різні типи правителів. Групи мають 15-20 хвилин на підготовку .

Ведучий (ведуча) За час державності на Землі відомо багато різних правителів, які уславилися в історії різними вчинками наведемо вам приклади різних типів правителів.

Ведучий (ведуча) :Один з найвідоміших прикладів гуманного правління - Елеонора Рузвельт, яка була першою леді США під час президентства Франкліна Рузвельта. Вона активно виступала за права жінок і людей з обмеженими можливостями, підтримувала соціальні програми та боролася за соціальну справедливість.

Ведучий (ведуча) Ще один приклад - Нельсон Мандела, який після багаторічного ув'язнення став першим чорношкірим президентом Південно-Африканської Республіки. Він був символом примирення та боротьби за рівність, а його лідерство сприяло закінченню апартеїду та зміцненню демократії в країні.

Ведучий (ведуча) Інші правителі, які часто вважаються "добрими", Фредеріка II (Фредеріка Великого) Пруссії за його реформи та підтримку науки та мистецтва, або Абдель Рахмана III, правителя Іспанії в середньовіччі, який відомий своєю толерантністю до інших релігій та культур.

Ярослав Мудрий, також відомий як Ярослав Хромий або Ярослав І, був великим князем Київської Русі з 1019 до 1054 року. Він був одним з найвидатніших правителів давньоруської історії.

Ведучий (ведуча) Ярослав Мудрий відомий своїми зусиллями у зміцненні держави, розвитку культури та відкриттям зв'язків з іншими країнами. Він створив перший писаний законодавчий збірник - "Руська Правда", що відображав його бажання створити справедливе суспільство. Також Ярослав активно підтримував християнство, будуючи церкви та монастирі, і відомий своїм доброчесним та розумним лідерством.

У світовій історії Ярослав Мудрий вважається одним з найвидатніших правителів середньовіччя, який значно сприяв політичному та культурному розвитку Київської Русі.

 Оцінка "найдобріший" може бути досить суб'єктивною і залежить від критеріїв, за якими оцінюється доброчесність та гуманність правителів. Однак деякі правителі в історії відомі своїм гуманізмом, соціальними реформами та високими моральними стандартами.Ведучий (ведуча) Іван IV (Іван Грозний) - російський цар з XVI століття, відомий своїм жорстоким управлінням та частими політичними репресіями.

Ведучий (ведуча) Йосиф Сталін - лідер Радянського Союзу з 1920-х до 1950-х років, який здійснив масові політичні репресії, голодомори та терор проти свого власного народу.

Ведучий (ведуча) Мао Цзедун - китайський лідер, засновник Китайської Народної Республіки, відомий за культурну революцію та інші масові політичні кампанії, які призвели до мільйонів смертей.

Ведучий (ведуча) Кім Іл Сунг - лідер Північної Кореї, який встановив там диктатуру і створив культ особи, що призвело до жорстокого пригнічення та порушень прав людини.

Ведучий (ведуча) Муаммар Каддафі - колишній лідер Лівії, відомий своєю авторитарною владою та пригніченням політичної опозиції.

 

Ведучий (ведуча) Звичайно, ось деякі приклади дивних правлінських рішень з реального життя:

Ведучий (ведуча) Закон про заборону штучної інтелектуальної інтеґрації (Китай,2021): У 2021 році Китай прийняв закон, який забороняє віртуальним відомостям, що наближаються до відомостей реальних осіб, входити в політичні обговорення в інтернеті.

Ведучий (ведуча) Податок на дзвінки в месенджерах (Уганда,2018): Уганда спробувала ввести податок на користування месенджерами, такими як WhatsApp, з метою збору додаткових надходжень до бюджету. Це спричинило масові протести серед населення.

Ведучий (ведуча) Заборона іноземних слів у медіа (росія,2014): У 2014 році Росія прийняла закон, який обмежує використання іноземних слів у російських медіа. Це спричинило обурення серед журналістів та громадськості, а також призвело до ситуацій інтернет-цензури.

Ведучий (ведуча) Заборона різних культурних впливів (КНДР): У КНДР існує система строгого контролю над культурними впливами з інших країн. Наприклад, заборонено дивитися зарубіжні фільми або слухати іноземну музику без дозволу влади.

Ведучий (ведуча) Обмеження вільної думки та висловлювання (Білорусь): У Білорусі діють закони, які обмежують свободу слова та висловлювання, що призвело до масових протестів під час президентських виборів 2020 року та подальших репресій проти активістів.

Ведучий (ведуча)Заборона чубів у школі (Мексика): У Мексиці деякі школи прийняли наказ, що забороняє учням мати чуби, оскільки вони розглядалися як непристойні та заважаючі

Ведучий (ведуча)Заборона кидати омелу (Англія): У середньовіччі у Англії була поширена традиція кидати омелу (посипку з рослин) на голову друзів у святковий період. Проте, це було заборонено в 17 столітті.

Ведучий (ведуча)Заборона одягати спідній одяг (Франція, 1500-і роки): У Франції в 16 столітті була введена заборона на носіння спіднього одягу, оскільки це розглядалося як знак розкішного життя

Ведучий (ведуча) Заборона вживати холодні слова (Росія, 17 століття): В одному з міст Росії у 17 столітті було видано наказ, який забороняв вживати холодні слова, такі як "зима", "мороз" та "сніг", в метафоричному сенсі, через їх негативну асоціацію.

Ведучий (ведуча) Заборона відкритих вікон (Нідерланди, 1600-і роки): У Нідерландах у 17 столітті було видано наказ, що забороняв відкривати вікна під час прогулянки, оскільки вважалося, що це сприяє поширенню хвороб.

Ведучий (ведуча) Ці смішні правлінські накази відображають різноманітні аспекти історії та культури, а також виявляють гумор та абсурдність, які можуть бути пов'язані зі спробами влади контролювати різні аспекти життя своїх громадян.

Проведення інсценізацій перед усім класом.

Після виступу групи пояснюють  історичної події та її значення (прийом- дискусії). 

-         Ведучий (ведуча)звертається до всіх учасників заходу із запитанням: Яким чином ми можемо відстоювати свої права та свободи?

  1.  Судовий процес: Група учасників відтворює судовий процес, де одна сторона представляє обвинувачення у порушенні прав людини, а інша - захист обвинуваченого. Учасники мають представляти докази, висловлювати аргументи та вирішувати справедливий вирок.
  2. Публічна дискусія: Групи учасників відтворюють публічну дискусію з питань прав та свобод. Кожна група представляє свою позицію щодо певної проблеми, а потім обмінюється думками та аргументами з іншими учасниками.
  3. Протестна акція: Учасники створюють протестну акцію на підтримку якоїсь конкретної правозахисної проблеми. Вони виходять на вулицю з плакатами та гаслами, розповсюджують інформаційні матеріали та спілкуються з громадою, щоб залучити увагу до проблеми та вимагати дій влади.
  4. Медійна кампанія: Учасники створюють медійну кампанію для популяризації певного правозахисного питання. Вони готують прес-релізи, розсилають інформаційні матеріали журналістам, створюють відеоролики та інші матеріали для соціальних мереж, щоб привернути увагу громадськості до проблеми.
  5. Лобіювання: Учасники грають ролі лобістів, які намагаються вплинути на політиків та державні структури щодо конкретного правозахисного питання. Вони розробляють стратегії впливу, відвідують зустрічі з державними посадовцями та розмовляють з ними про необхідні зміни в законодавстві або політиці.

 

Ведуча На сьогоднішньому заході ми обираємо судовий процес (дискусія), як варіант виправдання певного типу правління (деспотичного чи гуманного). Для цього учасники інсценізації обирають собі команду для представлення та захисту її інтересів у судовому засіданні. 

Питання для керування процесом (вчителю).

1. Яка поведінка правителів у сценках є найбільш ефективною та чому?

2. Які вчинки правителів у сценках відповідають принципам прав людини та демократії, а які - порушують їх?

3. Чи можна бачити позитивні аспекти у діях деспотичного правителя у сценці? Чому?

4. Як би ви порівняли дії різних правителів у сценках з принципами справедливості та рівності?

5. Чи можна сказати, що дії правителів у сценках мають відображення на реальних історичних подіях? Які паралелі можна провести?

6. Як би ви оцінили реакцію громадян на дії правителів у сценках? Чи можна виправдати ці реакції?

7. Які були б можливі наслідки, якби дії правителів у сценках продовжилися у реальному житті? Чи можна передбачити альтернативний розвиток подій?

8. Чи існують альтернативні шляхи взаємодії правителів з громадянами у сценках? Які альтернативи можна розглянути?

9. Які важливі висновки можна зробити після обговорення сценок з правителями? Які навчальні взятки можна забрати?

10. Які дії ми, як суспільство, можемо підняти, щоб забезпечити захист прав та свобод громадян у майбутньому, основуючись на наших обговореннях сценок з правителями?

11. Які аргументи можуть бути використані для виправдання деспотичного правління?

12. Чи може деспотичне правління бути виправдане необхідністю забезпечення стабільності та порядку у суспільстві?

13. Які переваги можуть бути відзначені у виправданні деспотичного правління порівняно з іншими формами уряду?

14. Чи може деспотичний правитель аргументувати свої дії необхідністю забезпечення ефективного керівництва та швидкого розвитку?

15. Які можливі недоліки та небезпеки деспотичного правління можуть бути проігноровані в аргументації на його виправдання?

16. Чи може деспотичний правитель посилатися на історичні або культурні фактори як аргументи виправдання його дій?

17. Чи можна виправдати деспотичне правління через необхідність протистояння загрозам зовнішнього та внутрішнього ворогів?

18. Які можливі альтернативи деспотичному правлінню можуть бути враховані в контексті аргументації його виправдання?

19. Чи можна виправдати деспотичне правління через необхідність забезпечення економічного розвитку та процвітання?

20. Які можливі компроміси або обмеження можуть бути введені для того, щоб зменшити негативні наслідки деспотичного правління, але в той же час забезпечити його необхідність?

Заключна частина (мозковий штурм)

Обговорення вражень від інсценізацій. Учні висловлюють свої думки про те, як би вони сприйняли УХВЛ  через інсценізацію. Для цього ми основні положення ми поділяєм на 4 пункти та почергово групам рекомендуємо їх обґрунтувати (фліпчарт).

Різні види правителів можна віднести до кількох пунктів Української Хартії вільної людини в залежності від їхньої діяльності та впливу на права та свободи громадян. Ось декілька пунктів, до яких можна їх віднести:

  1. Пункт про демократію та правову державу: Різні види правителів можуть відображати як демократичні, так і авторитарні режими. Демократичні правителі, які дотримуються принципів демократії та правової держави, сприяють розвитку вільності та захисту прав громадян, тоді як авторитарні правителі можуть порушувати права та обмежувати свободи громадян.
  2. Пункт про свободу слова та інформації: Правителі можуть бути оцінені за їхню політику щодо свободи слова та доступу до інформації. Ті, хто підтримують свободу слова та незалежність ЗМІ, сприяють принципам Хартії вільної людини, тоді як ті, хто обмежують ці свободи, порушують ці принципи.
  3. Пункт про міжнаціональну та міжконфесійну гармонію: Правителі можуть бути оцінені за їхню політику щодо захисту прав та інтересів різних національних та релігійних груп. Ті, хто сприяють толерантності та рівності між різними групами, відповідають принципам Хартії вільної людини, тоді як ті, хто підтримують дискримінацію та розбрат, порушують ці принципи.
  4. Пункт про права людини та основні свободи: Правителі можуть бути оцінені за їхню діяльність щодо захисту прав людини та основних свобод. Ті, хто активно захищають ці права та створюють умови для вільного розвитку особистості, відповідають принципам Хартії вільної людини, у той час як ті, хто порушують ці права, суперечать цим принципам.

Таким чином, різні види правителів можуть бути оцінені згідно з різними пунктами Української Хартії вільної людини, в залежності від їхньої політики та дій щодо захисту прав та свобод громадян.

-         Для підведення підсумків уроку побудуємо діаграму Венна. Закріплення ключових моментів та ідей.

 

 

 

Домашнє завдання

Запропонувати учням написати короткий есе про власні враження від уроку та важливість збереження прав людини.

Висновок: На цьому уроці учні отримають можливість поглибити знання про історичні події та цінності Української хартії вільної людини через інтерактивну форму інсценізації, що сприятиме кращому розумінню та запам'ятовуванню матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список джерел:

 Бандурка І. ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН. Підручник 2006р

Герасименко Н. Гейміфіковане навчання: проектування та розроблення освітнього веб-квесту [Методика викладання економіки]. Економіка в школах України. 2018.

Оксана Сліпушко ЛІТЕРАТУРА КИЄВОРУСЬКОЇ ДЕРЖАВИ (ХІ–ХІІІ СТОЛІТТЯ): АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНИХ СТУДІЙ.Слово і час. 2007

Стасюк Н. Я. Формування громадянської самосвідомості здобувачів освіти в умовах війни через призму Української Хартії вільної людини…Стрельніков В. Ю. Партнерство суб’єктів освітнього процесу в технології ситуаційного навчання на засадах Української Хартії вільної людини…ТОКІППО «ОСВІТНЯ СПІЛЬНОТА ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ГРОМАДЯНИНА В КОНТЕКСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ХАРТІЇ ВІЛЬНОЇ ЛЮДИНИ.

Основи правознавства (Наровлянський) підручник для 9 класу 2017р.

Слово про свободу й відповідальність: Ініціативна група «Першого грудня» в документах і текстах. К., 2018

Обласна програма впровадження «Української хартії вільної людини» в навчальних закладах Тернопільської області на 2017—2020 роки.  Web: http://gromada-i-misto.org/region-program

https://www.youtube.com/watch?v=-NhzhiwHWBE

https://youtu.be/iJc21TqWk-с

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0_%C2%AB%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BD%D1%8F%C2%BB


https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%96%D0%BA%D1%96%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F:%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82:%D0%86%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8

 

 

 

 

Додатки:

  1. Сценка 1

Сцена: Давня Київська Русь, у Великому Князівському палаці. Ярослав Мудрий сидить за великим дерев’яним столом, оточений своїми радниками та довіреними особами.

Ярослав Мудрий: (роздумливо) «Мені потрібно прийняти важливе рішення щодо майбутньої політики держави. Радіть мені, мої вірні радники.»

Радник 1: «Великий князю, ми можемо розглянути різні шляхи: військові походи, дипломатичні маневри…»

  Радник 2: «Можливо, ми повинні зосередитися на економічному розвитку нашої держави, вдосконаленні законів та збільшенні добробуту наших людей.»

Ярослав Мудрий: «Дякую вам за ваші поради. Тепер дозвольте мені дещо подумати.»

(Ярослав Мудрий на деякий час мовчить, вдумливо роздивляючись карти та записи.)

Ярослав Мудрий: (підводиться) «Мої радники, я приймаю ваші поради до уваги. Я вирішив, що найважливіше для нашої держави зараз – це розвиток законодавства та зміцнення судової системи. Це забезпечить справедливість та стабільність в нашому суспільстві.»

(Радники вклоняються, погоджуючись з рішенням Великого князя.)

Радник 1: «Великий князю, ваше рішення мудре та проникливе. Ми підтримуємо вас у цьому напрямку.»

Радник 2: «Так, це дійсно буде кроком у напрямку доцільного розвитку нашої держави. Ми вдячні за ваше лідерство, Великий князю.»

Ярослав Мудрий: (посміхається) «Дякую вам, мої друзі. Завдяки нашій спільній роботі, ми зробимо нашу державу ще сильнішою та справедливішою для всіх її громадян.»

(Сцена закінчується з радісною атмосферою та знаком дружби та співпраці.)

 

 

 

 

 

 

 

          Сценка 2

Сцена: Кремлівський палац в Москві, за часів Івана IV, відомого як Іван Грозний. Зал наповнений напруженою атмосферою, івановські бояри та радники стоять перед троном, де сидить Іван Грозний, з оглядом на них з-під насмішкового погляду.

Іван Грозний: (гнівно) "Дурні! Невдячні раби! Мої накази не виконуються, а країна занурюється у хаос!"

Боярин 1: "Великий князю, ми намагалися виконати ваші накази, але..."

Іван Грозний: (розлючено перериває) "Жодних 'але'! Ви не заслуговуєте на моє ласкаве лагодження! За ваші недоліки я накладу кару!"

(Іван Грозний махає рукою, сигналізуючи стражникам. До залу вводяться затримані, обвинувачені в зраді та спустошенні.)

Іван Грозний: (показуючи на затриманих) "Ось вони, зрадники! Вони не вартої мого довір'я, і тепер вони заслуговують на найжорстокіші покарання!"

(Стражники ведуть затриманих прочумазою з залу.)

Боярин 2: "Великий князю, можливо, ми могли б знайти більш гуманний спосіб вирішення цієї ситуації..."

Іван Грозний: (зловтіхо) "Гуманність? Вона недостойна правителя! Моя воля - закон! І тільки мій гнів і страх втримують цю землю у порядку!"

(Зала наповнюється мовчанням, бояри виглядають здивовано і тривожно.)

Іван Грозний: (суворо) "Нехай це буде попередженням для всіх! Жоден бунтівник не залишиться непокараним! Моя влада неперевершена і невиключна!

 

 

 

 

3. Діаграма Венна.

4. Презентація.

5. Брошура.

zip
Додано
2 травня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку