Завдання: познайомити учнів з їх новим соціальним статусом, з поняттями: школа, учитель, учень, клас; розвивати вміння збирати й аналізувати інформацію, представлену в малюнках. Сформувати поняття "здорова людина".
«Хвилинки» здоров’я для учнів 1 класу
Автор:
Чупіль Людмила Віталіївна,
учитель початкових класів
Самбірської ПШ№2
Тема 1 "Ми тепер школярі. Я і моє здоров'я ".
Завдання: познайомити учнів з їх новим соціальним статусом, з поняттями: школа, учитель, учень, клас; розвивати вміння збирати й аналізувати інформацію, представлену в малюнках. Сформувати поняття "здорова людина".
На уроці діти обговорюють поняття «школа», «школярі», «обов’язки школярів», розповідають, чому будуть вчитися в школі та які інші школи вони знають.
Учитель: А чи завжди ми можемо відвідувати школу?
(Звучить музика з мультфільму "Смішарики". З'являються Їжачок, Крош, Совуня та Кар-Карич)
Їжачок: Сьогодні вранці я відчув себе погано: боліло горло, кашляв, сльозилися очі. Та все одно вирішив йти в школу.
Вчитель: Чому він так вчинив? Як ви думаєте, Їжачок правильно зробив? Чому?
Совуня: Коли ви захворіли, потрібно залишитися вдома і викликати лікаря. І до тих пір, поки не видужаєте, ви не можете приходити в клас
Скажіть, а ви любите хворіти? Чому?
Отже, хвороба – це добре чи погано? Здоров'я - добре чи погано?
Учитель: Діти, станьте, будь ласка, знайдіть на стінах класу картки зі словами та зображеннями, які допоможуть вам розповісти про здорову людину.
(Картки із зображеннями та словами розташовуються на стінах класу:
сильний веселий блідий рум'яний сутулий слабкий стрункий сумний )
Совуня: Я думаю, ви вже зрозуміли, що здорова людина – це людина, яка не тільки не хворіє, але і знаходиться в хорошій фізичній формі і доброму настрої.
Кар-Карич: Є гарна приказка: "Здоров'я дорожче багатства". Як ви її розумієте?
Отже, скажіть хором, що дорожче всього на світі? (Здоров'я)
А значить, ми повинні його берегти і зміцнювати. І робити це потрібно вже зараз. Наше здоров'я залежить від нас самих: від наших звичок, нашої поведінки, від того, як ми виконуємо правила здоров'я.
Крош: Я пропоную прямо зараз почати піклуватися про своє здоров'я. Розучимо фізкультхвилинку.
Упруся в землю ногами,
Потягнусь до сонця руками.
Порадію новому дню,
Подумки хвороби віджену.
Совуня: Що ж таке здоров'я? Чому нам потрібно його берегти?
Тема 2 "Гарна зачіска важливіша дорого наряду"
Завдання: сформувати навик правильного догляду за волоссям.
Учитель проводить фізкультхвилинку:
Нахили виконують дівчатка з довгим волоссям.
Присідають хлопчики з темним волоссям.
Діти зі світлим волоссям крокують, високо піднімаючи коліна.
Хлопці з короткими волоссям виконують кругові обертання ліктями.
Всі плескають у долоні.
(Звучить музика з мультфільму "Смішарики". З'являються Нюша, Крош, Совуня)
Нюша: Мене запросили на бал, але я ніяк не можу зробити красиву зачіску. Останнім часом з моїм волоссям щось сталося: вони стали тьмяними, ламкими, посіченими.
Совуня: Твоє волосся захворіло.
Нюша: А хіба волосся може хворіти?
Совуня: Звичайно. Різні причини впливають на здоров'я волосся ідещо ми не можемо змінити. Але дбайливо ставитися до свого волосся, піклуватися і доглядати за ними – під силу кожному.
Нюша: Що для цього потрібно?
Совуня: Гребінець потрібно правильно підібрати саме для вашого волосся. А от з яких матеріалів гребінець використовувати найкраще, зараз перевіримо.
Вчитель: Ми з вами стаємо перукарями. Спостерігаємо за роботою дітей (викликаються 1-2 "перукаря" і 1-2 "клієнта").
Совуня: Який же висновок ми зробимо? Вірно, пластмасові гребінці пошкоджують волосся маленькими непомітними задирками, сильно електризують волосся. Я раджу дерев'яні або кістяні гребінці. Ними найкраще розчісувати волосся. А ви вмієте розчісувати волосся? Коротке волосся розчісують від маківки вниз по колу, проводячи по волоссю близько 30-40 разів. А довге волосся потрібно розчісувати з кінців і проводити по волоссю 10 разів. Робити це потрібно обережно, щоб волосся не заплуталося.
Учитель: Послухайте загадку від Кар-Карича.
Щоб волоссячко блищало
Та здоровий вигляд мало,
Щоб сяяло чистотою
Мий його гарненько мною (Шампунь)
Совуня: Як же правильно мити волосся? Що потрібно робити після того, як ви помили волосся?
Крош: Я знаю прекрасний засіб для зміцнення волосся - масаж голови. Скріпіть пальці рук, покладіть їх на голову і рухайте вперед - назад кілька хвилин. Результати будуть прекрасними.
Совуня: Як же потрібно доглядати за волоссям?
Учитель: подивіться, які предмети лежать на столі (гребінець, шампунь, рушник). Як можна назвати цю групу предметів? За якою ознакою ми їх об'єднали в цю групу? Які ще предмети можна додати до цієї групи?
1