Тема. Ким працюють наші батьки?
Мета. Поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, важливість і значення кожної з них, розширити знання дітей про професії їх батьків,збагатити словниковий запас слів.
Вчити аналізувати, узагальнювати, формувати життєві компетентності.
Виховувати сумлінне ставлення до людей праці.
Обладнання: ілюстрації на тему «Професії» , дитячі малюнки, ІКТ, народні прислів’я про працю, «LEGO».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Доброго ранку, доброго дня.
Бажають вам усі, бажаю вам і я.
Щоденні новини
Діти («помічники дня»)подають інформацію про дату дня, назву тижня, місяця, погоду.
ІІ. Актуалізація опорних знань
( відповіді дітей)
Так, це наші батьки, брати і сестри, це наша родина. Я вдячна вам за «родинні дерева», які ви підготували разом з батьками.
Ще ми розпочали досліджувати дуже цікаву тему « Усі професії потрібні» і говорили про те, люди яких професій працюють у нашій школі.
Пригадайте, про які професії ми говорили на попередньому уроці?
( відповіді дітей)
2.Вчитель
- Всі члени вашої родини дбають один про одного, піклуються, створюють затишок, забезпечують вас усім необхідним. Для цього дорослі члени сім’ї працюють, щоб забезпечити свою родину і принести користь суспільству.
Вам слід було вдома розпитати батьків про їхні професії і підготуватися до виставки малюнків «Професії моїх батьків».
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати «Цікавий світ професій», поміркуємо разом про значення професій у житті людини.
Ви зможете дізнатися про них багато цікавого. Можливо це допоможе вам в майбутньому правильно вибрати професію для себе, щоб самим отримати задоволення і приносити користь іншим людям.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Вчитель
Про те, що у світі існує безліч професій свідчить ваша виставка. І сьогодні батьки вам розкажуть про деякі з них. А про решту професій ми будемо говорити під час наступних уроків.
2. Виступ батьків, перегляд відео запису.
3. Дидактична гра «Чия це праця». З демонстрацією презентації.
Учитель запитує:
Слайд 1.Розкажіть хто працював, щоб зробити зображені предмети.
Слайд 2.Як називається професія людини, яка це виготовила?
Слайд 3.Чиї це інструменти?
Вчитель
Діти, а чи знаєте ви, що саме робить будівельник?
А чи не хотіли б ви побувати в ролі будівельника?
(відповіді дітей)
Гра «Будуємо будинки» LEGO.
Давайте з цеглинок LEGO збудуємо з вами якусь споруду.
(робота в групах)
4.Робота з підручником (с. 81)
Гра «Упізнай професію»
Діти розглядають малюнки, називають людей і професії, зображені на них.
Фізкультхвилинка (музична).
5.Гра «Репортери». Інсценізація.
Уявіть, що ви - «репортери» й берете інтерв’ю в представників різних професій. Придумайте, про що запитати й що вам розповідатимуть про свої професії різні люди. (підручник ст.82)
Діти, а хто знає, що означає слово «Репортер»?
(відповіді дітей)
Репортер – це людина, яка доступно розповідає про світ.
6. Робота в групах «Кому що потрібно». (Вибрати потрібне з конверта: якими предметами користуються люди даної професії?)
Лікар: халат,таблетки, термометр, бинт, йод, відро,віник…
Перукар: ножиці, гребінець, фен, шампунь, борошно, сметана…
Кухар: каструля, сковорідка, ніж, ложка, комбайн, поле…
Швачка: ножиці, крейда, швейна машинка, нитки, цегла,цемент…
(Звіт представників груп.)
Вірш «Переплутанка»
Геть усе, на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже : Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі.
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні,
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки – у бібліотеці.
От який Вітьок дивак!
Ти ж бо знаєш – це не так!
Дітки, допоможемо хлопчику!
Діти, звісно, вчаться в …
А комбайн працює в …
Ми лікуємось в …
А стрижемось в …
Ліки беремо в …
А книжки – в …
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в парах.
Складання діалогу «Ким я мрію стати».
-А ким ви мрієте стати, коли виростите?Чому?
- Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому?
Що для цього треба?
Вибіркова перевірка складених діалогів.
А зараз ми переглянемо невеличку презентацію про те, ким наші діти мріяли стати тоді, коли ще були в садочку.
(Презентація).
2.А що вам потрібно робити зараз, щоб ваші мрії здійснилися?
(діти читають вірш).
Та є одна з усіх професій,
Якої вчаться у житті,
Вона для кожного найперша,
Найголовніша в майбутті!
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Що може бути головною ?
Одна професія – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що можеш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
Учитель підсумовує,що кожна професія – це вміння добре виконувати певну роботу, створювати різні речі, надавати послуги.
А поки що, ви школярі, і головна ваша праця –… (це навчання)
VI. Підсумок уроку.
Я пропоную вам створити проект «Ким я планую бути через 20 років». Вам необхідно серед різних професій обрати ту, яка вам до душі. Над цим проектом ми будемо працювати під час наступних уроків.
1.Рефлексія.
- Чи сподобався вам наш сьогоднішній урок? Який настрій у вас зараз?
Покажіть «Смайликами».
- Чи знадобляться вам діти знання з сьогоднішнього уроку у житті?
- Коли і де саме?
- Тож учіться старанно, наполегливо,завзято! На радість мамам і татам. Тільки тоді ви зможете стати тим, ким мрієте.