ВЕРХНЬОКАМЯНСЬКА ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ
БАХМУТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
УРОК З ЕЛНМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ ДЛЯ 1 КЛАСУ
« НАВІЩО ЇСТИ?»
РОЗРОБИЛА: ШЕЛЮХ ІРИНА МИХАЙЛІВНА
Тема: Навіщо їсти?
Мета: дати уявлення про те, які корисні поживні речовини містяться у різних продуктах, важливість їжі для організму людини, що їжа не лише задовольняє потреби організму людини, але й має викликати насолоду, бути естетичною на вигляд;
формувати навички дослідницької діяльності, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті;
вчити розпізнавати овочі, фрукти,молочні продукти і напої , висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками;
розвивати критичне мислення, вміння вчитися, мовлення, вміння спостерігати,робити висновки ;
виховувати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров’я .
Тип уроку: урок з елементами тренінгу
Обладнання: килимки, малюнок кошика, продуктів,зразок ментальної карти, тостер, мультимедійна дошка ,фрагмент мультфільму «Вінні-Пух», кошики з продуктами,
Хід уроку-тренінгу
І. Вступна частина
1. Вітання ( діти стоять у колі)
Позитивні емоції дають нам енергію для життя,
створюють гарний настрій. Тож частіше радійте, смійтеся.
(Діти утворюють колі та передають усмішку, підморгуючи сусідові.)
2. Обмін інформацією ( сидячи на килимках)
- Навіщо потрібно їсти? Навіщо людина щодня вживає їжу? (Відповіді дітей).
3.Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні на уроці ми поговоримо навіщо людині їсти, з’ясуємо, яку їжу корисно вживати.
4. Очікування
- Що ви очікуєте від уроку? ( Діти записують або малюють свої очікування від уроку на папері у формі продуктів, і прикріплюють до символічного кошика. Якщо очікування справдяться, діти покладуть свої продукти в кошик).
Додаток 1
5. Вправа «Продовж речення»
Для створення позитивного настрою та щоб дізнатися, які страви люблять діти, треба продовжити речення…
ІІ. Основна частина
Їжа потрібна нашому організму як паливо.
Не попливе рікою пароплав, не поїде автівка, не здійметься вгору космічний корабель, не приїде до хворого «Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального.
Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, спати,необхідна енергія (сила).
Звідки в людини береться ця енергія? Вона виробляється організмом з їжі, що надходить. Ще їжа потрібна як будівельний матеріал. Щоб рости, необхідно їсти.
Користь їжа для дитини –
Що містить різні вітаміни,
Що робить нас усіх сильнішими,
Що робить діток здоровішими
У їжі, добрій для дитини,
Є всі потрібні речовини,
І кальцій є, і мінерали,
Аби кістки міцні зростали!
Додаток 2
Ріст
Силу Енергію здоров’я
Вітаміни Гарний настрій поживні речовини
Усе необхідне для життя
Учні об’єднуються у трійки. Двоє беруться
за руки і стають тостером. Один заходить
усередину. Він – грінка. За командою «тостер»
тостери міняються місцями. За командою
« грінка» грінки міняються місцями. За
командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці.
https://www.youtube.com/watch?v=SxrucMs12KY
Чому з Вінні трапилася така неприємна історія? (Припущення дітей)
Висновок: ми живемо не для того,щоб їсти, а їмо, щоб жити. Тому для того,щоб їжа не стала ворогом, харчуватися необхідно помірно і правильно.
Допоможемо Вінні-Пухові з’ясувати, яка їжа є корисною, пояснюючи свій вибір.
1-ша група – вибрати корисну їжу, яку слід уживати щодня ;
2-га група – вибрати корисну їжу, але яку слід уживати періодично;
3-тя група – вибрати їжу, яка шкодить здоров’ю .
Два кошики в різних кінцях класу. В один
діти складають продукти, що потрібно
вживати, в інший – що не варто вживати
або можна вживати зрідка. Учні всі разом
відшукують продукти та складають у відповідний кошик.
Учитель роздає малюнки, фотографії, вирізка з газет та журналів, на яких
зображено різноманітну їжу. Потрібні малюнки наклеїти на плакат.
Додаток 3
ІІІ. Заключна частина
На початку уроку кожен з вас на продукті написав свої очікування від уроку . якщо ваші очікування справдилися , покладіть свій продукт до кошика, якщо ні – то він залишається на своєму місці.
Стати боком в тісне коло. Покласти праві руки одна на одну в центрі. Підняти ліву ногу і, стрибаючи на правій, разом сказати : « Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Будьмо!»
Додатки
Додаток1
Додаток 2
Ріст
Силу Енергію здоров’я
Вітаміни Гарний настрій поживні речовини
Усе необхідне для життя
Додаток 3
Пояснювальна записка
Розгорнутий конспект уроку з предмету «Я досліджую світ» на тему «Навіщо їсти» з елементами тренінгу для 1 класу Нової Української школи складено відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко, наказ МОН України №268 від 21.03.2018 « Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти».