І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру.

Про матеріал
визначити тему та ідею казки,дати поняття про головні та другорядні персонажі; сприяти розвитку навичок виразного читання казки, характеристики її героїв; артистичним здібностям учнів; сприяти вихованню усвідомлення позитивного ставлення до доброго й красивого в житті й негативне до зла.
Перегляд файлу

Тема: І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру.

Мета:визначити тему та ідею казки,дати поняття про головні та другорядні персонажі;

сприяти розвитку навичок виразного читання казки, характеристики її героїв; артистичним здібностям учнів;

сприяти вихованню усвідомлення позитивного ставлення до доброго й красивого в житті й негативне до зла.

Хід уроку

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

«Привітання»

2. Актуалізація опорних знань

1) Слово вчителя.(під супровід музики)

Казка-це наша люба приятелька, яка приходить до нас у дитинстві і не полишає уже дорослих. Вона супроводжує людину з найдавніших , найсивіших часів до нинішніх. Завдяки їй розвивається наша фантазія, зростає інтерес до книжки. Вона розважає, допомагає пізнати світ, кличе у мандри, велить бути сміливими й мудрими,вчить робити добро і зневажати зло.

2) Експрес-опитування

- Хто виступає героями казки?

- Яка казка вважається літературною?

- Чим відрізняється літературна від народної казки?

Літературна казка

Народна казка

Письмова форма викладу

Автор-письменник

Текст казки не змінюється

Усна форма викладу

Автор-народ

Текст казки змінюється

3.Мотивація навчальної діяльності

Зараз ми з вами потрапимо в чарівний світ казки, але для того щоб  нам було на уроці цікаво, ми з вами повинні добре виконати всі завдання:визначимо тему та ідею казки, будемо вчитися розрізняти головних і другорядних персонажів, виразно інсценувати улюблені уривки казки із дотриманням інтонації — розповідної, питальної, спонукальної, окличної, пояснювальної, яка б відбивала стан героя, авторське ставлення до нього, дамо характеристику головному герою, визначимо риси його характеру, розкриємо ваші артистичні здібності. І в кінці  уроку ми повинні з вами відповісти на питання :  Чого вчить нас цей твір? Проти яких людських вад спрямована ця казка?

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми уроку

А щоб дізнатися сторінками якої казки ми продовжимо подорожувати, ви повинні розгадати головоломку.

Гра «Головоломка»

Рухаючись по нитці з права на ліво розгадайте назву казки.

 

      с         и Ф а к з

               Л а а

               й р к

                       и    н    а   в   о     б

   

      - А хто її написав?

- Хто такий І.Франко? (видатний український письменник)

Розгадайте тему та ідею казки «Фарбований Лис». 

Тема — зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.

Робота з деформованим закодованим реченням

 Ідея казки:

За нумерацією слів розшифруйте речення.

Схожих

Засудження

Хитрості

Корисливості

На

Микиту

Людей

Лиса

Нечесності

зарозумілості

7

1

5

2

8

10

6

9

4

3

 

Ідея — засудження корисливості( який робить заради власної вигоди, прагне до наживи),зарозумілості( який поводить себе пихато, гордовито, занадто самовпевнено, вважаючи себе вищим і кращим за інших),  нечесності, хитрості людей, схожих на Лиса Микиту.

У творах художньої літератури діють герої. Їх може бути більше або менше, але про одного - двох героїв розповідається докладніше.

- Яка різниця між головними та другорядними героями твору?( Про головного героя говориться найбільше, усі інші допомагають розкрити риси його характеру.)

Давайте заповнимо таблицю:

Головні герої казки

Другорядні герої казки

Лис Микита

Вовк, Вовчиця, Ведмідь, Кабан, Олень, Мавпа Фрузя

 

Гра «Інтрига» (прочитайте слова в  реченні з права на ліво)

ьтсівилдеварпС  огой  алуб  акат,  кя  анйачивз  у вірівз: отх  вуб  йичжуд , йот  йишпіл, а отх  йишбалс, йот  илокін  ен  варгив  иварпс.

 

Це речення з уривку в якому розкривається життя звірів за царювання Лиса. Знайдіть у тексті даний уривок і зачитайте.

 

Та й справедливість його була така, як звичайно у звірів: хто був дужчий, той ліпший, а хто слабший, той ніколи не виграв справи.

Жили собі звірі під новим царем зовсім так, як і без нього: хто що зловив або знайшов, той їв, а хто не зловив, той був голоден. Кого вбили стрільці, той мусив загинути, а хто втік, той Богу дякував, що жиє.

Про що свідчить цей уривок?

Підсумок учителя.

 Саме в цьому реченні автор розкриває нам головну думку казки — бажання вищого жити за рахунок нижчого. І. Франко навмисне називає правління свого героя „добрим", „справедливим",м'якосердним". Але це добро фальшиве, бо далі автор пише: „Хто був дужчий, той ліпший, а хто слабший, той ніколи не вигравав справи". Удавана добрість Лиса насправді є замаскованою байдужістю до підлеглих. Задовольнивши свої потреби, він не цікавився долею звірів.

ІІІ. Заключна частина

1.Рефлексія

- Чого вчить нас цей твір?

-  Проти яких людських вад спрямована ця казка?

- Які риси характеру повинна мати людина?(чесність, справедливість, щирість, щедрість, товариськість, доброту, сміливість)

2. Оцінювання учня

3.Домашнє завдання – зробити ілюстрації до казки.

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку