І. Я. Франко. Робота над змістом повісті «Захар Беркут»
Повість має підзаголовок - "образ громадського життя Карпатської Русі в ХІІІ віці". Це означає знімок, фото, замальовка;
Пригадаймо, про що довідались минулого уроку....
В повісті розповідається про громаду, що жила в Тухольській котловині Карпат, про її героїчну боротьбу проти монголо-татарського нашестя.
Головні герої: Захар Беркут, його син Максим, Тугар Вовк, його донька Мирослава, тухольська громада, Бурунда-бегадир, Пета, монголи;
1. Де відбуваються події у повісті І.Франка?
2. Хто такий Тугар Вовк?
3. За якими правилами жила тухольська громада?
4. Про що був сон Захара Беркута?
5. Як справдився сон?
6. Громада зібралася на раду....про що говорили?
8. Хто був старійшиною у громаді?
9. Скільки років було Захарові Беркуту?
10. Що стояло при вході у село Тухлю?
11. Хто прийшов на допомогу?
12. Що за несподіваний гість з'явився? Про що розповів?
13.Чому Мирослава назвала себе сиротою?
14. Максимів план...
15. Монголи в селі...
Проблематика твору "Захар Беркут":
- захист рідної землі;
- моральний вибір;
- єдність, згуртованість народу – запорука перемоги;
- людина і природа;
- кохання, вірність, самопожертва;
- взаємовідносини батьків і дітей.
Образи-символи в повісті: Беркут – гордий, мужній, сильний і волелюбний птах. Вовк - хижак, підступна і зла тварина. Сторож – великий кам’яний стовп, який тухольці вважають священним.
ДОМАШНЯ РОБОТА: дати відповідь на запитання: «Що таке, у вашому розумінні, героїзм? Які вчинки є героїчними? Наведіть приклади із сучасного життя»