Розробка відкритого уроку для викладання предметів спеціальної технології.
На своїх уроках використовую різні наробки , щоб увага моїх учнів була зосередина на самостійній роботі по рішенню питань з теми уроку.
Навчальна мета уроку:
- вивчити схеми утворення посадок в системі отвору і вала;
- навчити учнів визначати вид посадки за її умовним позначенням; визначати вид браку,порівнювати дійсні розміри з розмірами на кресленнях.
- набути навички у виконанні розрахунків зазорів і натягів.
Розвивальна мета уроку: розвивати самостійні пізнавальні навички мислення учнів і сприяти виробленню умінь та навичок в розв’язанні задач.
Виховна мета уроку: встановлення зв’язків одержаних знань з практикою.
Методична мета викладача: удосконалення роботи з комплексного використання наочних та технічних засобів навчання.
Методи: словесні (евристична бесіда, технічний диктант і пояснення – презентація); наочний (різальний і вимірювальний інструмент для обробки і контролю валів та отворів); практичні (усні і письмові вправи); метод повторення; методи, спрямовані на розвиток критичного мислення (аналіз, висновки); метод стимулювання інтересу до навчання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: технологія верстатних робіт (теми: "Способи обробки зовнішніх циліндричних поверхонь", "Способи обробки плоских поверхонь, пазів і уступів", "Способи обробки отворів"), технічне креслення (тема "Позначення посадок на складальних кресленнях"), математика.
Комплексно-методичне забезпечення уроку:
- комп’ютер і комп’ютерний проектор;
- презентація уроку з підтримкою програми Microsoft Office Power Point 2010;
- стенд "Розташування полів допусків валів і отворів";
- таблиці граничних відхилень валів і отворів за ДСТУ 2500-94 – 30 шт.;
- зразки різальних та вимірювальних інструментів для обробки і контролю валів та отворів;
- роздатковий матеріал робочого зошиту з предмету – 30 варіантів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Мета етапу: підготувати учнів до роботи на уроці, створення сприятливого психологічного клімату на уроці.
IІ. Повідомлення теми і мети уроку
.
Сьогодні на уроці ми з вами повторимо деякі терміни, рішення задач та навчимося розраховувати зазор і натяг та визначати вид браку .
ІІІ. Повторення попереднього матеріалу
Презентація слайди
Питання: Номінальний р-р? Дійсний р-р? Верхнє, нижнє відхилення задача на дошки.(робота з картками)
IV. Вивчення нового матеріалу
Порівняйте найбільші та найменші дійсні розміри з розмірами на кресленні , побудуйте схему полів допусків та визнайтесь з видом браку
Вправа 1
V. Актуалізація знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Розрахуємо декілька прикладів задач по розрахунку зазору ,натягу та перехідної посадки
Рішення задач на дошці
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Визначте вид посадки, самостійно картки –завдання ,перевірка на дошці
Вправа 2
VІІ. Підсумок уроку
На цьому уроці ми з вами навчились визначати зазори , натяги та перехідні посадки
VІІІ. Домашнє завдання
Слайд
_Ф.И. ______________________гр_______________________
Задание : выберите пять самых значимых на Ваш взгляд понятий, необходимых для изучения новой темы, и занесите их в порядке значимости.
1. Наименьший предельный размер.
2. Виды погрешностей при обработке.
3. Определение качества продукции.
4. Условие годности действительного размера.
5. Номинальный размер.
6. Допуск размера.
7. Действительный размер.
8. Графическое построение поля допуска.
9. Понятия «отверстие», «вал».
10. Наибольший предельный размер.
1.
2.
3.
4.
5.
Упражнение 1Сравните предельные действительные р-р с размерами на чертеже, постройте схемы полей допусков
Dд
Размеры на чертежах (мм).
40 40,6 ___________________________________________ ___________________________________________ ___________________________________________ 40+ 0,4 40,5 _________________________________________ __________________________________________ __________________________________________ 40- 0,3 40,0 ___________________________________________ ___________________________________________ ____________________________________________ 40±0,1 39,9 ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ 40 39,5
_____________________________________________ ____________________________________________
|
|
Упражнение 2. Определение годности и вида брака действительных размеров.
БИ- брак исправимый; БН- брак неисправимый; Г- годный размер
dд
Размеры на чертежах (мм).
22 |
22,6 |
22,5
|
22,3
|
22,0 |
21,7
|
21,5 |
22+0,2
|
|
|
|
|
|
|
22-0,1
|
|
|
|
|
|
|
22±0,4
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|