Ігри до уроків ''Я досліджую світ''

Про матеріал
Пропоную ігри до уроків ''Я досліджую світ''. Ігри розроблені до 10 тем інтегрованого курсу в 1 класі. Вони розвивають мислення, увагу, спостережливість, логіку.
Перегляд файлу
  1. Що треба знати про природу? Жива і нежива природа.

 

Гра ’’Злови тіло’’

Учитель називає тіла живої і неживої природи. . тіла живої природи ’’ловляться ’’ знизу оплесками долоньок. Тіла живої природи показують вгору піднятими руками та плесканням у долоні.

 

Гра ’’Що належить до природи?’’

Розгляньте малюнки. Поміркуйте, що належить до живої природи?

 

Гра ’’Впіймай слово’’

Учитель називає слова, а учні плескають у долоні на потрібному слові.

  1. ’’Упіймайте’’ назви тіл живої природи:

Береза, машина, дівчина, айстра, вода, бджілка, пісок, ліщина, книжка, ялина, човен, хмара, гойдалка, кульбабка.

  1. ’’ Упіймайте ’’ назви тіл неживої природи:

Стіл, повітря, хлопчик, автобус, Сонце, жук – сонечко, калина, портфель, Земля, камінь, ромашка, глина.

 

2.Як людина пізнає світ?

 

Гра ’’Помічники’’

Обладнання. Фрукти, овочі, цукерки, парфуми, іграшки, квіти різнокольорові.

Завдання. Діти об’єднуються у групи.

  1. Підніміть будь яку іграшку.
  2. Покладіть руку на м’яке тіло на парті.
  3. Понюхайте живе тіло, яке є у вас перед очима.
  4. Покуштуйте лимон.
  5. Понюхайте парфуми.

Підсумок. Навіщо людині помічники?

 

Загадки

    Дві ’’дірочки’’ голови

 Усе чують навкруги

А нам треба відгадати,

Як їх будем називати?

 

Кращий дослідник

Кожній групі дослідити запропоновані тіла і сказати, які органи  чуттів допомогли це зробити.

           І – назвіть кольори повітряних кульок.  (6щт.) потім надуйте їх.

 ІІ – порівняйте смак фруктів: ківі, банана, лимона.

 ІІІ – порівняйте предмети за твердістю: крейду, камінчик, пластилін.

 ІV – відгадайте запах предметів, захованих у марлю. (часник, шкірка цитрусових, вата, парфуми).

 

  1. Природні та рукотворні тіла.

 

Загадки

Хвостом воду бере,

Хвостом випускає,

Як вогонь розбушувався,

Його поливає.

 

Гра ’’Ланцюжок’’

Завдання: клас ділиться на дві команди. Перша команда називає ланцюжком природні тіла, а друга – рукотворні.

 

Гра ’’Упіймайте’’ назви рукотворних тіл:

Годинник, вода, кран, сорока, комп’ютер, булка, колосок жита, сніжинка, пір’їнка, ручка, бабуся, літак, брюки, кошик.

 

  1. Дослідження дрібних частин предмета

 

Інтерактивна гра ’’Незавершені речення’’

  • Рослина, яка складається зі стовбура, гілок та листя  - це …
  • Рослина, що має тоненькі стеблини та може квітувати – це…
  • Тіло, яке складається з дрібних частинок каміння, піску, глини – це…

 

Досліди ’’Дарунок від   Осені.’’

Кожна група отримує дарунок від Осені. Гроно калини, волоський горіх, яблуко, гроно горобини.

Опорні слова: на смак …

За кольором …

За розміром …

 На дотик …

 

  1. Організми

 

Інтерактивна вправа ’’Мікрофон’’

  • Що таке природа?
  • Що називають організмами?
  • Що є характерним для організмів?
  • Наведіть приклади організмів, які є в класі.

 

 

 

  1. Що потрібно організмам для життя

 

Казка про чарівників, без яких неможливе наше життя

Колись давно-давно, коли ще не було людей, на нашій планеті жили чарівники, яких звали Вода, Повітря і Земля. Вода наповнювала океани, моря, річки і давала життя всім організмам. Повітря піднімало крапельки води та надувало хмарки, які давали дощик землі. Земля дякувала за таку щедрість воді та повітрю і давала життя рослинам. Сонечко милувалося роботою своїх чарівників та допомагало їм творити добро та красу.

                                               І. В. Дехтяренко

 

Конкурс ’’Найрозумніший’’

Розгляньте картку, порадьтесь у групі і скажіть, що потрібно для життя організму, зображеному на малюнку.

Малюнок кота, малюнок берези, малюнок сороки, малюнок ведмедя, малюнок латаття.

 

  1. Різноманітність рослин.

 

Гра ’’ Де ростуть рослини?’’

 

Гра ’’ Що росте на грядці?’’

  1. Різноманітність тварин.

 

Гра ’’ Назви тварину’’

Учитель кидає м’яч і промовляє запитання.

Учні ловлять м’яч і кидають назад учителю, відповідаючи на запитання.

  • Хто живе у лісі?
  • Хто живе у річці?
  • Хто живе на луках?
  • Яка тварина є свійською?
  •  

Гра ’’ Хто зайвий?’’

Картки з зображенням тварин.

Птахи  + звір

Комахи + птах

Звірі + риба

Риби + морський котик

 

Загадки про  тварин

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.  (ластівка)

 

Уночі літає, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі.  (Сова)

 

Летить – дзижчить,

Впаде – повзе і землю гризе.   (Жук)

 

Не пташка, а з крилами,

Не бджола, а над квітами літає.  (Метелик)

 

Інтерактивна вправа ’’Кубування’’

Учитель демонструє куб, на сторонах якого зображені малюнки тварин. Учні називають представників певної групи тварин.

Цікаві запитання

  • Які птахи сплять удень?
  • Якщо корова опиниться у дрімучому лісі, чи стане вона дикою?
  • Хто хвіст залишає, як від ворога тікає?
  • Чим відрізняються зайці від кролів?

 

 

  1. Із чого людина виготовляє предмети вжитку?

 

Гра ’’Чарівна торбинка’’

Вчитель роздає кожній групі торбинку. Учні виймають предмети, які в ній є, визначають з чого вони виготовлені.

 

Значення природи для людини.

 

Гра ’’ Екологічна павутинка’’

Учні по колу передають клубок ниток, і, тримаючись за нитку, називають природні тіла. Якщо слово ’’людина’’ не буде названо, уитель називає його і завершує павутинку. Коли клубок обійде коло, робиться висновок: Усі тіла в природі пов’язані між собою.

 

Гра змагання ’’ Хто більше’’

Назвіть усі тіла і предмети класної кімнати, які дає нам природа.

Гра фантазування ’’Чому слон добрий?’’- робота в групах.

*Чому слон добрий? (Він катає дітей)

* чому змія добра?(Із її отрути роблять ліки)

* Чому собака добрий?

* Чому півень добрий?

* Чому лисичка добра?

Виграє та група, чиї відповіді будуть найцікавішими.

 

Складання карти пам’яті.

Учитель на дошці кріпить силует людини та стрілки. Після кожної відповіді на запитання ’’Що дає нам природа?’’ додаються малюнки, картки з словами.(Сонце, книжки, дощ, сніг, одяг, будинки, посуд, тощо)

 

  1.                    Бережливе ставлення до природи.

 

Робота в групах

Порадьтеся і дайте відповіді на запитання, підготуйте інсценізацію.

Група ’’Жовті квіти’’ – Що ви скажете хлопчику, по птахам із рогатки?

Група ’’ Рожеві квіти’’ – Що скажете дівчинці, яка оберемками рве квіти в парку?

Група ’’ Сині квіти’’ – що скажете людям, які залишають після себе сміття в лісі, в парку?

Група ’’Білі квіти’’ – Що скажете людям, які зривають оберемками підсніжники, проліски, черемшу для продажу?

 

Правила поведінки в природі

 

Робота в групах

Група ’’Жовті квіти’’ –Складіть привила поведінки у весняному лісі.

Група ’’ Рожеві квіти’’- складіть правила поведінки в літньому лісі.

Група ’’ Сині квіти’’ – складіть правила поведінки на луках.

Група ’’Білі квіти’’ – складіть пам’ятку ’’ Чим я можу допомогти природі.’’

 

 

Теми

  1. Що треба знати про природу? Жива і нежива природа.
  2. Як людина пізнає світ?
  3. Природні та рукотворні тіла.
  4. Дослідження дрібних частин предмета
  5. Організми
  6. Що потрібно організмам для життя
  7. Різноманітність рослин.
  8. Різноманітність тварин.
  9. Із чого людина виготовляє предмети вжитку?
  10.                    Бережливе ставлення до природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
2112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку