Цей матеріал буде корисним для вчителів, що викладають англійську мову в початковій школі. Матеріали можна використовувати як частину уроку, так і для позаурочної роботи з дітьми.
Ігри на уроках англійської мови у початкових класах
Завдання 1. Знайди картинку, ідентичну твоїй
Знайди однокласника, в якого на картинці зображена дівчинка, одягнена так само, як і дівчинка на твоїй картинці (учні порівнюють деталі одягу, взуття, їх колір).
Завдання 2. Знайди свої речі
Ти загубив:, a yellow pencil-box, a blue ball, a brown bag, a white pen.
Спробуй знайти свої речі в бюро знахідок. Коли ти виявиш, що в бюро знахідок є твоя річ, попроси: "Please, give me my pen".
Завдання 3. Незнайко
У грі бере участь увесь клас. Роль Незнайки виконує вчитель.
На столі розкладені картинки, предмети або картонки з числами. Учитель називає предмети й цифри. Діти повинні виправити вчителя, якщо він зробив помилку.
Учитель. Діти, сьогодні до нас у гості прийшов Незнайко. Він також вивчає англійську мову, але, як завжди, часто плутає назви предметів, чисел. Давайте допоможемо йому запам'ятати все правильно.
Teacher. This is a ball.
Pupil. No, it is not. It is a box.
Teacher. This is 4.
Pupil. No, it is not. It is 6/
Завдання 4. Склади портфель
У грі бере участь увесь клас. Учні виходять до дошки за бажанням.
Учитель. Допоможіть Буратіно скласти портфель. Учень бере предмети, що знаходяться на столі, складає їх у портфель, називаючи кожен. This is a book. This is a pen. This is a ruler.
^ Завдання 5. Склади букет
У ч и тел ь. Діти, давайте складемо букет для мами. Ллє потрібно дотримуватись такої умови: називати колір кожної квіточки правильно, а то букет зів'яне.
Клас ділиться на 3 команди. Учні один за одним (по ланцюжку) називають колір кожного листочка та квіточки.
Якщо учень помилився, то листочки та квіточки повертаються назад і гра починається спочатку.
Pupil 1. This is a red flower.
P u p і 1 2. This is a blue flower.
P u p і 1 3. This is a yellow flower.
Завдання 6. Побудуй хатку для короля
Клас ділиться на 2 команди. Учні будують хатку, називаючи, правильно букви на картонці. Якщо учень помилився, то він не має права класти свою «цеглину». Виграє команда, яка першою побудує хатинку.
Учитель. Давайте побудуємо хатинку для короля AВС. Складемо її з буквбукв, правильно називаючи кожну.
букв, правильно називаючи кожну.
Pupil 1. This is a letter A.
Pupil 2. This is a letter В.
Завдання 7. Алфавіт
Учитель ділить клас на 2 3 команди. У руках у нього годинник із секундною стрілкою. Він називає яку-нсбудь літеру (крім х, у, z) і пропонує першому учневі першої команди придумати за 20 секунд якомога більше слів, які починаються з цієї літери. Потім таке ж завдання, але вже з іншою літерою, виконує перший учень другої команди, потім — другий учень першої команди і т. д.
За кожне правильне слово команда одержує бал.
^ Завдання 8. Що в мене є?
Клас ділять на 2—3 команди. Учитель показує командам по черзі картку з якою-небудь літерою алфавіту. Учні відповідної команди повинні назвати цю літеру, а потім - - якомога більше іменників, що починаються з цієї літери.
За кожне правильне слово команді зараховується один бал.
^ Завдання 9. Хто перший?
Учитель викликає до дошки по одному учню (почергово з кожної команди). Вони повинні скласти й записати на дошці по три слова, ідо починаються з однієї букви (наприклад із Р).
Учні читають уголос свої слова. За кожне правильно складене та прочитане слово команда одержує бал. Вислухавши відповіді . учнів, учитель підводить підсумки гри.
^ Завдання 10. Розфарбуй повітряні кульки
Учням пропонують намалювати та розфарбувати повітряні кульки. Потім потрібно правильно назвати колір кожної кульки. Виграє той, хто правильно назве всі кольори.
^ Завдання 11. Прикрась ялинку
Учні малюють новорічну-ялинку та прикрашають її різними іграшками. Потім потрібно, щоб учні назвали ці іграшки та їх колір. Виграє той, хто більше назве іграшок.
^ Гра «Схоже або різне»
Мета: активізація спільної мовної діяльності, вдосконалення навичок вираження в іншомовній сфері спільного й відмінного.
Хід гри: учасники утворюють пари. їм вручаються картки з картинками. Показувати картки одне одному не можна. Працюючи в парах, гравці ставлять питання одне одному, щоби з'ясувати, які картинки на їх картках є спільними, а які відмінними. Обговоривши по три картинки, гравці міняються місцями і продовжують роботу з іншими партнерами. Роздавальний матеріал можна варіювати, використовуючи замість картинок синонімічні й антонімічні слова, пропозиції тощо.
^ Гра «Знайди відмінності»
Мета: комплексне тренування питально-відповідної взаємодії зі включенням елементів міркування.
Хід гри: учасники гри діляться на пари. Один гравець одержує картинку, другий — таку саму картинку, але з деякими змінами. Ставлячи питання одне одному, вони повинні знайти відмінності між картинками й назвати їх. Показувати одне одному картинки забороняється.
Наприклад, відпрацювання граматичного матеріалу «Множина іменників» (див. додаток 1).
^ Гра «Ранжирування»
Мета: формування навичок вираження в монологічному й діалогічному мовленні переваги, вибору, аргументування, пояснення та інших намірів того, хто будує розповідь.
Хід гри: учням пропонуються переліки особистих і професійних якостей, необхідних певному фахівцю. Кожен повинен пронумерувати за ступенем важливості, відповідно до власних поглядів і переконань, усі названі якості. Потім у ході дискусії всі мають обґрунтувати свій підхід до оцінювання цих якостей і обговорити значущість усіх якостей і пропоновані пріоритети в ранжируванні.