Ігри патріотів «Діти об’єднують Україну».

Про матеріал
Виховний захід спрямований на прищеплення вихованцям інтересу до вивчення історичного минулого краю. Гра проходитьв 5 етапів: «Відомі імена краю», «Скарби», «Чернігівські гармати», «Палеограф», «Легенди міста», на кожному з яких команди виконують завдання. Вихованці мають змогу продемонструвати свої знання з історії свого міста, держави, проявити творчі здібності, кмітливість та вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

1

 

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

 

 

 

«ІГРИ ПАТРІОТІВ»

(Виховний захід)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Розробила методист

О. Веремійчик

                                     Чернігів 2019

 

Мета: залучати вихованців до джерел національної спадщини, сприяти розвитку історичної пам’яті, логіки, уяви, кмітливості, осмислення себе частиною великого українського народу; створювати позитивний емоційний фон; розвивати креативність та самостійність мислення; виховувати почуття патріотизму.

Тип заняття: виховний захід

Форма заняття: «Ігри патріотів»

Місце проведення: історична частина міста Чернігів – Вал.

Обладнання та матеріали: конверти з завданнями, гаджети, дерев’яні кубики з літерами ВССМТИЛА, вимірювальна рулетка, чисті аркуші, аркуші з шифротаблицею та криптонімом, монети, магніт, біла простиня.

 

ХІД ЗАХОДУ

I .Організаційний етап

        Вступне слово керівника гуртка. Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина. Велика історія нашої держави розпочинається  з малої: ніколи не вичерпується допитливість людини, яка прагне дізнатися, що відбувалося на землі, де вона народилася і живе.  Для нас мала Батьківщина – це наше славетне місто Чернігів.

Сьогодні, ви, юне покоління, молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, за умови, що пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно - це  мова  народу, традиції, звичаї, культура, історія країни, міста, родини. Наскільки ви добре знаєте історію свого міста, держави, покажуть «Ігри патріотів».

Правила гри.

 1. Вихованці діляться на 4 команди: команда синіх, команда жовтих, команда зелених, команда червоних.

2. Гра складається з 5 етапів, на кожному з яких знаходиться координатор з завданнями, які треба виконати.

3. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті. Тому не відставайте і допомагайте один одному!

4. Виконавши завдання команда отримує конверт з назвою наступного етапу (Додаток 1).

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі етапи, виконати завдання правильно, творчо та креативно і якомога швидше  дістатися фінішу.

6. На фініші на команди чекає керівник гуртка, який вносить дані до таблиці щодо виконання завдань на кожному з етапів, що надійшли на його гаджет від кожної з команд (Додаток 2).

Місцерозташування етапів:

 - «Палеограф» знаходиться біля будівлі Державного Архіву,               

- «Легенди міста» - біля  Будинку  Івана Мазепи,

- «Скарби»  - біля пам’ятника Т.Г. Шевченку,

- «Чернігівські гармати» - біля п’ятої гармати,

- «Відомі імена краю» - біля «Спасо-Преображенського собору.

 

II.ГРА «ІГРИ ПАТРІОТІВ»

ЕТАП 1. «Легенди міста»

 «В Чернігові, на Валу знаходиться будівля, побудована наприкінці 1690 року і належала спочатку чернігівському полковнику Якову Лизогубу, згодом Івану Мазепі. За однією з легенд саме тут, у темних підвалах будинку гетьман заховав бочки зі скарбами. І саме тут він таємно зустрічався із власною юною хрещеницею Мотрею – дочкою генерального писаря Василя Кочубея, за що  мати її прокляла. З того часу її неспокійна душа блукає світом. Щороку в ніч на Пречисту вона з’являється біля будинку Мазепи і благає перехожих благословити її прокляту душу православним хрестом, обіцяючи відкрити таємницю скарбів гетьмана.».

ЗАВДАННЯ

  1.     Інсценізувати легенду про Мотрю Кочубей.
  2.     Зробити фото та відправити у Viber повідомлення керівнику гуртка (Додаток 3).

 ЕТАП 2. «Відомі імена краю»

«Спасо-Преображенський собор - один з найстаріших храмів Русі, побудований приблизно у 1033-1036 роках, за розпорядженням першого відомого за літописами чернігівського князя».

  ЗАВДАННЯ

  1.     Спільно та злагоджено із запропонованих літер скласти ім’я князя, який побудував Спасо-Преображенський собор.
  2.     Зробити фото та відправити у Viber повідомлення по номеру керівнику гуртка (Додаток 4).

 ЕТАП 3. «Чернігівські гармати»

«Чернігівські гармати відомі кожному мешканцю міста. Розташувались вони вздовж Чернігівського Валу, на місці колишніх оборонних споруд фортеці. Точне походження їх невідоме. Одна з найпопулярніших легенд оповідає про те, що колись ці гармати         слугували своєрідним "гарбузом по-чернігівськи". Місцеві дівчата, якщо не хотіли йти на побачення, призначали кавалерам зустріч "біля 13-ої гармати". Нещасні приходили на призначений час і довго шукали неіснуючу 13-ту гармату».

  ЗАВДАННЯ

  1.    Знайти 5 гармату (рахунок починаємо від центрального входу на Вал) та виміряти діаметр колеса та довжину дула.
  2.    На аркуші вказати дані, зробити фото та відправити у Viber повідомлення керівнику гуртка (Додаток 5).

  ЕТАП 4.  «Палеограф»

«Архів – установа, яка збирає, впорядковує і зберігає старі документи (писемні пам’ятки минулого).

     ЗАВДАННЯ

  1.     Користуючись шифротаблицею, допоможіть розшифрувати криптонім.
  2.     Відправте у Viber повідомлення розшифрований текст керівнику гуртка.

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

И

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

І

Ї

Й

К

Л

М

Н

О

П

Р

С

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

 

  17.11.      6.12.23.11.      24.15.21.1.13.18.11. (Ми діти України)

 ЕТАП 5. «Скарби»

«Історія Чернігова зберігає дуже багато загадок. Одна з яких є місцезнаходження чернігівського монетного двора. Відомо, що в Чернігово-Сіверському князівстві відливали свої власні гроші – гривни. Вони представляли собою продовгуваті бруски зі срібла вагою близько 200 грам».

 ЗАВДАННЯ

  1.     Уявіть себе шукачами скарбів та за допомогою магніту знайдіть  якомога більше монет .
  2.     Вказати зібрану кількість монет та відправити Viber повідомлення керівнику гуртка (Додаток 5).

 III. Підсумок гри

Пройшовши всі етапи, учасники гри  рухаються  на фініш. Оголошується, яка команда на якому етапі справилася перша, визначається переможець гри «Ігри патріотів».

(Нагородження команд)

 IV. Заключне слово керівника гуртка

 Ви, учасники гри «Ігри патріотів»,  сьогодні довели, що цікавитесь історією свого міста, своєї держави. Команди дружні, креативні. Знання своєї історії – це шлях до всебічного розвитку особистості.

   Дякую за чудову гру!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конверти з завданнями для команд

 

 

         Етапи

Назва команди

«Легенди

міста»

«Відомі імена

краю»

«Чернігівські

гармати»

«Палеограф»

«Скарби»

Команди

синіх

 

 

 

 

 

Команда

червоних

 

 

 

 

 

Команда

жовтих

 

 

 

 

 

Команда

зелених

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця для внесення даних

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інсценування  легенди про Мотрю Кочубей

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання із запропонованих літер імені князя, який побудував Спасо-Преображенський собор

Додаток 5

 

 

 

 

 

 

Виконання завдання етапу «Скарби»

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Кузнецов Г. Новицкая Ю. Таємниця давнього Чернігова і його скарби / Г. Кузнецов, Ю. Навицкая . – 2-е вид. перероб. і доп. – Чернігів: РВК «Деснянська правда», 2002. – с. 60с.
  2. Линник Н.В. Сценарій щорічної патріотичної гри «Ігри патріотів» [Електронний ресурс]. Режим доступу:  https://naurok.com.ua/scenariy-schorichno-patriotichno-gri-igri-patriotiv-455.html
  3. Позакласний захід «Ігри патріотів» [Електронний ресурс].  Режим доступу: https://naurok.com.ua/pozaklasniy-zahid-igri-patriotiv-3858.html
  4. Подобєд О.А. Історія України. 5, 7 класи: Нестандартні уроки. / О.А. Подобєд .– Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – 160 с. – (Бібліотека творчого вчителя).
  5. Цатурян І. Коваль О. Ігри патріотів. Інтелектуально-розважальний квест / І. Цатурян, О.Коваль  // Позашкілля - № 4 (112), квітень 2016.
docx
Додано
9 жовтня 2019
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку