Ігри своїми руками з підручних матеріалів

Про матеріал
Шановні колеги. Хочу представити вам ігри для розвитку дрібної моторики рук, сенсорики, емоційної сфери і т.д., зроблені своїми руками із підручних матеріалів.
Перегляд файлу

Ігри своїми руками з підручних матеріалів

Тетяна Кузнецова,  практичний психолог ЗДО №14 «Чомучка», спеціаліст ІІ категорії, м. Коростеня, Житомирської обл.

 

Шановні колеги. Хочу представити вам ігри для розвитку дрібної моторики рук,  сенсорики, емоційної сфери і т.д., зроблені своїми руками із підручних матеріалів.

Дидактичний посібник «Знайди сонечку квіточку»

Мета: вчити дитину називати кольори, підбирати предмети однакового кольору.

Процес виготовлення: сонечка робимо із комп’ютерних дисків, обклеюючи їх кольоровою плівкою. Квіти вирізуємо із шматочків лінолеуму, також обклеюючи їх кольоровою плівкою.

Завдання: наші комашки загубилися і не можуть знайти свою квітку. Давай разом їм допоможемо.

D:\9\DSCF3970.JPGD:\9\DSCF3972.JPG

D:\9\DSCF3976.JPG

 

Ігри з прищіпками

Мета: розвити дрібну моторику рук.

Процес виготовлення: на принтері роздруковуємо кольорові картинки без рук, ніг, вусиків і т.д. Наклеюємо їх на шматочки лінолеуму та вирізаємо по контуру. Купуємо прищіпки відповідних кольорів і гра готова…

Завдання: разом із дитиною прикріпити деталі, яких не вистачає за допомогою прищіпок.

 

Гра «Одягни деревце»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати кольори, розвивати дрібну моторику рук.

Процес виготовлення: шматочки лінолеуму обклеюємо кольоровим картоном, обтягуємо скотчем, прикріплюємо до нашої основи маленькі шматочки липучки. Робимо так же листочки відповідних кольорів, а з іншої сторони також наклеюємо  липучки. Таким чином ми можемо прикріплювати листочки до дерев. Беремо прищіпки чорного кольору, приліплюємо їх до дерева і отримуємо стовбур.

Завдання: наші дерева загубили свої листочки і не мають стовбурів. Давай їм допоможемо.

D:\9\DSCF4023.JPG  D:\9\DSCF4021.JPG

 

«Незвичайні шнурівки»

Мета: розвиток дрібної моторики рук.

Процес виготовлення: беремо шматок ДВП, наклеюємо на нього вирізані деталі із кольорових фетрових серветок. Прикручуємо до нашої картинки спеціальні отвори, які взяли із пляшок олії. Купуємо потрібного кольору і довжини шнурок і наші незвичайні шнурівки готові.

Завдання: прикрасимо наших тваринок гарними шнурочками.

D:\9\DSCF3980.JPG    D:\9\DSCF3978.JPG

 А ці шнурівки виготовляємо із шматочків лінолеуму, які обклеюємо кольоровою самоклейкою. На кінцях нашої шнурівки робимо отвори дироколом  і шнуруємо її.

D:\9\DSCF4033.JPG

 

Гра «Кольорові кубики»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати кольори, розвивати дрібну моторику рук, розвивати слухове сприймання, увагу.

Процес виготовлення: беремо старі кубики, в кожні 2 кубики насипаємо: пісок, горох, копійки, сірники і т.д. та обклеюємо їх однаковими кольорами.

Дитина розвиває не тільки зорове сприймання, а і слухове.

Завдання: потрібно знайти кубики однакові за кольором і схожі за звуком.

D:\9\DSCF3984.JPG    D:\9\DSCF3986.JPG

 

Ігри з кришками

Мета: вчити дитину розрізняти і називати кольори, розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття.

Процес виготовлення: обрізаємо «горличка» від пластикових пляшок із різними кришками. Потім беремо коробку з під цукерок, малюємо або клеїмо певний сюжет, вирізаємо отвори і приклеюємо туди «горличка» від пляшок, на які потім прикручуємо кришки відповідних кольорів.

Мій посібничок «Веселий клоун» обклеєний шматочками тканини різної фактури: це дає можливість дитині розвивати свої тактильні відчуття.

Завдання: давай допоможемо нашому клоуну і знайдемо його кульки відповідних кольорів, прикраси на одяг, черевики і т.д.

D:\9\DSCF3998.JPG

 

Ігри-посібники «Погодуємо тваринок»

Мета: розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття.

Процес виготовлення: «Мишка» виготовлена із пластикової пляшки, яку я намастила ПВА і обмотала в’язальною ниткою. Приклеїла хвостик, вушка, ніжки-кришки від пластикових пляшок і очі.

Завдання: давай погодуємо нашу мишку. Що вона їсть? (використовувати можна горох, квасолю, соняшникове насіння, жолуді і т.д.).

D:\9\DSCF3988.JPG    D:\9\DSCF3990.JPG

«Смішариків» зробила із пластикових баночок: на кришку наклеїла малюнок і вирізала отвір; зробила вушка із фетру та волосся із ниток.

 

D:\9\DSCF3994.JPG

 

Гра «Чарівна баночка»

Мета: розвивати пізнавальні здібності дитини, мовлення, пам'ять, мислення.

Процес виготовлення: беремо залізну банку з під кави чи чаю і обклеюємо кольоровою самоклейкою (за задумом). Далі на картон наклеюємо роздруковані картинки, які відповідають заданій темі (у мене це тварини, птахи, дерева, сонце, хмара і т.д.). З іншого боку приклеюємо шматочки магніту. Тепер можемо прикріпити наші картинки до банки-основи.

Завдання: Що знаходиться на небі? (Сонце, хмара і т.д.). Давай прикріпимо. Що на землі? Давай прикріпимо. Де живуть тварини? Літають птахи? Давай прикріпимо на нашу баночку.

D:\9\DSCF4009.JPGD:\9\DSCF4013.JPG

D:\9\DSCF4011.JPG

 

Гра «Перемо білизну»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати кольори, розвивати дрібну моторику рук, розвивати пам'ять, вчити класифікувати одяг.

Процес виготовлення: беремо картонну коробку, розрізаємо верх на чотири частини. Обклеюємо коробку з чотирьох боків папером основних кольорів. З комп’ютера роздруковуємо зображення одягу основних кольорів і вирізаємо. Робимо корзинку для одягу. Гра готова.

Завдання: давай випремо брудну білизну. Тобі потрібно покласти білизну відповідного кольору до пральної машини такого ж кольору.

D:\9\DSCF4015.JPG   D:\9\DSCF4019.JPG

 D:\9\DSCF4017.JPG

 

 


 

Гра «Коробочка відчуттів»

Мета: розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття, увагу.

Процес виготовлення: беремо картонну коробку і обклеюємо тканиною. У кришці вирізаємо два отвори і приклеюємо до них «рукава» для рук. У середину коробки кладемо маленькі дощечки, які обклеєні різними матеріалами: фольгою, натуральним та штучним хутром, наждачним папером, клейонкою і т.д.

Завдання: давай просунемо твої ручки ось у ці «рукавчики». Що знаходиться в коробочці? Яке воно на дотик? На що схоже? Опиши.

D:\9\DSCF4025.JPG    D:\9\DSCF4027.JPG

 

D:\9\DSCF4029.JPG   D:\9\DSCF4030.JPG

Гра «Іде сніжок»

Мета: розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття, увагу.

Процес виготовлення: беремо дощечку для ліплення, наклеюємо у верхній частині шматочок хутра «хмаринку». Далі свердлимо невеличкі отвори за бажанням. Готуємо сніжинки із ватних паличок (відрізаємо кінці, на яких знаходиться вата).

Завдання: ось пропливає сніжна хмаринка, але зовсім не має сніжинок. Давай зробимо так, щоб ішов сніг. Бери сніжинку і вставляй в отвори.

D:\9\DSCF4053.JPG

 

«Фланелеграф»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати кольори та геометричні фігури, розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття, уяву.

 Процес виготовлення: беремо шматок ДСП потрібного вам розміру і обтягуємо його тканиною (фланель, фліс). Потім із фланелевих кольорових серветок вирізуємо геометричні фігури різних розмірів.

Завдання: давай з тобою придумаємо історію і викладемо її за допомогою цих фігурок. (Працювати можна і з казками, або просто вивчати кольори та фігури).

D:\9\DSCF4044.JPG    D:\9\DSCF4051.JPG

 

 

Гра «Подмухай на метелика»

 

Мета: розвивати дихальну систему дитини.

Процес виготовлення: беремо DVD диски і  обклеюємо їх кольоровим папером. Приклеюємо нитку до якої прикріплюємо паперового метелика.

Завдання: наш метелик сидить на квіточці. Давай подмухаємо на нього, щоб він полетів.

D:\9\DSCF4037.JPG    D:\9\DSCF4035.JPG

 

Гра «Мої емоції»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати емоції, розвивати уяву, мовлення.

Процес виготовлення: банку з під чаю обклеюємо кольоровим папером, вирізаємо отвір і наклеюємо певний сюжет за задумом. Потім беремо білий картон, загортаємо його в трубу і закріплюємо степлером. По колу наклеюємо обличчя з емоціями.

Завдання: давай з тобою познайомимося з емоціями. Які ти знаєш емоції? Ось  наш хлопчик змінює емоції. Як ти вважаєш, чому зараз він засмучений? А ти буваєш засмучений? А веселий? Яка із кульок відповідає настрою нашого хлопчика?

D:\9\DSCF4003.JPG D:\9\DSCF4001.JPG  D:\9\DSCF4005.JPG

 

Гра «Емоційні палички»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати емоції, розвивати уяву, мовлення.

Процес виготовлення: беремо рахівні палички, наклеюємо на них емоційні личка та робимо цікаві зачіски із підручних матеріалів (ниток, хутра, тканини).

Завдання: давай оглянемо емоційні палички: які ти знаєш емоції? Давай розіграємо емоційну сценку (можна придумати історію з участю емоційних паличок).

 D:\9\DSCF4040.JPG    D:\9\DSCF4039.JPG

D:\9\DSCF4048.JPG

 

Гра «Знайди емоцію»

Мета: вчити дитину розрізняти і називати емоції, розвивати уяву, мовлення.

Процес виготовлення: беремо сірникові коробочки: і в середину і ззовні наклеюємо зображення емоційних обличь.

Завдання: наші емоції переплутали свої будиночки (міняємо емоції місцями). Давай їм допоможемо.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
14625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку