Ігрова програма на тему: «Наша безпека - понад усе»
Мета: закріпити знання, вміння та навички учнів з основ безпеки життєдіяльності, формувати здоров’язбережувальну, соціальну, екологічну компетентності школярів, розвивати у дітей високі морально-психологічні якості: мужність, відвагу, витримку, ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву.
Обладнання: конверти із завданнями, магніти, папір, ручки, кошик, ключі, кільця для ключів.
Хід гри:
І. Організаційний етап
Ведучий.
Добридень дорогі друзі! Ми з вами сьогодні зібрались, щоб перевірити ваші знання з безпеки. Але зробимо ми це у вигляді ігор, під час якого ви зможете продемонструвати свої вміння діяти в екстремальних та надзвичайних ситуаціях. Вам доведеться спробувати себе у ролі пожежних та лікарів та представників інших важливих професій.
Вас чекає 9 завдань , на кожному необхідно відповісти запитання та отримати ключі. Чим більше ключів ви отримаєте, тим більше літер у кодовому реченні ви зможете відкрити. Переможе та команда, яка перша відгадає ключову фразу.
Отже, кожна команда отримає зараз конверт із маршрутним листом і за моєю командою починає рух.
Після виконання всіх завдань ми знову збираємось і визначаємо переможців.
Ну що ж, всім зрозуміло завдання? Отже, на старт! Увага! Почали!
Завдання №1
Що має бути в сумці на момент евакуації?
( На столі лежать потрібні та непотрібні речі. Учні збирають у сумку лише все необхідне )
Матеріали:
Необхідні речі:
- необхідні речі (білизна, теплий одяг, взуття, предмети гігієни);
Зайві речі:
Завдання №2
Розгляньте малюнки і розмістіть відповідні НС у три колонки:
НС природного НС техногенного НС соціального
походження походження походження
Матеріали:
Малюнки, магніти, ключі.
Завдання №3
Знайдіть помилки у поданому алгоритмі дій під час пожежі у школі, підкресліть їх та поясніть, у чому помилка:
Завдання №4
Як вам відомо, перегрівання голови на сонці може призвести до сонячного удару. Яких дій слід дотримуватися аби допомогти собі при перегріванні?
Матеріали:
Аркуш паперу, ручки, ключі.
Правильні відповіді:
Завдання №5
Продемонструвати методики надання першої допомоги потопаючому (штучне дихання, непрямий масаж серця).
Викликаючи „швидку допомогу”, що саме необхідно
повідомити диспетчеру у разі будь-якої НС?
Матеріали:
Ключі.
Правильні відповіді:
Чітко повідомити, що саме сталося, які ушкодження виявлені, особливо небезпечні для життя, кількість і стан потерпілих. Чи є серед них діти, люди похилого віку, місце події (вулиця, номер будинку), яка була надана допомога. Указати своє ім’я, телефон. Покласти слухавку можна лише тільки після диспетчера.
Завдання №6
Знайдіть відповідність між назвою та малюнком дорожнього знаку:
Слизька дорога
Рух на велосипедах заборонено
Лікарня
Головна дорога
В’їзд заборонено
Пішохідна доріжка
Рух праворуч
Пішохідний перехід
Матеріали:
Малюнки дорожніх знаків, картки з назвами, магніти, ключі.
Завдання №7
Змоделюйте способи транспортування потерпілих під час НС до більш безпечного місця для надання першої медичної допомоги.
Завдання №8
Зберіть у кошик лише їстівні гриби та неотруйні рослини.
Матеріали:
Кошик, фотографії отруйних та їстівних грибів, а також отруйних та неотруйних рослин.
мухомор червоний бліда поганка
сатанинський гриб псевдоопеньк
білий гриб підосичник
підберезник лисички
паслін чорний вовче лико
борщівник барбарис
ромашка лікарська соняшник
шипшина цибуля
Завдання №9
Прочитайте ситуативну задачу та розташуйте відповіді у правильному порядку:
„ Під час уроку, проходячи між столами, ви раптом помітили на підлозі блискучі кульки. При спробі підняти одну із кульок вона розлетілася на велику кількість дрібніших, ви:”
Матеріали:
Вісім аркушів паперу із правильними відповідями, магніти.
Правильні відповіді: