Розмова в колі «Безпека дитини в межах Інтернету»
Мета: розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями, інформаційну культуру учнів.
Обладнання: соціальні ролики про безпечний Інтернет, комп'ютерна презентація, проектор, комп'ютер, мультимедійна дошка, пам'ятки для дітей та батьків.
Хід заходу
І. Організаційний момент
ІІ. Вступне слово
Сьогодні ми поговоримо про світ, з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в любому іншому світі в Інтернеті є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. За ініціативою компанії «Microsoft Україна» 3 лютого 2016 року відзначається День безпечного Інтернету. Саме ця організація є засновником веб-ресурсу «Он-ляндія – безпека дітей в Україні».
На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.
Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
ІІІ. Перегляд відео № 1 (Соціальний ролик про безпечний інтернет)
Вчитель: Діти, які висновки можна зробити, переглянувши цей ролик? (діти висловлюють власні думки, обговорюють переглянуте)
ІV. Робота в групах
Вихователь: А зараз, діти, ви розділитеся на 2 групи. Дві групи знайдуть позитивні сторони мережі Інтернет, а дві – негативні. Для цього у вас на столах є маркери і заготовки – поверхи будиночків. Коли ви закінчите виконувати завдання, ми подивимося, чий будиночок буде вищим і яких все-таки якостей більше в Інтернеті- позитивних чи негативних. (діти діляться на групи та виконують завдання, поступово «зводячи» будиночок).
Так давайте ж з’ясуємо, які будинки виявилися вищими. Яка користь від мережі Інтернет?
Учні коментують свої відповіді:
Читання вірша: Хто володіє інформацією - той світом володіє,
Тож павутина Інтернету здійсняє наші мрії
Знайти тут можна все, що стане у нагоді,
бо технології прогресу завжди лишаться в моді.
Вихователь: Вірно. Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але, разом з тим, в Інтернеті досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
Учні коментують свої відповіді:
Читання вірша:
Та про безпеку в мережі нам варто пам’ятати,
про антивірусні програми повинен кожен знати.
Троянські коні, хробаки та хакерські атаки
вам здатні шкоду нанести, тож знайте їх ознаки.
Від пошти логін і пароль нікому не давайте
аби від спаму вберегтись, на це завжди зважайте.
Безпеки заходи прості сприймайте, як закони
і в Інтернеті не страшні вам жодні перепони!
V. Висновки
Вихователь: Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.
Шість правил розумного користувача Інтернету:
Читання вірша:
Не можу уявити
Життя без Інтернету,
Що всі куточки світу
Заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну –
Відкриються в вікні
Новин велика збірка
І правила, й статті.
Встають переді мною
Найвищі в світі гори.
Ліси стоять стіною,
Хлюпочуть хвилі моря.
Я побуваю в шахті
І в космос піднімуся.
З подругою в контакті
Я легко поділюся.
Та є у «павутині»
Картинки нехороші,
І сайти підозрілі,
Настроєні вороже.
А є й такі там сайти,
Мов вовк в овечій шкурі –
Поки їх розпізнаєш,
Вони тебе обдурять.
Учись добру в мережі,
Шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть,
Обходить ми повинні.
VІ. Підведення підсумків
Вихователь: Я сподіваюся, що сьогоднішня виховна година навчила вас багатьом правилам поведінки в Інтернеті, познайомила із загрозами, що несе Інтернет та відзначила позитивні моменти користування мережею. І на останок я пропоную вам виконати вправу «Валіза». Перед вами на дошці зображені валіза, пральна машина та кошик. На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів..” Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали під час заняття», за принципом:
було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;
машини;
- якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з
собою та втілювати в життя.
1