Ігрове заняття "Ми – користувачі мережі Інтернету".

Про матеріал
Тема. Ми – користувачі мережі Інтернету. Мета. Озброїти учасників знаннями про ризики в Інтернеті та знаннями про шляхи формування у дітей стійкої мотивації до безпечної поведінки у мережі Інтернет. Сформувати в учасників розуміння необхідності дотримуватися певних правил поведінки в Інтернеті, навичками користування правил безпечної поведінки в Інтернеті.
Перегляд файлу

 

Ігрове заняття

 

Тема. Ми – користувачі мережі Інтернету.

Мета. Озброїти учасників знаннями про ризики в Інтернеті та знаннями про шляхи формування у дітей стійкої мотивації до безпечної поведінки у мережі Інтернет.

Сформувати в учасників розуміння необхідності дотримуватися певних правил поведінки в Інтернеті, навичками користування правил безпечної поведінки в Інтернеті.

Обладнання:аркуш ватману, маркери, фломастери, кольорові стікери, роздатковий матеріал.

 

Хід заняття

 

I.  Організаційно-мотиваційний компонент.

 

 Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття. Розділимося на 3 команди. Кожна команда випустить свою газету присвячену сьогоднішній темі.

 Придумайте назву своєї команди, емблему; виберіть редактора, кореспондентів і художніх дизайнерів. Вигадайте і запишіть на стікерах свій нікнейм і приклейте його на свою газету.

 І так, перша команда…, друга команда…, третя команда…(діти називають назви команд і свої ніки).

І вам перше завдання.

 

В табличках наведено слова, які пов'язані з темою нашого уроку. Літери записані "Змійкою", тобто їх можна читати в будь-якому напрямку (зліва-направо, знизу-догори ), але не за діагоналлю. Спробуйте прочитати ці слова.

 

'

Ю

Р

П

Т

Е

М

О

К

 

________________________________

 

Н

І

Н

Е

Т

Е

Р

Т

 

________________________________

 

Н

І

Я

І

Ц

Ф

О

Р

М

А

 

________________________________

 

 Отже, перше слово – (комп’ютер), друге – (Інтернет), третє –(інформація).

Дійсно, ці слова пов’язані з темою нашого уроку, за допомогою комп’ютера через Інтернет ми отримуємо інформацію. Тому, і тема нашого заняття «Ми – користувачі мережі Інтернету». (Слайд 1)

 

(Слайд 2)

  Є така мережа-сіті,

  Нею рибу не зловити.

  В неї входять навіть діти,

  Щоб читати, грати,вчити.

  Мережа дає знання,

  Спілкування між всіма.

  Інформації – букет.

  Ця мережа _______

 

II.  Актуалізація.

 

 Так, ми поговоримо про розумне використання комп’ютера, Інтернету. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами. Ще кілька десятків років тому комп’ютер був дивиною, а сьогодні він став доступний звичайній родині. За деякою інформацією в світі понад 7 мільярдів користувачів Інтернету. Ось і експерти нашого класу провели дослідження та отримали такі результати. (Слайд 3)

 З анкети видно, що ви є активними користувачами Інтернету.

-А з якою метою ви використовуєте Інтернет?

(Слухаємо музику, дивимося фільми, казки, граємо, готуємо доповіді, спілкуємося…). (Слайд 4)

 Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати та записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари. Для цього вони використовують послуги Інтернету.(Слайд 5, 6)

 

 

III.  Засвоєння нових знань і оволодіння способами дій.

 

 Але не варто думати, що Інтернет - це безпечне місце,

у якому діти можуть відчувати себе захищеними!

 

 А Інтернет це добро чи зло, безпечний чи небезпечний? (Слайд 7)

І сьогодні ми дізнаємося про правила безпечного використання Інтернету.

 

1). Небезпека при спілкуванні в Інтернеті.

 Спілкуючись в інтернеті, шукаючи друзів, ми не можемо достовірно знати, хто знаходиться по той бік комп’ютера чи мобільного телефону.

 Давайте спробуємо відгадати відправника повідомлення:

 

Хто тобі пише? (Слайд 8)

 

 -Від кого цей лист? (Слайд 9). Виберіть відповіді та вклейте в свою газету.

Перша команда вибрала…, друга…, третя….

 -Чому у вас різний вибір, адже лист був один?

 Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Це може бути і злочинець, який хоче зав’язати з вами дружбу.

 -З якою метою він це робить? (викрадення дітей, пограбування, насилля через листи)

 

Отже, запам’ятайте такі

 

Правила безпечної поведінки для дітей (Слайд 10)

 

  •             Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію.
  •             Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  •             Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в  Інтернеті без дозволу батьків
  •             Не давати нікому свої паролі.
  •             Не відповідати на невиховані та грубі листи.
  •             З обережністю відноситись до різного роду подарунків, безкоштовних  лотерей, призів, т.і.

 

2) Небезпека від вірусів і спамів.

 Наступне завдання для ваших команд. Розгадайте ребуси та вклейте в газету.

 

Ребуси

 

’’’

’’’’’

’’’’’

’’’’

 

’’’’’’’

’’’’’’

’’’

’’’’

’’’

 

 -Які відповіді у вас вийшли? (спам, вірус).

А що таке спам? (   ) (Слайд 11)

А що таке вірус? (   ) (Слайд 12)

 

 Що треба зробити для захисту свого комп’ютера?

 

Для цього кожна команда виконає тест.

 

Тест

 -Позначте правильні відповіді знаком плюс (+), неправильні ( -)

 

1. Не відкривати небажаних повідомлень (спаму), отриманих по електронній пошті від незнайомих людей. (   )

2. Написати оголошення, щоб вас не турбували. (   )

3. Купити газовий балончик і бризкати в вірусів. (   )

4. Встановити антивірусну програму. (   )

5. Якщо з'явився черв'як, поставити заставкою рибку. (   )

6. «Закрити очі» на всяку «бяку». (   )

7. Оновлювати операційну систему, щоб підвищити ступінь захисту від вірусів. (   )

8. Не відвідувати не рекомендовані сайти. (   )

(Кожна команда зачитує питання і свою відповідь)

 

 -З ваших відповідей можна вивести такі правила для захисту комп’ютера.

 

Як захистити комп’ютер? (Слайд 13)

 

  •             Постійно оновлювати антивірусну програму та Windows.
  •             Не відкривайте незнайомі посилання електронної пошти.
  •             Використовуйте брандмауер, який попереджає про підозрілі дії, якщо вірус або хробак намагається підключитися до комп’ютера.

 

IV. Фізкультхвилинка під музику.

 

 Наступне завдання потребує знань англійської мови і вашої кмітливості.

Вам потрібно встановити відповідність між англійськими та російськими словами. І з виділених букв скласти слово.

 

password

всемирная паутина

information resources

поиск

browser

посещаемость

navigation

знание

traffic

программа

world wide web

естественный язык

knowledge

информационный ресурс

e-mail

ключевое слово

keyword

браузер

search

пароль

natural language

навигация

program

электронная почта

 

 

Кожна команда називає по 4 відповідності і яке слово вони склали.

(відповіді дітей, слово-гра).

 -Діти, а ви любите грати в комп’ютерні ігри?

Хай кожен з вас на газеті напише назву своєї улюбленої гри.

 -Чи багато часу вони у вас займають? (відповіді дітей).

 

3). Ігрова залежність.

 

 Комп'ютерні ігри. З недавніх пір це словосполучення міцно увійшло в наше життя. З кожним днем все більше і більше людей (особливо дітей) стають психологічно залежними від комп'ютерних ігор. Кожен день вони підходять до комп'ютера і "одержують дозу" - хто 30 хвилин, хто годину, а хто і більше.

Таких людей в народі називають "комп'ютерними фанатами" або "гемерами" (від англійського "game" - гра). (Слайд 14)

 Основною діяльністю цих людей є гра на комп'ютері, коло соціальних контактів у них дуже вузьке, вся інша діяльність спрямована на задоволення потреби в грі на комп'ютері.

 Це проблеми.

 -А ви знаєте яку небезпеку приховують в собі ігри?

(Псується зір, головний біль, недосипання, залишається мало часу на уроки..)

Так, ви праві, запам’ятайте такі правила:

 

Як запобігти Інтернет – залежності? (Слайд 15)

 

  •             Працюючи в Інтернеті пам’ятайте всі “за” і “проти”.
  •             Не витрачайте свій дорогоцінний час безцільно блукаючи по різним  сайтам.
  •             Не забувайте робити перерви під час роботи з комп’ютером.
  •             Не ставайте заручником комп’ютера, використувуйте його раціонально.
  •             Витрачайте більше часу на реальне життя і повноцінний відпочинок.
  •             Не забувайте, про книгу – надійне джерело знань.

 

 Треба пам’ятати, що Інтернет – віртуальний, а небезпеки в ньому реальні.

(Слайд 16)

 

 

V. Закріплення нових знань і способів дій.

 

 Для того щоб повторити і закріпити правила безпечного використання Інтернету, переглянемо відеоролик «Правила Інтернет - безпеки для дому» (Ролик)

 

 Переглянувши ролик, давайте ще раз повторимо

 

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей. (Слайд 17,18)

 

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

 

 Будь ласка, вклейте ці правила в свою газету.

 

 

VI.  Рефлексія.

 

 Для того щоб перевірити ваші знання, отримані на занятті, виконаємо тест.

 

Тести

 

1. Як можуть поширюватися комп'ютерні віруси?

 a. За допомогою електронної пошти

 b. Через перегляд веб-сторінок

 c. Через клавіатуру

 d. Їх можуть поширювати лише злочинці

 

2. Чи завжди можна бути впевненим в тому, що електронний лист було отримано від зазначеного відправника?

 a. так

 b. так, якщо ви знаєте відправника

 c. ні, дані відправника можна легко підробити

 d. тільки в Україну

 

3. На екрані комп'ютера відображається незрозуміле повідомлення. Що робити?

 a. Продовжити, ніби нічого не сталося

 b. Натиснути кнопку «ОК» або «Так»

 c. Звернутися за порадою до вчителя, батьків

 d. Більше ніколи не користуватися Інтернетом

 

4. Що потрібно зробити при отриманні підозрілого повідомлення електронної пошти?

 a. видалити його, не відкриваючи

 b. відкрити й з'ясувати, чи міститься в ньому якась важлива інформація

 c. відкрити вкладення, якщо воно є в повідомленні
 d. відправити його батькам

 

5. У яких випадках можна, не побоюючись наслідків, повідомляти в Інтернеті свій номер телефону або домашню адресу?

 a. У всіх випадках

 b. Коли хто-небудь спеціально просить про це

 c. Коли співрозмовник в чаті просить про це

 d. Таку інформацію потрібно з обережністю повідомляти людям, яким ви  довіряєте

 

6. Що таке мережевий етикет?

 a. Правила поведінки за столом

 b. Правила дорожнього руху

 c. Правила поведінки в Інтернеті

 d. Правила пожежної безпеки

1

a,b

2

c

3

c

4

a

5

d

6

c

Перевіримо тест за допомогою ключа. (Слайд 19)       

 

 

 

 

 

 І наприкінці нашого заняття послухайте цікавий вірш, який був узятий з Інтернету.

Я советую вам, дети, - не гуляйте в Интернете! :)

 

Я советую вам, дети, - 
Не гуляйте в Интернете.
Много гадостей нежданных будут вас подстерегать.

Вам компьютерные сети
Могут быть опасны, дети.
И поэтому вам лучше в Интернете не гулять.

И ночами не блуждайте
Вы по разным страшным сайтам.
Что хорошего там можно вам на сайтах увидать?

Не спешите сразу смело 
Распаковывать эмейлы.
В них троянскую лошадку может кто-то вам прислать.

Или даже гадкий вирус,
И заглючит сразу Windows.
Мама будет не в восторге, папа схватит свой ремень.

И пройдет всего минута, 
Как сломается компьютер.
И чинить его придется злому папе целый день.

А еще скажу, ребята - 
Не сидите вы по чатам
Дяди глупые научат нехорошим всем словам.

Нет в помине этикета
На просторах Интернета.
Ну и чем тогда, скажите, он полезен будет вам?

Злые хакеры секретно
Вас взломают незаметно.
И тогда вам будет худо, смело вам признаюсь я.

Вы послушайте советы - 
Не гуляйте в Интернете
Лучше книжечки читайте, пользы больше в них, друзья!!!

(Дайм Смайлз )
Вірші знайдено на сторінках Internet

 

 Отже, діти: (Слайд 20)

 Користуйтесь Інтернетом! Але не давайте йому повністю заволодіти Вами.

 

 Якщо у вас виникли якісь питання безпеки в Інтернеті, ви завжди можете звернутися до Оn-ляндії – безпечна веб-країна ПОРТАЛ ДЛЯ ДІТЕЙ, БАТЬКІВ, УЧИТЕЛІВ http://onlandia.org.ua/ (Слайд 21)

Діти дооформлюють свої газети малюнками, загадками…

 Презентація газет.

 

 

VII.  Інформація про домашнє завдання

 

Перегляньте вдома разом з батьками веб-сайт Оn-ляндії – безпечна веб-країна.

Намалюйте малюнок до правил безпечної поведінки в Інтернеті або за бажанням напишіть невеличкій твір «Ми – користувачі мережі Інтернету».

doc
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку