Іменник як частина мови. Іменники, що означають назви істот та неістот.

Про матеріал
Урок з української мови за підручником Мар’яни Захарійчук. Очікувані результати: дотримується загальних правил письма; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання. Ключові компетентності: здоров’язберігаюча, загальнонавчальна, творчо – розвиваюча, комунікативна, предметна, креативна. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема. Іменник як частина мови. Іменники, що означають назви істот та неістот.

Очікувані результати: дотримується загальних правил письма;

розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки; 

розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання.

Ключові компетентності: здоров’язберігаюча, загальнонавчальна, творчо – розвиваюча, комунікативна, предметна, креативна.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

І. Організація учнів до уроку.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

ІІ. Створення емоційного фону уроку.

1.Хвилинка поезії.

(Звучить музика)

Ліс в ясних коронках
у вікна зазира.
Скрізь по вітах тонких
самоцвітна гра.
Снігурів червоних
сонце золотить.
В снігових затонах
щогли верховіть.
Сад у білій піні,

в кризі небеса.
Перехресних ліній
розцвіла краса.
       М. Рильський

- Скільки гарного навкруг! Блискучий іній вкрив землю. Ажурні сніжинки кружляють у веселому вальсі. Кришталеві візерунки вимальовує на вікнах мороз. Казкова краса притягує кожного з нас.

- Про яку пору року йде мова ? Як вона зветься? (Зима)

2.Метод «Асоціативний кущ»

Які асоціації виникають у вас, із словом зима? (Запис слів на екрані)

                                іній            санки           лід

             сніжинка                      З И М А                       лижі         

                                   бурулька            сніг           мороз   

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Каліграфічна хвилинка.

 

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

- Яким повинно бути письмо?

- Письмо повинно бути каліграфічним, грамотним.

- Отже, сіли всі рівненько, записали дату, класна робота.

- Запишіть каліграфічно такі з'єднання букв:

Зз  зз  зи зм  ма      зима

-Зима – чарівна пора року. Мені подобається, коли надворі ясна морозна погода та падає сніг. На вікнах з’являються вигадливі малюнки. Коли все навкруги стає білим, здається, що ти потрапив у зимову казку.

В які ігри ви любите грати взимку? (Взимку можна кататися на санках, лижах, гратися в сніжки та ліпити сніговиків.)             

- Як потрібно одягатися, щоб зимою бути здоровим?(Одягати теплий одяг і взуття, не гуляти довго на морозі, не стояти, рухатися. Якщо змерз, одразу йти додому).

- Але вам потрібно пам’ятати, що кататися близько біля доріг, по яких рухається транспорт не можна. Про це ви не повинні забувати, бо життя і здоров’я – це найцінніше, що є у людини.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- Щоб визначити тему нашого уроку ви маєте якнайшвидше об’єднати букви у слова, які заморозила люта Хурделиця.

 

Вправа «Роз’єднай слова».

ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК ЯК ЧАСТИНУ МОВИ

- Сьогодні ми розширимо свої знання про іменник. Дізнаємось, чим відрізняються іменники-назви істот від іменників-назв неістот. Будемо вчитися розрізняти іменник за його істотними ознаками.

V.  Подача нового матеріалу.

1. Запам’ятай обов’язково:

Іменник – це частина мови

Він всі предмети називає,

На хто? та що? відповідає.

Хто? - матуся, жук, дівча.

Що? - машина, клас, рівчак.

Всім іменник дав ім’я,

2. Інформаційний вісник.

- Іменник – частина мови, найчисленніша серед інших. Іменники становлять майже половину всіх слів української мови. Так, у «Словнику української мови» є 135 тисяч слів, половина з яких – іменники!

VI. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Ознайомлення з поняттям «істота», «неістота».

а) Робота з підручником. Колективне виконання вправи 140

- Розгляньте малюнки.

б) Ознайомлення з правилом (с. 58).

в) Гра «Знайди іменники».

Знайдіть в своїй кімнаті та запишіть в зошит 5 іменників. Поставте запитання до дібраних слів.

2. Гімнастика для очей.

3. Закріплення вивченого матеріалу.

а)Робота над вправою141.

б) Гра «Утвори слово»

Від імені назв неістот, утворіть іменники - назви істот.

Приклад : Казка – казкар

Школа -

Праця -

Читання -

Мандрівка –

4. Фізкультхвилинка.

а) Робота з підручником с. 59 вправа 142.

б) Робота з таблицею.

Заповніть пропуски у таблиці. (усно)

 

Іменник

Іменник це

 

означає

 

 відповідає на запитання

 

 

 

 

 

 

VII. Підсумок уроку.

Гра  « Так  чи  ні ?» .

-  Іменник – це  частина  мови?  ( Так. )

- Він  називає  ознаку  предмета ?  ( Ні.  Він  дає   назву  предмету.)

- Він  відповідає  на  питання ,  де?,  коли? (Ні.  Він  відповідає  на  питання  хто?  що?)

- До  іменників, що є назвами істот, ми ставимо питання хто? (Да).

  - На питання хто відповідають іменники, що є назвами неістот? (Ні)

Самооцінювання.

- А зараз оцініть свою роботу на уроці.

-  Підведіться  ті, хто вважає, що був активним, розумним, кмітливим і зберіг гарний настрій до кінця уроку. Ми вам всі дружно аплодуємо.

- А тепер підніміться ті, хто вважає, що був недостатньо активним. Молодці!

- Дякую вам за чесність.

- А зараз встаньте ті, хто дома підготується, постарається  і на наступному уроці буде найкращим.

 

Збіг   урок, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить,

Та попереду  у нас ще багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків.

Дякую  за роботу на уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку