Урок української мови
6 клас
З теми: «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»
Підготувала вчитель української мови та літератури
Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Покровської районної ради Донецької області
Комар Тетяна Миколаївна
Урок-ярмарок
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Мета:
Обладнання: класна кімната прикрашена вишиваними рушниками, бортовий журнал, презентація, таблиці, дидактичний матеріал, фонограми українських народних пісень.
Тип уроку: урок повторення з елементами поглиблення.
Форма проведення: урок-ярмарок.
Перебіг уроку
І. Організаційно-вступна частина
Вступне слово вчителя
- Сьогодні урок буде незвичайний: ми здійснимо уявну подорож на ярмарок, цікавий, дотепний, веселий. На ярмарку можна продавати результати своєї праці, придбати необхідні речі, худобу. Саме на ярмарку могли оцінити вашу майстерність.
ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Ярмарок у нас розумовий, тому слід багато знати і уміти.
Увага ! Увага! Прошу звернути вашу увагу на дошку пропозицій на нашому ярмарку.
Дошка пропозицій |
Технологія «Бортовий журнал» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Виконання системи практичних завдань
Презентація своєї роботи.
Спасибі Вам, бабусю, за рушник,
Мережаний журбою і коханням.
Він в душу глибоко мою проник,
Як мудрості нетлінної повчання.
Візьму до рук прадавній той рушник,
Щокою доторкнусь до нього ніжно,
Вберу у себе мудрість поколінь,
І вміння долю зустрічати гідно.
Козаки спершу звалися вояки. Були цілі села козацькі, особливо на півдні України. На одному з дніпровських островів козаки стали кошем, і з того часу почалась Запорізька Січ. Турки боялися, тому ніколи не їздили Дніпром до Січі.
«Контрольна вага» (пропонується тестове завдання, за кожне питання по 2 бали)
Тести
1.Іменник – це частина мови, яка:
а) вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх,
б) означає ознаки предмета або його приналежність,
в) означає назви предметів,
г) означає кількість предметів, а також порядок предметів при лічбі.
2.Іменник відповідає на питання:
а) хто? що?
б) який? чий?
в) скільки? котрий?
3.Знайдіть іменник, який означає назву істоти:
а) стіл
б) будинок,
в) дорога
г) кошеня.
4.Скільки іменників у наведеному реченні?
Весна днем красна, а на хліб пісна.
а) один
б) два
в) три
г) жодного
5.Іменник у реченні може бути:
а) обставиною і означенням
б) підметом і присудком
в) будь-яким членом речення
6. Познач, у якому відмінку стоять виділені іменники.
Наші предки сіяли в полі пшеницю, ячмінь, просо.
а) Н.в.
б) М.в.
в) З.в
в) О. в.
Відповіді на тестові завдання
Перевірте себе, виставте оцінки.
Ось і підходить до кінця наше ярмаркування. Ми купили лише основні характеристики іменника як частини мови.
Пригадаймо їх. Охарактеризуйте наш урок іменниками (ціна, інтерес, якість)
Д/з: повторити все про іменник, виписати з української літератури 3 речення і визначити їх синтаксичну роль.