Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль".
Перегляд файлу

6 клас.

Тема. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні, навчити учнів знаходити іменники в реченні; виховувати кмітливість, самостійність мислення. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

І.Вступна частина.

1.Організація учнів до навчання.

       2.Оголошення теми уроку. Запис у зошити.

3.Визначення мети. Давайте визначимо мету уроку:про що повинні дізнатись? Чому повинні навчитись? Де знадобляться отримані знання?      

2.         Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, зробити синтаксичний розбір першого речення, назвати частини мови.

Мова — засіб вияву бурхливого змісту народного життя. Ось чому так дбайливо й уважно треба ставитися до мови кожного народу… Могутність мови — це духовна могутність народу. Народ дає мові силу й красу.

(М. Шумило)

3.         Бесіда з учнями.Повторення вивченого з даної теми. Фронтальне опитування.

        Чому в першому і третьому реченнях стоїть тире?

        Назвіть іменники, які є в тексті.

        Поясніть, за якими ознаками ви їх розпізнали.

        Яка частина мови називається іменником?

            Що з цієї теми вам уже відомо?

           Назвіть приклади іменників істот і неістот.

 

ІІ.Стисла інформація вчителя щодо матеріалу нової теми.

Включення учнів в самостійну роботу для опанування нового матеріалу.

 

1.         Робота з підручником (індивідуальна форма роботи)

а)         [1] Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 20.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 31.

б)         [1] Вправа 40.

[2]       Вправа 69.

2.Спонукання учнів до осмислення нової інформації, її узагальнення та розпізнання реакції на процес здобуття знань

3.Опанування нових наукових термінів. Проблемне запитання.

        Що ми розуміємо під поняттям «предмет»? (Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».) Відповідь: — конкретні живі і неживі предмети;

        явища природи;

        явища суспільного життя;

        дії і стани;

        якості і властивості.

Які терміни з пройденої теми ви вже знали раніше,а які вивчили сьогодні?

3.         Творча робота (робота в парі).

[1, 2] Завдання: дієслова замінити іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники — іменниками, що означають назву якостей або властивостей предмета.

І варіант                    ІІ варіант

відбудувати — відбудова                  чесний — чесність

розвинути —                                   різкий —

зміцнити —                                     мужній —

підготувати —                                 корисний —

виконати —                                     блакитний —

4.         Робота в зошитах (робота в групі).

[1]       Вправа 44.

[2]       Вправа 68.

5.      Підведення учнів до узагальнення,обгрунтування.

Узагальнююча бесіда.

        Яка частина мови називається іменником?

        Як змінюються іменники?

        Яка синтаксична роль іменника в реченні?

ІІІ.Заключна частина уроку.

1.Пояснення дом. завдання

1.       Підручник, § 6, вправа 45 (письмово).

2 .Виконання вправи на узагальнення та практичне застосування здобутих знань.

      Підручник, § 7, вправа 70 (письмово).

3.Підсумок.

Що ви сьогодні вивчили?

Чому ви сьогодні навчились?

Що вам сподобалось на уроці?

Які труднощі ви перебороли?

 

docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку