Іменники, що означають назви істот, неістот
урок української мови у 3 класі Бутівської ЗОШ І – ІІІ ст. вчитель Косолап Тетяна Олександрівна
село Бутове
2018 – 2019 навч. рік
Тема. Іменники, що означають назви істот, неістот
|
|
Мета: Розширювати знання про іменник. Вдосконалювати вміння виділяти його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання. Ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот». Збагачувати словниковий запас учнів. Вдосконалювати навички грамотного письма. Виховувати уважність.
Чого вчора не було, а сьогодні є? (На столі торбинка, а біля неї сніговик з повідомленням) Ніхто не губив? О! Причаївся біля торбинки. Подивіться, хто! (Сніговичок)
А що він тримає? (Послання)
Дістанемо з торбинки першу сніжинку. 2. Сніжинка – кубування 3. Сніжинка – речення Списати речення з дошки, визначити головні члени речення. Дерева вдяглися в білі плаття. 4. Сніжинка – побудова. Розібрати слова за будовою
Зима, зимонька, зимовий. 1. Сніжинка – повідомлення теми та мети уроку Сьогодні ми навчимося правильно ставити питання до іменника. Ознайомимось із поняттям «істота», «неістота». 2. Сніжинка – новинкова Ми іменника позвали І спитали: Що ти? Хто? Відповів він ліс з лугами І сідельце, і пальто, Хлопчик, дівчинка і мама Пес і пташка, сонце, кіт, Щастя, радощі і слава, Та Івасик, твій сусід! - Які іменники відповідають на питання хто? - Які предмети вони називають? - Які іменники відповідають на питання що? 2. Сніжинка – загадкова
Потрібно відгадати загадки, записати відгадки і поставити до відгадок запитання 3. Сніжинка – правило Зачитати правило на с. 117 V. Закріплення нового матеріалу 1. Сніжинка – гра «Розсели по будиночках»
Прочитати слова з карток, розмістити слова - назви істот та неістот у відповідні будиночки з питаннями.
ЩО? - ХТО?
Школа - … (Школяр) Море - … (Моряк)
Ліс - … (Лісник) 4. Сніжинка – помилкова Виправте помилки і запишіть іменники які утворились. Робота у групах. Засобакали гавки. Закицькали нявки. Закачкали кряки. Закізкали меки. За зірки сховалось небо. Переставте усе, як треба. 5. Сніжинка – тестування
1.Іменник – це частина мови, яка: 2.Знайдіть іменник, який означає назву істоти: а) стіл; б) будинок; в) кошеня.
3.Знайдіть іменник, який означає назву одного предмета: 1. Відповіді на запитання – На які питання відповідає іменник? – Що нового ви дізнались про іменник? (Діти дають визначення понять «істота», «неістота») – Заглянемо ще у нашу торбинку. А там лежать сніжинки за активність на уроці.
2. Аналіз роботи класу |