УКРАЇНСЬКА МОВА
140 годин
4 години на тиждень;
За підручником – Вашуленко М.С.Українська мова, 3 клас.-
К.:Видавничий дім «Освіта», 2013
Дата |
№
|
Тема уроку |
Вправи за підруч-ником |
|
|||
Мова і мовлення |
|||
|
1 |
Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування. Державна і рідна мова. Український алфавіт |
1-9 |
|
2 |
Культура усного і писемного мовлення. |
10-19 |
|
3 |
Культура спілкування. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях. |
20-23 |
Текст |
|||
|
4 |
Розширення уявлень про текст та його будову. |
24-28 |
|
5 |
Типи текстів: розповідь, опис, есе; їх характерні ознаки. Тема і мета висловлювання у текстах різних типів. Частини тексту |
29-35 |
|
6 |
Текст-розповідь. Складання усної розповіді за малюнками. |
36-40 |
|
7 |
Спостереження за найголовнішими ознаками текстів різних типів і стилів. |
41-46 |
|
8 |
Урок розвитку мовлення №1. Текст-розповідь « Мої літні канікули» |
|
|
9 |
Текст –есе. Характерні ознаки тексту-есе. |
47-52 |
|
|
Закріплення вивченого .Самостійна робота. Тема |
|
|
10 |
План тексту. Поділ тексту на логічно завершені частини за планом і без нього. Складання плану прочитаного тексту. |
53-56 |
|
11 |
Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті, вироблення уміння використовувати їх у власних висловлюваннях. |
57-59 |
|
12 |
Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів. |
60-64 |
|
13 |
Складання художніх та науково-популярних текстів (без уживання терміну), за поданими зразками, з урахуванням ситуації мовлення. |
65-67 |
|
14 |
Особливості текстів-листів, привітань, запрошення. Правила написання адреси. Складання листа. |
68-74 |
|
15 |
Урок розвитку мовлення №2. Письмовий переказ тексту за складеним планом. |
|
|
16 |
Контрольна робота : письмовий переказ |
|
|
17 |
Аналіз контрольної роботи. Тема |
|
Речення |
|||
|
18 |
Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1-2 класах. |
75-79 |
|
19-20
|
Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні). Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу. |
80-84
|
|
21 |
Використання різних видів речень у висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій. Розділові знаки в кінці речень |
85-87 |
|
22-23 |
Звертання, розділові знаки при них. |
88-92 |
|
24 |
Головні члени речення (підмет і присудок). Зв’язок слів у реченні. Поняття про словосполучення. Самостійна робота. Тема |
93-97 |
|
25 |
Зв'язок слів у реченні. Словосполучення. Головне і залежне слово в словосполученні. |
98-102 |
|
26 |
Урок розвитку мовлення №3. Написання листа. |
|
|
27-28 |
Закріплення знань про головні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченні. |
103-107 |
|
29 |
Побудова речень. Встановлення зв’язку слів у реченні. |
|
|
30 |
Контрольна робота: списування. |
|
|
31 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань за темою. Тема |
|
Слово. Значення слова. |
|||
|
32 |
Значення слів, пряме і переносне значення. Багатозані слова. |
108-115 |
|
33 |
Слова, що звучать і пишуться однаково , але мають різні значеня. |
116-120 |
|
34 |
Синоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті. |
121-125 |
|
35
|
Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. |
126-128 |
|
36 |
Урок розвитку мовлення №4. Текст-міркування. Побудова текстів-міркувань. |
|
|
37 |
Слова, протилежні за значенням (антоніми). |
129-134 |
|
38 |
Контрольна робота: діалог (усно) Тема |
|
Будова слова |
|||
|
39 |
Поняття про закінчення слова. Роль закінчення. Визначення закінчення способом змінювання слів за питаннями. |
135-140 |
|
40 |
Поняття про основу слова. |
141-146 |
|
41 |
Частини основи: корінь, префікс, суфікс. Розбір слів за будовою. |
147-151 |
|
42 |
Корінь. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова. |
152-155 |
|
43 |
Розрізнення спільнокореневих та різнокореневих слів. |
156-159 |
|
44 |
Урок розвитку мовлення №5. " Пограємо в слова". Синоніми, антоніми, багатозначні слова. Складання загадок. |
|
|
45 |
Розрізнення слів із коренями, що звучать однаково, але мають різне значення |
160-163 |
|
46 |
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів . |
164-168 |
|
47 |
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’] у коренях слів. |
169-173 |
|
48 |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях слова, що перевіряється наголосом. Поняття «орфограма». |
174-178 |
|
49 |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які не перевіряються наголосом. |
179-183 |
|
50 |
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які не перевіряються наголосом. Робота з орфографічними словниками.. |
184-189 |
|
51 |
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми Слово.Значення слова.Будова слова» |
|
|
52 |
Аналіз контрольної роботи.Узагальнення і систематизація знань. Тема |
|
|
53 |
Урок розвитку мовлення №6. Тема і мета тексту. Складання оповідання за опорними словами |
|
|
54
|
Поглиблення знань про дзвінкі та глухі приголосні (парні й непарні). |
190-193 |
|
55-56 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. |
194-197 |
|
57 |
Правильна вимова слів із глухими приголосними . |
198-209 |
|
58 |
Префікс. Словотворча роль префіксів. |
210-214 |
|
59 |
Творення слів з найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень. З’ясування значення слів з різними префіксами. |
|
|
60 |
Префікси, співзвучні з прийменниками (спостереження за звучанням і написанням). |
215-219 |
|
61 |
Закріплення вивченого. Самостійна робота. Тема |
|
|
62 |
Урок розвитку мовлення №7. Письмовий переказ оповідання за планом. |
|
|
63 |
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами. Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня |
220-224 |
|
64 |
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). |
225-228 |
|
65 |
Збіг однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня. |
229-232 |
|
66 |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
233-236 |
|
67 |
Перенос слів із префіксами. |
237-240 |
|
68 |
Суфікс. Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які належать до тієї самої частини мови. |
241-252 |
|
69 |
Творення слів з найуживанішими суфіксами, введення їх у речення, текст. |
|
|
70 |
Урок розвитку мовлення №8. Переказ тексту - розповіді за колективно складеним планом |
|
|
71 |
Закріплення вивченого матеріалу |
|
|
72 |
Контрольна робота : диктант |
|
|
73 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань. Тема |
252-255 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
Частини мови |
|
|
74 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, до, але тощо). Розпізнавання таких слів. |
259-262 |
|
75 |
Логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови. |
263-266 |
|
76 |
Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. |
267-275 |
|
77 |
Урок розвитку мовлення №9. «Виправляємо текст». Редагування тексту «Зимовий ліс». |
|
Іменник |
|||
|
78 |
Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот . |
276-279
|
|
79 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. |
284-287 |
|
80-81 |
Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників. Самостійна робота. Тема |
288-293 |
|
82 |
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості.
|
294-297 |
|
83 |
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені дії. |
298-303 |
|
84 |
Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
85 |
Урок розвитку мовлення №10. Складання привітання. |
|
|
86-87 |
Закріплення вивченого матеріалу. |
|
|
88 |
Контрольна робота : списування |
|
|
89 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань Тема |
|
|
90 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Приналежність слова до одного з родів. |
304-307 |
|
91
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Приналежність слова до одного з родів. |
308-312 |
|
92 |
Змінювання іменників за числами (однина і множина). |
313-317 318-321 |
|
93 |
Практичне ознайомлення з відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання). |
322-325
|
|
94 |
Урок розвитку мовлення №11. Навчальний переказ. |
|
|
95 |
Спостереження за змінюванням (у таблиці) іменників за відмінками. Форма слова. Спостереження за влучним уживанням іменників-синонімів, іменників-антонімів у тексті. |
326-330 |
|
96-97 |
Закріплення вивченого матеріалу |
|
|
98 |
Контрольна робота: диктант. |
|
|
99 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань.Тема |
|
Прикметник |
|||
|
100 |
Загальне поняття про прикметник. |
331- 335
|
|
101 |
Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника. |
336 -340 |
|
102 |
Урок розвитку мовлення №12. Навчальний переказ |
|
|
103 |
Змінювання прикметників за числами. |
346-350 |
|
104 |
Закріплення вміння змінювати прикметники за числами, ставити питання до прикметника, редагувати текст. |
351-355 |
|
105 |
Змінювання прикметників за родами Родові закінчення прикметників: -ий, -ій, -а, -я, -е, -є. Розпізнавання форм прикметників за родовими закінченнями та іменниками, від яких залежать прикметники. |
356-359 |
|
106 |
Визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях. |
360-369 |
|
107
|
Закріплення вивченого. Повний аналіз прикметника як частини мови. |
365-369 |
|
108 |
Урок розвитку мовлення №13. Навчальний переказ |
|
|
109 |
Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. Спостереження за вживанням прикметників у загадках. |
369-378 |
|
110 |
Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. Закріплення й узагальнення знань про прикметник. |
379-387 |
|
111
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник. Прикметник». |
|
|
112 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знаньз теми. Тема |
|
|
|
Дієслово |
|
|
113 |
Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні. |
388-391 |
|
114 |
Урок розвитку мовлення 14. Навчальний переказ. |
|
|
115 |
Зв'язок дієслова з іменником у реченні. |
392-394 395-398 |
|
116 |
Дієслова-синоніми. Удосконалення висло-влювань шляхом добирання дієслівних синонімів. |
399-403 |
|
117 |
Дієслова-антоніми. |
404-407 |
|
118
|
Вживання дієслів у переносному значенні. Самостійна робота. Тема |
408-412
|
|
119 |
Змінювання дієслів за часами. |
418-422 |
|
120 |
Урок розвитку мовлення №15. Робота з деформованим текстом |
|
|
121 |
Розпізнавання часових форм дієслів у тексті. Використання їх у власних висловлюваннях. |
423-426 |
|
122 |
Дієслова завершеної і незавершеної дії. |
427-431 |
|
123 |
Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова. |
432-440 |
|
124 |
Правило написання не з дієсловами. Використання дієслів з не в монологічному та діалогічному мовленні |
441-445
|
|
125
|
Урок розвитку мовлення №16. Робота з деформованим текстом |
|
|
126 |
Закріплення знань про дієслово |
|
|
127 |
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Дієслово» |
|
|
128 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми. Тема |
|
Повторення вивченого за рік |
|||
|
129
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Українська абетка (алфавіт). Букви на позначення голосних і приголосних звуків. Способи позначення м’якості приголосних на письмі. |
450-456 |
|
130 |
Повторення вивченого про текст і речення. |
457-461 |
|
131 |
Повторення вивченого про частини мови. |
462-466 |
|
132-133 |
Повторення вивчених орфографічних правил |
|
|
134 |
Урок розвитку мовлення №17 Складання розповіді «А вже літо» |
|
|
135 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
136 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Тема
|
|
|
137 |
Підсумковий урок за рік |
|
Слова, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати: абрикóс, адрéса, áйстра, акваріум, апельси́н, апети́т, асфáльт, вдячний, велосипéд, вóгнище, вокзал ,внесок, гармонія,горизóнт, гримі́ти, депутáт, децимéтр, дирéктор, елéктрика, кипі́ти, кишéня, колекти́в, комбáйн, коридóр, космонáвт, крини́ця, минýлий, милосердний, очерет, пирі́г, приязний, президéнт, пшени́ця, сантимéтр, секýнда, тривóга, фéрмер, хвили́на, черéмха, черéшня (40 слів).