Імітаційні руханки не лише забезпечують виконання фізичних вправ на уроці, а й активізують образне мислення дітей. Вони побудовані на руховій імітації дітьми того, про що йдеться у віршику. Такі вправи люблять діти тому, що вони можуть легко перетворити фізичнівправи на цікаву гру, містять елементи творчості. Для музичних пауз можна використати як народні, так і авторські пісеньки, які мають чітко виражену рухову основу.
Імітаційні руханки не лише забезпечують виконання фізичних вправ на уроці, а й активізують образне мислення дітей. Вони побудовані на руховій імітації дітьми того, про що йдеться у віршику. Такі вправи люблять діти тому, що вони можуть легко перетворити фізичні вправи на цікаву гру, містять елементи творчості. Для музичних пауз можна використати як народні, так і авторські пісеньки, які мають чітко виражену рухову основу.
Імітаційні руханки
1. Прокидаємося вранці, встати і вийти з-за парти
Жваво робимо зарядку. руки підняти вгору, стати на носочки,
Любим спорт і фізкультуру. потягнутися, ходьба на місці
Прагнем завжди до порядку. довільні фізкультурні вправи
Щоб струнким ти зріс і сильним імітація вправ з обручем
Навчись обруча крутити.
Легко, спритно і красиво
Вправи з ним щодня робити.
Плиг та скік! Так щодня імітація рухів зайчика
Ти скачи, мов зайченя.
Вибігай-но, друже, мій,
Покажи стрибок нам свій!
Скаче жабенятко. Ква-ква-ква! вчитель речитативом звертається
Плаває качатко. Кря-кря-кря! до дітей
Плига цапенятко. Ме-ме-ме! діти, імітуючи рухи тварин,
А за ним ягнятко. Бе-бе-бе! відповідають
Весело змагаються,
Спортом всі займаються.
2. Хто ж там, хто вже так втомився
Що на парту похилився?
Треба дружно всім нам встати, вийти з-за парт
Фізкультпаузу почати
Сонце спить, небо спить, очі закрити долонями
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало відкрити очі й підняти голови,
І проміння всім послало. на носки, руки піднести вгору, розвести.
3. Трава — низенька-низенька, присісти
Дерева — високі-високі. підняти руки вгору
Вітер дерева колише-гойдає, обернутися
То вправо, то вліво хитає. нахили вправо, вліво
То вперед, то назад, потягнутися вгору, назад
А то вниз пригинає нахилитися вперед
Птахи летять, відлітають, помах руками, як крилами
А учні тихенько за парти сідають.
І (назва предмета) вивчають.
4. Трава низенька – низенька, присісти
Дерева високі – високі, підняти руки вгору Вітер дерева колише – гойдає, імітація колихання дерева То вправо, то вліво нахиляє. нахили вправо, вліво
Пташка високо літає, помахи руками
Зайчик весело стрибає, стрибки
Тихо лис десь пробіжить, імітація рухів лиса
Кабан під деревом сидить, сісти за парту
Десь в барлозі спить ведмідь. показати рухами
Всіх звіряток ви любіть!
5. Ось іде до нас весна
Все навколо ожива:
Проліски розпускаються, потягнутися
Конвалії усміхаються, посміхнутися
Пташки прилітають помахати руками, як крилами
Діти вибігають, біг на місці
На луках стрибають. стрибки
6. Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору, потягнутися
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата, — скоки-скоки! стрибки
Десять, дев'ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім.
7. Раз, два — всі присіли присісти
Потім вгору підлетіли. підстрибнути
Три, чотири — нахилились, нахиляння тулуба вперед
Із струмочка гарно вмились імітація умивання
П'ять, шість — всі веселы
Крутимось на каруселі. покрутитися
Сім, вісім — в потяг сіли,
Ніжками затупотіли. затупотіти
Дев'ять, десять — відпочили
І за парти дружно сіли .
8. Встало вранці ясне сонце, потягування
Зазирнуло у віконце .
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати, присідання
Сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли.
Бачите, як звеселили.
Стало сонце танцювати, танцювальні рухи
Нас до танцю закликати
Нумо разом, нумо всі
Потанцюєм по росі .
9. Виринай – но, рибко, близько, роблять рухи, ніби пливуть
Розсипай – но срібні бризки, трясуть руками
щоб зловив я карася, карася, як порося. показують руками
10. Встаньте, діти посміхніться вчитель говорить слова
В різні боки нахиліться. імітативні рухи
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
Веретеном покрутіться
І до сонця потягніться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
11. Раз, два – всі пірнають, присісти
Три, чотири – виринають, встати
П’ять, шість – на воді помахати руками
Кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім – не брели, імітація плавання
Всі до берега пливли.
Дев’ять, десять – розвернулись потягнутися
І розбіглись хто куди. сісти за парти
12. Раз! Два! Час вставати! вчитель говорить слова, а Будемо відпочивати! учні виконують відповідні рухи Всі підняли руки – раз! Став навшпиньки увесь клас. Два! – присіли, знову встали , Головою похитали. Нахил вправо, нахил вліво, Повторили знову вміло.
13. Гуси-лебеді летіли, учні промовляють слова і
На лужку спочити сіли. виконують відповідні рухи
Потім встали, крильця склали,
Розминати спинки стали.
Ніжки обмивали.
Вгору підлітали.
Хвостик піднімали.
Шийки повертали.
Потім гуси потягнулись. Діти до
Ы до занять повернулись.
14. Ведмежата дружно жили. ходьба на місці Із річечки воду пили: нахил вперед Ось так, ось так, ось так, ось так! імітація руху Відпочивши працювали .
Разом лапи піднімали. Ось так, ось так, ось так! Разом лапи піднімали. танцюють Ось так, ось так, ось так! Всі гарненько танцювали.
15. Ведмедик бурий міцно спав, імітація рухів з промовлянням
Навіть лапку не смоктав. слів учнями
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись,
Лапкою умиватись,
Зуби й кігті погострив
І до лісу він побрів.
Ми, як ведмедик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили. 16. Бачу, дітоньки, стомились, вчитель говорить слова, а
Бо на славу потрудились. учні виконують відповідні рухи
А щоб краще нам навчатись,
Треба сили набиратись.
Часу гаяти не варто,
Руки покладем на парти.
Сонце, діти вже високо.
Всі вдихаємо глибоко.
Руки дружно опускаємо
І глибоко видихаємо.
Інші вправи для дітей:
Руки ставим до плечей
Вправи зробимо чудово,
Чітко руки піднімаємо,
Пальці вгорі розпускаємо
І працювати далі починаємо.
17. Ми тупаєм ногами: туп, туп, туп.
Ми плескаєм в долоні: плесь, плесь, плесь,
Ми руки піднімаємо: так, так, так.
Повільно опускаємо: так, так, так.
18. Фізкультвправи – у пошані, встати і вийти з-за парти
Ми їх дуже любимо,
За хвилинку відпочинем.
І лічити (писати, читати) будемо.
Раз, два – руки вище, вище голова. підняти руки вгору
Три, чотири – руки тихо опустили.
П’ять, шість, сім – стати тихо всім. 15
Хто зуміє присідати.
І ногам роботу дати? присідання
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє ваше тіло.
Хто ж втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк. колові рухи руками
Раз – встав увесь клас.
Два, три, чотири, п’ять – на місце тихо сядь.
19. Раз-два! Потягнутись. рекомендовано на уроках
І прогнутись. Розігнутись української мови до теми:
Ваші м'язи всі проснуться, «Значення дієслівних
Ваші губи посміхнуться. форм на –ся ( - сь)»
20. Раз – два! Потягнулись. рекомендовано на уроках
Потягнулись і прогнулись. української мови при вивченні теми:
Розігнулись, нахилились. «Значення дієслівних форм на –ся ( - сь)»
Стали прямо. Покрутились.
Покрутились. Зупинились.
Нахилились. Розігнулись.
Повернулись. Повернулись.
До товариша всміхнулись.
21. Руки за голову ставимо сміло при вивченні теми «Прислівник»
І повертаємось вправо,вліво,
Двічі наліво, двічі направо –
Будемо мати гарну поставу.
22. Руки в сторони та вгору при вивченні теми «Прислівник»
І навшпиньки підніміться та «Дієслово»
Підніміть всі очі вгору.
Й на долоні подивіться. вчитель говорить слова, а
Руки в сторони розводим, учні виконують відповідні рухи
опускаєм плавно вниз,
присідати починаємо,
добре ноги розминаємо.
Раз – присіли. Руки прямо.
Встали. Знову все так само.
Вправи дружно почали.
Нахил вліво – раз, два, три! 23. Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Раз, два, три, чотири, п’ять, шість.
Ще раз все це повторіть.
Раз – піднялись, два – присіли.
Хай мужніє ваше тіло.
Пострибали кілька раз:
– За роботу, все гаразд.!
24. Вище руки підніміть рекомендовано на уроках математики
І спокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони,
Щоб були опорою,
Плесніть, діти, стільки раз,
Скільки квадратів (трикутників, кружечків та ін.) у нас.
25. Ми веселі горобці, учні промовляють слова і
Посідали на стовпці. виконують відповідні рухи
Полетіли гусенята,
Будемо їх рахувати:
1, 2, 3, 4, 5 – далі будем рахувать: 6, 7, 8, 9, 10;
10, 9, 8, 7 – ой як гарно нам усім!
26. Семеро днів у тижня: при вивченні теми «Дні тижня»
От сімейка дивовижна.
Аж ніяк не хоче тато вчитель говорить слова, а
Всіх до купи поскликати. учні виконують відповідні рухи
Понеділок десь мандрує
І кота в мішку пильнує.
А вівторок з середою
Носять решето водою.
А четвер йде до п’ятниці
Випробувать кислиці.
Задоволена субота,
Аж кипить у всіх робота.
Разом всі пішли зраділі
Відпочити до неділі.
І ми добре відпочили
Та за парти дружно сіли.
1, 2, 3, 4, 5 –
Будемо добре працювати. 27. Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли.
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли..
28. Руки в сторону та вгору - імітативні рухи
На носочки піднялись.
Підніміть голову вгору
Й на долоньки подивіться.
Руки в сторони розводим,
Опускаєм плавно вниз,
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо
Раз присіли — руки прямо.
Встали. Знову все так само.
29. Вправу дружно почали. вчитель говорить слова, а
Нахил вліво — раз, два, три! учні виконують відповідні рухи
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись.
Ось розминці вже й кінець.
Хто ж старався — молодець!
30. Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте.
Й розминку-веселинку
Зі мною починайте.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть, головою потрясіть.
31. Нахил вліво — раз, два. три вчитель говорить слова, а
Нахил.вправо - раз, два.три учні виконують відповідні рухи
Нахилились, розігнулись
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте. Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
31. Працювали ви старанно.
Лічили, писали охайно.
Стомилися очки , рученята.
Спочиньте трохи, мої малята!
Сонце спить, небо спить очі закриті долонями
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало відкривають очі й піднімають голови
І проміння всім послало. піднімаються на носки, руки підносять угору,
розводять у сторони ,ростуть.
32. Раз – підняти руки в гору руки піднімають вгору
Два – нагнутися додолу. нахили
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири – рівно стати, імітація рухів за змістом
Будем знову починати.
Дружно руки піднімаємо.
Все прекрасно… опускаємо.
Нахиліться… розігніться.
Станьте прямо. Усміхніться. 33. Щось не хочеться сидіти
Треба, мабуть, відпочити.
Руки - в боки,
Нахилились вперед,
Нахилились назад,
І направо і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два,три,чотири – стрибки на місці
Набираємося сили
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
34. Добре те,що сонце світить! руки піднімають вгору
Добре те,що віє вітер імітація коливання дерев од вітру
Добре те,що цей ось ліс присідають
Разом з нами ріс і ріс! повільно піднімаються, руки вгору
Добре те,що в нашій річці руки вперед долоні назовні
Синя, не брудна вода! імітація плавання
І мене матуся рідна крокують на місці
Після школи зустрічала плекають в долоні перед грудьми
Добре гратися на дворі! стрибають
Добре плавати в ставу!
Добре те, що я живу!
35. Раз, два – дерева учні промовляють слова і
Три,чотири – влетіли звірі виконують відповідні рухи
П` ять, шість – пада лист.
Сім, вісім – птахи в лісі.
Дев`ять, десять - це сунички
Підняли червоні личка.
36. На подвір` ї біля школи імітація кидання м`яча
Петрик м` ячик кинув Олі
Одне одному кидали,
Діти гралися, співали,
Раптом м` ячик швидко зник, руки в сторони,
І ніхто знайти не зміг. імітація зникнення м`яча
37. Руки вгору! Погойдали –
Це дерева в лісі.
Опустили і отряхнули –
Збив росинки вітер.
Руки в сторони змахнули –
Летимо, мов птахи.
Приземлились, відпочили – і сіли за парти.
38. Раз, два! Час вставати імітативні рухи за змістом
Будемо відпочивати
Три,чотири! Присідаємо,
Швидко втому проганяємо.
П’ять, шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Сім, вісім! Час настав
Повернутися до справ. 39. Якщо сядемо красиво, учні промовляють слова і
То напишемо на диво виконують відповідні рухи
Чисто, рівно і красиво.
Раз, два,три, чотири, п`ять,
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть.
І рівненько напишіть.
40. Раз! Два! Час вставати і зарядку починати.
Три! Чотири! Присідаймо, швидко втому проганяймо,
П’ять! Шість! Засміялись, кілька раз понахилялись.
41. Вже стомилися ми трішки ходьба на місці
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три. поплескали
Наші ніжки: раз, два, три. потупотіли
Ось голівонька стомилась,
Вліво-вправо нахилилась.
Будем пальчики стискати: раз, два, три.
Будем знову працювати: раз, два, три.
42. Ми писали, ми трудились, учні промовляють слова і
Наші руки вже стомились. виконують відповідні рухи
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.
43. У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним малі звірята шикувались на зарядку.
Похитали головою. Раз – притупнули ногою.
Руки вгору підняли, нахилились вліво, вправо.
Раз – присіли, піднялись. Та і цього ще замало!
Руки вгору, руки вниз, головою похитали.
Сіли, спинки порівняли й працювати знов почали.
44. Раз, два – піднімається гора
Три, чотири – це крутії гірські схили.
П’ять, шість – це орли дивний танець завели.
Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки.
Дев’ять, десять - це вода з водоспаду витіка.
45. Руки в боки усміхнись, вчитель говорить слова, а
на сусіда подивись. учні виконують відповідні рухи
Пальчик, п’ятка, каблучок. промовляють і виконують відповідні рухи
Ми танцюєм гопачок.
Ось так-так, Ось так-так.
Ми танцюємо гопак .
46. Вітер очерет гойдає імітативні рухи за змістом
і додолу нагинає.
Вліво, вправо нахилив
й знову, знову закрутив.
Раптом тихо жук підліз.
Потягнувся на весь ріст,
Свій почистив язичок
Й закрутився у вальсок.
47. Буратіно потягнувся,
раз нагнувся, два нагнувся,
руки в сторони розвів,
мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
48. Станем струнко! Руки в боки! учні промовляють слова і
Пострибаєм, як сороки, виконують відповідні рухи
Як сороки-білобоки
Стрибну-стрибну!Скоко-скоко!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибали.
Ква-ква-ква! Ще раз. ква-ква!
Щоб спочила голова.
49. Станьмо, діти, чітко в ряд: вчитель говорить слова, а
Вирушаємо у сад.
Руки вгору піднімаєм. виконують відповідні рухи
Смачні яблука зриваєм.
Назбираємо багато,
Щоб узимку ласувати.
Ширше діти, треба стати,
Будем дрова ми рубати.
І рубаємо завзято.
Хай тепло приходить в хату.
Скік вперед і скік назад.
Руки вниз всі опустили.
І на місці походили.
50. Зайчику, Зайчику, розкажи, учні промовляють слова і
Зайчику, Зайчику, покажи. виконують відповідні рухи
Як знайти стежину
До дідуся в хатину?
51. Повз по лісу їжачок, імітативні рухи за змістом
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок,
Аж болів йому бочок.
Раз! Два! Три! Чотири! П` ять!
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже малих і колючих.
Десять! Дев`ять! Вісім! Сім!
Грушечки ці ніс він їм.
52. Я – Мороз – червоний ніс, учні промовляють слова і
Бородою я заріс. виконують відповідні рухи
Я шукаю в лісі звірів,
Полохливих та грайливих.
Ану швидше виходьте,
Зайчики білесенькі,
Лисички рудесенькі,
Вовчики сіренькі,
Білочки швиденькі.
53. 1 – 2 – дерева, імітативні рухи за змістом
Під деревами трава,
На траві два хлопчики,
На дереві дві гілочки,
На гілочці два горобчики,
У вулику дві бджілочки,
А далі там- хатинка,
В хатинці два віконечка,
На небі дві хмаринки,
Дві зірочки, два сонечко,
Не слухайте мене,
Бо сонечко одне.
54. Раз! Два! Час вставати, вчитель говорить слова, а
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо, учні виконують відповідні рухи
Швидко втому проганяймо.
П`ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
А тепер присіли, встали.
Працювати знов почали.
55. І-і-і! І-і-і! Посміхнувся я тобі. учні промовляють слова і
Я до тебе повернуся виконують відповідні рухи
І тобі теж посміхнувся.
Ми пограємось з тобою
І присядемо обоє.
Вгору руки підніматимемо,
І тихенько опускатимемо.
Відпочили ручки- ніжки?
Знов сідаємо за книжки.
56. Ми берізки і кленці.
В нас тоненькі стовбурці. встати
Ми в стрункі стаємо рядки,
Випрямляєм гілочки. руки перед собою
Ледь зіп`явшись з корінців
Дістаємо промінці. руки вгору
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. стискання кулаків
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. нахили тулуба
Ще й верхівки кожен ряд
Нахили вперед – назад. вправи для шиї
57. Вийти за парти,
Стати всім в ряд,
Наче шикуємось всі на парад.
Руки попереду, нарізно ноги,
Вперед нахилитись, торкнутись підлоги.
«Раз» - нахились, «два» - піднімись,
В темпі виконуй і не барись.
58. Сів метелик на травичку учні промовляють слова і
І рахує рахівничку. виконують відповідні рухи
Один, два, лети.
Крильця вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Випрямляємо хребет,
Крильця зводимо вперед,
Мов метелики, літаєм ,
Крильця зводим, розправляєм.
Політали, політали,
Покружляли, покружляли
І за парти посідали.
59. Ми дрова в дворі складали, учні промовляють слова і
дідусеві помагали. виконують відповідні рухи
Раз! – і вгору, два – і вниз.
Раз! – і вгору, два – і вниз.
Усі вправно працювали,
60. Косооке зайченятко
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось.
За морквинками нагнулось.
І почало їх збирать –
Один, два, три, чотири, п’ять.
Першу, другу – мамі й тату.
Дві морквинки – сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П’яту моркву смачно з’їло.
61. Стій, машино! Тихше хід. учні промовляють слова і
На дорозі пішохід. виконують відповідні рухи
Він дорогу переходить.
По доріжці Перехід!
Будь уважним завжди ти,
Щоб не сталося біди!
62. Пригадаймо, друзі, вмить,
Як пшениченька шумить:
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш!
Потічок з гори біжить:
Джр-Джр-Джр-Джр!
Як бджола в саду бринить:
Дз-Дз-Дз-Дз-Дз!
І ми трохи пошуміли,
Від роботи відпочили.
63. Як шумлять у птаха крила: Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
В морі сильному вітрила: Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Вітер з гаєм розмовляє: Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Поміж листячком гуляє: Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Як пшениченька шумить: Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
І ми трішки відпочили
І за парти тихо сіли.
64. Я малюю зайчика для вас – раз. колові рухи руками над головою
Це у нього, бачите,голова – два. покласти руки на голову
Це у нього вушка догори – три. підняти руки від вух догори
Це у нього хвостик сірий – чотири. повернути тулуб праворуч,ліворуч
Це очиці весело горять – п’ять. прикласти руки до очей
Ротик, зубки,хай морковку їсть – шість. імітація жування моркви
Шубка тепла, хутряна на нім – сім. плескання у долоні
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім. підскоки на місці
Ще довкола посаджу дерев я – дев’ять. «посадити дерево,притоптати»
І хай сонце сяє в піднебессі – десять. стати навшпиньки
65. – Де, Вороно – Каркороно, ти була? ноги переступають, ніби в польці
Що, Вороно – Каркороно, принесла? зупинитися, рухи руками від грудей Покружляла, покружляла угорі кружляють Горобців порозганяла у дворі побігти вперед до дошки і назад Стріла півня розбишаку – пісняра… імітація зустрічі із півнем. І чкурнула, дременула із двора. побігли
1 – 2 – 3 – 4 – 5 – будемо знову працювати сісти за парти
Щоб усіх (вчителя, батьків) порадувати.
66. Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною крокуєм. Ось побачили Карпати: як вершину нам дістати? Заглядаємо в озерця – не торкнутися нам дна! Так ми довго – довго йшли, Поки додому не прийшли.
67. Дві Оленки,три Ганнусі, Дві Яринки і Настуся. Козубочки узяли та гриби збирать пішли. Біг позаду пес Кудлатик, Рахував отих дівчаток. Вірно,мабуть, рахував – Довго чулося «Гав- гав- гав!». імітативні рухи за змістом Заглянули за дубок. Побачили зайчика, Поманили пальчиком. Зайчик,зайчик, пострибай, Свої лапки виставляй. Почав заєць танцювати, Малих діток забавляти. Разом з зайчиком скоріше Потанцюєм веселіше. Диво,диво навкруги. Ти це диво бережи!
68. Зайчик сонячний до нас вчитель читає вірш, а
Завітав у світлий клас. учні імітують
Будем бігати, стрибати, відповідні рухи
Щоб нам зайчика спіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
69. Стара муха місто місить, імітативні рухи за змістом
Комар воду носить,
Кішка пече буханятко,
А кіт хліба просить.
Як напекли того хліба –
Пташечки злетіли,
Посідали поза столом,
Та й шматонька з`їли.
70. Качки летіли – крилами махали. імітативні рухи за змістом
Прогнулись над водою – хитали головою.
Прямо шию тримають
Тихо-тихо на воду сідають.
71. Ми лісочком ішли ходьба на місці
Грибочок знайшли
Нагнулись, підняли, нахил тулуба вперед
У кошик поклали
І далі пішли ходьба на місці
Ми лісочком ішли,
Малинку знайшли.
Дотягнулись, зірвали, нахил тулуба вперед
У кошик поклали
І далі пішли.. ходьба на місці
72. Тут трава росте висока… імітативні рухи за змістом
Тут стежинонька вузька
Вище руки, вище ноги –
Непроста у нас дорога.
А тепер ідемо боком –
Із підскоком, із підскоком,
Походили на носочках,
А тоді на п’ятах.
Випростали добре спини
І звели лопатки.
73. Роблять всі зарядку: песик, кіт, сова. імітативні рухи за змістом
Навіть слон завзято хоботом вправля.
Ми закриєм вушка ручками – ось так.
А чи добре чути? Звісно – аж ніяк.
Вушка відкриваєм, очі – навпаки.
Будем слухать тишу, діти і ляльки.
То дзвенить комарик, муха проліта,
Горобець на гілці пісеньку співа.
74. У ясні погожі дні імітативні рухи за змістом Ми збираєм на стерні,
27
Колосочки золотисті,
Колосочки променисті. Ми збираєм їх у сніп, З колосочків буде хліб. З колосочків знов пшениця На ланах заколоситься.
75. Довгоносий чорногуз у болотечку загруз, імітативні рухи за змістом Будемо його рятувати, за хвостика витягати, Щоб не плакав чорногуз. Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! Будем ніжки обмивать. Хай летить собі на волю і шукає кращу долю… Ми йому допомагали, одночасно спочивали. А тепер нам час сідати: будемо далі працювати.
76. Що ти, козлику, робив? імітативні рухи за змістом – Жито в клуні молотив. Кожен снопик – ніжками, Кожен снопик – ріжками. Зерно хвостиком замів. У засіки поносив. Тепер ходжу-походжаю, Веселенько награваю: «Кеки-меки, Кеки-меки, Кеки-меки, Кеки-мек…»
77. Дятел дзьобом дуб лікує імітативні рухи за змістом
І дупло собі майструє.
«Раз, два, три, чотири, п’ять» -
Час прийшов відпочивать.
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні взувся
І без тата, і без мами
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився, роззувся
І додому повернувся.
Всі ми гарно відпочивали
Й працювати знов почали.
78. Ми метелики чудові, діти встають
Маємо крильця кольорові, піднімають руки
Над квітками літаємо, рухи руками вгору-вниз
Втоми ми не знаємо. крутять голови праворуч-ліворуч
Пташки ми злякалися, руками закривають голови
Під квітку заховалися. сідають за парти