ІНДИВІДУАЛЬНА /модифікована НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Основи правознавства 9 клас (35 год., 1 год./тиждень)
Індивідуальний план роботи складений на основі програми Правознавство: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698, «Про оновлення програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання зробити внесок у формування здобувача освіти основних ключових компетентностей, використовуючи наскрізні лінії, та сприяти соціалізації дитини.
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Адаптації |
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. |
називає види соціальних норм, ознаки права, ознаки державної влади; пояснює та застосовує поняття: «право», «джерела права», «галузь права», «норма права», «держава», «форма держави»; характеризує функції держави, джерела права, елементи системи права; наводить приклади соціальних норм, джерел права,; описує форму держави; висловлює судження щодо ролі соціальних норм, соціального призначення держави і права; оцінює значення права як універсального регулятора суспільних відносин. |
- Ментальні карти для вивчення функції держави, джерела права, елементи системи права; - Створення малюнків про види соціальних норм; - Презентації для вивчення форм держави, ознак права та ознак державної влади; - Картки - підказки для вивчення нових термінів («право», «джерела права», «галузь права», «норма права», «держава», «форма держави»).
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: Соціальне призначення держави |
Усне повідомлення |
|
Тематичне оцінювання |
Індивідуальні тести |
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Адаптації |
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. Правопорушення: поняття, склад, види. Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень, обставин, що виключають юридичну відповідальність; розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування правових ситуацій, при регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності |
- Картки - підказки для вивчення нових понять: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; - Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок ознак правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; - Презентації для вивчення ролі правовідносин у житті людини і суспільства
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: Обставини, що виключають юридичну відповідальність |
Розв’язання юридичних задач |
||
Тематичний контроль |
Індивідуальні тести |
||
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ
Зміст навчально-пізнавальної діяльності і |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Адаптації |
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
називає покоління прав людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує права людини та їх закріплення в національному законодавстві та міжнародному праві; види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, конституційний лад України, повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування; наводить приклади видів звернення громадян; аналізує окремі статті Конституції України; розв’язує правові ситуації із застосуванням знань із тем розділу; характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; зміст правового режиму надзвичайного та воєнного стану, порядок його введення та припинення, особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах режиму надзвичайного або воєнного стану; оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини. |
- Картки - підказки для вивчення нових понять: «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; - Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок покоління прав людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції, види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, підстави набуття та припинення громадянства України; зміст правового режиму надзвичайного та воєнного стану, порядок його введення та припинення; - Презентації для вивчення значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини. |
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: Звернення громадян |
Написання звернення до органів місцевої влади |
||
Тематичний контроль |
Індивідуальні тести |
||
Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Адаптації |
||
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. Спадкування і спадщина. Сім’я. Шлюб. Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист. Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «злочин»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, зміст договірних відносин, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводить приклади адміністративних і кримінальних правопорушень, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх; оцінює права й обов’язки неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет. |
- Картки - підказки для вивчення нових понять: «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «злочин»; - Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок - особливості адміністративної та кримінальної відповідальності, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей; неповнолітніх; права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; Презентації для вивчення прав й обов’язків неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет |
||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
Робота з пам’яткою «Безпека в Інтернеті» Розв’язання юридичних ситуацій |
|||
Тематичний контроль |
Індивідуальні тести |
|||
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Адаптації |
||
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
називає правничі професії; описує вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій; характеризує основи професійної етики правника; оцінює основне призначення правника у сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини; життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника. |
- Картки - підказки для вивчення правничих професій; - Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок вимог до представників правничих професій, основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій - Презентації для вивчення основ професійної етики правника; - Обговорення життєвих ситуацій, в яких потрібна допомога правника. |
||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: Зустріч із представниками правничих професій, правозахисниками |
Підготувати питання для гостей |
|||
Тематичний контроль |
Індивідуальні тести |
|||