ІНДИВІДУАЛЬНА /модифікована НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Про матеріал
ІНДИВІДУАЛЬНА /модифікована НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА Основи правознавства 9 клас (35 год., 1 год./тиждень)
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА /модифікована НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

 

Основи правознавства  9 клас  (35 год., 1 год./тиждень)

 

Індивідуальний план роботи складений на основі програми Правознавство: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698, «Про оновлення програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх  навчальних  закладів». Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання зробити внесок у формування здобувача освіти основних ключових компетентностей, використовуючи наскрізні лінії,  та сприяти соціалізації дитини.

 

 

Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Адаптації

Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки

держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави.

називає види соціальних норм, ознаки

права, ознаки державної влади;

пояснює та застосовує поняття: «право»,

«джерела права», «галузь права», «норма

права», «держава», «форма держави»;

характеризує функції держави, джерела

права, елементи системи права;

наводить приклади соціальних норм,

джерел права,;

описує форму держави;

висловлює судження щодо ролі соціальних

норм, соціального призначення держави і

права; оцінює значення права як універсального

регулятора суспільних відносин.

- Ментальні карти для вивчення функції держави, джерела права, елементи системи права;

- Створення малюнків про види соціальних норм;

- Презентації для  вивчення форм держави, ознак права та ознак державної влади;

- Картки - підказки для вивчення нових термінів («право», «джерела права», «галузь права», «норма права», «держава», «форма держави»).

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Соціальне призначення держави

 

Усне повідомлення

Тематичне оцінювання

Індивідуальні тести

Розділ 2.  РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Адаптації

Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення

правовідносин. Правопорушення: поняття,

склад, види. Юридична відповідальність:

поняття, підстави, види.

називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної

відповідальності;

наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень, обставин, що виключають юридичну відповідальність;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність;

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування правових ситуацій, при регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності

- Картки - підказки для вивчення нових понять: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

- Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок ознак правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;

-  Презентації для  вивчення ролі правовідносин у житті людини і суспільства

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Обставини, що виключають юридичну відповідальність

Розв’язання юридичних задач

Тематичний контроль

Індивідуальні тести

Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ

Зміст навчально-пізнавальної діяльності і

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Адаптації

Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції

України. Конституційний лад України. Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану.

називає покоління прав людини, механізми

захисту прав та свобод людини і

громадянина в Україні, ознаки Конституції;

пояснює та застосовує поняття «людина»,

«особа», «громадянин», «громадянство»,

«верховенство права», «демократія»,

«конституція», «права і свободи

людини», «конституційні обов’язки»;

описує права людини та їх закріплення в

національному законодавстві та

міжнародному праві; види конституційних

прав, свобод, обов’язків людини і

громадянина, конституційний лад України, повноваження органів державної влади та

місцевого самоврядування;

наводить приклади видів звернення

громадян;

аналізує окремі статті Конституції України;

розв’язує правові ситуації із застосуванням

знань із тем розділу;

характеризує підстави набуття та

припинення громадянства України; зміст

правового режиму надзвичайного та

воєнного стану, порядок його введення та

припинення, особливості додержання прав і

свобод людини і громадянина, прав і

законних інтересів юридичних осіб в

умовах режиму надзвичайного або воєнного

стану;

оцінює значення Конституції України;

форми участі громадян у житті держави та

територіальної громади; зобов’язання

держави у сфері прав людини.

- Картки - підказки для вивчення нових понять: «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»;

- Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок покоління прав людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції, види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, підстави набуття та

припинення громадянства України; зміст

правового режиму надзвичайного та воєнного стану, порядок його введення та

припинення;

-  Презентації для  вивчення значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Звернення громадян

Написання звернення до органів місцевої влади

Тематичний контроль

Індивідуальні тести

Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Адаптації

Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. Спадкування і спадщина. Сім’я. Шлюб. Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист. Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх.

пояснює та застосовує поняття «цивільна

правоздатність», «цивільна дієздатність»,

«сім’я», «шлюб», «правочин», «договір»,

«спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «злочин»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, зміст договірних відносин, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводить приклади адміністративних і кримінальних правопорушень, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів;

розв’язує правові ситуації з використанням

знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх;

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх;

оцінює права й обов’язки неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет.

- Картки - підказки для вивчення нових понять: «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «злочин»;

- Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок - особливості адміністративної та кримінальної відповідальності, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей; неповнолітніх;   права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

Презентації для  вивчення прав й обов’язків неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет.

Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

 

Робота з пам’яткою «Безпека в Інтернеті»

Розв’язання юридичних ситуацій

Тематичний контроль

Індивідуальні тести

Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Адаптації

Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність.

називає правничі професії;

описує вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій;

характеризує основи професійної етики правника;

оцінює основне призначення правника у сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини; життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника.             

 

- Картки - підказки для вивчення правничих професій;

- Характеристика за допомогою кольорових ментальних карт – підказок вимог до  представників правничих професій, основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій

-  Презентації для  вивчення основ професійної етики правника;

- Обговорення  життєвих ситуацій, в яких потрібна допомога правника.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

Зустріч із представниками правничих професій, правозахисниками

 

Підготувати питання для гостей

Тематичний контроль

Індивідуальні тести

 

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Планування
Інкл
Додано
22 жовтня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку