Індивідуальна навчальна програма з біології для учнів з ООП 8 клас

Про матеріал
Згідно з навчальною програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 « Біологія 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу

Індивідуальна навчальна програма з біології

учня 8 класу

Складено до підручника:  Біологія 8 клас.Автор підручника Матяш Н.Ю. та ін. Київ, "Генеза", 2016 рік.

Згідно з навчальною програмою  затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 « Біологія 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології спрямовані на досягненні

ВСТУП

Демонстрування

муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини.

Демонстрування

скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток.

Демонстрування

моделей зубів;

муляжів органів травлення.

Використовувати схеми, таблиці.

 

Використовувати фото, картинки, відеофільми, аудіозаписи. Заповнювати різні таблиці, які стосуються теми уроку.

Робити практичні та лабораторні роботи.

пояснювати:

 - місце людини в системі органічного світу;

 - особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності;

характеризувати:

 - методи дослідження організму людини

Біосоціальна природа людини.

Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА

розпізнає:

 - органи та системи органів людини;

 - типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);

називає:

 - тканини, органи та фізіологічні системи організму людини;

Організм людини як біологічна система.

Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. Фізіологічні системи.

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ

розпізнавати:

(на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):

 - види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.

застосовувати знання для:

 - попередження травм і захворювань опорно-рухової системи;

 - надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.

Огляд будови скелета.

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Профілактика порушень опорно-рухової системи.

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

застосовувати знання для:

 - обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування;

 - аналізу харчового раціону;

 - складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму

 

Харчування й обмін речовин.

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ

називати:

 - органи травної системи;

 - травні залози;

 - хвороби органів травлення;

пояснювати:

 - значення зубів у травленні;

 - негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;

- причини виникнення захворювань травної системи

Значення травлення. Система органів травлення.

Харчові розлади та їх запобігання.

ТЕМА 5. ДИХАННЯ

називати:

 - органи дихання;

 - хвороби органів дихання

розпізнавати (на малюнках, фотографіях, муляжах):

 - органи дихання;

 

Значення дихання. Система органів дихання.

Профілактика захворювань дихальної системи

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН

розпізнавати (на малюнках, фотографіях):

 - клітини крові;

 - органи кровообігу;

 - елементи будови серця;

застосовувати знання:

 - для профілактики серцево-судинних хвороб;

 - надання першої допомоги при кровотечах;

Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.

Кровотечі.

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Імунна система. Імунітет. Алергія. СНІД.

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

називає:

 - органи виділення;

 - органи та функції сечовидільної системи;

застосовувати знання для:

 - профілактики захворювань сечовидільної системи;

 - профілактики захворювань шкіри;

 - запобігання теплового й сонячного удару;

 - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару

Виділення — важливий етап обміну речовин.

Будова та функції сечовидільної системи.

Захворювання нирок та їх профілактика.

Значення і будова шкіри.

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

Захворювання шкіри та їх профілактика

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА

розпізнавати (на малюнках, муляжах, моделях):

 - елементи будови спинного мозку;

 - відділи головного мозку;

застосовувати знання для:

 - профілактики нервових захворювань;

 - дотримання режиму праці й відпочинку

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний мозок.

Профілактика захворювань нервової системи.

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ

характеризувати:

 - особливості будови та функції зорової,

 - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

розпізнавати (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови ока, вуха.

застосовувати знання для:

 - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

розрізняти:

 - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;

застосовувати знання для:

 - дотримання правил розумової діяльності

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

Умовні та безумовні рефлекси.

Інстинкти.

Мова. Навчання та пам’ять. Мислення та свідомість.

Сон. Біоритми.

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА

застосовувати знання для:

 - профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз

пояснювати:

 - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз;

 - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;

 - значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму

Ендокринна система.

Профілактика захворювань ендокринної системи.

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ

називати:

 - функції статевих залоз людини;

 - первинні та вторинні статеві ознаки людини;

застосовувати знання для:

 - запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування

 - періоди онтогенезу людини;

Будова та функції репродуктивної системи

Репродуктивне здоров’я.

УЗАГАЛЬНЕННЯ

пояснювати:

 - як забезпечується цілісність організму людини

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку