Індивідуальна навчальна програма з біології
учня 8 класу
Складено до підручника: Біологія 8 клас.Автор підручника Матяш Н.Ю. та ін. Київ, "Генеза", 2016 рік.
Згідно з навчальною програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 « Біологія 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології спрямовані на досягненні |
ВСТУП |
Демонстрування муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини. Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток. Демонстрування моделей зубів; муляжів органів травлення. Використовувати схеми, таблиці.
Використовувати фото, картинки, відеофільми, аудіозаписи. Заповнювати різні таблиці, які стосуються теми уроку. Робити практичні та лабораторні роботи. |
|
пояснювати: - місце людини в системі органічного світу; - особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності; характеризувати: - методи дослідження організму людини |
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА |
||
розпізнає: - органи та системи органів людини; - типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах); називає: - тканини, органи та фізіологічні системи організму людини; |
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. Фізіологічні системи. |
|
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ |
||
розпізнавати: (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі): - види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів. застосовувати знання для: - попередження травм і захворювань опорно-рухової системи; - надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Огляд будови скелета. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. |
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ |
||
застосовувати знання для: - обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування; - аналізу харчового раціону; - складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму
|
Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. |
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ |
||
називати: - органи травної системи; - травні залози; - хвороби органів травлення; пояснювати: - значення зубів у травленні; - негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння; - причини виникнення захворювань травної системи |
Значення травлення. Система органів травлення. Харчові розлади та їх запобігання. |
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ |
||
називати: - органи дихання; - хвороби органів дихання розпізнавати (на малюнках, фотографіях, муляжах): - органи дихання;
|
Значення дихання. Система органів дихання. Профілактика захворювань дихальної системи
|
|
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
||
розпізнавати (на малюнках, фотографіях): - клітини крові; - органи кровообігу; - елементи будови серця; застосовувати знання: - для профілактики серцево-судинних хвороб; - надання першої допомоги при кровотечах; |
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Імунна система. Імунітет. Алергія. СНІД. |
|
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ |
||
називає: - органи виділення; - органи та функції сечовидільної системи; застосовувати знання для: - профілактики захворювань сечовидільної системи; - профілактики захворювань шкіри; - запобігання теплового й сонячного удару; - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару |
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. Захворювання нирок та їх профілактика. Значення і будова шкіри. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
|
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА |
||
розпізнавати (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови спинного мозку; - відділи головного мозку; застосовувати знання для: - профілактики нервових захворювань; - дотримання режиму праці й відпочинку |
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний мозок. Профілактика захворювань нервової системи. |
|
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ |
||
характеризувати: - особливості будови та функції зорової, - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю; розпізнавати (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови ока, вуха. застосовувати знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору. Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
|
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ |
||
розрізняти: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту; застосовувати знання для: - дотримання правил розумової діяльності |
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Мова. Навчання та пам’ять. Мислення та свідомість. Сон. Біоритми. |
|
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА |
||
застосовувати знання для: - профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз пояснювати: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; - значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму |
Ендокринна система. Профілактика захворювань ендокринної системи. |
|
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ |
||
називати: - функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; застосовувати знання для: - запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування - періоди онтогенезу людини; |
Будова та функції репродуктивної системи Репродуктивне здоров’я. |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ |
||
пояснювати: - як забезпечується цілісність організму людини |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |