ІПР Головненко Анни, Малай Софії
Мовно-літературна освітня галузь
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Цикл І (1 – 2 класи)
№ наказу, яким програму затверджено
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/ півріччя |
«Взаємодіємо усно» |
Сприймає усну інформацію, перепитує, виявляючи увагу, доречно реагує |
Покрокові інструкції, картки, малюнки, фото. |
|
|
Відтворює основний зміст усного повідомлення відповідно до мети; на основі почутого малює/добирає ілюстрації; передає інформацію графічно |
Добирає ілюстрації до почутого, шукає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя . |
|
|
Виокремлює цікаву для себе інформацію; передає її іншим особам |
Розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні, використовуючи несловесні засоби спілкування, емоції. |
|
|
Розпізнає ключові слова і фрази в усному повідомленні, виділяє їх голосом у власному мовленні; пояснює, чому зацікавила інформація |
Повідомляє, чи зацікавила дана інформація. |
|
|
Висловлює думки щодо усного повідомлення, простого тексту, медіатексту; намагається пояснити свої вподобання; звертається до дорослих за підтвердженням правдивості інформації |
Намагається пояснити свої вподобання за допомогою малюнків, емоцій, міміки, звертаючись за допомогою до дорослих. |
|
|
Висловлює власні погляди щодо предмета обговорення; намагається зробити так, щоб висловлювання було зрозуміле і цікаве для інших осіб; правильно вимовляє загальновживані слова |
Спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору.Розповідає про те, що її вразило, схвилювало, використовуючи смайлики, малюнки емоцій. |
|
|
Розпізнає емоції своїх співрозмовників, використовує відомі вербальні та невербальні засоби для передачі емоцій та настрою; розпізнає образні вислови і пояснює, що вони допомагають уявити; створює прості медіатексти |
Розпізнає емоції співрозмовника. Поповнює власний словниковий запас. Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо). |
|
|
Розповідає про власні відчуття та емоції від прослуханого/побаченого; ввічливо спілкується |
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого. Звертається, вітається, прощається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова. |
|
«Читаємо» |
Обирає книжку для читання; пояснює власний вибір |
Обирає тексти (книжки) для читання,може пояснити власний вибір. Пояснює, з яких елементів складається книжка. Описує обкладинки книжок, які подобаються. |
|
|
Передбачає за обкладинкою, заголовком та ілюстраціями, про що йтиметься в дитячій книжці; читає вголос правильно, свідомо, цілими словами, нескладні за змістом і формою тексти; розуміє фактичний зміст прочитаного |
Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями. |
|
|
Пов’язує інформацію з тексту з відповідними життєвими ситуаціями; розрізняє головне і другорядне в тексті; визначає тему художнього твору, а також простого медіатексту |
Розповідає про вчинки улюблених персонажів. |
|
|
Розповідає про свої власні почуття та емоції від прочитаного тексту |
Розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту. Зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом. |
|
|
Висловлює власні вподобання щодо змісту прочитаних творів, літературних персонажів, намагається пояснити, що подобається, а що ні |
Пояснює, що в творі подобається, а що ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо). |
|
|
На основі тексту малює/добирає ілюстрації, фіксує інформацію графічно |
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) |
|
|
Експериментує з текстом (змінює кінцівку, місце подій) |
Фантазує на основі прочитаного. |
|
«Взаємодіємо письмово» |
Пише рукописними буквами, злито, розбірливо; створює невеликі та нескладні за змістом висловлювання, записує їх; правильно записує слова, які пишуться так, як вимовляються |
Замальовує, обводить літери. |
|
|
Обмінюється короткими письмовими повідомленнями
|
Обмінюється короткими письмовими повідомленнями за допомогою представлених малюнків, карток, емотиконів.
|
|
|
Перевіряє написане, виявляє і виправляє недоліки письма самостійно чи за допомогою вчителя; обговорює створений текст і вдосконалює його за допомогою інших осіб |
Перевіряє написане з допомогою вчителя. |
|
«Досліджуємо медіа» |
За допомогою вчителя виявляє очевидні ідеї у простих текстах, медіатекстах |
За допомогою вчителя обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчительки) очевидні ідеї у простих медіа текстах, спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіа тексті. |
|
|
Висловлює думки щодо простого медіатексту |
Висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих простих медіатекстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо), висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо) за допомогою несловесних засобів спілкування, емоцій. |
|
|
Створює прості медіатексти |
Створює прості аудіальні та візуальні медіа продукти з допомогою вчительки, використовуючи покрокову інструкцію, малюнки, фото, картинки. |
|
«Досліджуємо мовлення» |
Спостерігає за мовними одиницями та явищами, відкриває деякі закономірності співвідношення звуків і букв, значення слів, їх граматичної форми та ролі в реченні; спостерігає за власним мовленням та мовленням інших осіб, удосконалює власне мовлення за допомогою інших осіб |
Обирає букви на позначення звуків на письмі із запропонованих. Малюнки, слова, звукові моделі, звукові тренажери. |
|
|
Експериментує звуками, словами, фразами в мовних іграх; аналізує за допомогою вчителя мовлення літературних персонажів |
Експериментує звуками, словами, фразами в мовних іграх, чистомовках, скоромовках. |
|
«Театралізуємо» |
Відтворює емоції літературних персонажів під час інсценізації |
Використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо. Сюжетні малюнки казок,байок; картинки літературних персонажів. |
|
|
Імпровізує з репліками під час інсценізації |
Імпровізує з інтонацією репліки персонажів казок, віршів, народних пісень. |
|
|
Створює прості медіапродукти з допомогою інших осіб |
Передає своє враження від побаченого в малюнках, у листах подяки. Відшукує необхідне серед запропонованих малюнків. |
|
|
Висловлює власні погляди щодо предмета обговорення; намагається зробити так, щоб висловлювання було зрозуміле і цікаве для інших осіб; правильно вимовляє загальновживані слова |
Обговорює враження від драматизації з позиції глядача. Жести, міміка, інтонації, пози, дії – несловесний складник висловлювання. Театр картинок. Декорації та театральний реквізит. |
|
|
Аналізує за допомогою вчителя мовлення літературних персонажів |
Жести, міміка, інтонації, пози, дії – несловесний складник висловлювання. Театр картинок. Декорації та театральний реквізит. |
|