Природнича освітня галузь
Назва програми на основі якої складено та № наказу, яким програму затверджено
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
«Я пізнаю природу» |
Обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити |
Вирішує, що вона хотіла б дослідити; визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження. Спостереження за природою під час прогулянок. Перегляд відео. |
|
|
Обирає та пояснює дії для дослідження об’єктів природи; визначає можливі результати спостережень/досліджень |
Пояснює, навіщо вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними
|
|
|
Пропонує/обирає послідовність кроків під час спостереження/ експерименту |
Описує послідовність дій в експерименті / спостереженні ( за інструкцією ); добирає найпростіші матеріали та прилади, які можна застосувати серед запропонованих.
|
|
|
Досліджує обрані природні явища та об’єкти, використовуючи надані прилади, моделі |
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди; застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, зокрема лінійку, лупу, терези, термометр. |
|
|
Описує, що нового дізнався, спостерігаючи та експериментуючи |
Описує, як вода перетворюється на пару або лід / сніг, як тане лід / сніг, утворюється роса / іній / туман / дощ / паморозь; розрізняє звуки за джерелом, гучністю; розрізняє музикальні звуки, звуки мовлення і шуми; розрізняє об’єкти, які випромінюють світло, прозорі та непрозорі об’єкти. |
|
|
Описує та пояснює те, про що дізнався; радіючи пізнанню нового, розуміє, що помилки є невід’ємною частиною пізнання |
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування.
|
|
|
Знаходить інформацію про природу |
Використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо); запитує, щоб довідатися більше про природу; вказує на інформацію, яку не розуміє. |
|
|
Зображує інформацію про навколишній світ у вигляді малюнка, таблиці |
Фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фото пристроїв. |
|
|
Розрізняє проблеми в навколишньому світі, пов’язані з діяльністю людини |
Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки. |
|
|
Розуміє проблему в навколишньому світі; розмірковує, що відомо про цю проблему, як її розв’язати |
На основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу. |
|
|
Знаходить спільні і відмінні ознаки об’єктів; групує об’єкти навколишнього світу за однією або кількома ознаками |
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); розрізняє живі і неживі природні об’єкти; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; порівнює свійських і диких тварин; досліджує свій організм. |
|
«Я у природі» |
Виявляє та описує очевидні зв’язки у природі; пояснює, чому потрібно їх враховувати у життєдіяльності людини
|
Визначає та описує місце свого проживання; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі; описує поведінку тварин у різні пори року; установлює взаємозв’язок між порою року і погодою; розповідає про можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі тварини). |
|
|
Дбає про чистоту навколишнього світу, доглядає за рослинами і тваринами
|
Дотримується правил поведінки в довкіллі; вирощує рослини вдома; доглядає за домашніми тваринами; не завдає шкоди тваринам і рослинам під час дослідів та експериментів; не смітить.
|
|
|
Пояснює необхідність збереження природних ресурсів і намагається це робити |
Ощадно використовує природні ресурси – воду, тепло, електроенергію; бережливо ставиться до їжі, одягу, книжок, предметів побуту; зберігає природу. |
|
«Я в рукотворному світі» |
Наводить приклади використання винаходів людства в побуті |
Розпізнає природні та рукотворні (штучні) об’єкти; розрізняє природне і створене людиною довкілля; наводить приклади того, як рукотворні (штучні) об’єкти (серед них і механізми) допомагають людині. |
|
|
Пропонує різні способи використання об’єктів навколишнього світу |
Називає способи повторного використання рукотворних об’єктів серед запропонованих ( рукотворні об’єкти, малюнки, фото ). |
|