Індивідуальна програма розвитку (ІПР) для дитини з ООП з інклюзивною формою навчання

Про матеріал
ІПР створена для дитини з ООП інклюзивної форми навчання відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 "Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1.   Період виконання ************

2.   Загальні відомості про учня: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

 ***********   *******  ******** дата народження  ******** **** повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому

навчається учень  **************************************

● рік навчання 5 (інклюзія перший рік) клас навчання 5

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для

термінового зв’язку *******************

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

imageНаявний рівень знань і        Опис освітніх труднощів вмінь і навичок учня     учня, виявлених у закладі       Потреби

                   (компетенції)                             освіти

Вміє:                                     Інтелектуальні труднощі: Працювати над:

·                 класифікувати

                 предмети за різними                                                                                                                                                                                                                     Виражене розвитку відставання словеснов -              Розвивати:

ознаками (основний логічного мислення. -послідовність, колір, величина, Утруднене узагальнення самостійність основні геометричні (не виділяє головне, не виконання завдання; фігури, розмір) з розуміє внутрішніх зв’язків -словесно-логічне та допомогою асистента між частинами, потребує абстрактне мислення; вчителя;

·        визначати родові та допомоги вчителя).Не   асистента виконує -вміння      робити функціональні ознаки завдання, що     вимагають аналіз,

         предметів;                        застосування абстрактного встановлювати

·        орієнтуватись у часі та мислення та уяви. причинно-наслідкові просторі з допомогою Підвищене відволікання зв’язки, робити асистента вчителя; (прагне до заохочення висновки;

·         спрощувати істотні

        відносини між працездатності, підтримки асистентом вчителя). Вмінням аналізувати предметами , явищами Порушена динаміка інформацію з опорою , подіями; розумової працездатності на наочність. 

Розвивати:

 

·        просте інструктивне (швидка втомлюваність при -вміння

мовлення виконанні завдань, орієнтуватися у Здатний: потребує додаткового просторі, позначаючи

·        запам’ятовувати краще вольового зусилля з місцезнаходження при спонуканні активацією мислення з боку своє та оточуючих

        назвати      сприйманий асистента вчителя).

        об’єкт;                            Порушення динаміки

·        згадувати те, що розумової працездатності, справило      найбільш зниження об’єму пам’яті та емоційне      враження уваги.

        (сподобалось)                 Труднощі у переключенні з

Переважає наочно-дійове одного виду діяльності на та      наочно-образне інший, потребує допомоги мислення.        асистента.

Переважають       процеси  довільної уваги над

мимовільною  Краще розвинена зорова  пам’ять.

 

 

 

 

 

 

Навчальні труднощі: 

Знає:                                                           переказує

Самостійно не

- основні кольори;               прослуханий текст,

-усну     пряму    лічбу     в потребує детального,

межах 50                              кількаразового пояснення

асистентом

-складати короткі фрази вчителя(уточнення, за допомогою навідних вказівки, вербальні запитань    асистента заохочення).

вчителя       і      наочного

матеріалу (ілюстрації, Пояснення вчителя не сюжетні картинки); сприймає, потребує

індивідуальних простих -виконувати         спрощені коротких інструкцій асистентом          вчителя асистента вчителя . Темп письмові    завдання,  роботи повільний. потребуючи  уваги та 

постійного заохочення;      Важко дається письмо під диктовку(пише

- самостійно написати побуквенно), потребує своє ім’я; допомоги асистента -відтворити      вчителя.

послідовність          чисел

предметів;

-        довільну           увагу, зосередженість    на виконуваній  діяльності;  -процеси запам’ятовування, словесно-логічну пам’ять, довільне запам’ятовування; - зорове сприймання, зорову та

слухову          пам'ять,

просторові уявлення, з опорою на наочність. Працювати над: -постійним повторенням           літер абетки,           складанням складів з асистентом вчителя       з

використанням

роздаткового

матеріалу   чи мультимедійних засобів.

Розвивати:

-слухання та простий аналіз невеликих за обсягом текстів із простим змістом.       математичні навички( обчислення виразів, найпростіших задач)  Формувати:

 

письмово    та      усно в Не членує межі слова межах 50;     (лише за нагадування

-виконувати математичні асистента вчителя). Будову дії додавання з слова не знає.

допомогою дорослого в Нульових закінчень не

межах                           10, визначає. Порушене

використовуючи орієнтування у зошиті палички; (письмо неохайне, може

-будувати   прості писати на рядок вище, геометричні фігури;       нижче ніж потрібно).

-підтримувати розмову, Орієнтування у зошиті  вести короткий діалог на можливе при значній соціально-побутові теми; допомозі асистента вчителя.

-        до поверхового аналізу

властивостей і якостей Розповіді за сюжетними

предметів;                           картинками самостійно не

складає.

-        співставити цифру з

кількістю предметів;     Списує задачу з дошки, але не розуміє значення слів, Застосовує(самостійно, з які пише, тому потребує

підказками):                       роз’яснюючої допомоги

-дотримання       культури асистента вчителя.

оформлення         робіт у Самостійно задачу на 1 дію зошиті        з        допомогою вирішати не може ( асистента вчителя          потребує допомоги

Вміє:                                   асистента вчителя).

-Вміння      складати речення           правильної будови з допомогою асистента вчителя. 

Вчити: -розпізнавати

частини мови, голосні і приголосні звуки завдяки ігровим прийомам,

наочності; -повільно самостійно промовляти прочитані асистентом вчителя слова під час списування тексту, поділяючи їх на

букви; 

- цифри по-порядку

та в роздріб;

-зворотному рахунку в межах 20;  -вимірюванню

величин:             маси,

-співвідносити Зворотній рахунок  в межах довжини, ширини;  графічний образ букви і 20 здійснює з допомогою  -будувати прості асистента вчителя.  двоскладні  речення з

її звучання;                                                                          допомогою асистента

Самостійно не орієнтується

-записувати              часто у зошиті, пише з                      вчителя;

вживане допомогою асистента -переказувати словосполучення вчителя.  Вимірювання  прочитане

«Класна робота»; величин: довжини, маси         асистентом вчителя з     тощо здійснює тільки з           підтримкою наочного   вчителя.      матеріалу.

допомогою асистента

 

                                           Не розуміє множення та

 

Вміє:          ділення. -вести короткий діалог       Працювати над: 

Функціональні

тільки на  соціально –        (мовленнєві) труднощі:       -розширенням

побутові теми.                                                                     словникового запасу; 

 

У     мовленні      присутні Мовлення нечітке, наявні

іменники,                            помилки під час

дієслова, рідко вживає відтворення звукового прикметника,       складу слова. займенники та ін.

Виявляє     зацікавленість Не розуміє лексичного

до      значення багатьох  слів, наочного    матеріалу, потребує допомоги проте важко      асистента вчителя

назвати       усі     зображені Словниковий запас не предмети    відповідає віковій нормі.

та     їх     функціональне

призначення.                      Не сформовані прийоми

словозміни та

Може          підтримувати розмову, словотворення. У дитини

вести короткий діалог на виражена розбіжність між

пасивним і активним

-оптимізацією темпу роботи,

повторюваністю у навчанні методами мнемотехніки за присутності асистента вчителя.

Розвивати:                 -

елементарні навички складання   складів, що     сприятиме розвитку     активного мовного словника;

-правильну вимову звуків рідної мови.

-вміння складати двоскладові слова з поданих складів,тренуючи образну, слухову та словесно-логічну пам’ять;  -комунікативні

навички,     вміння висловлювати           свою думку           та орієнтуватися           в простих           ситуаціях спілкування.

 

Працювати         над:  стимулюванням

діяльності   та заохочувати дитину з боку асистента вчителя.

Розвивати:  

соціально теми. Спілкується конкретних соціально ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вміє: 

-Самостійно

–побутові словником, що звужує комунікативні вміння і

лише       в

контакти (розуміє, але не може пояснити, тому

побутових

 

необхідна допомога асистента вчителя).

Висловити власну думку важко (потребує допомоги асистента вчителя).  

Неправильна вимова звуків, стійкі заміни одних фонем іншими.

 

 

 

 

 

 

 

Фізичні труднощі:

-запропоновані вправи - рухові навички виконує з запізненням; (силу, витривалість, гнучкість);

-наявні порушення дрібної моторики;

використовувати руховий досвід у повсякденному житті;

-                     виконувати фізичні вправи з різних вихідних положень, задіюючи усі групи м’язів наслідуючи дії дорослого.

Володіє: 

-                     основними руховими навичками (ходьба, біг, стрибки та ін.).  Розуміє:  -Розуміє просту вербальну інструкцію, проте виконує запропоновані вправи із запізненням. 

Здатний: 

-плутає поняття «праворуч» -дрібну          моторику

та «ліворуч»;                          (виконувати

-наявна       швидка пальчикову втомлюваність;           гімнастику, вправи з

тенісним м’ячиком); 

-потребує частого відпочинку; Формувати: 

-потребує усамітнення;          -здоровий    спосіб життя.

-може самовільно вийти за межі території школи Вчити:  

                                               -дотримуватись

правил безпечної поведінки нагадуючи, заохочуючи, наводячи приклади та демонструючи контент медіатеки.

 

 

-Виконувати загальнорозвиваючі вправи самостійно та за зразком дорослого;

- Оцінювати і регулювати можливості власного тіла.

Застосовує: 

-Під час заняття різний спортивний інвентар (м’яч, фітбол, гімнастична палиця тощо.).

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1)  imageрекомендований рівень підтримки:  перший рівень підтримки;  другий рівень підтримки;  третій рівень підтримки;  четвертий рівень підтримки;


image п’ятий рівень підтримки;

2)  адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

доступність

 

Так

 

 

освітлення

Ні

 

рівень шуму

Так

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

Куточок усамітнення в ресурсній кімнаті

Психолого-педагогічна адаптація: використання візуального розкладу         

 

 Ні

 

В картинках

збільшення часу на виконання завдань

Так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

 

руховий режим

Так

Чергування            видів

діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

Так

 

використання засобів для концентрації уваги

Так

Пісочний годинник

інше

Адаптація навчального матеріалу: картки-підказки, картки-інструкції 

 

 

Так

 

 

 

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

інше

Модифікація: скорочення змісту навчального предмета

 

 

Так

 

 

 

зниження вимог для виконання завдань інше 

Так

 

 

 

 

 

image3)потреба у використанні:   жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;  шрифту Брайля;

4)  потреба в додаткових заняттях з: 

                   imageтак Заняття з практичним психологом ні

5)  потреба в консультації з:

                   imageфахівцями інклюзивно-ресурсного центру;   фахівцями спеціальних закладів освіти;  іншими фахівцями __________________________________________ 6) наявність індивідуального навчального плану:

                   imageтак  ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника: 

        Навчальний предмет                Адаптація чи                    Відповідальний

image         (інтегрований курс)                 модифікація             педагогічний працівник

Математика                   Модифікація                        *********

Українська мова           Модифікація                         

Українська літер.          Модифікація                         

Англійська мова           Модифікація                          

Німецька мова              Модифікація                         

Зарубіжна літер.           Модифікація

Історія України            Модифікація                         

Інформатика                 Адаптація                              

Природознавство         Адаптація                               

Основи здоров’я          Адаптація                               

Фізичне виховання      Адаптація                               

Трудове навчання        Адаптація                               

5.    Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

 

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття

(надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

************

Практичний психолог 

Кабінет психолога

 

Середа   

14.55-

15.20

П'ятниця

14.55-

15.20

  

 

6.    Навчання:

image● за розкладом класу; image за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________  за модифікованим розкладом. 

 

 

 

7.    Забезпечення асистента учня (учениці): 

1)       потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

image так

● ні;

2)       imageасистентом учня (учениці) є:  батьки: ___________________________________________________ інші законні представники____________________________________

 уповноважена батьками особа ________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я,

________________________________________________________________

по батькові (за наявності) та контактні дані)

image соціальний робітник

________________________________________________________________ 

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання: 

1)потреба у підручниках:

  підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали; image адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та

imageматеріалів;            підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

  imageтак  ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Кубики Зайцева, планшет, ноутбук, калькулятор з великими цифрами, фломастери

9.       Потреба в розумному пристосуванні:

imageтак, зазначити яка: застосування допоміжних технологій у

навчанні, під час контролю знань; ● ні.

10.   Особливості проведення оцінювання:

imageimage   адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;  використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

       використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

imageimage адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);  інше (зазначити що) ________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

image так

       ні. 

12.         Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів

(заповнюється після

виконання

індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери 

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовуван ня пізнавальних

процесів     до смислового. Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвоє активності, концентрації на виконані

завдань          та

саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

Підвищення вміння переходити від

механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового з допомогою асистента вчителя. Підвищення  рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня з допомогою асистента вчителя.

 

 

Розвиток мовленнєвої сфери

 

Розширювати словниковий запас.

Розвивати елементарні навички

 

-Розвиток активного мовного словника (дитина складає два речення за сюжетною

картинкою);

 

 

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів

(заповнюється після

виконання

індивідуальної програми розвитку)

 

письма та читання, що

сприятиме розвитку активного мовного словника.

Навчити вести діалог         і розпочинати розмову

 

-Читання двоскладових слів, з допомогою асистента вчителя;

-Підтримує розмову, веде короткий діалог на соціально-побутові теми

 

Розвиток фізичних здібностей 

 

 

Подолання навчальних труднощів

 

-Покращення розвитку рухових навичок -Покращення розвитку

дрібної моторики

 

 

 

-Підвищення у дитини витривалості, сили, гнучкості.

-Підвищення рівня розвитку дрібної моторики, зменшення обсягу допомоги асистента вчителя під час письма та роботи з дрібними деталями. 

 

 

-Учень частко з допомогою асистента вчителя розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання.

 

 

 

 

Оволодіння новими знаннями    та вміннями.

Розширювати світогляд

дитини           та

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів

(заповнюється після

виконання

індивідуальної програми розвитку)

Інші

сприяти      її всебічному розвитку

Розвиток     усіх навчальних

умінь              та

навичок (читання, письмо, математичні навички та ін.)

 

Розширення         та поглиблення           загальних та           життєвих           уявлень; навчальних          умінь           та навичок.

Розширення           уявлення про навколишній світ.

Підвищення         рівня розвитку     усіх навчальних          умінь           та навичок.

 

 

13.         Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

__********* ******* *******

підпис ______________  дата   **** **** **** року

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лозанова Олеся
    Чудово ! Дякуємо ))))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
7908
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку