Індивідуальне корекційне заняття "Кольори форми" для дітей з РАС

Про матеріал
Індивідуальне корекційне заняття для дітей з розладами аутистичного спектру на відпрацювання поняття колір-форма. Розроблено у відповідності до програми "Розквіт". Розділ "Дитина у сенсорно-пізнавальному середовищі".
Перегляд файлу

План-конспект індивідуального заняття з дитиною, яка має розлад аутистичного спектру. Розроблено відповідно до програми «Розквіт».

Корекційний педагог Погрібняк Ольга Сергіївна

Розділ: Дитина в сенсорно-пізнавальному середовищі.

Рівень роботи: Знання про властивості предмета

Тема: Кольори та форми.

Форма проведення: індивідуальна

Час: 40 хвилин.

Мета: Корекційно-навчаюча: навчати бути спостережливим, порівнювати, впізнавати, групувати; вчити орієнтуватися на собі та в напрямі «від себе»: показувати частини свого тіла, рухатись у зазначеному напрямку. Розуміти слова, що означають напрями: «вперед–назад», «угорувниз», «у сторони», «перед» тощо; формувати уявлення про ознаки геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник, куля, куб, циліндр), розвивати здатність використовувати фігури як еталони для визначення форми предметів, учити виконувати такі завдання: добери однакові або подібні за формою предмети тощо. Корекційна-розвиваюча: формувати пізнавальні процеси: сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви; розвивати предметні та ігрові дії з предметами, варіювати умови їх здійснення; навчати розпізнавати членів родини, вміти гратися з ними. Корекційно-виховна: виховувати вміння до саморегуляції, продовжити виховувати вміння працювати злагоджено.

Обладнання: магнітна дошка, магнітні фігури різних кольорів, схема візерунку, піраміда, сортер, набір карток за методикою Домана «Фрукти-овочі», лоток із піском(манною крупою), картки із зображенням контурів фігури, дидактичний посібник «Набір Фрьобеля», пальчикові фарби (якщо дитина не любить малювати пальчиками, то акварель і пензлики).

Хід заняття

І. Підготовчий етап.

Встановлення позитивного емоційного контакту з дитиною.

Налагодження на робочий лад(нервово-психічна підготовка).

На магнітній дошці пронумеровано етапи заняття, стоїть стрілочка біля першого етапу і в кінці зображення улюбленої іграшки дитини(сортер, піраміда, машинка). Після проведення кожного етапу дитина пересуває стрілочку на наступний. Таким чином дитина має візуальну підтримку, скільки ще залишилось виконати вправ.

Вправи на встановлення сталого зорового контакту.

Під час гри - Дайте дитині іграшку пограти за столом, сядьте навпроти і назвіть її ім'я. Спонукайте її дивитися на вас і закріплюйте правильну реакцію. Поступово спонукання повинні стати все непомітніше. Особливо відзначайте погляд на вас після дуже непомітної підказки.

ІІ. Загальний етап.

Вправа, обладнання

Діяльність учня

Діяльність вчителя

Розвиток дрібної моторики, уточнення назв геометричних фігур, розвиток вміння розподіляти увагу

Лоток з крупою, картки з кольоровими геометричними фігурами для вчителя, картки з контурами геометричних фігур для учня.

Дитина називає фігуру, колір.

З набору карток, які лежать перед дитиною (лише контури фігур) дитина обирає потрібну.

В лотку з манною крупою дитина відтворює контури фігури.

Вчитель показує картки з геометричними фігурами різного кольору.

Контролює правильність співвіднесення фігури та її контурного зображення.

Візерунок

Магнітні геометричні фігури, візерунок з контурів геометричних фігур(можливе використання фігур з гри Танграм)

https://arhivurokov.ru/kopilka/uploads/user_file_54d60968b1e8c/konspiekt-zaniatiia-s-autistom_3.png

Складає візерунок з кольорових фігур, накладає фігури на їх контури.

1 етап – без повороту фігури

2 етап – з поворотом фігури

Слідку за правильністю виконання завдання, допомагає складати керуючи рукою дитини або вказуючи на потрібну фігуру.

Надає вербальну інструкцію.

Форма-колір

Таблиця на знаходження фігури за двома її ознаками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відмічає в таблиці названу фігуру.

 

Надає вербальну інструкцію:

Жовтий квадрат

Зелений трикутник

Червоне коло

 

Якщо дитина не сприймає лише вербальну інструкцію, надає їй фігури, які вона повинна поставити у відповідну комірку.

Гра «Фарби»

Пальчикові фарби(акварельні фарби, пензлик), картинки з фігурами, контури фігур для замальовування

Знаходить потрібну фігуру за інструкцією

Знаходить потрібну фарбу

Зафарбовує потрібну фігуру

Допомагає у зафарбовуванні фігури, надає вербальну інструкцію, надає допомогу у знаходженні кольору та форми

Повторення послідовності, співвідношення фігури на площині та в просторі. Набір кольорових намистин геометричних фігур з набору «Дари Фрьобеля».

Називає фігуру на площині, колір, співвідносить фігуру на площині і намистину з набору, утворює намисто за площинним зразком.

 

Вчитель контролює правильність виконання завдання.

Надає підказку за допомогою сигнальних карток з першою літерою назви фігури.

Гра «Фрукти-овочі»

Набір дидактичних картинок методика Домана

Називає овочі, фрукти. Класифікує овочі-фрукти за ознакою «Коло»

Показує послідовно 10 картинок

Кожна картинка 10-20 секунд

Надає вербальні підказки

 

ІІІ. Заключний етап

Вчитель стимулює дитину, заохочує її стимульним матеріалом, яким може бути улюблена іграшка, печиво, цукерка (з дозволу батьків).

Зняття нервової напруги.

Пальчикова гімнастика, вправи на розвиток загальної моторики.

Рядок приспівки

Дії педагога

Педагог сидить на килимі, дитина – перед ним. Педагог допомагає дитини плеснути у долоні, а потім спрямовує її руку перехресним рухом назустріч руху своїм долоням. І так повторюється до кінця вірша. Тільки в останньому слові на кожний склад замість перехресних рухів здійснюють одночасне плескання долонями дитини по долоням вчителя. Якщо аутична дитина відмовляється робити рухи руками, можна задіяти її ноги, і тоді вірш супроводжують перехресні рухи ногами

Ладки, ладоньки, ладусі,

Ой, ладусі, ладки,

А де були ви?

У бабусі

Що їли?

Оладки

З чим оладки?

Із медком

Та й солодким молочком!

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 травня 2019
Переглядів
3059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку