ВИКОРИСТАННЯ ГАДЖЕТІВ ТА ІТ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ.

Про матеріал
При використанні інтерактивних методів учні вчаться шукати інформацію, систематизувати її та узагальнювати. Методичні можливості сучасних педагогічних технологій дають можливість вчителю вільно почуватись, використовуючи їх багатогранність та різноманітність. Водночас збільшуються вимоги до вчителя, він повинен стати порадником для учня, зобов’язаний перебувати в постійному творчому пошуку, володіти основами психології, вміти використовувати на власних уроках сучасні технічні засоби навчання. Зрозуміло, що структура інтерактивного уроку буде відрізняться від структури звичайного уроку, це також вимагає професіоналізму і досвіду вчителя. Сучасні діти в школу можуть прийти без зошита або підручника, але вони ніколи не забудуть свій смартфон або інший гаджет. І цим вчитель може скористатися.
Перегляд файлу

Патлай Тетяна Валеріївна вчитель фізики І категорії

 

 

ВИКОРИСТАННЯ ГАДЖЕТІВ ТА ІТ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ.

« … Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання».

                                                                                          В.О.Сухомлинський

У сучасному суспільстві джерелом знань може виступати не тільки вчитель, а й комп'ютер, телевізор, відео. Учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах; водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити думку. Саме цьому сприяють інтерактивні технології.

При використанні інтерактивних методів учні вчаться шукати інформацію, систематизувати її та узагальнювати. Методичні можливості сучасних педагогічних технологій дають можливість вчителю вільно почуватись, використовуючи їх багатогранність та різноманітність. Водночас збільшуються вимоги до вчителя, він повинен стати порадником для учня, зобов’язаний перебувати в постійному творчому пошуку, володіти основами психології, вміти використовувати на власних уроках сучасні технічні засоби навчання. Зрозуміло, що структура інтерактивного уроку буде відрізняться від структури звичайного уроку, це також вимагає професіоналізму і досвіду вчителя.

Сучасні діти в школу можуть прийти без зошита або підручника, але вони ніколи не забудуть свій смартфон або інший гаджет. І цим вчитель може скористатися. Наприклад , якщо не має з собою підручника, його можна знайти в інтернеті, або скинути дітям в CLASSRUM.

Під час навчального процесу я використовую сервіс GOOGLE CLASSROOM.

Google Classroom  – це інструмент, що зв'язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає  створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу. Основним елементом  Google Classroom є Групи. Функціонально групи нагадують структурою форуми, оскільки вони дозволяють користувачам з легкістю відправляти повідомлення іншим користувачам, з якими вони часто спілкуються в межах цієї групи.

Функціональність програми нескладна у використанні і забезпечує реалізацію таких можливостей:

  • створення окремих класів з предмету/ або для кожної окремо взятої групи учнів;
  • створення оголошень для однієї або відразу декількох груп;
  • створення завдань з можливістю прикріплення посилань, мультимедійного контенту (у тому числі з сервісу YouTube), різних типів файлів, а також створення і зберігання файлів на Google «Диску» ;
  • установка термінів складання кожного конкретного завдання з точністю до хвилини;
  • графа виставлення оцінок за виконані завдання з гнучкою шкалою оцінювання для кожного конкретного завдання;
  • можливість редагування і коментування зданих учнями завдань з динамічним відображенням правок в режимі реального часу.

Використання  Google Classroom не зводиться до заміни паперових носіїв інформації електронними. Сервіс дозволяє поєднувати процеси вивчення, закріплення та засвоєння навчального матеріалу, які під час традиційного навчання відокремлені один від одного.

Що ж я кидаю в цей сервіс . Наприклад створюю  інтерактивні вправи за допомогою онлайнового сервісу LearningApps.org. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використання і на уроках, і позаурочний час.

Сервіс Learningapps є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В мене є свій сайт http://fizpatlay.at.ua/ де я використовую ці інтерактивні вправи для самоперевірки . На мій сайт учні можуть зайти , як з комп’ютера так і з телефона або іншого гаджета. Дуже корисно коли в школі карантин і щоб учні зовсім не відстали, я з ними зв’язуюсь через Google Classroom. Даю завдання вони його виконують і мені пересилають.

Ще  в сервісі є Google форми де можно створювати тести і використовувати їх під час уроку. Учні знають, що якщо перед уроком їм прийшло повідомлення в Classroom про те що буде самостійна робота, то коли починається урок вони після привітання відкривають свої телефони, переходять по ссилці і проходять тестування. В мене відкритий комп’ютер з їхніми оцінками і я зразу після проходження тестів можу виставити оцінки. Оцінки мені приходять відразу після того, як вони мені їх відправлять. Учні також бачать свій результат. Буває таке ,що учні навіть вдома ,якщо наприклад хворіють, можуть з нами зразу пройти це тестування онлайн, і заробити оцінку. Ще я тести залишаю на сайті http://fizpatlay.at.ua/  і кожен може перевірити свої знання пройшовши цей тест.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія тестового контролю включає такі етапи:

  • створення системи базових тестових завдань;
  • конструювання тесту з базових тестових завдань;
  • проведення тестування;
  • аналіз результатів тестування.

Для перевірки уміння правильно відтворювати отримані знання, доцільно використовувати неоднорідні тестові завдання закритої форми з множинним вибором, які передбачають мінімум три можливі відповіді (але не більше п’яти), серед яких правильною є лише одна. Вважається, що ця форма завдань є найбільш доцільною для різноманітних відомостей із предметів професійно-теоретичної підготовки.

При складанні тестових завдань слід дотримуватись існуючих загальноприйнятих правил які допомагають правильно формувати завдання з кількома варіантами відповідей:

  • інструкції мають бути простими, зрозумілими та стислими
  • запитальна (змістовна) частина тестового завдання формулюється, як правило, у стверджувальній формі, стисло, без подвійного тлумачення, тобто настільки просто, наскільки це можливо для точного розуміння завдання; в неї включається лише те, що є необхідним для чіткого розуміння запитання;
  • варіанти відповідей мають бути настільки стислими, наскільки це можливо;
  • усі дистрактори (неправильні варіанти відповідей) повинні бути правдоподібними, “схожими” на правильну відповідь;
  • тільки один варіант із запропонованих має бути правильним;
  • відповідь на одне запитання не повинна давати ключ до відповідей на інші запитання. Це означає, що дистрактори з одного завдання, як правило, не використовуються в переліку інших;
  • використання висловлювань “усі перераховані”, “усі відповіді правильні” як дистракторів може свідчити про наявність невизначеності у формулюванні тестового завдання.

Створити онлайнові тести допоможуть форми на Google диску.

Google Форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, ви можете відкрити меню “Відповіді” і переглянути короткий зміст.

Форму можна створити як в меню Google Диска, так і в існуючій електронній таблиці.

Створення форми в Google Диску.

  • Натисніть червону кнопку Створити і виберіть пункт Форма.
  • Обрати шаблон Форми та дати їй назву.
  • Додати питання тесту.

Ви також можете структурувати форму, розділивши її на кілька сторінок і додавши до них заголовки.

Додавання питання.

Щоб вставити питання , натисніть на стрілку поруч із кнопкою Додати елемент і виберіть у спадному меню один з наступних типів питання :

Текст. Респонденту пропонується вписати короткий відповідь.

Текст ( абзац). Респондент вписує розгорнуту відповідь .

Один зі списку. Респондент повинен вибрати один варіант відповіді з декількох.

Кілька зі списку. Респондент може обрати кілька варіантів відповіді.

Список, що випадає. Респондент вибирає один варіант з розкривного меню.

Шкала. Респондент повинен поставити оцінку, використовуючи цифрову шкалу (наприклад, від 1 до 5).

Сітка. Респондент вибирає певні точки в сітці, що складається із стовпців і рядків .

Дата. Респондент вибирає дату, використовуючи календар.

Час. Респондент вибирає точний час або часовий проміжок.

Якщо ви натиснете саму кнопку Додати елемент, а не на стрілку поруч з нею, то за замовчуванням буде додано текстовий питання. Хочете замінити його на інший? Виберіть потрібний пункт зі списку під назвою Тип питання.

Потім впишіть варіанти відповідей. Хочете пояснити своє запитання? Додайте коментар у полі Пояснення. Ви можете також встановити прапорець Зробити це питання обов’язковим: тоді користувач не зможе відправити форму, не відповівши на нього.

 Можно ще використовувати  мобільний додаток для вивчення фізикиPhysics at school.

Найдетальніше усне пояснення може здатися незрозумілим, якщо наочно не продемонструвати матеріал. У вчителів зазвичай вистачає часу лише на основні експерименти та покази, тож багато чого залишається лише на папері. Але якщо на портативному пристрої є додаток Physics at school, то це зовсім не проблема. У ньому є маса наочних демонстрацій найрізноманітніших фізичних процесів, починаючи від механіки і закінчуючи ядерною фізикою.

Усього там налічується 16 розділів фізики, у кожному з яких є багато тем. Наприклад, у «Гравітації» можна дізнатись про невагомість, траєкторії тіл, фази Місяця, закони Кеплера та близько двох десятків інших тем.

Вибравши ту чи іншу тему, ви потрапляєте на екран, де як графічно, так і у вигляді формул пояснюються ті чи інші явища. Більшість таких розділів інтерактивні, що дуже спрощує сприйняття. Наприклад, можна сильніше чи слабше «розгойдати» маятник і подивитись, як у формульному вигляді змінюються значення сили та енергії руху. Або переміщувати об’єкт на навколоземній орбіті, щоб дізнатися його різноманітні характеристики та показники у тій чи іншій точці небосхилу.

 

 

 

 

 

 

 

Основні переваги застосування технології «мобільного навчання»:

1. інноваційність технології;

2. можливість використання переносних пристроїв в освітніх цілях;

3. можливість застосування технології в якості додаткового засобу навчання;

4. підвищену ефективність у навчанні осіб з обмеженнями по здоров’ю;

5. можливість одночасної взаємодії як з однією особою, так і з групою осіб;

6. відсутність обмежень за часом, місцем і розкладом навчання та відсутність вікових обмежень.

 Недоліки  впровадження технології «мобільного навчання» можна віднести:

  1. висока вартість технології для користувачів;
  2. несумісність деяких мобільних пристроїв з іншими програмами та пристроями;
  3. фрагментація навчання;
  4. обмежені розміри і ємність мобільних пристроїв;
  5. обмеження освітньої інформації по візуалізації;
  6. обмеження по швидкості передачі інформації на мобільні пристрої;
  7. функціональні можливості мобільних пристроїв;
  8. відсутність в учнів добре розвинених навичок самоконтролю та самокерування власною пізнавальною діяльністю

Застосування мобільних додатків у якості сучасних засобів освіти сприяє формуванню інформаційної культури особистості, активації навчальної зацікавленості учня, наближує навчальні заняття у школі до реального, повсякденного життя сучасних підлітків.

 

Список літератури.

  1. Українська педагогіка [Електронний ресурс] Режим доступу:      http://ukped.com/informatyka/5982-vykorystannya-ikt-na-urokakh.html
  2. Горбатюк Р. М.,  Тулашвілі Ю. Й.. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти [Електронний ресурс]. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2013. №27. С. 31-34
  3. Скрипник Г.В. Використання мобільних додатків для проведення навчальних досліджень під час вивчення предметів природничо-математичного циклу // Комп’ютер у школі та сім’ї. -2015. -№3. –с. 28-31.
  4. Косик В.М. Використання мобільних пристроїв та планшетів на базі ОС Android в навчальному процесі //Комп’ютер у школі та сім’ї. -2014. -№4. –с. 19-21.
  5. https://play.google.com/store/apps/details?id=air.cz.moravia.vascak.physicsatschool&hl=en_US&rdid=air.cz.moravia.vascak.physicsatschool
  6. http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/16/vykorystannya-servisu-google-classroom-na-urokah-ukrajinskoji-movy-ta-literatury/
  7. Сайт вчителя фізики Патлай Т.В http://fizpatlay.at.ua
  8. http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/vykorystannya-testovyh-tehnolohij-na-osnovi-google-form/

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

ТЕСТУВАННЯ

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180917_114456.jpgC:\Users\User\Desktop\використання телеф\20181106_103854.jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20181106_103844.jpg 

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180917_114450.jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180927_095333.jpgC:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180927_120101.jpgLEARNING.APS

 

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180917_114506.jpg1

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180927_094741.jpgC:\Users\User\Desktop\використання телеф\20180927_094718.jpg 

docx
Додано
19 травня 2019
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку