Індивідуальні плани корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП

Про матеріал
Матеріал містить індивідуальні плани корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами за нозоологіями для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти. Плани складені згідно програм для дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами, затверджені Міністерством освіти і науки України.
Перегляд файлу

Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 4 класу

 

Складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів »  для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей  з інтелектуальними порушеннями. Автор: Жук Т. Я.  Київ, 2018.
           

(2 години на тиждень; 70 годин на рік)

 

з/п

Зміст корекційно-розвивального заняття

Мета заняття

 

К-ть

годин

Дата

Примітка

1-2

Діагностичне обстеження пізнавальних процесів.

Визначити рівень розвитку пізнавальних процесів

2

 

 

 

Розвиток моторики

 

10

 

 

3

Розвиток великої моторики. Ходьба: спиною вперед по прямій лінії (маленькими кроками); по похилій площині без опори. Стрибки: у довжину з місця поштовхом обох ніг на точність. Метання: малого м‘яча по підлозі (стіні) та його ловля двома руками та однією рукою; м‘яча в вертикальну ціль, в корзину; малого м‘яча із-за спини через плече. Повзання: по-пластунськом

Навчити називати (усно, *жестово) основні просторові, часові та якісні ознаки рухових дій, основні ознаки задіяних при виконанні вправ частин тіла та використаних предметів (*за допомогою чи при підказці вчителя).

1

 

 

4

Симетричні рухи руками у визначеній послідовності. Дзеркальне повторення нескладних рухів за вчителем. Ритмопластичні вправи.

Навчити здійснювати симетричні рухи руками у визначеній послідовності (*за допомогою чи за показом вчителя); дотримуватися послідовності виконання вправ (*при підказці чи за нагадуваннямучителя).

1

 

 

5-6

Кистьова та пальчикова гімнастика «Чарівні візерунки». Вправи на створення елементів орнаменту в смузі з елементів, що повторюються чи чергуються

Навчити виконувати почергове постукування пальцями обох рук (послідовно обома руками), «щиглі» (за допомогою чи наслідуючи вчителя); узгоджувати дихання з виконанням вправи (при підказці чи за нагадуванням учителя); самостійно вибирати кольори та їх відтінки залежно від змісту зображення; самостійно визначати структуру візерунка (повторення, чергування елементів), форму, забарвлення окремих частин; дотримуватися певної послідовності дій під час малювання візерунка з геометричних та рослинних елементів у прямокутнику та квадраті; користуватися осьовими лініями; виконувати відведення та приведення пальців на двох руках одночасно (з зоровим контролем) (за допомогою вчителя).

2

 

 

7-8

Малювання композиції в крузі зі стилізованих природних форм (круг – за шаблоном).

Навчити визначати послідовність роботи під час малювання; розміщувати декоративні елементи в колі на осьових лініях (діаметрах), у центрі й по краях; охайно зафарбовувати окремі елементи орнаменту; дотримуватися певної послідовності дій під час малювання візерунка зі стилізованих природних форм; виконувати завдання за опорою або зразком.

2

 

 

9-10

Виконання геометричного орнаменту в квадраті із застосуванням осьових ліній (квіти і метелики).

Навчити розташовувати візерунок на аркуші симетрично, заповнюючи середину, кути, краї; користуватися осьовими лініями під час малювання предметів симетричної форми; охайно зафарбовути окремі елементи орнаменту; виконувати запропоновані завданні за допомогою дорослого.

2

 

 

 

Тактильно-рухове сприйняття

 

8

 

 

11-12

Сенсорні вправи, які допомагають розвитку тактильного відчуття: «Застібки», «Розв‘язування і зав‘язування бантиків», «Котушки», «Виготовлення прикрас», «Валяння».

Навчити самостійно виконувати певні завдання, пояснювати послідовність виконання; координувати  дії рук і очей.

2

 

 

13-14

Сенсорні вправи для вдосконалення навичок письма: «Пінцет», «Вишивання по картону», «Знайди іграшки»

Навчити вишивати на картоні окремі предмети або невеликі сюжети; намагатися виконати елементарні стібки на картоні по проколу

2

 

 

15-16

Робота з пластиліном (розкочування прямими і круговими рухами, розминання, розривання на маленькі шматки, скріплення деталей, оздоблення виробу). Виготовлення аплікацій або об‘ємних фігур з пластиліну. Визначення просторового розташування предметів на макеті.

Сформувати уявлення про використання пластичних матеріалів; уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед, біля); елементарні уявлення про властивості глини та пластиліну, тіста, засоби праці – називає (показує) їх; з'єднувати деталі примазуванням; виконувати трудові операції вдавлювання, розплющування пластиліну пальцями; виготовляти стилізовані фігурки з глини (пластиліну, тіста) разом з учителем; створювати окремі композиції з відомих казок з допомогою або виготовляє аплікації.

2

 

 

17-18

Ігри з мозаїкою, пазлами.

Навчити самостійно організовувати робоче місце для роботи з конструктором та для проведення дидактичних ігор; володіти прийомами з'єднання деталей металевого та дерев‘яного конструктора; самостійно відбирати для виробу потрібні деталі; складати виріб разом з учителем; сформувати елементарні поняття про основні геометричні форми, що викладаються з мозаїки; розуміти правила проведення дидактичних ігор і дотримується їх.

2

 

 

 

Сприйняття форми, величини, кольору; конструювання предметів

 

18

 

 

19-20

Ігри з різними будівельними наборами. Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (багатокутник, ромб і т.п.).

Навчити класифікувати предмети за формою; без опори на зразок конструювати (будинок, гараж, меблі) з картону, паперу, конструктор; сформувати уявлення про: геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник. Навчити: розрізняти, обирати та по можливості називати геометричні фігури; групувати предмети за формою; використовувати засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу (*за допомогою вчителя)

2

 

 

21-22

Удосконалення знань про геометричні фігури: прямокутник, багатокутник, ромб, трикутник, круг. Малювання предметів прямокутної, квадратної та ромбовидної форми. Вправи за малюнками. «До кожної фігури підбери предмети схожої форми».

Навчити  групувати предмети та їх зображення за формою: прямокутні, багатокутні, ромбовидні, трикутні, круглі; намагатися самостійно виконувати завдання, перевіряти правильність виконання; використовувати в активному словнику слова-назви фігур: круг, коло, чотирикутник, квадрат, прямокутник, ромб, трикутник, багатокутник; навчити співвідносити предмети з їх зображенням; малювати предмети прямокутної, квадратної та ромбовидної форми; створювати комбінацію з кількох геометричних форм для отримання цілісного зображення (дерево, будинок, машина).

2

 

 

23-24

Робота з геометричним конструктором. Розрізнення форм у процесі практичної діяльності. Чергування форм при конструюванні.

Навчити самостійно складати моделі із геометричного конструктора; піідбирати елементи за кольором, формою і розміром; послідовно змінювати елементи у конструкціях, візерунках; аналізувати зразок, співставляти. Сформувати елементарні поняття про основні геометричні форми. Навчити виконувати побудови з геометричного конструктора різних форм з допомогою.

2

 

 

25-26

Формування уявлень про цілісний образ предмета. Конструктивні трикутники. «Побудуй з трикутників орнамент. Створи композицію»

Навчити  із частин складати ціле, ділити ціле на частини; за зразком і самостійно складати нові фігури, візерунки з трикутників, створюючи цілісний образ; аналізувати зразок, працювати із схемами.

2

 

 

27-28

Формування подвійних параметрів величин. Низький і тонкий - високий і товстий. Створення аплікацій і малюнків. Робота з конструктором. Складання розповіді - казки.

Навчити  порівнювати величини предметів за подвійними параметрами: висотою і товщиною; шляхом накладення і на «око» порівнювати предмети за двома параметрами; визначати, який з них низький і товстий, який високий і тонкий; самостійно або *за допомогою створювати аплікації, конструкції, використовуючи отримані знання.

2

 

 

29-30

Низький і широкий – високий і вузький. Порівняльний ступінь : нижче і ширше –вище і вужче; вужче, ніж; ширше, ніж. Робота з матеріалом. Вправи «Побудуй комбінації з матеріалів різних розмірів». Створення аплікацій, малюнків.

Навчити  порівнювати величини предметів за подвійними параметрами: висотою і шириною; шляхом накладення і на «око» порівнювати предмети за двома параметрами, визначати, який з них низький і широкий, а який високий і вузький; використовувати для порівняння слова ―нижче і ширше – вище і вужче».

2

 

 

31-32

Створення композицій з килимкового конструктора. Колективна робота.

Навчити самостійно або за інструктивною картою створювати композиції з килимкового конструктора; аналізувати виконану роботу; виконувати запропоновані завданні за допомогою дорослого.

2

 

 

33-34

Кольори. Знайомимося з кольорами спектра. "Подорож в країну кольору"

Навчити розрізняти та називати кольори та їх відтінки; визначати потрібні кольори залежно від змісту зображення; самостійно визначати гаму кольорів природи (ліс, річка, луки, гори в різні пори року), описувати, використовуючи в активному словнику слова-назви кольорів і їх відтінків.

2

 

 

35-36

Конструювання об'ємних предметів із складових частин. Робота за інструктивною картою, зразком. Уміння передавати об’ємність предметів

Навчити перевіряти правильність виконання зображення шляхом порівняння результату з натурою або зразком. Сформувати знання про об‘ємні предмети (парні деталі), їх застосування та технологію виготовлення об'ємних предметів. Навчити роозмічати папір, картон за шаблоном лінійкою з допомогою; вирізати деталі по прямих та заокруглених лініях, наклеювати деталі; виготовляти предмети із паперу, пластикових деталей за інструкційною картою, планом роботи; технології конструювання виробів з окремих деталей; способам кріплення деталей. Сформувати уявлення про однодетальні та багатодетальні вироби; розмічати папір і картон з допомогою вчителя.

2

 

 

 

Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті

 

8

 

 

37-38

Формування навичок зорового аналізу і синтезу (самостійне обстеження предметів, що складаються з кількох деталей).

Навчити  аналізувати предмет, що складається з кількох деталей;  визначати форму, матеріал, параметри величини, колір кожної деталі; складати ціле із частин самостійно або за інструктивною картою.

2

 

 

39-40

Знаходження відмінних і спільних ознак групи предметів. «Порівняй предмети». Знаходження «зайвої» деталі, іграшки, картинки.

Самостійно або *за допомогою вчителя знаходити відмінні і спільні ознаки групи предметів, аналізувати. Навчити порівнювати предмети за кольором, формою, величиною, матеріалом, призначенням. Самостійно після аналізу предмета визначати, якої деталі не вистачає; самостійно виправити помилку (доповнити або замінити деталь). Навчити пояснити послідовність виконання завдання.

2

 

 

41-42

Виділення однієї суттєвої ознаки: підбери предмети одного кольору, але різної форми та розміру. Вміння описувати предмети.

Навчити групувати предмети за однією суттєвою ознакою – кольором; вибирати предмети одного кольору, відтінку незважаючи на форму та розмір; пояснювати свій вибір; самостійно описувати предмет; описувати предмет за планом, за допомогою вчителя.

2

 

 

43-44

Підбери предмети однієї форми, але різного кольору. Підбери предмети одного розміру, але різної форми і кольору.

Навчити групувати предмети за однією суттєвою ознакою – формою або розміром; вибирати предмети одного розміру або однієї форми; пояснювати свій вибір; використовувати засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу (*за допомогою вчителя).

2

 

 

 

Сприйняття особливих властивостей предметів

 

8

 

 

45-46

Поняття «глибокий – мілкий». Порівняльний ступінь : глибокий – глибше – самий глибокий; мілкий – наймільчіший. Робота з піском. Складання казки – розповіді.

Навчити практично диференціювати поняття «глибокий – мілкий»; утворювати і позначати словом порівняльний ступінь: : глибокий – глибше – самий глибокий; мілкий – наймільчіший; складати розповідь з певним сюжетом; грати в сюжетно- рольові ігри, дотримуючись правил

2

 

 

47-48

Розвиток диференційованих відчуттів дотику (сухе - вологе - мокре, тощо); їх словесне позначення. Бесіда про тканини (хутро, драп, ситець та ін)

Навчити використовувати в активному словнику слова: сухе - вологе – мокре; уміє співвідносити їх з певними іменниками; розрізняти тканини візуально і на дотик; розрізняє предмети на дотик: сухе - вологе - мокре, тощо.

2

 

 

49-50

Температура. Градусники для вимірювання температури тіла, води, повітря.

Навчити використовувати в активному словнику слова, що позначають температурні відчуття: холодний – гарячий – теплий; знати призначення градусника. Навчити градусником вимірювати температуру тіла, води, повітря; на дотик розрізняти температуру тіла, води; класифікувати предмети за температурними показниками та іншими параметрами (розміром, формою, кольором)

2

 

 

51-52

Сприймання запаху. Аромат. Букет запахів. Диференційоване сприйняття ароматів (запах фруктів, квітів, парфюмеріі). Дидактична гра «Вгадай предмет за запахом».

Навчити вибирати предмет за запахом *за допомогою або за словесною інструкцією; реагувати на запах; розрізняти за запахом предмети на відстані; диференціювати запахи (запах фруктів, квітів, парфюмеріі); використовувати в активному словнику слова, що позначають аромати (пахучий, запашний).

2

 

 

 

Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті

 

4

 

 

53-54

Розвиток слухового сприймання. Занурюємося в світ звуків. Розрізнення мовних і музичних звуків. Пластичне інтонування і виконання ритмічнотанцювальних рухів

Навчити відтворювати простий ритмічний супровід плесканням, вистукуванням, тупотінням; розрізнити тембр голосу жіночий/ чоловічий; промовляти емоційно, виразно і злагоджено тексти лічилок, забавлянок, віршиків.

2

 

 

55-56

"Слухаємо звуки лісу: Звуки природи (гроза, град, блискавка, грім, прибій)". Виділення заданого словосполучення, речення із запропонованої фрази.

Навчити  диференціювати музичні звуки і звуки природи; на слух визначати, що звучить і з якою силою, намагатися передавати силу звучання; виділяти задане словосполучення в реченні та певне речення в тексті; розрізнити звуки природи (гроза, град, блискавка, грім, прибій); виділити задане слово в словосполученні, реченні.

2

 

 

 

Сприйняття простору

 

6

 

 

57-59

Сприймання просторових понять: далеко – близько, тут – там. Вправи з малюнками. Поняття : південь, північ, схід, захід. Зв‘язок з дійсністю: визначити, де знаходиться предмет. Пізнавальна гра «Що показує компас». Визначення розташування предметів в просторі.

Сормувати просторові поняття далеко – близько, тут – там; визначати розміщення предметів у просторі (ближче - далі, попереду - збоку і т.д.); визначати просторові відносини між предметами по лініях основних (вертикальне, горизонтальне) і проміжних напрямків (перед будинком, через площу, навскоси, трохи праворуч). Сформувати уявлення про сторони горизонту. Ознайомити з компасом. З допомогою може визначити південь, північ, схід, захід. Навчити визначати місце розташування предметів у просторі.

3

 

 

60-62

Поняття: верх, низ, зверху, знизу, справа, зліва. Застосування прийменників «над», «під», «на», «в». Робота на комп‘ютері.

Навчити  розрізняти основні просторові напрями (вперед, назад, вправо, вліво, вгору, вниз, попереду, ззаду, ліворуч, праворуч); застосовувати в активному мовленні прийменники «над», «під», «на», «в»; самостійно виконувати практичні завдання по орієнтуванню у просторі на комп‘ютері; визначати місце розташування предметів у просторі.

3

 

 

 

Сприйняття часу

 

8

 

 

63-65

Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи.

Навчити  називати і ознаки кожної пори року; за малюнками наводити приклади характерних погодних ознак вивчених місяців; за малюнком і запитанням вчителя визначати відповідну сезону пору року. Сформувати  уявлення про господарчу діяльність людей в різні пори року; використовувати знання про особливості погоди у повсякденному житті.

3

 

 

66-68

Поняття часу: ранок, день, вечір, ніч. Несинітниці. Сюжетні малюнки. Вправи «Розстав по порядку».

Навчити розрізняти поняття часу: ранок, день, вечір, ніч; міри часу, співвідносити міри часу; в розмові може визначати, коли відбувалися події; самостійно пояснювати несинітниці; за малюнками може визначити, коли відбувалися події (ранок, день, вечір, ніч); міри часу (година, хвилина); співвідносити міри часу за зразком.

3

 

 

69-70

Поняття часу «Що довше: доба–година– хвилина – секунда». Визначення часу за годинником. Дидактична гра «Стрілки годинника».

Навчити визначати час за годинником; розрізняти поняття: доба– година– хвилина – секунда; міри часу (година, хвилина); визначати час за годинником з точністю до 1 години з допомогою; співвідносити міри часу за зразком.

2

 

 

Всього: 70 годин

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
1997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку