Даний матеріал стане в нагоді для складання індивідуального навчального плану для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. План складений на І семестр та містить спостереження та реакцію дитини на сприйняття даних корективів з кожної конкретної теми.
Індивідуальний навчальний план дитина - аутист
на І семестр 2018-2019 н.р.
Навчальний предмет: математика 5 клас
Поруч із нами ростуть незвичайні діти, їх називають «дітьми дощу»: вони грають з предметами не так, як більшість, вони радіють іншому. Для них не існує норм і правил, звичних для нас, їм незрозуміло і нецікаво те, що роблять звичайні дівчатка та хлопчики. У них свій, закритий для сторонніх світ, але їм дуже потрібна наша допомога, підтримка і розуміння.
Тому пропоную до Вашої уваги приклад індивідуально навчального плану для дитини – аутиста, складеного для учня 5 класу.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології |
Примітки (спостереження) |
Вміти читати і записувати натуральні числа в межах мільярда |
Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел |
Індивідуальний дидактичний матеріал, зображення, відеоролик |
Добре реагував на зображення, із захопленням дивився ролик та працював |
Навчитися використовувати властивості арифметичних дій |
Додавання натуральних чисел. Властивості додавання |
Індивідуальна робота, гра «Перестав нас вірно!» |
Сподобалося грати в гру. Але все одно дії намагається робити послідовно, не застосовує властивості додавання |
Удосконалити навички множення та ділення Навчитися орієнтуватися при розв’язані складних виразів |
Множення натуральних чисел |
Індивідуальна робота, гра «Яка дія перша?» |
Гарно сприйняв гру, послідовність дій і розрахунки виконує вірно, але властивості множення. Так само, як і додавання не використовує |
Навчитися підносити натуральні числа до квадрата та куба. Чітко давати відповіді на такі запитання: Що називають основою степеня? Що вона показує? Що називають показником степеня? Скільки разів беремо число, якщо підносимо його до квадрату? А до кубу?
|
Квадрат і куб натурального числа |
Індивідуальний дидактичний матеріал, зображення |
Сприймав усе позитивно, сміявся, особливо коли однокласники не вірно відповідали, давав вірні та повні відповіді. З задоволенням працював біля дошки, постійно був під пильним контролем учителя |
Удосконалити вміння ділити та знаходити остачу від ділення та ділене, знаючи частку, дільник та остачу |
Ділення з остачею |
Індивідуальна робота, гра «Яке число задумали?», Створення ситуації успіху |
Добре реагував на завдання, вірно знаходив число |
Вдосконалити вміння розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами та результатами арифметичних дій |
Рівняння Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь |
Індивідуальний дидактичний матеріал, зображення до задач, відеоролик |
Сподобалися малюнки до задач, сам намагався малювати, але пояснення до задач даються важко, рівняння розв’язував добре |
Вчитися розв’язувати задачі з побуту, розраховуватися в магазині та отримувати винагороду за виконану роботу |
Текстові задачі економічного змісту |
Індивідуальна робота, гра «Магазин», Створення ситуації успіху |
Сприймає життєві ситуації, робить розрахунки. Щодо кількості і вартості товару, гарно реагував на похвалу, відразу несе щоденник |
Вміти наводити приклади шкали, позначати точки на координатному промені |
Шкала. Координатний промінь |
Індивідуальний дидактичний матеріал : термометр, годинник, лінійка, транспортир |
Не зміг сам назвати прилади зі шкалою, але коли отримав їх. То описав, навіть, ціну поділки |
Розвинути навички побудови та вимірювання кутів, визначати види кутів |
Кут. Види кутів. Величина кут. Вимірювання та побудова кутів |
Дидактичний матеріал, картинки, зарисовки самого Павла |
Розібрався з готовими малюнками, сам побудував багато кутів, зміг визначити їх градусні міри |
Удосконалити навики розрізняти дані чотирикутники, вміти їх малювати, обчислювати периметр та площу |
Прямокутник. Квадрат. Периметр прямокутника і квадрата Площа прямокутника і квадрата. |
Індивідуальний дидактичний матеріал: геометричні фігури квадрата та прямокутника, малюнки, відеоролик. Створення ситуації успіху |
Пригадував дані чотирикутники з ролика, вміє розрізняти їх, але периметр і площа даються нелегко |
Пояснити, яка просторова фігура називається паралелепіпедом, кубом та пірамідою, обчислювати об’єм цих фігур |
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба. |
Індивідуальний дидактичний матеріал: геометричні фігури паралелепіпеда, куба та піраміди, кубик з сантиметровими вимірами та малюнки, відеоролик. |
Муляжі і фігури тримав постійно в руках, доводилося користуватися набором для площі об’єму геометричних тіл, не завжди вмів розрізнити площу та об’єм, проявляв незадоволення та агресію |
Навчитися розпізнавати дроби та відповідати на питання: Що таке дріб? Де чисельник, а де знаменник дробу?
|
Звичайні дроби |
Індивідуальна робота, гра «На скільки поділили піцу?», Створення ситуації успіху |
Робив свої замальовки піци, навчився ділити її на рівні частини, записувати та правильно читати дроби, задоволений відразу приніс щоденник |
Вміти розв’язувати вправи, що передбачають порівняння дробів |
Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
Індивідуальна робота, гра «Хто з’їв більше?», Створення ситуації успіху |
Зі сміхом визначав, хто з хлопців з’їв більше торту, міг порівнювати дроби |
Вчитися розрізняти правильні і неправильні дроби |
Правильні й неправильні дроби |
Індивідуальний дидактичний матеріал, зображення до задач, відеоролик |
Вгадував, не зовсім зрозумів, який дріб правильний, проявляв агресію, нервував |