ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор ___________
____________
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
для 9 класу учня/учениці __________________________,
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
План складено згідно з програмою, затвердженою Наказом міністерства освіти і науки України від 07.06 2017 № 804
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
|
Мовна змістова лінія
|
Дата і час проведення консультацій, видів контролю |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: розуміє, що розвиток мови — це зміни, що відбуваються в напрямі вдосконалення її; наводить приклади таких змін. Діяльнісна складова: розпізнає застарілі слова, які вийшли з ужитку; розрізняє історизми та архаїзми;користується лінгвістичними словниками, зокрема словниками онлайн. Ціннісна складова: цінує українську мову як державну — чинник національної ідентичності; висловлює зацікавлення розвитком української мови;критично ставиться до надмірного вживання іншомовних слів, у т.ч. неологізмів;схвалює заміну щойно засвоєних мовою іншомовних слів українськими відповідниками;обговорює й оцінює українськомовні переклади творів зарубіжної літератури, які сприяють розвиткові української мови та популяризують українську мову та культуру. |
Вступ. Розвиток української мови.
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: знає види мовленнєвої діяльності, різновиди аудіювання та читання, стилі, типи, жанри мовлення;формулює вимоги до мовлення; характеризує ситуацію спілкування, розпізнає маніпулятивні впливи. Діяльнісна складова: аналізує прослухані або прочитані тексти різних стилів, типів і жанрів мовлення;складає діалоги відповідно до ситуації та мети спілкування;уникає небажаних або небезпечних співрозмовників, протистоїть маніпулятивним впливам. Ціннісна складова: усвідомлює важливість дотримання правил етикету; критично оцінює рівень продуктивності (досягнення мети) власного діалогічного спілкування;усвідомлює потребу мовної освіти й самоосвіти, безперервного вдосконалення власного мовлення, вміння застосовувати різноманітні комунікативні стратегії. |
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: знає й називає основні ознаки речення;ставить розділові знаки в простому ускладненому реченні та обґрунтовує їх відповідними правилами. Діяльнісна складова: визначає в тексті прості речення, розрізняє двоскладні й односкладні речення, виділяє в них граматичну основу; складає висловлення на актуальні й цікаві теми, використовуючи виражальні можливості простого ускладненого речення;знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила. Ціннісна складова: усвідомлює значення простих ускладнених речень у мовленні;усвідомлює зручність спілкування за допомогою сучасних засобів мобільного зв’язку та інтернет-ресурсів, грамотно й безпечно комунікує в інформаційному просторі. |
Повторення вивченого у 8 класі. Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення. Розділові знаки у простому ускладненому реченні.
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: пояснює поняття «пряма й непряма мова» як способи передавання чужого мовлення;ставить і пояснює розділові знаки в реченнях із прямою й непрямою мовою, при діалозі, у реченнях, що містять цитати; знає різні комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації діалогічного спілкування. Діяльнісна складова: визначає в тексті речення з прямою й непрямою мовою, цитатами, репліки діалогу;складає речення з прямою та непрямою мовою;створює й розігрує діалог на запропоновану або самостійно обрану тему;порівнює виражальні можливості різних способів передавання прямої мови;проводить мовні експерименти, спостерігає, аналізує будову речень, замінюючи пряму мову непрямою. Ціннісна складова: усвідомлює роль комунікативних умінь для майбутньої професійної кар’єри;виявляє у спілкуванні толерантність до поглядів і суджень співрозмовників; усвідомлює виражальні можливості речень із прямою й непрямою мовою, діалогів. |
Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова. Заміна прямої мови непрямою. Цитата як спосіб передачі чужої мови. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі (повторення й поглиблення вивченого).
|
|
|
Контрольна робота (тестові завдання) |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: знає види складних речень; правильно ставить розділові знаки між частинами складносурядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова: розрізняє прості та складні речення, розпізнає складні речення із сурядним і підрядним зв’язком;визначає види складних речень (сполучникові й безсполучникові), засоби зв’язку між частинами речення у складному, кількість граматичних основ у ньому;знаходить у тексті складносурядні речення, встановлює смислові зв’язки між частинами його; розмежовує складносурядні речення і прості речення, ускладнені однорідними членами;знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;складає речення й тексти, використовуючи складносурядні речення. Ціннісна складова: оцінює виражальні можливості складносурядних речень та синонімічних до них конструкцій;усвідомлює потребу в читанні, проеціює прочитане на життєві ситуації. |
Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку між його частинами. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення. Розділові знаки між частинами складносурядного речення.
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: знає основні види складнопідрядних речень, пояснює їх будову; правильно ставить розділові знаки між частинами складнопідрядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова: знаходить у тексті складнопідрядні речення з однією й кількома підрядними частинами; визначає головну й підрядну частини, види складнопідрядних речень, істотні ознаки їх, межі головної й підрядної частин, кількість частин; класифікує складнопідрядні речення за значенням і будовою, засобами зв’язку в них; розрізняє сполучники і сполучні слова; знаходить і виправляє помилки на вивчені правила;правильно інтонує складнопідрядні речення;аналізує й порівнює виражальні можливості складнопідрядних речень та інших синонімічних конструкцій у текстах різних стилів; конструює складнопідрядні речення різних видів і вводить їх у тексти різних стилів;складає усні й письмові висловлення різних стилів на визначену тему, використовуючи в них виражальні можливості складнопідрядних речень. Ціннісна складова: оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень;ставиться до здоров’я як до цінності, схвалює здоровий спосіб життя. |
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях. Основні види складнопідрядних речень: з означальними, з’ясувальними, обставинними підрядними частинами (способу дії й ступеня, порівняння, місця, часу, причини, наслідку, мети, умови, допусту). Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення.Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
|
|
Контрольна робота (тестові завдання) |
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: пояснює смислові відношення між частинами безсполучни-кового складного речення; правильно ставить розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова: знаходить у тексті безсполучникові складні речення; визначає основні ознаки, смислові відношення між частинами безсполучникових складних речень; розмежовує безсполучникові складні речення й сполучникові (складносурядні й складнопідрядні); розрізняє види безсполучникових складних речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між частинами їх;правильно інтонує безсполучникові складні речення; правильно ставить розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;аналізує й порівнює виражальні можливості безсполучникових складних речень із синонімічними синтаксичними конструкціями в невеликих текстах розмовного, публіцистичного й художнього стилів; правильно будує безсполучникові складні речення з різними смисловими відношеннями між частинами їх; добирає до них синтаксичні синоніми. Ціннісна складова: оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень в усних і письмових висловленнях. |
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. Розділові знаки в безсполучникових реченнях.
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: правильно розставляє в складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку розділові знаки та обґрунтовує їх правилами. Діяльнісна складова: знаходить у тексті складне речення з різними видами зв’язку; визначає основні ознаки й будову їх;знаходить і виправляє помилки на вивчені правила;аналізує й зіставляє виражальні можливості складних речень з різними видами зв’язку й синонімічних конструкцій; будує складні речення з різними видами зв’язку; складає усні й письмові висловлення публіцистичного й наукового стилів, доцільно використовуючи виражальні можливості складних речень. Ціннісна складова: оцінює виражальні можливості складних речень з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку в усних і письмових висловленнях. |
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку.
|
|
|
Контрольна робота (тестові завдання) |
|
Учень (учениця): Знаннєва складова: знає й називає істотні ознаки тексту, пояснює його структурні особливості. Діяльнісна складова: визначає тему, основну думку тексту, виділяє ключові слова в тексті й тематичне речення в абзаці; розрізняє спільне й відмінне між мікротемою й абзацом;визначає засоби міжфразового зв’язку в тексті; конструює невеликі тексти на певну тему;використовує виражальні можливості текстів різних типів, стилів і жанрів у власному усному й писемному мовленні. Ціннісна складова: оцінює виражальні можливості текстів різних типів і стилів. |
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності Текст, його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення). Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. |
|
Учень (учениця): Діяльнісна складова: аналізує, систематизує, узагальнює вивчене про речення. Ціннісна складова: усвідомлює необхідність продовження мовної освіти та самоосвіти, безперервного удосконалення мовних знань і вмінь. |
Узагальнення й систематизація вивченого. Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень).Орфографія. Пунктуація. |
|
|
Контрольна робота (тестові завдання) |
|