Індивідуальний освітній маршрут за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич» (до уроків зарубіжної літератури в 9 класі"

Про матеріал

Індивідуальний освітній маршрут за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич» (1, 2 варіанти)

Завдання з зарубіжної літератури для 9 класу з теми «Ж.Б.Мольєр. «Міщанин – шляхтич» складені згідно чинної програми.

Використання подібних завдань передбачає створення таких умов для навчання, які сприятимуть підвищенню рівня мотивації пізнавальної активності учнів на уроках та в позаурочний час.

Завдання ІОМ (індивідуальний освітній маршрут) розроблені на засадах дитиноцентричного підходу до навчання - можуть бути використані вчителями - словесниками на уроках, факультативних заняттях із групою найбільш зацікавлених дітей, запропоновані дітям для самоосвіти, будуть сприяти розвитку творчих здібностей.

Завдання з даної теми можуть бути зразком для створення подібних з інших літературних тем.

Досягти оптимального результату від використання будь - яких педагогічних технологій допомагає застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Тому збірка подається в інтерактивному варіанті : через гіперпосилання учень може працювати з інтернет – ресурсами.

Перегляд файлу

Відділ освіти Краснолиманської міської ради

Краснолиманський НВК «гімназія – ЗОШ І ступеня»

 

Індивідуальний освітній маршрут за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич» (1, 2 варіанти)

 

 

 

Пояснювальна записка

 

 

  Завдання з зарубіжної літератури для 9 класу з теми «Ж.Б.Мольєр. «Міщанин – шляхтич» складені згідно чинної програми «Зарубіжна  література.5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.-К.: Ірпінь:Перун, 2005.»

 Використання подібних завдань  передбачає створення таких умов для навчання, які сприятимуть підвищенню рівня мотивації пізнавальної активності  учнів на уроках та в позаурочний час.                                                    

Завдання ІОМ (індивідуальний освітній маршрут) розроблені на засадах дитиноцентричного підходу до навчання - можуть бути використані вчителями - словесниками  на уроках, факультативних заняттях  із групою найбільш зацікавлених дітей, запропоновані дітям для самоосвіти, будуть сприяти  розвитку творчих здібностей.

  Завдання з даної теми можуть бути зразком для створення подібних з інших літературних тем.

   Досягти оптимального результату від використання  будь - яких  педагогічних технологій допомагає застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Тому збірка подається в інтерактивному варіанті : через гіперпосилання учень може працювати з  інтернет – ресурсами.

 

                                                                                                Автор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальний освітній маршрут за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич»

 

Юний друже!

 Уже декілька століть глядачів хвилюють образи, створені видатними драматургами епохи класицизму. Художня досконалість комедій Ж. Б. Мольєра привернула увагу сучасників до проблеми народного життя. Не випадково Мольєра вважають засновником жанру «високої комедії». Нікола Буало назвав його «зіркою, яка ніколи не згасне». Уважно опрацювавши завдання, ти переконаєшся, що  комедії Мольєра представлені яскравими персонажами. Зроби висновки, як виконав автор те завдання, яке ставив перед собою:  висміювати вади заради їх виправлення.   Чи актуальні п’єса та її   герої?

Бажаю тобі успіхів у роботі!

Варіант 1

Пропоную тобі виконати різні види завдань і висловити своє ставлення до кожного з них.

 

1. Досліджуємо біографію комедіографа та розвиваємо вміння працювати з інформаційними джерелами

 Ознайомся з даними біографії та творчості комедіографа Мольєра( за підручником та відеоресурсом Інтернет https://www.youtube.com/watch?v=zMbipjjSYbg) . Заповни лакуни  таблиці: поясни подані слова  фактами із біографії письменника.

 

Слово

Біографічний факт

“Блискучий театр”

 

Пті - Бурбон

 

Поклен

 

шпалерник

 

Людовік XIV

 

 

2.Розвиваємо вміння працювати з інформаційними джерелами. Поглиблюємо знання про теоретико - літературознавчі поняття.

Знайди відповідність між поняттями та визначеннями.                        

 

А    Комедія (rp. komodia від komosвесела процесія з музикою, танцями і співами та odeпісня)

А  елемент сюжету, вихідний момент у розвитку дії художнього твору.                           3. як правило, розпочинає основний конфлікт.

Б  закінчена частина драматичного твору, завершена подією, яка зумовлює наступний розвиток сюжету. Під час вистави акти розмежовуються антрактами. У XVII ст. класицисти ввели обов'язкове розділення п'єси (трагедії) на 5 дій, або актів. Починаючи з XIX ст. кількість актів залежить від бажання автора. 

Б  драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності чи людині; характеризується жвавим сюжетом й переважно щасливим кінцем.

В    Діалог

В    Дія, або акт

Г  Зав'язка

Г (гр. dialogos — розмова, бесіда) — розмова двох та більше осіб. Головний засіб зображення в драматичних творах.

Д  Драма

Д  ім'я,  використовуване людиною замість справжнього (даного при народженні, зафіксованого в документах) в тій або іншій публічній діяльності.

Е Псевдонім  (гр. pseudonymos — несправжньо іменований)

Е  (гр. drama — дія) — 1. Один із літературних родів, поряд з епосом і лірикою, здебільшого призначений для сценічного втілення; 2. П'єса соціального чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі.

 

Завдання 3. Використовуємо міжпредметні зв’язки. Учимося  повязувати літературний матеріал  з історією.

Ви  житель Франції  XVII століття.  Ваше завдання — яскраво (як очевидець) представити  епоху, в яку відбуваються події, покладені в основу п’єси Мольєра.

 

 

 

 

 

 Завдання  4  Працюємо з художнім текстом

За цитатою комедії  зроби висновок про характер пана Журдена

 

Цитата

висновок

1. "я стану вчитися ... Ось  тільки не знаю коли: адже, крім вчителя фехтування, я ще найняв вчителя філософії, - він повинен вранці почати зі мною навчатися" (І, 2)

 

2. "- У вас є основи якихось  знань?

- Звісно, я вмію читати і писати ".(І, 2)

 

 

 

 

3. "навчіть мене кланятися маркізі ...", "займіться зі мною правописом, я закоханий в одну великосвітську даму, і мені б хотілося, щоб ви допомогли мені написати їй записочку ..» (ІІ, 1, ІІ, 6).

 

 

 

Завдання  5. Осмислюємо прочитане, удосконалюємо  вміння  розуміти  текст.

 

Ви – один із героїв твору. Надайте « свої» анкетні дані (див. «Зразок  анкети»). Як ви ставитесь до пана Журдена?  Яке «ваше»  місце у творі? 

 

 

 

 

Завдання 6. Розвиваємо вміння аналізувати розвиток подій у драматичному творі.

 

Визначте, яка особливість комедійної інтриги у п’єсі:

А) Яка мета життя пана Журдена, Клеонта,  графа Доранта та графині Дорімени?

Б) Які шляхи обирають герої для досягнення своєї мрії?

В) У чому основний конфлікт твору? Яка система образів?

 

 

 

 

 

Завдання 7.  «Перевтілюємося» у героя п’єси.

   Складіть  поради  щодо виконання    ролі  пана Журдена на сцені, акцентуючи увагу на домінуючих рисах характеру персонажа. ( за д.ІІ,1,6).

 

 

 

 

Завдання  8. Учимося філософському осмисленню суспільних явищ

 

Спрогнозуй ситуацію у реальному житті, подібну  до описаної в комедії. Чи актуальна п’єса сьогодні?

 

 

 

  Завдання 9.Розвиваємо  асоціативне мислення, виховуємо загальну культуру 

 

  Прислухайтесь до звуків музики Луїджи Боккерині. ( менует за посиланням http://disted.edu.vn.ua/media/audio/player.php?file=master/luidzhi_bokkerini_menuet.mp3  Що розказують  вам  звуки про те, як жила Франція XVII століття?

 

 

 

 

Завдання 10. Творче завдання

Продовж речення  « Я порадив би  панові  Журдену..»

 

 

 

 

 

Любий друже!

Ти  закінчив виконання всіх завдань. Вітаю!

Сподіваюсь, що тобі було цікаво. Чекаю на твої враження.

 

 

 

 

Індивідуальний освітній маршрут за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич»

 

Юний друже!

 Уже декілька століть глядачів хвилюють образи, створені видатними драматургами епохи класицизму. Художня досконалість комедій Ж. Б. Мольєра привернула увагу сучасників до проблеми народного життя. Не випадково Мольєра вважають засновником жанру «високої комедії». Нікола Буало назвав його «зіркою, яка ніколи не згасне». Уважно опрацювавши завдання, ти переконаєшся, що  комедії Мольєра представлені яскравими персонажами. Зроби висновки, як виконав автор те завдання, яке ставив перед собою:  висміювати вади заради їх виправлення. Чи актуальні  п’єса та її   герої?

Бажаю тобі успіхів у роботі!

 

                                                                                                               Варіант 2

Пропоную тобі виконати різні види завдань і висловити своє ставлення до кожного з них.

 

1. Досліджуємо біографію комедіографа та розвиваємо вміння працювати з інформаційними джерелами

 Ознайомся з даними біографії та творчості комедіографа Мольєра. 

https://www.youtube.com/watch?v=zMbipjjSYbg . Заповни лакуни  хронологічної таблиці.

 

Дата

 Подія

15 січня 1622 р.

 

1643

 

1669

 

14 жовтня  1670

 

1673

 

 

2.Виконуємо  завдання на засвоєння  теоретичних знань з літератури.

 Знайди відповідність між поняттями та визначеннями.

 

А спосіб класифікації творів, що належать до якогось одного літературного роду, але відрізняються засобами зображення дійсності.

А момент найвищого піднесення, напруження, розвитку конфлікту, вирішального зіткнення характерів; мить перелому в сюжеті, з якої починається розв'язка.

Б  зіткнення протилежних інтересів, прагнень, учинків персонажів, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, супроводжуваних складними колізіями.

Б  зумовлена змістом побудова художнього твору, доцільне поєднання всіх його компонентів у художньо-поетичну цілісність.

В Композиція (лат. compositio — побудова, створення)

В художній напрям (течія) мистецтві та літературі XVII — початку XIX ст., для якого характерні висока громадянська тематика, суворе дотримання певних творчих норм і правил.

Г Ява

Г частина акту (дії) у драматичному творі, що визначається незмінним колом (кількістю) дійових осіб. Нова ява розпочинається з виходом зі сцени чи появою на ній нового персонажа.

Д Класицизм (від лат. classicus — взірцевий)

Д  Конфлікт (лат. conflictusзіткнення, сутичка)

Е Кульмінація (від лат. сulтеп — вершина)

Е Жанр

 

Завдання 3. Учимося  повязувати літературний матеріал із життям.

 

Ви   Мольєр. Як ви, драматург, оцінюєте відповідність вашого  твору класичним канонам? Чи були відступи? Спробуйте обґрунтувати. 

 

 

 

 

 Завдання  4  Працюємо з художнім текстом

За цитатою комедії  зроби висновок про характер пана Журдена

 

Питання

відповідь

1.Як проходять уроки пана Журдена? (І,2)

 

2. Як поводиться Журден під час примірки костюма? (ІІ, 8,9).

 

3. Як характеризує пана Журдена його мовлення? (ІІ

 

4.Як  були засвоєні уроки ? (ІІІ,3,19)

 

 

 

 

Завдання 5. Аналізуємо та обмірковуємо, розвиваємо критичне мислення

Складіть сенкан до образу комедії «Дорант», («Клеонт», «Дорімена»).

 

 

 

 

 

Завдання 6. Осмислюємо прочитане, «перевтілюємося» у героя п’єси.

 

Надайте « свої» анкетні дані. (див. зразок ). Яке «ваше»  місце у творі? Оцініть характер з точки зору автора, з погляду  на сучасність. Аргументуйте думку.

 

 

 

 

Завдання 7. Висловлюємо власні судження

Чи хотіли б ви  бути схожим  на графа Доранта, мати друга чи знайомого, йому подібного? Аргументуйте.

 

 

 

 

 

Завдання 8.  «Перевтілюємося» у героя п’єси.

Складіть інструкцію (поради) режисера виконавцю  ролі  пана Журдена на сцені, акцентуючи увагу на домінуючих рисах характеру персонажа. ( за д.ІІ,1,6).

 

 

 

 

 

Завдання 9. Установлюємо міжпредметні зв’язки

Який із епізодів спектаклю за комедією Мольєра  вам  найбільше подобається? Яку роль вам би хотілося зіграти? (дивись спектакль театру Вахтангова  за посиланням       https://www.youtube.com/watch?v=KUdE-Us8PUQ      )

 

 

 

 

Завдання 10. Творче завдання

Опиши сторінку скрапбукінга за твором Мольєра.

 

( * скрапбукінг - (від англ. scrapbooking, scrap – вирізка, book — книга; букв. «Книга з вирізок»; вид рукодільного мистецтва з  виготовлення та оформлення сімейних або особистих фотоальбомів. Основна ідея скрапбукінгу – зберегти інформацію про певні події на тривалий термін для майбутніх поколінь.

 Дивись зразок )) )         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Любий друже!

Ти  закінчив виконання всіх завдань. Вітаю!

Сподіваюсь, що тобі було цікаво. Чекаю на твої враження!

 

 

                                         Учитель  російської мови та літератури                  

                                  Пашкевич Валентина Михайлівна


 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гвоздікова Олена Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
14 січня 2018
Переглядів
863
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку