Напрямки
корекційної роботи
при ЗНМ – І рівня
|
Завдання по періодам
|
|
І період
(вересень, жовтень,листопад)
|
|
Розвиток розуміння мовлення
|
-
Вчити знаходити предмети , іграшки
-
Вчити по інструкції логопеда пізнавати і вірно показувати предмети та іграшки
-
Вчити показувати частини тіла відповідно прохання дорослого
-
Вчити розуміти слова узагальнюючого значення
-
Вчити показувати і виконувати дії, пов’язані з оточуючим світом
-
Закріплювати навики одностороннього діалогу(логопед задає питання за змістом сюжетного малюнку, а дитина жестом відповідає на нього
-
Вчити диференційовано сприймати питання : хто?,куди?,звідки?,з ким?
-
Вчити розуміти граматичну категорію числа іменників, дієслів
-
Вчити розрізняти на слух звернення до однієї чи декількох осіб
Лексичні теми:Вересень:Я»(людина), «Я і мій дитячий садок»,
«Іграшки»
Жовтень: «Розмішала фарби осінь»(Осінь,деревав), «Ходить гарбуз по городу»(городина), «З Бабусиного кошика»(садовина),«В гостях у щедрої осені»(ягоди, плоди, гриби)
Листопад:«Перелітні птахи», «Зимуючі птахи», «Колискова осені»(Дикі тварини), «Поїдемо,синочку з тобою в село»(свійські тварини)
|
|
Розвиток активної наслідувальної мовленнєвої діяльності
|
-
Вчити називати батьків, родичів(мама, тато, бабуся)
-
Вчити називати імена друзів, ляльок
-
Вчити наслідуванням:голосам тварин,
звукам навколишнього світу
Звукам музичних інструментів
|
|
Розвиток уваги, пам’яті, мислення
|
-
Вчити запам’ятовувати і вибирати із ряду тільки ті іграшки ,які були запропоновані логопедом(2-4 іграшки)
-
Вчити визначати із ряду іграшок ту, яку прибрали чи додали
-
Вчити запам’ятовувати і розкладувати іграшки у вільній послідовності( у межах однієї теми)
-
Вчити запам’ятовувати і розкладувати іграшки у заданій послідовності( у межах однієї теми)
-
Вчити запам’ятовувати та промовляти слова по проханню логопеда(мама, тато, )
-
Вчити дітей знаходити із ряду картинок(предметів, іграшок) зайву
-
Вчити знаходити предмет по його контурному зображенню
-
Вчити впізнавати предмет по його одній деталі
|
|
|
ІІ період,ІІІ період
(грудень,січень,лютий;березень,квітень, травень)
|
|
Розвиток розуміння мовлення
|
-
Вчити розуміти категорії роду дієслів минулого часу (Де Женя ліпив сніговика? Де Женя ліпила сніговика?)
-
Відгадування предметів,іграшок,тварин,птахів, за їх мовленнєвим описом
-
Відбирати предмети для виконання названих дій( санки - кататися, ніж-різати,голка-шити)
-
Встановлення логічних причино-наслідкових зв’язків(сніг-санки, ковзани,сніжна баба )
Лексичні теми:Грудень- «Птахи у нашому дворі», «Зима чарівниця»,«Одяг,взуття.»,«Зимові забави»,«Новий рік»
Січень«Будинок,будівництво», «Меблі»
Лютий«Продукти харчування»,«Посуд»,«Чудо – речі навколо нас»(правила пожежної безпеки),«Тато, мама,я – дружна в нас сім’я»
Березень «Жіночій день -8 березня»,«Професії», «Тварини,птахи півдня,півночі. Цирк.», «Весняний одяг»,«Транспорт»
Квітень«Хліб», «Космос»,«Квітковий магазин.»,«Комахи»
Травень«День Перемоги.Захисники Вітчизни»,«Люби і знай свій рідний край»,«Плазуни, земноводні»
Червень
Індивідуальна робота
|
|
Розвиток активної наслідувальної мовленнєвої діяльності
|
-
Спонукати до вживання дієслів (накази):на,йди,дай.
-
Вчити указувати на певні предмети:ось, це,тут.
-
Вчити складати перші речення( Ось Тата. Це Тома)
-
Вчити складати речення по моделі:звернення +дієслово наказове:Тома, спи.
-
Перетворення форми дієслова з наказового способу в дійсний спосіб 3-ої особи теперішнього часу(спи-спить, іди- іде)
|
|
Розвиток уваги, пам’яті, мислення
|
-
Запамятовування іграшок, предметів,картинок із різних тематичних груп і розкладання їх в певній послідовності.
-
Запамятовування і підбір малюнків,які підходять по змісту(дощ-парасолька, сніг-ковзани)
-
Відбір предметів тільки певного кольору
-
Відбір предметів певної форми(тільки:квадрати, трикутники, круги)
-
Визначення 4 зайвого
-
Складання малюнка з 2-4 частин
-
Підбір фігур різної форми відповідно до отворів на кришці коробки
-
Відгадування загадок з опорою на малюнки
|
|