Індивідуально - мовленнєва картка для обстеження мовлення у дітей 1 клаc

Про матеріал
Індивідуально - мовленнєва картка для обстеження мовлення у дітей 1 клас Дана картка призначена для того, щоб правильно обстежити та виявити порушення мовлення у першокласників. Картка включає у себе обстеження всіх компонентів мовлення.
Перегляд файлу

Індивідуально-мовленнєва картка учня 1-го класу

1.Прізвище, ім’я___________________________________________________________________________________                   

 

2.Школа _____ клас_____ домашня адреса____________________________________________________________

 

3.Дата зарахування на логопедичний пункт____________________________________________________________    

 

4.Висновок психоневролога_________________________________________________________________________ 

 

5.Стан слуху (норм., з відхиленнями) _________________________________________________________________

                                   

6.Дані про хід розвитку мови (мова розвивалась своєчасно (із запізненням), (не) відвідував(ла)  логопедичні заняття)_______________________________________________________________________________________

 

7.Стан артикуляційного апарату_____________________________________________________________________  

зуби - (норм., великі, дрібні, рідкі, поза щелепною дугою, порушення зубного ряду, наявність пластин, брекетів)

прикус - (норм., прогнатія, прогенія, відкритий (передній, боковий (однобічний, двобічний)), гіперсалівація)

губи - (норм., товсті, вузькі, короткі, малорухомі, рухливі, гіпотонус,  гіпертонус, парез)

язик -  (норм., великий, малий, довгий, короткий, вузький, м’ясистий, малорухливий, в’ялий, напружений, парез)

зв’язка - (норм., коротка, довга, приросла, майже відсутня, відсутня)

об’єм рухів - (повний, неповний, обмежений, різко обмежений, девіація (вліво, вправо), наявність тремору)

тверде піднебіння - (норм., високе, низьке, вузьке, широке, розщеплене (повне, часткове))

м’яке піднебіння  - (норм., вкорочене, роздвоєне, відсутнє, в’яле, напружене, парез (повний, однобічний))  

                                                                         

8.Стан загальної моторики (норм., незначно порушена  координація, супроводжуючі рухи (у м’язах обличчя, шиї, рук),  моторна  неспритність)

 

9.Стан дрібної моторики (норм., недостатньо розвинена,  темп (норм., швидкий, повільний), обсяг рухів (повний, неповний, обмежений), координація (повна, неповна, обмежена), лівша, правша, амбідекстр)

обведення контуру предмета_______     нанизування намистинок_______   застібання ґудзиків________

малювання простих форм__________    вміння тримати олівець________

 

10.Орієнтування (непорушене, порушене)

у просторі_______           в часі _____________          в частинах доби _______        в порах року _______

в місяцях _______            в днях тижня _______         на аркуші паперу_______                                        

 

11.Стан звуковимови:                                                                                                        с___________________с’___________________з_________________з’__________________

  ц___________________ц’___________________ш________________ж__________________

  ч___________________щ___________________л_________________л’__________________

  р___________________р’___________________й_________________к-г-х_______________                                                                                        

 

12.Стан фонематичних процесів (не диференціює, диференціює з помилками)

тверді - м’які____________________________________ глухі - дзвінкі___________________________________

свистячі - шиплячі _______________________________ сонорні________________________________________

а)повторити:                                                                                                                  

 па-ба-па __________________      сам, сом,сім _______________________________________________________

 ди-ти-ди__________________      сапка, шапка, лапка_________________________________________________

 са-за-за___________________      ласка, маска, каска__________________________________________________                                                                                                                                                                                                                          

На прогулянку пішли Оля, Коля та Сергійко._________________________________________________________  

У вазі лежали абрикоси, сливи, персики._____________________________________________________________      

б)визначити спільний звук:                                                                                                                              

син, коса, ніс______  лампа, халат, стіл______   риба, кран, сир______                                               

в)підняти руку, коли почуєш слово із звуком:                                                                                                    

а - азбука, снігур, стіна, кран ____ с - тапки, сапка, зима, весна, овес _____   ш - каска, шафа, зошит, душ______      

г)визначити в слові:  1звук             останній                  послідовність                                                   

сом _____________________________________________________________                    стіл_____________________________________________________________  лопата___________________________________________________________                                                                 

 

13.Стан складового аналізу та синтезу (називає окремі склади, пропускає (переставляє, додає, уподібнює) склади, спрощує збіг приголосних)                                                                                                    

велосипедист_________________________термометр________________________акваріум__________________

мотоцикл____________________________будівництво_______________________Лариса___________________

 

14.Обстеження словникового запасу  (достатній, обмежений, різко обмежений, активний словник менший від пасивного, слова за значенням використовує правильно (неправильно), заміни слів є (немає))                                                                                                                                                                    а)назвати  узагальнююче слово:                                                                                                                                                 буряк, морква, цибуля -_____________диван, стіл, шафа -____________склянка, миска,  тарілка -_____________

б)дати визначення словам:                                                                                                                                                  черевички ______________________  капелюх_______________________   парасолька______________________

 в)назвати предмет по опису:                                                                                                                                                         Де читають книжки?___________________________    Де зимою спить ведмідь?____________________________                                                                                                                                                          Де працює кухар?_____________________________                                                                        

 г)підібрати означення слів:                                                   стрічка_________________________м’яч___________________________ небо______________________________                                                                                                                            

д)що роблять цими предметами:                                                                                       віник____________________________термометр_________________________сокира________________________

 

15.Обстеження граматичної будови мовлення (наявні аграматизми у вживанні відмінкових форм, узгодженні іменників з прикметниками (числівниками, займенниками), керуванні,  вживанні якісних (присвійних, відносних) прикметників, дієвідмінюванні; пропуски чи заміни  прийменників)                                                                                                а)утворити множину іменників:                                                                                                                                                                             стіл-__________________ стілець-____________________ коваль-_____________ горобець- __________________             

б)назвати  лагідно слова:                                                                                                                                                                             банка-_________________ костюм-___________________ дерево-_____________ сонце- _____________________             

в)доповнити речення:                                                                                                                                                                        Саша катається на _____________________________   Діти вранці ідуть в  _________________________________                                                                                                                                                         г)дати відповідь на питання:                                                                                                                                                                                              У кого пухнастий хвіст?_________________________   Кому потрібно сіно?________________________________                                                                                                                                                           Чим накритий стіл?_____________________________                                                                                                                                                                д)скласти розповідь за малюнками (складає, не складає) ________________________________________________                                                                                                                                 _________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________

 

16.Читання (не читає, називає окремі букви, бухштабування, читає (складами, словами), допускає  помилки (пропускає, переставляє, замінює, додає, уподібнює, спрощує збіг приголосних, не дочитує,  угадує))                             

________________________________________________________________________________________________

 

17.Заїкуватість___________________________________________________________________________________

 

18.Стан психічних процесів

пам'ять (тимчасова, тривала)                                                                                                                                                                     увага (стійка, тривала;  нестійка, тимчасова)                                                                                                                         сприймання (сприймає (відтворює, не  відтворює))                                                                                                     мислення ((не)здатний(на) робити умовиводи, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки)       

 

19.Коротка характеристика дитини                                                                                                                           працездатність (низька, середня, висока)                                                                                                                          ставлення до дефекту (байдуже, комплексує, бажання виправити (активне, пасивне))                                                     

 

20.Висновок логопеда____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________

 

21.Результати виправлення мовлення                                                                                                                                                                       січень (І семестр)________________________________________________________________________________    травень (ІІ семестр)______________________________________________________________________________                                                      

                                          

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку