Наскільки доцільна інфографіка в освітіМи є свідками незворотного процесу «розвантаження» навчальних програм, коли учні Нової української школи набуватимуть компетентностей замість знань. Уміння навчатися протягом життя — одне з ключових.Інфографіка дає змогу організовувати навчальний процес у двох взаємозалежних напрямах — від загального до конкретного, і навпаки.
Джастін Біґель, засновник Infographic World писав: «Можливо, я навіжений, однак я певний, що скоріше прочитаю щось, виконане в стилі інфографіки, ніж опрацьовуватиму довгу статтю». Провідна мета застосування інфографіки на уроках зарубіжної літератури – досягнення більш глибокого осмислення навчального матеріалу, образне сприйняття, посилення емоційного впливу літератури на особистість учня, його «занурення» в досліджувану літературну епоху.
5 клас. Зразки інфографіки. Оскар Вайльд«Хлопчик-Зірка»Знає цікаві факти з життя і творчостіОскара Вайлда, розуміє значеннятерміну сюжет, розуміє національніособливості у казці Оскара Вайлда«Хлопчик-Зірка», розуміє символічний змістназви твору, візуалізує враження відпочутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту (асоціативний кущ)Тема . Цікаві факти з життя та творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. Очікувані результати:
ЩАСТЯПід щасливою зіркою народитися - мати щасливу долю1 МРІЯЗірка, що падає, - здійснення бажань, мрій2 ТАЛАНТЗапалити зірку - відкрити талант3 ДОРОГОВКАЗДороговказна зірка - символ правильного шляху.4 УСПІХКожен літературний твір - це «загадка». Іноді відгадка криється у назві твору - «Хлопчик-зірка». Що таке зірка? Це щось гарне, таємниче, але холодне, далеке і недоступне. Що може означати поєднання слів «зірка» і «хлопчик»?5 СИНОНІМІЧНО-АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ «ХЛОПЧИК-ЗІРКА» ЗА ПОДАНИМИ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ ЗІ СЛОВОМ ЗІРКАПростяк Л. М. Крізь терни до зірок - долати перешкоди.
Тема . Фальшиві та справжні цінності. краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творіОчікувані результати: Знає значення терміну сюжет, визначає його особливості в казці «Хлопчик-Зірка», Формулює тему та ідею казки «Хлопчик-Зірка», знає і розуміє текст казки, переказує зміст прочитаного/почутого. Розуміє сенс понять краса зовнішня та внутрішня відповідно до вікових особливостей. ДУМАЙ !Якою є головна думка казки?Який головний конфлікт казки?Що зігріває людське серце, зовнішня чи внутрішня краса?
Хлопчик-Зірка. Зовнішність: Кучері подібні до пелюсток золотого нарциса4 Губи — як пелюстки червоної троянди. Личко біле й ніжне, мов вирізьблене із слонової кістки1 Очі — як фіалки, що дивляться в чисту воду струмка. Як змінився зовнішній вигляд героя:342 Став схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки. Простяк Л. М. О. Вайльд "Хлопчик-Зірка"
Аналіз казки "ХЛОПЧИК-ЗІРКА"ЕВОЛЮЦІЯ - ЦЕ ПРОЦЕС ЗМІНИ, РОЗВИТКУ, ПЕРЕТВОРЕННЯ КОГОСЬ, ЧОГОСЬ У ЧАСІТема - тернистий шлях Хлопчика-зірки до здобуття справжньої краси та люблячих батьків Ідея - уславлення духовної краси та любові до матері Конфлікт казки - між красою і добром. Краса людини: зовнішня (дана Богом) та внутрішня (вчинки, почуття)Головна думка - люди повинні бути добрими, милосердними, справедливими, шляхетними, допомагати один одному. Ознаки народної казки:чарівне походження героя; випробування героя; імена персонажів; тварини, які допомагають героєві; трикратні повтори. Простяк Л. М. Головний герой казки проходить нелегкий шлях випробувань і спокутування провини, щоб усвідомити цінності людського життя. О. Вайльд "Хлопчик-Зірка"
1. Експозиція - лісоруби знаходять хлопчика. Гарний, але злий Хлопчик-Зірка у родині доброго лісоруба. Простяк Л. М. Елементи сюжету"П'ять чарівних пальчиків"3. Розвиток подій - Перетворення його на потвору. У пошуках матері.2. Зав'язка - Хлопчик-Зірка проганяє мати-жебрачку.4. Кульмінація - зустріч з батьками та їх прощення.5. Розв`язка - милосердний і добрий правитель. О. Вайльд "Хлопчик-Зірка"
Тема . Шлях Хлопчика-зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Очікувані результати: Розуміє поняття добро ізло, виокремлює позитивних і негативних персонажів. Визначає їхні риси характеру; висловлює в усній та/або письмовій формівласні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом;розуміє, що таке доброта, цілеспрямованість, справедливість; характеризує образ героя ( риси характеру), усвідомлює зміни й розвиток у характері головного героя. Думай !Чому в руках Хлопчика-Зірки так часто з'являється каміння?Яке його серце?Що допомогло йому змінитися?Що є свідченням того , що він усвідомив свою провинну?Який відрізок життя Хлопчика-Зірки можна вважати правильним?
Красивий зовнігордийзлийегоїстжорстокийбайдужийжбурляв камінням, проганявназвав нікчемною жебрачкою, потворою і прогнав гетьвиколив очі3 роки. Поверненнязовнішньої краси;духовна краса (милосердний, щедрий, справедливий, люблячий)Простяк Л. М. О. Вайльд "Хлопчик-Зірка"Шлях до прозріння Хлопчика-Зіркиназиває своїми слугамижбурляв камінням, знущавсястав схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки.10 роківу пошуках матеріМилосерднийправитель
Отож, казка О. Вайльда «Хлопчик-Зірка» вчить не пишатися своєю зовнішністю, не ображати слабких і бідних, не вважати себе вищими за інших людей. Вчить не бути жорстоким із тваринами. Вчить любити та поважати своїх батьків. Навчає виправляти свої помилки. Вчить допомагати нужденним, вчить ділитися останнім. Вчить бути справедливим.