Інформація для педагогів "Психолого-педагогічна характеристика дітей із ЗПР (затримка психічного розладу)"

Про матеріал
Психолого-педагогічна характеристика дітей із ЗПР (затримка психічного розладу)  менша підготовленість до шкільного навчання;  відсутність або недостатнє розуміння їхнього нового соціального статусу – статусу учня;  низька пізнавальна активність;  розлади працездатності і поведінки (час продуктивної роботи є надзвичайно коротким – 15-20 хв., після чого настає втома).
Перегляд файлу

Психолого-педагогічна характеристика дітей із ЗПР (затримка психічного розладу)

  • менша підготовленість до шкільного навчання;
  • відсутність або недостатнє розуміння їхнього нового соціального статусу – статусу учня;
  • низька пізнавальна активність;
  • розлади працездатності і поведінки (час продуктивної роботи є надзвичайно коротким – 15-20 хв., після чого настає втома).

 

Особливості роботи педагогів з такою дитиною:

 

  •                   основна увага на розвиток у них спостережливості, досвіду практичної діяльності, формування навичок і вмінь самостійно оволодівати знаннями та  користуватись ними;
  •                   виявити найбільш типові прогалини у знаннях з метою їх поступового заповнення для недопущення посилення відставання цих учнів від інших дітей;
  •                   максимально стимулювати їхню активність на уроках, підтримувати навіть незначні успіхи і акцентувати на цьому увагу інших школярів з метою створення навколо атмосфери позитивного і дружнього до них ставлення, постійної підтримки;
  •                   використовувати наочність і докладне пояснення нових, навіть не досить складних алгоритмів;
  •                   додатково пояснювати навчальний матеріал, давати можливість виконувати завдання у повільнішому темпі, зменшувати їхню кількість, надавати додаткові запитання з метою глибшого розкриття змісту завдання, наводити вже відомі їм аналогії;
  •                   використовувати поетапну інструкцію і поетапне узагальнення, поділяти завдання на складові, формувати вміння планувати свою діяльність у процесі його вирішення, словесно звітувати про виконання;
  •                   поступово підвищувати темп роботи і працездатність дитини;
  •                   ігрові прийоми у процесі їхнього навчання зменшувати поступово, не використовуючи при цьому різких заборон, а поетапно формуючи загальноприйняті прийоми навчальної діяльності;
  •                   підвищувати мотивацію навчальної і пізнавальної діяльності шляхом постійної підтримки і стимулювання, у випадку необхідності зменшувати кількість завдань, які даються на самостійне опрацювання, залучати до роботи з такими дітьми інших спеціалістів школи – логопеда, психолога, спеціаліста з лікувальної фізкультури тощо;
  •                   організувати співпрацю з батьками.

 

 

Практичний психолог Попфалуші О.А.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
30 січня 2023
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку