Інформаційна безпека

Про матеріал
Презентація містить матеріали та активні посилання з теми «Інформаційна безпека»: - права людей (зокрема права в цифровому середовищі); - механізм захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу. - збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями; - форми і методи роботи з дітьми «Інформаційна безпека. Безпечний Інтернет
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Онлайн -семінар методичного об'єднання вчителів основ з здоров'я. Травень, 2022Інформаційна безпека 1

Номер слайду 2

2 В залежності від виду загроз інформаційній безпеці інформаційну безпеку можна розглядати наступним чином :як забезпечення стану захищеності особистості, суспільства, держави від впливу неякісної інформації; інформації та інформаційних ресурсів від неправомірного впливу сторонніх осіб; інформаційних прав і свобод людини і громадянина. Інформаційна безпека — це стан захищеності інформаційного середовища суспільства, який забезпечує його формування, використання і розвиток в інтересах громадян, організацій, держави.Інформаційне середовище умовно поділяється на три основні предметні частини:створення і розповсюдження вихідної та похідної інформації;формування інформаційних ресурсів, підготовки інформаційних продуктів, надання інформаційних послуг;споживання інформації;та дві забезпечувальні предметні частини:створення і застосування інформаційних систем, інформаційних технологій і засобів їхнього забезпечення;створення і застосування засобів і механізмів інформаційної безпеки.

Номер слайду 3

3Інформаційна безпека держави  характеризується мірою захищенності держави (суспільства) та стійкості основних сфер життєдіяльності (економіки, науки, техносфери, сфери управління, військової справи тощо) відносно небезпечних (дестабілізуючих) інформаційних впливів, причому як з упровадження, так і добування інформації. Інформаційна безпека держави визначається здатністю нейтралізувати такі впливи. Види інформаційної безпеки Інформаційна безпека особистості – це захищенність психіки й свідомості людини від небезпечних інформаційних впливів: маніпулювання свідомістю, дезінформування, спонукання до образ, самогубства тощо.

Номер слайду 4

Інформаційна безпека особистості Інформаційно-психологічна безпека особистості (у вузькому розумінні) - це стан захищеності психіки людини від негативного впливу, який здійснюється шляхом упровадження деструктивної інформації у свідомість і (або) у підсвідомість людини, що приводить до неадекватного сприйняття нею дійсності. Інформаційно-психологічна безпека особистості (в широкому розумінні) це:-по-перше, належний рівень теоретичної та практичної підготовки особистості, при якому досягається захищеність і реалізація її життєво важливих інтересів та гармонійний розвиток незалежно від наявності інформаційних загроз; -по-друге, здатність держави створити умови для гармонійного розвитку й задоволення потреб особистості в інформації, незалежно від наявності інформаційних загроз; -по-третє, гарантування, розвиток і використання інформаційного середовища в інтересах особистості; -по-четверте, захищеність від різного роду інформаційних

Номер слайду 5

До них можемо віднести: 1) право на доступ до Інтернету – полягає в тому, що кожен має право на рівний доступ і використання вільного та безпечного Інтернету; 2) свобода вираження поглядів онлайн – означає право вільно висловлювати свої погляди, шукати, отримувати та поширювати інформацію онлайн; 3) право на приватність і захист персональних даних – кожен має право на приватність онлайн та захист персональних даних в Інтернеті (соціальних мережах, у заповненні Google-форм тощо); 4) право на свободу та особисту безпеку онлайн – реалізація цього права потребує механізму захисту від протиправних дій, тобто певні державні гарантії захисту від фізичного та психологічного насильства чи домагань, мови нетерпимості, нетолерантності та ворожнечі, дискримінації в онлайн-середовищі; держава має сприяти розвитку та функціонуванню безпечних Інтернет-технологій; 5) право на мирні зібрання, асоціації та/або використання електронних інструментів демократії – означає, що люди повинні мати свободу об’єднання та використовувати будь-які сервіси, вебсайти чи застосунки для створення, приєднання, мобілізації та участі в соціальних групах та асоціаціях; 6) право на цифрове самовизначення, або право відключатися від онлайну, або бути забутим в онлайні – людина як користувач у системі (соціальній мережі, форумі, онлайнобговоренні) вправі сама, на власний розсуд визначити ім’я (ідентифікатор) або іншу апріорну інформацію про неї, яку вона буде використовувати в системі. Цифрові права людини – це окрема група прав людини, які пов’язані з використанням та/або реалізовуються в мережі Інтернет за допомогою спеціальних пристроїв (комп’ютерів, смартфонів тощо).

Номер слайду 6

Для отримання правового захисту не обов’язково одразу вдаватися до судових засобів. Ефективні засоби правового захисту можна отримати безпосередньо від Інтернет-провайдерів, органів державної влади та(або) національних правозахисних органів. Залежно від порушення ефективним засобом правового захисту може бути розслідування, роз’яснення, відповідь, виправлення, вибачення, поновлення контенту, відновлення доступу та компенсація. В Україні механізмами захисту прав людини в Інтернеті є:звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;звернення до Управління боротьби з кіберзлочинністю Міністерства внутрішніх справ України;звернення до суду;звернення до міжнародних судів чи організацій. Ефективні засоби правового захисту. Особа має право на ефективний засіб правового захисту у разі обмеження або порушення ваших прав і основоположних свобод.

Номер слайду 7

Ризики користування Інтернетом для здоров’я, розвитку та благополуччя дітей7контактні ризики (сексуальнї експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода).

Номер слайду 8

Кібербулінг – це один із різновидів булінгу (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, згідно статті 173-4 закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».8 Ознаки кібербулінгу:♦ систематичність (повторюваність) діяння;♦ наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);♦ дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого. Якщо висловлювання, поширення картинок тощо в мережі Інтернет щодо певної особи сприймається нею як жарт, не мають систематичного характеру та не викликають негативних емоційних реакцій, такі дії не вважаються кібербулінгом.

Номер слайду 9

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти »від 28.12.2019  № 1646 суб’єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладах освіти  є: служба освітнього омбудсмена; служби у справах дітей; центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; органи місцевого самоврядування; керівники та інші працівники закладів освіти; засновник (засновники) закладів освіти або уповноважений ним (ними) орган; територіальні органи (підрозділи) Національної поліції України. Відповідно до п.11 ч. 2 ст. 54 Закону України “Про освіту” педагогічні працівники зобов`язані захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти. Зокрема, педагогічні (науково-педагогічні) та інші працівники закладу освіти у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), кібербулінг зобов’язані:-вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;-за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;-звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України;-повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).https://mon.gov.ua/ua/tag/protidiya-bulinguhttps://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/

Номер слайду 10

Інформаційна безпека. Безпечний Інтернет. Форми і методи роботи з дітьми10

Номер слайду 11

Матеріали для роботи з дітьми «Інформаційна безпека. Безпечний Інтернет» {E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}Заголовок. Заголовок. ПРАВА В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ http://vlada.pp.ua/goto/a. HR0c. HM6 Ly9jb3 Vyc2 Vz. Lm. Vk. LWVy. YS5jb20v. Y291cn. Nlcy9jb3 Vyc2 Utdj. E6 VU5 JQ0 VGK1 VOMDQr. Mj. Ay. MC9h. Ym91d. A==/ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ В ІНТЕРНЕТІhttps://osvita-omr.gov.ua/wp-content/uploads/2019/01/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8 F-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%83.pdf. БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІhttps://teenergizer.org/consultations/БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІhttps://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti. СЕРІАЛ ДЛЯ БАТЬКІВ «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ»(презентація)https://www.youtube.com/watch?v=mbn8 Cjw3 O_o. Освітній проєкт #stop_sexтинг за підтримки МОН, Мінцифри та Уповноваженого Президента України з прав дитини створили навчальні матеріали для батьків і педагогів щодо упередження та протидії сексуальному насиллю в Інтернетіhttps://stop-sexting.in.ua/urok-dlya-1-2-klasu/https://stop-sexting.in.ua/urok-dlya-3-4-klasu/https://stop-sexting.in.ua/kvest-dlya-7-8-klasu/https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2021/11/posibnyk-dlya-vchyteliv.pdf?fbclid=Iw. AR0 IK9e. UWa. Xuxg8eq. Gew4 WTFnu. M4ld1 Fo. NMw1 Drcduybuvjlspe. Ww. Jhbpn8https://stop-sexting.in.ua/urok-intymni-selfi-v-interneti/https://stop-sexting.in.ua/kvest-dlya-9-11-klasu/https://stop-sexting.in.ua/urok-dlya-5-6-klasu/

Номер слайду 12

Дякую за роботу! 12

pptx
Додав(-ла)
Кошель Олена
Додано
16 травня 2022
Переглядів
2257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку