Доповідь
на тему
«Робота над впровадженням і використанням інформаційних технологій на уроках фізики»
Вчителя фізики та інформатики
Іванівського НВК
“ ЗОШ І-ІІІ ступенів - дитячий садок ”
Борисенко Юлії Олексіївни
З першого ж року роботи в школі я обрала для себе проблемну тему: «Використання інформаційних технологій на уроках фізики». Інформаційні технології — широкий клас дисциплін і галузей діяльності, які відносять до технологій керування й обробки даних, у тому числі із застосуванням обчислювальної техніки.
Пріоритетною являється для мене ця тема з декількох причин. По-перше, відбувається активна комп’ютеризація навчального процесу, а по-друге, діти бачать комп’ютер лише як іграшку, попри його багатофункціональність.
Актуальність даного питання зумовлена впровадженням в систему освіти інформаційних технологій, які розширюють можливість учнів у якісному формуванні системи знань, умінь і навичок, а вчителям надають можливість розвитку нових педагогічних методів і прийомів, зміни стилю роботи,проведення структурних змін у педагогічній системі.
Використання ІТ у практичній діяльності надає такі переваги:
В навчально-виховному процесі існують різні шляхи використання ІТ:
У процесі викладання предметів, інформаційні технології можуть використовуватися в різних формах:
- мультимедійні сценарії уроків;
- застосування комп'ютерної лабораторії;
- перевірка знань на уроці;
- позаурочна діяльність;
- дистанційне навчання педагогів і учнів.
Як бачимо, уроки з використанням ІТ можна умовно розділити на три типи:
1. Уроки демонстраційного типу.
Цей тип уроків — один із найпоширеніших на сьогодні. Для проведення цього уроку потрібний предметний кабінет, обладнаний комп’ютером
і проектором, або інтерактивна дошка. Під час заняття на будь-якому його етапі інформацію демонструють на великому екрані. Проведення уроку у вигляді лекції із використанням мультимедійного проектору дає вчителеві можливості продемонструвати учням яскравий ілюстративний матеріал — діаграми, схеми, ілюстрації, аудіо - та відео - файли. Це допомагає:
- досягнути оптимального темпу роботи з учнями;
- продемонструвати абстракті поняття й об’єкти;
- підвищити рівень наочності в процесі навчання;
- підвищити інтерес до навчання;
На приклад, на уроці фізики у 7 класі під час пояснення теми «Заломлення світла» вчитель має змогу не лише розказати, а й продемонструвати дітям «чому з’являється веселка?», «чому захід Сонця – червоний?», показавши короткий відеоролик, де доступно і яскраво показані явища.
2. Уроки комп’ютерного тестування.
Тестування — один із видів контролю знань,який останнім часом активно використовують у сучасній школі. Застосування на уроці комп’ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволить учителеві за короткий проміжок часу отримати об’єктивну картину рівня засвоєння матеріалу в усіх учнів і своєчасно його скоректувати. Крім цього, педагог може обрати рівень
складності завдання для конкретного учня
Для проведення такого типу уроку необхідний комп’ютерний кабінет, бо кожен учень під час заняття повинен працювати самостійно.
3. Уроки із використанням комп’ютерних комунікацій, інтегровані уроки.
На уроках інформатики інтегрованих з фізикою за допомогою комп’ютера учені можуть також виконувати лабораторні роботи за допомогою спеціального програмного забезпечення, вирішують фізичні задачі, будують графіки, готують тексти, малюнки для своїх робіт, А також працюють у групах над створенням проектів. Це — можливість для учнів проявити свої творчі здібності.
На приклад, учень створює схему будови атома , або презентацію на задану тему, шукаючи матеріал в Інтернеті. Таким чином учні вивчають комп’ютерну грамотність і тренуються використовувати комп’ютер в роботі з матеріалом. Також використання комп’ютерів на уроках дає можливість не лише активізувати процес вивчення фізики, а і вдосконалити навички роботи з ПК.
Застосування комп'ютерів в освіті привело до появи нового покоління інформаційних освітніх технологій, що дали змогу підвищити якість навчання, створити нові засоби впливу, ефективніше взаємодіяти педагогам зі студентами. На думку багатьох фахівців, нові інформаційні освітні технології на основі комп'ютерних засобів дають можливість значно підвищити ефективність навчання. Та, на жаль, дуже часто матеріально-технічна база школи, особливо сільської, не дозволяє на практиці використовувати розробки і втілювати в життя ідеї.
1