ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ОДИН З КЛЮЧОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ В ПТНЗ

Про матеріал

стаття на тему:

"ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ОДИН З КЛЮЧОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ В ПТНЗ"

призначена для саморозвитку викладачів закладів професійної освіти з метою розробки та впровадження в свою роботу ІОС, та усвідомлення важливості цієї роботи для освітян України.

Перегляд файлу

ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ОДИН З КЛЮЧОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ В ПТНЗ

Заяць Руслана Русланівна,

викладач спецдисциплін ДНЗ «Одеське вище професійне

училище торгівлі та технологій харчування»

Постановка проблеми. Флагманом професійно-технічної освіти сьогодення є науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Інформаційно-комунікаційні технології (надалі ІКТ) постійно вдосконалюються, стають більш насиченими, гнучкими, продуктивними, націленими на широкий спектр потреб користувачів. Використання засобів ІКТ у процесі навчання учнів дозволяє істотно підвищити показники засвоєння матеріалу. Інформатизація сучасного суспільства потребує від педагогічних працівників училища постійного розвитку педагогічних компетенцій, впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-освітнього середовища (надалі ІОС). 

Мета статті: охарактеризувати значимість використання ІОС у педагогічній діяльності.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-освітнє середовище, педагогічна компетентність, інформатизація суспільства, WEB-технології, електронні-освітні ресурси, професійно-технічні навчальні заклади.

Основна частина.

 Одним з пріоритетних напрямків розвитку сучасного професійно-технічного закладу (надалі ПТНЗ) є впровадження інноваційних технологій в освітній процес.

 Основним критерієм ефективності нових інформаційних технологій в ПТНЗ є вже не наявність певної кількості компонентів, а створення єдиного інформаційно-освітнього простору. До складової інформаційно-освітнього середовища (надалі ІОС) відносяться: кабінет інформатики, робочі місця учасників навчального процесу, інтернет, локальна мережа та технічні засоби мультимедіа (проектори, Web-камери тощо), програмне забезпечення навчально-виховного процесу. Інформаційна інфраструктура училища урізноманітнюється за рахунок зовнішніх ресурсів – платформ для проведення Інтернет-конференцій, нарад, вебінарів.

Ключовою ідеєю  у проектуванні ІОС ДНЗ«ОВПУТТХ»  є обґрунтування провідної ролі Web-технологій в організацію навчально-виховного процесу, використання яких відкриває широкі перспективи у формуванні знань учнів, розкриття творчого потенціалу педагогічних працівників. ІОС передбачає впровадження електронної інформаційної взаємодії  учасників навчального процесу шляхом надання доступу до ЕОР та можливості отримувати навчально-методичну інформацію в електронному вигляді, що сприяє створенню якісно нових форм організації навчально-виховної діяльності училища.

ІОС дає можливість педпрацівникам орієнтуватися в інформаційно-освітньому просторі,  отримувати інформацію, оперувати нею з метою вдосконалення організації та проведення професійної підготовки кваліфікованих робітничих кадрів.

Державний навчальний заклад «Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування» (надалі ДНЗ «ОВПУТТХ») – експериментальний навчальний заклад всеукраїнського рівня ( наказ МОН України № 424 від 09.04.15 р.). колектив забезпечує експериментально-дослідну роботу на тему: «Створення інформаційно-освітнього середовища у ПТНЗ торгівлі та технологій харчування».

 Створене інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище, складниками якого є сайт училища, освітньо-професійний портал, містить корисну інформацію для педагогічних працівників ПТНЗ торгівлі та технологій харчування.

Структура інформаційно-освітнього середовища ДНЗ «ОВПУТТХ» включає в себе користування наступними сайтами: Департаменту професійної освіти МОН України http://mon.gov.ua/about/departamenti/departament-profesijno-texnichnoyi-osviti.html (з метою навчально-виробничого інформування управлінського складу училища); Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації http://osvita.odessa.gov.ua/ , Департаменту  освіти та науки Одеської міської ради http://don.od.ua/ , (з метою навчально-виховного інформування управлінського складу училища); Інституту професійно-технічної освіти національної академії педагогічних наук України http://ivet-ua.science/ (з метою інформатизації в сфері професійно-технічної освіти); Навчально-методичного центру в Одеській області http://www.nmc.od.ua/  (з метою методичного забезпечення); Порталу професійно-технічної освіти http://pto.org.ua/  (з метою саморозвитку та обміну педагогічним досвідом, розробок електронних освітніх ресурсів); сайтами  училищ (з метою обміну досвідом з педагогічним колективом училища та інформування про досягнення училища). Також використовуються всеукраїнські предметні сайти: http://ua.partnersinlearningnetwork.com/ (професійна освітня мережа "Партнерство в навчанні", присвячена використанню ІКТ в навчальному процесі); http://osvita.ua  (журнал "Відкритий урок", містить розробки уроків, позакласних годин); http://www.ukrkonditer.ua, (для викладачів спецдисциплін кондитерського та хлібопекарського виробництва, ознайомлення із інноваціями у виробництві), http://www.restorator.ua (сайт викладачів спецдисциплін з приготування їжі та організації виробництва); http://proretail.info (сайт викладачів спецдисциплін з предметів торгівлі та комерційної діяльності). 

Інформація отримана з даних джерел являється ефективною у процесі  науково-методичного забезпечення педпрацівників, котрі мають чудову можливість без великих зусиль відстежувати тенденції оновлення освіти; трансформації психолого-педагогічних, методичних знань  у професійну діяльність, обміну перспективним досвідом, самоосвіти педагогів.

Висновки:

Отже, використання та впровадження ІОС у педагогічній практиці,  являється ключовим інструментом забезпечення якісної освіти в ПТНЗ, який впливає на конкурентоспроможність ПТНЗ.

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Альона Зуєва // ЕТАПИ ПРОЕКТУВАННЯ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНА СТРУКТУРА ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В СИСТЕМІ ПТО // Київ, 2014
  2. Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, М. М. Козяр; за ред. член-кор. НАПН України Гуревича Р. С. – Львів : БЖД, – 2012.
  3. ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ ХІ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ (ЗВІТНОЇ), ПРИСВЯЧЕНОЇ 25-РІЧЧЮ НАПН УКРАЇНИ // Київ, 2017
  4. Цимбал Орися Василівна // Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес // Хмельницький, 2016

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку