Презинтація розглядає методику та техніку самоосвіти , андрагогіку як галузь педагогічної науки. що охоплює теоретичні і практичні проблеми освіти, навчання і виховання дорослих.
Головні документи Європейського Союзу щодо безперервної освіти. Резолюція Європейського Союзу з питання про безпе рервну професійну освіту від 5 липня 1989 року. Безперервна освітаЄвропейська стратегія зайнятості, прийнята в листопаді 1997 року у ЛюксембурзіВисновки саміту Європейського Союзу з питання «про освіту протягом всього життя», що відбувся в Лісабоні в березні 2000 р.
Безперервна освіта. Найзначніший документом, що визначає стратегію Європейського Союзу в області безперервного освіті, є Меморандум про безперервну освіту Комісії Європейського Союзу: Нові базові знання і навички для всіх. Збільшення інвестицій в розвиток людських ресурсівІнноваційні методики навчання і вивчення. Нова система оцінки отриманої освіти. Розвиток наставництва і консультування. Наближення освіти до місця проживання
В сучасну епоху виникла нова ефективна форма самоосвіти з використанням комп'ютера та Інтернету - інтернет-самоосвіта. Можливості її надзвичайно широкі: Інтернет надає миттєвий доступ до величезного об'єму інформації. Але для багатьох цікавих розвивальних сайтів потрібне знання іноземної мови. Дуже важко знайти російські та українськи сайти подібної тематики. Самоосвіта
Популярності набувають онлайн курси, які дозволяють дивитися відео-лекції відомих спеціалістів з різних галузей знань, перевіряти свої знання за допомогою тестування, спілкуватися з іншими студентами, викладачами. Однією з найвідоміших платформ у світі для онлайн-навчання є Coursera, хоча постійно з'являються все нові ресурси. Самоосвіта. Сайти з корисними лекціямиtheoryandpractice.ruhttp://univertv.ru/openstudy.org.uawww.lektorium.tv
Спостерігається тенденція до відкриття університетами та іншими навчальними закладами можливості доступу до навчання через Інтернет. Одним з перших відкрив доступ до своїх навчальних матеріалів для усіх охочих Массачусетський технологічний інститут - проект MIT Open. Course. Ware. Самоосвіта
Основні принципи андрагогіки. Принцип пріоритетності самостійного навчання. Принцип спільної діяльностіПринцип використання наявного позитивного життєвого досвіду. Принцип коректування застарілого досвіду і особових установок. Принцип індивідуального підходу до навчання на основі особових потреб. Принцип елективності навчання. Андрогогіка
Дистанційне навчання{EB344 D84-9 AFB-497 E-A393-DC336 BA19 D2 E}Категорія користувача Інтереси Студент (той, хто навчається)Підвищення певного рівня знань, самовдосконалення та ін. Викладач (той, хто навчає)Забезпечення методичного комплексу по дисциплінам, проведення контролю знань Адміністрація (керівництво і служба декана)Контроль за процесом и своєчасністю сдачі всіх форм оцінки знань, проведення статистичного аналізу. Технічна служба. Підтримка безперебійної роботи технічних, мережевих і програмних засобів Зовнішній читач. Отримання інформації, яка знаходить у відкритому доступі.
Література. Владиславлев А. П. Непрерывное образование. Проблемы и перспективы. – М.: Педагогика, 1978. – С.6-23. Змеев С. И. Андрагогика: Становление и пути развития // Педагогика. — 1995. – № 2. Змеев С. И. Основы андрагогики: Учебное пособие для вузов. – М.: КАРО, 1999. – С.39-58. Змеев С. И. Технология обучения взрослых. — М., 2002. Макарова М. В. Електронна комерція: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр ”Академія”, 2002р. – 272с., С.140 Маслов В. И. Теория и методика непрерывного повышения квалификации руководителей школы: Учебное пособие. – К.: МНО УССР, 1990. – 259 с. Образование взрослых //Перспективы: Вопросы образования (ЮНЕСКО). – 1982. – №1,2. Онушкин В. Г., Огарев Е. И. Образование взрослых: Междисциплинарный словарь терминологии. — СПб.; Воронеж, 1995.