Інклюзивне навчання. Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення з учнями 6-го класу із затримкою психічного розвитку.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення з учнями 6-го класу із затримкою психічного розвитку, яку реалізує вчитель-логопед в умовах інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Перегляд файлу

Затверджено:

Директор ЗЗСО №____

____________________

 

«_____» «______________» 2019 р.

 

 

 

 

 

Інклюзивне навчання

Календарно-тематичне планування

корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення

з учнями 6-го класу

 із затримкою психічного розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Календарний план складений за програмою Міністерства освіти і науки України, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України  

«Програма з корекційно-розвиткової роботи  «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із затримкою психічного розвитку»/ автори: Омельченко І.М., Федорович Л.О., Київ, 2016р.

 

Кількість годин на тиждень - 2 години.

І семестр – 28 годин.

ІІ семестр – 38 годин.

Рік – 66 годин.

Основні напрямки  корекційно-розвиткової роботи:

1. Корекція психічних функцій та операцій, які беруть участь у процесі письма та читання:

  •                 розвиток стійкості та концентрації зорової уваги, зорової пам’яті, зорового контролю на графемному матеріалі;
  •                 формування слухового сприймання, слухової уваги, пам’яті, слухового контролю за правильністю власних та інших висловлювань;
  •                 розвиток просторового орієнтування, тимчасових уявлень, різних операцій мислення (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація).

2. Корекція лексичної сторони мовлення:

  •                 розширення словникового запасу, уточнення та диференціація лексичних значень слів;
  •                 формування різних рівнів лексичних узагальнень, що виражає слово;
  •                 формування лексичної системності (формування семантичної структури слова, робота над явищами антонімії, синонімії, омонімії, багатозначності та прямого і переносного значення слів).

 

 

3. Корекція граматичної сторони мовлення:

  •                 розвиток граматичного оформлення мовлення шляхом оволодіння словосполученнями відповідно до синтаксичних значень, зв’язком слів у реченні, модулями різних синтаксичних конструкцій;
  •                 практичне засвоєння словотворення та словозміни.

4. Корекція зв’язного мовлення:

  •                 розвиток діалогічного та монологічного мовлення;
  •                 розвиток умінь будувати висловлювання різних типів: переказ, опис, розповідь, міркування (роздум).

5. Подолання дизорфографії:

  •                 формування орфографічної навички;
  •                 розвиток умінь швидко відшукувати в оперативній пам’яті відповідне правило;
  •                 формування вміння знаходити та виправляти помилки (здійснювати самоконтроль);
  •                 формування орфографічної пильності шляхом актуалізації правила на певну орфограму.

6. Розвиток навички читання (мовчки та вголос) текстів різних стилів та жанрів мовлення:

  •                 розвиток  умінь сприймати, розуміти, аналізувати літературні та навчальні тексти різних видів;
  •                 розвиток умінь створювати власні висловлювання на основі прочитаного, робити послідовний переказ тексту;
  •                 розвиток зв’язного мовлення.

 

 

 

 

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Дата фактична

Підпис вчителя-логопеда

Підпис директора

Модуль «Усне зв’язне мовлення»

 

Вдосконалення фонематичного компонента мовлення

 

 

 

 

1

Визначення правильної вимови слова та наголосу.

 

 

 

 

2

Виконання фонетичного, звуко-буквеного аналізу простих, складних і складноскорочених слів.

 

 

 

 

3

Виконання морфемного аналізу простих, складних і складноскорочених слів.

 

 

 

 

4

Аналіз і коментування застосування сполучних голосних

о, е в складних словах, правильне вживання їх у мовленні з

прикметниками й дієсловами.

 

 

 

 

5

Закріплення і коментування вимови звуків а (-я), -у (-ю) в

закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

 

 

 

 

6

Закріплення і коментування вимови е, и, і у прикметникових суфіксів: ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), -н (я), -инн(я), -ив (о), -ев (о).

 

 

 

 

7

Закріплення і коментування правильної вимови прикметників

із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -

зьк-.

 

 

 

 

8

Закріплення і коментування правильної вимови звуків е, о, и в прикметникових суфіксах ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-,

-ичн-.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками словотворення за допомогою суфіксів іменників та прикметників у відповідності до програми з української мови.

 

 

Вдосконалення граматичного компонента мовлення

 

 

 

 

9

Рід, число іменників.

 

 

 

 

10

Відмінювання іменників І, ІІ, ІІІ, IV відміни (відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінкові) у діалогах.

 

 

 

 

11

 

 

 

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Дата фактична

Підпис вчителя-логопеда

Підпис директора

12

Аналіз, коментування утворення закінчень у іменників: -а (-я),

-у (-ю).

 

 

 

 

13

Аналіз, коментування вживання е, и, і у суфіксах іменників: ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о).

 

 

 

 

14

Аналіз і коментування утворення прикметників із суфіксами:

-еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

 

 

 

 

15

Аналіз і коментування вживання звуків е, о, и в прикметникових суфіксах ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками морфологічного і морфемного аналізу слів у відповідності до програми з української мови.

 

Вдосконалення лексичного компонента мовлення

 

 

 

 

16

Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні

іменників (синонімів, омонімів).

 

 

 

 

17

 

 

 

 

18

Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні

прикметників (синонімів, антонімів).

 

 

 

 

19

 

 

 

 

20

Узгодження кількісних числівників з іменниками у всіх відмінках та числівників для позначення дат, часу.

 

 

 

 

21

 

 

 

 

22

Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні

займенників (особових, зворотних, присвійних, вказівних).

 

 

 

 

23

 

 

 

 

24

Виконання лексичного розбору речення.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками перекодування сприйнятого повідомлення й трансформування почутих речень у різні види усного мовлення.

 

 

Вдосконалення зв’язного мовлення

 

 

 

 

 

Діалогічне мовлення

 

 

 

 

25

Відтворення сприйнятих текстів діалогічного характеру, що

належать до різних стилів, типів і жанрів мовлення.

 

 

 

 

26

Складання діалогу за серією сюжетних малюнків.

 

 

 

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Дата фактична

Підпис вчителя-логопеда

Підпис директора

27

Складання діалогу на основі спостережень.

 

 

 

 

 

Монологічне мовлення

 

 

 

 

28

Усний докладний переказ художнього тексту (обсягом 150-200 слів) розповідного характеру з елементами опису приміщення, опису природи за самостійно складеним простим планом.

 

 

 

 

29

Вибірковий переказ (обсягом до 150-200 слів) тексту наукового стилю з елементами роздуму.

 

 

 

 

30

Твір-оповідання за жанровою картиною в художньому стилі.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками переказу почутих або прочитаних

текстів діалогічного і монологічного характеру, художнього й наукового стилів мовлення (обсягом 100-150 слів, з допомогою дорослого); виділяє у прочитаному тексті основну думку, тему, деталі та розуміє послідовність складання простого плану тексту і його структури (за допомогою вчителя).

Модуль «Писемне зв’язне мовлення»

 

Корекція і розвиток письма на основі фонетичного принципу

 

 

 

 

31

Виконання фонематичного аналізу.

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

Корекція письма на основі морфемного принципу

 

 

 

 

33

Морфемний аналіз і коментування орфограми: а (-я), -у (-ю) в

закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

 

 

 

 

34

Морфемний аналіз і коментування орфограми: літери е, и, і в суфіксах ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення(-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о).

 

 

 

 

35

Морфемний аналіз і коментування орфограми: літери е, о, и в

прикметникових суфіксах ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-

ін-, -ичн-.

 

 

 

 

36

Аналіз і коментування орфограм при утворенні іменників із

суфіксом – ин(а) від прикметників на –ський, -цький (Київщина –київський, Угорщина – угорський, Туреччина - турецький).

 

 

 

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Дата фактична

Підпис вчителя-логопеда

Підпис директора

37

Буквосполучення –чн- (-шн-).

 

 

 

 

 

38

Аналіз і коментування орфограм при утворенні відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк-.

 

 

 

 

39

Аналіз і коментування орфограм при утворенні іменників із –ств(о),

-зтв (о), -цтв (о).

 

 

 

 

40

Аналіз і коментування орфограм у прикметниках із

суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

 

 

 

 

41

Аналіз і коментування орфограм у прикметниках із суфіксами:

- н- і – нн-.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): користується навичками морфемного аналізу у відповідності до програми з української мови.

 

Корекція письма на основі морфологічного принципу

 

 

 

 

42

Аналіз і коментування орфограми: Ь в кінці числівників і

перед закінченням у непрямих відмінках.

 

 

 

 

43

Морфологічний аналіз і коментування правильного вживання

кількісних числівників із іменниками у всіх відмінках.

 

 

 

 

44

Морфологічний аналіз і коментування правильного вживання

числівників для позначення дат, часу (годин).

 

 

 

 

45

Відмінювання займенників усіх розрядів та їх правопис.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): користується навичками правильного вживання всіх частин мови.

 

Корекція синтаксичного компонента мовлення

 

 

 

 

46

Аналіз і коментування словосполучення й речення, головних членів

речення.

 

 

 

 

47

Однорідні члени речення. Просте і складне речення.

 

 

 

 

48

Звертання, вставні слова та сполучення слів.

 

 

 

 

49

Пряма мова і діалог.

 

 

 

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Дата фактична

Підпис вчителя-логопеда

Підпис директора

50

Синтаксичний розбір речення.

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками роботи з простим і складним реченням на письмі у відповідності до програми з української мови.

 

Корекція і розвиток зв’язного мовлення

 

 

 

 

51

Складання письмового переказу  художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (природи).

 

 

 

 

52

 

 

 

 

53

Складання тексту-роздуму за простим планом і творчим завданням.

 

 

 

 

54

 

 

 

 

55

Твір-опис природи за картиною у художньому стилі.

 

 

 

 

56

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): послуговуючись допомогою вчителя складає письмові

перекази, відповідно до запропонованої теми, зразка, користуючись планом.

Модуль «Читацька (літературна) діяльність»

 

Читання вголос

 

 

 

 

57

Читання та переказ оповідання «Федько-Халамидник» (скорочено) (Володимир Винниченко)

 

 

 

 

 

58

 

 

 

 

59

Читання та переказ казки «Говорюща риба» (Емма Андієвська)

 

 

 

 

60

 

 

 

 

61

Читання та переказ повісті «Друкар книжок небачених» (Оксана Іваненко)

 

 

 

 

62

 

 

 

 

63

 

 

 

 

64

 

 

 

 

65

Читання та переказ «Міф про Прометея» (народна творчість)

 

 

 

 

66

 

 

 

 

Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): оперує навичками читання  художніх текстів уголос, усвідомлює жанри мовлення та ставить запитання до прочитаного й відповідає на них, послідовно переказує.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шайденко Олена
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
19 січня 2020
Переглядів
4109
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку