Затверджено:
____________________
«_____» «______________» 2019 р.
Інклюзивне навчання
Календарно-тематичне планування
корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення
з учнями 6-го класу
із затримкою психічного розвитку
Календарний план складений за програмою Міністерства освіти і науки України, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
«Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із затримкою психічного розвитку»/ автори: Омельченко І.М., Федорович Л.О., Київ, 2016р.
Кількість годин на тиждень - 2 години.
І семестр – 28 годин.
ІІ семестр – 38 годин.
Рік – 66 годин.
Основні напрямки корекційно-розвиткової роботи:
1. Корекція психічних функцій та операцій, які беруть участь у процесі письма та читання:
2. Корекція лексичної сторони мовлення:
3. Корекція граматичної сторони мовлення:
4. Корекція зв’язного мовлення:
5. Подолання дизорфографії:
6. Розвиток навички читання (мовчки та вголос) текстів різних стилів та жанрів мовлення:
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Дата фактична |
Підпис вчителя-логопеда |
Підпис директора |
Модуль «Усне зв’язне мовлення» |
|||||
|
Вдосконалення фонематичного компонента мовлення |
|
|
|
|
1 |
Визначення правильної вимови слова та наголосу. |
|
|
|
|
2 |
Виконання фонетичного, звуко-буквеного аналізу простих, складних і складноскорочених слів. |
|
|
|
|
3 |
Виконання морфемного аналізу простих, складних і складноскорочених слів. |
|
|
|
|
4 |
Аналіз і коментування застосування сполучних голосних о, е в складних словах, правильне вживання їх у мовленні з прикметниками й дієсловами. |
|
|
|
|
5 |
Закріплення і коментування вимови звуків – а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
|
|
6 |
Закріплення і коментування вимови е, и, і у прикметникових суфіксів: ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), -н (я), -инн(я), -ив (о), -ев (о). |
|
|
|
|
7 |
Закріплення і коментування правильної вимови прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, - зьк-. |
|
|
|
|
8 |
Закріплення і коментування правильної вимови звуків е, о, и в прикметникових суфіксах – ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками словотворення за допомогою суфіксів іменників та прикметників у відповідності до програми з української мови.
|
|||||
|
Вдосконалення граматичного компонента мовлення |
|
|
|
|
9 |
Рід, число іменників. |
|
|
|
|
10 |
Відмінювання іменників І, ІІ, ІІІ, IV відміни (відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінкові) у діалогах. |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Дата фактична |
Підпис вчителя-логопеда |
Підпис директора |
12 |
Аналіз, коментування утворення закінчень у іменників: -а (-я), -у (-ю). |
|
|
|
|
13 |
Аналіз, коментування вживання е, и, і у суфіксах іменників: ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о). |
|
|
|
|
14 |
Аналіз і коментування утворення прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
|
|
15 |
Аналіз і коментування вживання звуків е, о, и в прикметникових суфіксах – ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками морфологічного і морфемного аналізу слів у відповідності до програми з української мови. |
|||||
|
Вдосконалення лексичного компонента мовлення |
|
|
|
|
16 |
Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні іменників (синонімів, омонімів). |
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
18 |
Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні прикметників (синонімів, антонімів). |
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками у всіх відмінках та числівників для позначення дат, часу. |
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
22 |
Лексичний аналіз і коментування використання в мовленні займенників (особових, зворотних, присвійних, вказівних). |
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
24 |
Виконання лексичного розбору речення. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками перекодування сприйнятого повідомлення й трансформування почутих речень у різні види усного мовлення.
|
|||||
|
Вдосконалення зв’язного мовлення |
|
|
|
|
|
Діалогічне мовлення |
|
|
|
|
25 |
Відтворення сприйнятих текстів діалогічного характеру, що належать до різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
|
|
|
|
26 |
Складання діалогу за серією сюжетних малюнків. |
|
|
|
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Дата фактична |
Підпис вчителя-логопеда |
Підпис директора |
27 |
Складання діалогу на основі спостережень. |
|
|
|
|
|
Монологічне мовлення |
|
|
|
|
28 |
Усний докладний переказ художнього тексту (обсягом 150-200 слів) розповідного характеру з елементами опису приміщення, опису природи за самостійно складеним простим планом. |
|
|
|
|
29 |
Вибірковий переказ (обсягом до 150-200 слів) тексту наукового стилю з елементами роздуму. |
|
|
|
|
30 |
Твір-оповідання за жанровою картиною в художньому стилі. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками переказу почутих або прочитаних текстів діалогічного і монологічного характеру, художнього й наукового стилів мовлення (обсягом 100-150 слів, з допомогою дорослого); виділяє у прочитаному тексті основну думку, тему, деталі та розуміє послідовність складання простого плану тексту і його структури (за допомогою вчителя). |
|||||
Модуль «Писемне зв’язне мовлення» |
|||||
|
Корекція і розвиток письма на основі фонетичного принципу |
|
|
|
|
31 |
Виконання фонематичного аналізу. |
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
Корекція письма на основі морфемного принципу |
|
|
|
|
33 |
Морфемний аналіз і коментування орфограми: – а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
|
|
34 |
Морфемний аналіз і коментування орфограми: літери е, и, і в суфіксах – ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення(-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о). |
|
|
|
|
35 |
Морфемний аналіз і коментування орфограми: літери е, о, и в прикметникових суфіксах – ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,- ін-, -ичн-. |
|
|
|
|
36 |
Аналіз і коментування орфограм при утворенні іменників із суфіксом – ин(а) від прикметників на –ський, -цький (Київщина –київський, Угорщина – угорський, Туреччина - турецький). |
|
|
|
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Дата фактична |
Підпис вчителя-логопеда |
Підпис директора |
37 |
Буквосполучення –чн- (-шн-).
|
|
|
|
|
38 |
Аналіз і коментування орфограм при утворенні відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
|
|
39 |
Аналіз і коментування орфограм при утворенні іменників із –ств(о), -зтв (о), -цтв (о). |
|
|
|
|
40 |
Аналіз і коментування орфограм у прикметниках із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
|
|
41 |
Аналіз і коментування орфограм у прикметниках із суфіксами: - н- і – нн-. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): користується навичками морфемного аналізу у відповідності до програми з української мови. |
|||||
|
Корекція письма на основі морфологічного принципу |
|
|
|
|
42 |
Аналіз і коментування орфограми: Ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
|
|
43 |
Морфологічний аналіз і коментування правильного вживання кількісних числівників із іменниками у всіх відмінках. |
|
|
|
|
44 |
Морфологічний аналіз і коментування правильного вживання числівників для позначення дат, часу (годин). |
|
|
|
|
45 |
Відмінювання займенників усіх розрядів та їх правопис. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): користується навичками правильного вживання всіх частин мови. |
|||||
|
Корекція синтаксичного компонента мовлення |
|
|
|
|
46 |
Аналіз і коментування словосполучення й речення, головних членів речення. |
|
|
|
|
47 |
Однорідні члени речення. Просте і складне речення. |
|
|
|
|
48 |
Звертання, вставні слова та сполучення слів. |
|
|
|
|
49 |
Пряма мова і діалог. |
|
|
|
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Дата фактична |
Підпис вчителя-логопеда |
Підпис директора |
50 |
Синтаксичний розбір речення. |
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): володіє навичками роботи з простим і складним реченням на письмі у відповідності до програми з української мови. |
|||||
|
Корекція і розвиток зв’язного мовлення |
|
|
|
|
51 |
Складання письмового переказу художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (природи). |
|
|
|
|
52 |
|
|
|
|
|
53 |
Складання тексту-роздуму за простим планом і творчим завданням. |
|
|
|
|
54 |
|
|
|
|
|
55 |
Твір-опис природи за картиною у художньому стилі. |
|
|
|
|
56 |
|
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): послуговуючись допомогою вчителя складає письмові перекази, відповідно до запропонованої теми, зразка, користуючись планом. |
|||||
Модуль «Читацька (літературна) діяльність» |
|||||
|
Читання вголос |
|
|
|
|
57 |
Читання та переказ оповідання «Федько-Халамидник» (скорочено) (Володимир Винниченко)
|
|
|
|
|
58 |
|
|
|
|
|
59 |
Читання та переказ казки «Говорюща риба» (Емма Андієвська) |
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
|
61 |
Читання та переказ повісті «Друкар книжок небачених» (Оксана Іваненко) |
|
|
|
|
62 |
|
|
|
|
|
63 |
|
|
|
|
|
64 |
|
|
|
|
|
65 |
Читання та переказ «Міф про Прометея» (народна творчість) |
|
|
|
|
66 |
|
|
|
|
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи (учень): оперує навичками читання художніх текстів уголос, усвідомлює жанри мовлення та ставить запитання до прочитаного й відповідає на них, послідовно переказує. |