Заняття в ДНЗ "Перелітні птахи"

Про матеріал
Конспект фронтального логопедичного заняття для дітей із вадами мовлення (ФФНМ)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

        ЗАНЯТТЯ   ДЛЯ   ДІТЕЙ  ІЗ  ФФНМ

 

           ТЕМА: «ПЕРЕЛІТНІ ПТАХИ»

 

 

 

 

 

 

                    

 

                                                                        Конспект фронтального

                                                                      логопедичного заняття                       

                                                     підготувала вчитель-логопед

Мазуряк М.В.

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

Чернівці 2019

Тема: «Перелітні та зимуючі птахи»

 

Мета:

корекційно-освітня:  вчити дітей давати на запитання повну відповідь,

активізувати та збагатити словник дітей назвами зимуючих та перелітних птахів; розширювати знання дітей про особливості життя перелітних птахів; збагачувати словник дітей дієсловами та прикметниками; вправляти у правильному вживанні прийменників (на, в, під, біля, над, із-за); закріплювати вміння утворювати множину іменників; правильно вживати присвійні іменники; закріпити вміння складати описову розповідь; удосконалювати правильну вимову звука [C]  у словах, реченнях, скоромовках;

корекційно-розвивальна:

продовжувавти розвивати моторику артикуляційного апарату, мовне дихання;

розвивати слухову та зорову увагу, психічні процеси, логічне мислення, дрібну моторику пальців рук; зв’язне мовлення;

корекційно-виховна:

виховувати любов до природи;  позитивне ставлення до заняття; бажання отримувати нові знання;

Обладнання:  пір’їнки, конверт, д/гра «Хто де зимує», мнемотаблиця зі скоромовкою, предметні картки, д/гра «Склади пташку»; зображення птахів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Хід заняття

  1. Організаційний момент

    Добрий день любі малята

         В нас сьогодні ніби свято

         До нас гості завітали

         Хочуть, щоб ми їм щось показали

         Тож ,малята, не баріться,

         А до діла всі беріться.

         З гостями чемно привітайтесь

         І до мене повертайтесь.

      2. Дихальна гімнастика

          Заплющіть очі на хвилинку…  (запис співу пташок)

          А тепер відкривайте і щось незвичайне пошукайте.

   Що ви знайшли?(пірїнки).

  • Де лежала твоя пірінка?(моя пірінка лежала під стільчиком).
  • ( А моя пірінка лежала біля стільчика)
  • Давайте пограємо з ними, покладемо на долоньки і подуємо на них.

Гра «Подуй на пірінку» повт. 3-4 рази.

  1. Повідомлення теми заняття.
  • Дітки, а хто міг обронити ці пірінки?(пташки)
  • Мабуть тут пташки пролітали, і якусь звістку нам прислали.

Логопед виймає  із конверта листа і читає.

 «Привіт друзі, я Синичка. Дуже прошу вашої допомоги. Я знаю, що деякі птахи бояться лютих морозів та відлітають в теплі краї.  Я теж боюся морозів, та летіти не знаю куди. Я дуже люблю свій ліс та своє гніздечко. Допоможіть мені знайти друзів, які теж зимують. Разом веселіше буде»

  • Допоможемо Синичці?
  • Діти, а хто такі зимуючі птахи? ( Це птахи, які залишаються зимувати у рідному краї)
  • Діти, а хто такі перелітні птахи?( Це птахи, які перелітають на зиму у теплі краї)

 

  1. Пограємо в гру-змагання «Хто більше?»

Давайте ми з вами пригадаємо назви птахів, яких ми знаємо. Які птахи відлітають у теплі краї? Які залишаються зимувати. А є ще одна пташка, яка прилітає зимувати до нас з Карпатських гір, щоб вивести та вигодувати потомство поблизу міст і сіл, де є багато харчів.

 

Гра «Перелітні чи зимуючі» (Дітям потрібно обрати фішки та розмістити їх у відповідне поле біля зображення пташки. Назвати птаха.

 

  1. Описова розповідь про пташку, яку обере дитина .
  • Яка пташка вам найбільше сподобалась? Розкажіть про неї опираючись на схему.

 

  1. Фізхвилинка «Пташина фізкультура» (Відеоролик)

 

  1. Вправа-гра «Назви дії пташки, склади речення»
  • Діти, мені цікаво знати, які дії вміють виконувати птахи?(співають, літають, сидять, п’ють, гніздяться, несуть яйця. )
  • Давайте поглянемо на схему, та спробуємо «прочитати» речення.

 

  1.                 Вправи на розвиток фонематичного слуху:
  • Діти, а яка пташка нам сьогодні прислала листа? (Синичка)
  • З якого звуку починається слово СИНИЧКА?
  • Давайте пригадаємо, які ми знаємо звуки? (Голосні та приголосні)
  • А звук «С» голосний чи приголосний?
  • А давайте пригадаємо,  як правильно його вимовляти. (Схема)
  • Давайте підготуємо наш ротик до правильної вимови:
  • Погляньте у дзеркало:

АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ (Посмішка,парканчик,кішечка сердиться)

  • Погляньте в дзеркало, посміхніться, покладіть язичок за нижні зубки і видихаємо С_С_С.

 

  1. Гра «ХТО ЗАЙВИЙ»

На дошці зображення 4 птахів:

А) Сорока, сова, синичка, горобець;

Б) Снігур, соловей, шпак, сорока.

 

  1. Вивчаємо скоромовку за допомогою мнемотаблиці:

                 C:\Users\роман\Pictures\uchim-cifri-008.gif

                           Сім

     C:\Users\роман\Pictures\ecfee27ae7a048d003e9f76b3f7f98b3_e44-posylka.jpg

                         посилок

              C:\Users\роман\Pictures\soroka.jpg

                   у сороки,

              C:\Users\роман\Pictures\soroka.jpg

                    У сороки-

C:\Users\роман\Pictures\124418242_g_soroka_beloboka1.jpg

                     білобоки.

 

       C:\Users\роман\Pictures\0_5145f_23db1b83_orig.png

                     Для сови,

           C:\Users\роман\Pictures\article27836.jpg

                        свині,

          C:\Users\роман\Pictures\Картинки-лис-для-детей-лиса-картинки-для-детей-смотреть-бесплатно-8.jpg

                       лисички,

   C:\Users\роман\Pictures\дикие-животные-шаржа-я-етей-ми-ый-ось-с-огромными-рожками-71388858.jpgC:\Users\роман\Pictures\дикие-животные-шаржа-я-етей-ми-ый-ось-с-огромными-рожками-71388858.jpg

                     Лосенят,

     C:\Users\роман\Pictures\sova.jpg

                      сича,

               C:\Users\роман\Pictures\sinica.jpg2_.jpg

                       синички,

         C:\Users\роман\Pictures\sosedi.jpg

                  Для сусіда

       C:\Users\роман\Pictures\oslik.jpg

                     віслюка,

 

C:\Users\роман\Pictures\клатч-в-виде-конверта.jpg

                  Ще й листи

C:\Users\роман\Pictures\барсук-на-белизне-26528043.jpg

                  для борсука.

 

  1. Вправа-гра «Один – багато»

Я називаю пташку зі звуком [С], а ви мені називаєте цих пташок так, якби їх було багато.

Сова – сови

Синичка, снігур, соловей, сорока.

     11. Розвиток дрібної моторики пальців рук

Зараз ми попрацюємо нашими пальчиками. У мене є такі конверти, в яких знаходяться зображення частин тіла пташок. Вам потрібно їх скласти так, щоб вийшла пташка, і назвати її. Але спочатку пригадаємо які частини тіла є у пташок( голова, дзьоб, шия, тулуб, крила, хвіст, лапи) Діти викладають пташку і залишають її на столі.

  • Яку пташку ти виклав?( лелеку)
  • А яка в тебе пташка вийшла?(ластівка)
  • Молодці, ваші пальчики справилися із завданням. Нехай ці пташки залишаються на столі.
  • Діти, а чим вкрите тіло пташок?( пірям)
  •                 Ось ці пірїнки,  які ви знайшли на початку заняття, які ж вони красиві! Є таке прислів’я: «Пташка красна своїм пірям, а людина своїм знанням.»
  •                 Думаю що ми з вами і знання отримали і синичці допомогли знайти друзів на зимівлю.
  •                 15. Підсумок заняття.
  • Нагороди.
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
24 січня 2020
Переглядів
14132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку