Заняття в ДНЗ "Перелітні птахи"

Про матеріал
Конспект фронтального логопедичного заняття для дітей із вадами мовлення (ФФНМ)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

        ЗАНЯТТЯ   ДЛЯ   ДІТЕЙ  ІЗ  ФФНМ

 

           ТЕМА: «ПЕРЕЛІТНІ ПТАХИ»

 

 

 

 

 

 

                    

 

                                                                        Конспект фронтального

                                                                      логопедичного заняття                       

                                                     підготувала вчитель-логопед

Мазуряк М.В.

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

Чернівці 2019

Тема: «Перелітні та зимуючі птахи»

 

Мета:

корекційно-освітня:  вчити дітей давати на запитання повну відповідь,

активізувати та збагатити словник дітей назвами зимуючих та перелітних птахів; розширювати знання дітей про особливості життя перелітних птахів; збагачувати словник дітей дієсловами та прикметниками; вправляти у правильному вживанні прийменників (на, в, під, біля, над, із-за); закріплювати вміння утворювати множину іменників; правильно вживати присвійні іменники; закріпити вміння складати описову розповідь; удосконалювати правильну вимову звука [C]  у словах, реченнях, скоромовках;

корекційно-розвивальна:

продовжувавти розвивати моторику артикуляційного апарату, мовне дихання;

розвивати слухову та зорову увагу, психічні процеси, логічне мислення, дрібну моторику пальців рук; зв’язне мовлення;

корекційно-виховна:

виховувати любов до природи;  позитивне ставлення до заняття; бажання отримувати нові знання;

Обладнання:  пір’їнки, конверт, д/гра «Хто де зимує», мнемотаблиця зі скоромовкою, предметні картки, д/гра «Склади пташку»; зображення птахів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Хід заняття

  1. Організаційний момент

    Добрий день любі малята

         В нас сьогодні ніби свято

         До нас гості завітали

         Хочуть, щоб ми їм щось показали

         Тож ,малята, не баріться,

         А до діла всі беріться.

         З гостями чемно привітайтесь

         І до мене повертайтесь.

      2. Дихальна гімнастика

          Заплющіть очі на хвилинку…  (запис співу пташок)

          А тепер відкривайте і щось незвичайне пошукайте.

   Що ви знайшли?(пірїнки).

  • Де лежала твоя пірінка?(моя пірінка лежала під стільчиком).
  • ( А моя пірінка лежала біля стільчика)
  • Давайте пограємо з ними, покладемо на долоньки і подуємо на них.

Гра «Подуй на пірінку» повт. 3-4 рази.

  1. Повідомлення теми заняття.
  • Дітки, а хто міг обронити ці пірінки?(пташки)
  • Мабуть тут пташки пролітали, і якусь звістку нам прислали.

Логопед виймає  із конверта листа і читає.

 «Привіт друзі, я Синичка. Дуже прошу вашої допомоги. Я знаю, що деякі птахи бояться лютих морозів та відлітають в теплі краї.  Я теж боюся морозів, та летіти не знаю куди. Я дуже люблю свій ліс та своє гніздечко. Допоможіть мені знайти друзів, які теж зимують. Разом веселіше буде»

  • Допоможемо Синичці?
  • Діти, а хто такі зимуючі птахи? ( Це птахи, які залишаються зимувати у рідному краї)
  • Діти, а хто такі перелітні птахи?( Це птахи, які перелітають на зиму у теплі краї)

 

  1. Пограємо в гру-змагання «Хто більше?»

Давайте ми з вами пригадаємо назви птахів, яких ми знаємо. Які птахи відлітають у теплі краї? Які залишаються зимувати. А є ще одна пташка, яка прилітає зимувати до нас з Карпатських гір, щоб вивести та вигодувати потомство поблизу міст і сіл, де є багато харчів.

 

Гра «Перелітні чи зимуючі» (Дітям потрібно обрати фішки та розмістити їх у відповідне поле біля зображення пташки. Назвати птаха.

 

  1. Описова розповідь про пташку, яку обере дитина .
  • Яка пташка вам найбільше сподобалась? Розкажіть про неї опираючись на схему.

 

  1. Фізхвилинка «Пташина фізкультура» (Відеоролик)

 

  1. Вправа-гра «Назви дії пташки, склади речення»
  • Діти, мені цікаво знати, які дії вміють виконувати птахи?(співають, літають, сидять, п’ють, гніздяться, несуть яйця. )
  • Давайте поглянемо на схему, та спробуємо «прочитати» речення.

 

  1.                 Вправи на розвиток фонематичного слуху:
  • Діти, а яка пташка нам сьогодні прислала листа? (Синичка)
  • З якого звуку починається слово СИНИЧКА?
  • Давайте пригадаємо, які ми знаємо звуки? (Голосні та приголосні)
  • А звук «С» голосний чи приголосний?
  • А давайте пригадаємо,  як правильно його вимовляти. (Схема)
  • Давайте підготуємо наш ротик до правильної вимови:
  • Погляньте у дзеркало:

АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ (Посмішка,парканчик,кішечка сердиться)

  • Погляньте в дзеркало, посміхніться, покладіть язичок за нижні зубки і видихаємо С_С_С.

 

  1. Гра «ХТО ЗАЙВИЙ»

На дошці зображення 4 птахів:

А) Сорока, сова, синичка, горобець;

Б) Снігур, соловей, шпак, сорока.

 

  1. Вивчаємо скоромовку за допомогою мнемотаблиці:

                 C:\Users\роман\Pictures\uchim-cifri-008.gif

                           Сім

     C:\Users\роман\Pictures\ecfee27ae7a048d003e9f76b3f7f98b3_e44-posylka.jpg

                         посилок

              C:\Users\роман\Pictures\soroka.jpg

                   у сороки,

              C:\Users\роман\Pictures\soroka.jpg

                    У сороки-

C:\Users\роман\Pictures\124418242_g_soroka_beloboka1.jpg

                     білобоки.

 

       C:\Users\роман\Pictures\0_5145f_23db1b83_orig.png

                     Для сови,

           C:\Users\роман\Pictures\article27836.jpg

                        свині,

          C:\Users\роман\Pictures\Картинки-лис-для-детей-лиса-картинки-для-детей-смотреть-бесплатно-8.jpg

                       лисички,

   C:\Users\роман\Pictures\дикие-животные-шаржа-я-етей-ми-ый-ось-с-огромными-рожками-71388858.jpgC:\Users\роман\Pictures\дикие-животные-шаржа-я-етей-ми-ый-ось-с-огромными-рожками-71388858.jpg

                     Лосенят,

     C:\Users\роман\Pictures\sova.jpg

                      сича,

               C:\Users\роман\Pictures\sinica.jpg2_.jpg

                       синички,

         C:\Users\роман\Pictures\sosedi.jpg

                  Для сусіда

       C:\Users\роман\Pictures\oslik.jpg

                     віслюка,

 

C:\Users\роман\Pictures\клатч-в-виде-конверта.jpg

                  Ще й листи

C:\Users\роман\Pictures\барсук-на-белизне-26528043.jpg

                  для борсука.

 

  1. Вправа-гра «Один – багато»

Я називаю пташку зі звуком [С], а ви мені називаєте цих пташок так, якби їх було багато.

Сова – сови

Синичка, снігур, соловей, сорока.

     11. Розвиток дрібної моторики пальців рук

Зараз ми попрацюємо нашими пальчиками. У мене є такі конверти, в яких знаходяться зображення частин тіла пташок. Вам потрібно їх скласти так, щоб вийшла пташка, і назвати її. Але спочатку пригадаємо які частини тіла є у пташок( голова, дзьоб, шия, тулуб, крила, хвіст, лапи) Діти викладають пташку і залишають її на столі.

  • Яку пташку ти виклав?( лелеку)
  • А яка в тебе пташка вийшла?(ластівка)
  • Молодці, ваші пальчики справилися із завданням. Нехай ці пташки залишаються на столі.
  • Діти, а чим вкрите тіло пташок?( пірям)
  •                 Ось ці пірїнки,  які ви знайшли на початку заняття, які ж вони красиві! Є таке прислів’я: «Пташка красна своїм пірям, а людина своїм знанням.»
  •                 Думаю що ми з вами і знання отримали і синичці допомогли знайти друзів на зимівлю.
  •                 15. Підсумок заняття.
  • Нагороди.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гапич Оксана
    Дякую за чудовий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
24 січня 2020
Переглядів
16346
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку